Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

klimatyzator przenośny air force wap-267 eb

skudi1961 08 Lip 2012 10:03
  • #1 08 Lip 2012 10:03
    skudi1961
    Poziom 6  

    Jestem posiadaczem klimatyzatora przenośnego Air Force WAP-267EB.
    Urządzenie pracuje już trzeci sezon i w zasadzie jestem zadowolony jednak jest małe ale......
    Chodzi o zbyt dużą ilość skroplin
    Przez dwa sezony nie było z tym problemu natomiast od kilku dni zauważyłem że po włączeniu klimatyzatora po około 1,5 godziny pracy pojawia się tak wielka ilość skroplin że po prostu wokół klimatyzatora tworzy się kałuża wody co wcześniej się nie zdarzało.Po opróżnieniu zbiornika na skropliny po kolejnej 1,5 godziny problem się powtarza.
    Klimatyzator pracuje prawidłowo i schładza powietrze lecz nie potrafię znaleźć przyczyny wydzielania tak dużej ilości skroplin.
    Może jakieś pomysły jak temu zaradzić?

  • #2 08 Lip 2012 11:41
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Duża wilgoć, możliwe zanieczyszczenie lamel w parowniku i/lub skraplacza. Dodatkowo brudy lubią pozatykać kanaliki którymi spływa woda z parownika przez skraplacz do miski ociekowej i może cieknąć wtedy.

    EDIT.

    Właśnie wyjąłem zimne piwo z lodówki, postawiłem na stole. Po chwili stół zalany, chociaż puszka nie otwarta jeszcze. Wilgoć zawarta w powietrzu na zimnym elemencie skropliła się i spłynęła. Podobne zjawisko masz w klimie.

  • #3 08 Lip 2012 21:40
    skudi1961
    Poziom 6  

    Dzięki za podpowiedź.
    Pisałem z pracy a do domu wróciłem po 20 więc już za późno na oględziny klimatyzatora.
    Wezmę się za niego jutro.
    Z tym piwkiem to wiem bo sam spożywam czasami :D .
    Niepokoi mnie tylko ilość tych skroplin czego wcześniej nie było ale to już zajęcie na jutro.
    Jeszcze raz dzięki za podpowiedź bo na googlach nic nie mogłem znaleźć w tym temacie.

  • #4 08 Lip 2012 22:09
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Od tych spraw nie jestem (nie mam praktyki chłodniczej), ale możliwe że gazu brakuje i pewnie miejsca zbyt mocno mrozi i tam skrapla się wilgoć.

  • #5 09 Lip 2012 15:00
    skudi1961
    Poziom 6  

    Klimatyzator(parownik) wyczyszczony a skropliny dalej w nadmiarze.
    Chyba ratuje mnie tylko jakiś serwis ale dzięki za dobre chęci.

  • #6 09 Lip 2012 19:44
    fuser
    Poziom 22  

    Przydałby się wilgotnościomierz. Po opadach;a ostatnio było ich sporo, wilgotność u mnie w domu przekracza 70%. Gdy klima chodzi kilka godzin to spada do ok. 50%. Jeśli byłoby coś nie tak z twoim klimatyzatorem, to ewentualnie, że się nie wyłącza i wtedy rzeczywiście będzie "produkował" dużo wody. Gdyby nie chłodził, para nie będzie się wykraplać.

  • #7 09 Lip 2012 20:38
    skudi1961
    Poziom 6  

    Też podejrzewam że to jednak sprawa wilgotności powietrza.
    Generalnie to on chłodzi tylko produkuje stanowczo za dużo wody.
    Najlepiej to byłoby postawić go na jakimś stołku i podstawić wiadro pod spód :D
    Tak jak już pisałem po ok. 1,5 godz pracy woda zaczyna cieknąć bokami a co najciekawsze to kontrolka przepełnienia zbiorniczka na skropliny nie włącza się.
    Zaniepokoił mnie ten fakt gdyż to już jest kolejny drugi lub trzeci sezon użytkowania i wcześniej coś takiego się nie zdarzało a podejrzewam że w poprzednich sezonach też zdarzały się dni z dużą wilgotnością powietrza.
    Dlatego też to dla mnie jest dość zagadkowe.

  • #8 26 Lip 2012 12:08
    skudi1961
    Poziom 6  

    Upały wróciły i okazało się z dużą dozą prawdopodobieństwa że to jednak wina wilgotności powietrza.
    Rano było 99% teraz w południe jest 71%.
    Zobaczę przy ilu % przestanie cieknąć.

  • #9 05 Sie 2012 21:09
    maras77
    Poziom 19  

    Najprawdopodobniej popsuła ci się pompka pompująca skropliny na skraplacz.
    W monoblokach zwykle jest tak rozwiązane odprowadzanie skroplin i przy okazji poprawia to pracę skraplacza.
    Skropliny są pompowane na skraplacz, odparowują i w postaci pary wylatują razem z gorącym powietrzem.

    Sprawdź czujnik poziomu, pracę pompki i czy czasem się rurka nie zatkała.

    Taki rozwiązanie jest bardzo skuteczne - w moim monobloku o mocy 14000 BTU przez rok używania (a ostatnio dzień w dzień) NIGDY skropliny nie sięgnęły nawet do poziomu rurki odpływowej.

  • #10 18 Maj 2015 21:02
    speedpn
    Poziom 2  

    Witam.. właśnie kupiłem używany klimatyzator, ale niestety nie dostałem do niego instrukcji obsługi.. dość mocno szukałem u wujka google informacji lecz ten nic nie chce mi powiedzieć.. czy ktoś z Was ma instrukcję obsługi i mógłby ją ewentualnie dla mnie zeskanować lub zrobić ksero i wysłać (pokryje koszty)?? Pozdrawiam serdecznie

  • #11 05 Sie 2015 21:00
    hazart
    Poziom 1  

    Witam też tydz. temu kupiłem takowy klimatyzator i dołączam się do prośby, ma ktoś instrukcję do tego klimatyzatora ?? bo mam z nim pewne problemy ale chciałbym najpierw je zweryfikować z instrukcją z góry dzięki ;)

  • #12 30 Sie 2015 19:39
    Pablo_P-ce
    Poziom 10  

    Witam

    Kilka dni temu zakupiłem taki używany klimatyzator i po 2 użyciach pękło mocowanie łopatek dolnej turbiny odprowadzającej ciepło... skleiłem, plus delikatne podtopienie lutownicą ale na 2 dzień po ok 15 min pękło znów więc to nie ma sensu... orientuje się ktoś może czy są jakieś zamienniki czy wchodzi w grę tylko spawanie plastiku i zabezpieczenie tego jeszcze jedną taką plastikową obejmą? Ta która jest na pewno nie wytrzyma...

    Oryginalnie klima ma rurę 125 mm a u mnie jest zwężka na 100 mm ale to chyba nie powinno stwarzać większego obciążenia dla tego wentylatora?

    Z góry dziekuję za odpowiedź i pozdrawiam

    klimatyzator przenośny air force wap-267 eb

  • #13 30 Sie 2015 20:09
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Odwieczny problem w tej konstrukcji klimatyzatorów.
    Prawdopodobnie wina konstrukcji turbiny - spore obroty, więc i siła odśrodkowa. Powietrze jest czasem mocno nagrzane, tworzywo mięknie, odkształca się, powstają drgania / wibracje z powodu odkształcenia turbiny, słabsze miejsce i mamy kłopot.
    Wg. mnie jakby pierścień łączący łopaty był dwa razy większy - bardziej sztywny, to pewnie byłoby mniej takich uszkodzeń.
    Nie wiem czy w tych nowych konstrukcjach sprzedawanych przez znaną sieć marketów to poprawili. Ale po marce AirForce, były jeszcze dwie bardzo podobne wizualnie o innej marce, gdzie było podobnie z tymi turbinami.

    Trzeba by pytać tam gdzie serwisują te marketowce, lub pytać w PVG (ATOM).

  • #14 30 Sie 2015 20:13
    Pablo_P-ce
    Poziom 10  

    Dokładnie to samo pomyślałem! Gdyby ten pasek był 2 razy taki wszystko było by cacy... teraz tylko kwestia co z tym fantem zrobić bo klimatyzator poza tym działa. Może zapytać w Castoramie o jakiś serwis z częściami zamiennymi?

    Już po spawaniu. Wyszło jak wyszło i wentylator ma lekkie bicie niestety ale ciężko to zrobić żeby było idealnie.... ważne że na razie działa;)

    klimatyzator przenośny air force wap-267 eb

    klimatyzator przenośny air force wap-267 eb

    klimatyzator przenośny air force wap-267 eb



    Jeszcze jedno pytanko. Na wylocie zimnego powietrza temp. nie spada poniżej 15 stopni. Tyle ma być czy powinno być o wiele mniej i to oznacza że trzeba już nabić?

  • #15 06 Wrz 2015 15:20
    Trzebu
    Poziom 13  

    @Pablo_P-ce
    W mojej klimie temperatura na wylocie zimnego powietrza ma 6-7 stopni, więc raczej masz ją do nabicia.

  • #16 06 Wrz 2015 22:16
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Pablo_P-ce napisał:

    Jeszcze jedno pytanko. Na wylocie zimnego powietrza temp. nie spada poniżej 15 stopni. Tyle ma być czy powinno być o wiele mniej i to oznacza że trzeba już nabić?


    Lamele w klimie masz czyste? Jak są pokryte kotami, to jest niewystarczające chłodzenie, przez co podnosi się temperatura zimnego powietrza na wylocie, bo gaz nie zdąży się na tyle ostudzić.
    Przy temperaturze otoczenia do 30°C na wylocie powinno być 7 +/-2°C. Wentylator na minimalne obroty. Sam pomiar też jest istotny czym i jak się mierzy, bo różnice mogą być spore w odczycie temperatury.

  • #17 07 Wrz 2015 07:33
    Pablo_P-ce
    Poziom 10  

    Tak, wszystko czyste bo rozbierałem przez ten wiatrak całą klimę i czyściłem przy okazji. Wentylator dawałem na maxa, w sumie na minimum nie sprawdzałem. Miernik mam elektroniczny i pokazuje identyczną temperaturę otoczenia jak wyświetlacz w klimatyzatorze więc powinno być dobrze.

    ps. Z Castoramy odpisali mi z namiarami na serwis w Warszawie. Koszt samego wentylatora to 120-140 zł. W sumie od aut są identyczne, tylko kwestia wymiarów, więc trzeba by znaleźć model który by pasował.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty