Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

[Bmw e36 318i] Rezystor wentylatora chłodnicy

mercedes500s 14 Lip 2012 01:33
  • #1 14 Lip 2012 01:33
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Witam . Bmw e36 318i 1996r . Mam jeden elektryczny dwubiegowy wentylator do klimy i chłodnicy . Przestał mi działać wolny bieg , postanowiłem rozebrać opornik . Przepalił się bezpiecznik termiczny , wymieniłem go na nowy 10A 240 stopni zasypałem piaskiem kwarcowym . Po dwóch dniach znowu się przepalił , wentylator chodzi lekko.Teraz dałem 10A i 320 stopni na razie działa ale nie wiem jak długo. Chce zrobić to do porządku i wymienić opornik na nowy lecz takiego samego nie idzie kupić (rurka do której wchodzą dwa kable i wychodzi jeden) . Czy ktoś wie jaka jest oporność i moc tego opornika ?
    W wtyczce są trzy kable :
    Brązowy – masa idzie bezpośrednio do wentylatora
    Czarny – wolny bieg kabel idzie do opornika
    Niebieski – szybki bieg kabel idzie do opornika
    Drugi niebieski – wychodzi z opornika i idzie do wentylatora
    Chcę to podłączyć w ten sposób :
    Brązowy – masa do wentylatora
    Niebieski – bezpośrednio do wentylatora
    Czarny – do opornika i z opornika do wentylatora
    Może tak być ?
    Tak to wygląda oryginalnie

    [Bmw e36 318i] Rezystor wentylatora chłodnicy

  • #2 15 Lip 2012 14:24
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Udało mi się mniej więcej ustalić wartość opornika 0,5-0,7 ohm i 85-100w . Jest to inny opornik jak ten co mam i nie wiem jak to przerobić.
    Czy mogę w ten sposób :
    Brązowy – masa do wentylatora
    Niebieski – bezpośrednio do wentylatora
    Czarny – do opornika i z opornika do wentylatora

  • #4 15 Lip 2012 20:40
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Mam taki jak jest na zdjęciu (oryginał) a chce założyć z linka który podałeś .

  • #5 16 Lip 2012 06:57
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tak jak piszesz w 2 poście.

  • #6 17 Lip 2012 10:47
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Bardzo Dziękuje .A możesz mi jeszcze powiedzieć czemu bezpiecznik termiczny 240 stopni ciągle się przepala ?

  • #7 17 Lip 2012 15:46
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wentylator ma za duże opory toczne!

  • #8 17 Lip 2012 16:03
    mercedes500s
    Poziom 14  

    No właśnie nie , chodzi leciutko !

  • #9 17 Lip 2012 16:34
    carrot
    Moderator Samochody

    Wiatrak wcale nie musi mieć pozacieranych łożysk, wystarczy, ze pomiędzy listkami komutatora nazbiera się pył ze startych szczotek i już żre prąd jak głupi

  • #10 27 Lip 2012 19:57
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Witam ponownie. Panowie już nie wiem co zrobić , ciągle przepala się bezpiecznik termiczny 240 stopni 10A . Rozebrałem dzisiaj silnik , łożyska są dobre w silniku było pełno pyłu z szczotek , wydmuchałem powietrzem i dałem bezpiecznik 320 stopni (nikt nie wie jaki ma być w oryginale). Czy pył z szczotek mógł powodować takie przegrzewanie , czy był za słaby bezpiecznik termiczny ?

  • #11 28 Lip 2012 12:34
    carrot
    Moderator Samochody

    Podpiąłem do prostownika wentylator z jeep'a trochę większy od tego z bmw, przy starcie bierze 30A, jak się rozkręci, to 10, myślę, że tu jest problem z bezpiecznikiem termicznym 10A

  • #12 28 Lip 2012 12:53
    mercedes500s
    Poziom 14  

    Na bezpieczniku termicznym 240 stopni 10A wentylator działa cztery dni i się przepala . Gdy miałem wentylator w domu , podpiąłem do akumulatora chodził z 2 minuty zmierzyłem temperaturę opornika miał 170 stopni w samochodzie pewnie więcej. W samochodzie ma być i jest bezpiecznik 10A , on się nie przepala . Na razie jest 320 stopni i 10A zobaczymy jak długo wytrzyma . Ewentualnie jaki dać ?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty