X
  • #1 13 Jul 2012 19:55
    534465
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    Witam kupiłem spawarkę Dedra DESi199 IGBT 180A 230 v
    jestem początkujący jeśli chodzi o spawanie , chcę spawać słupki ogrodzenia grubość od 3 mm do 5 mm
    oraz przyspawać zawiasy do bramy
    Proszę o jakieś schematy

(1) -Czym kierować się przy doborze elektrod ? (jakie elektrody do jakiej grubości metalu?)
    Na początek kupiłem po 2 szt elektrody Er 146 2,5 mm i 3.25 mm
    takie mi poradzili w sklepie ,ale wolę potwierdzić na forum czy dobre.

(2) -Jak ustawić prąd do takich elektrod mają być na plus czy minus ,bo niestety w sklepie tego już nie potrafili mi powiedzieć.Mówili że na prądzie przemiennym można i na plusie i na minusie spawać .Co wy na to ?

(3) -Jak ustawiać amperaż ? (jaka moc do jakiej grubości elektrody ,jakieś schematy)

(4) -I ostatnie moje pytanie bo widzę w instrukcji spawarki że bardzo kładą nacisk na to żeby instalacja elektryczna w domu miała trzeci przewód uziemienie
    ,a niestety u mnie jest starsza instalacja i nie ma uziemienia .Co w takim wypadku zrobić czy można bez kłopotu spawać ,czy są jakieś poważniejsze zastrzeżenia ?
  • #2 13 Jul 2012 20:16
    stanislaw1954
    Level 38  
    Helpful post? (+1)
    Zacznę od bezpieczeństwa.
    Jeśli jest to spawarka 1-no fazowa, a mowa jest o trzecim przewodzie, to koniecznie trzeba ją włączać do gniazdka z "bolcem". Ale ten bolec musi być podłączony. Do czego, to spytaj znajomego elektryka, bo to zależy od rodzaju sieci,do jakiej jest podłączony Twój dom.
    Jeśli chodzi o rodzaj elektrod,to te które kupiłeś,są jak najbardziej odpowiednie do takiego spawania.Musisz kilka elektrod "stopić", a wtedy sam dojdziesz do tego,jakim prądem najlepiej się spawa.
    slawek3178 wrote:
    -Jak ustawić prąd do takich elektrod mają być na plus czy minus ,bo niestety w sklepie tego już nie potrafili mi powiedzieć.Mówili że na prądzie przemiennym można i na plusie i na minusie spawać .Co wy na to ?