X

Audi A3 , kierunkowskaz mi sie "zawiesza"

18 Jan 2005 19:21 WIwizard111
  • #1 18 Jan 2005 19:21
    wizard111
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Witam

    Kierunkowskaz w mym Audi A3, sie czasami zawiesza, tzn gdy go wlacze , to zamiast mrugac, swieca sie caly czas, gdy wcisne awaryjne, to czasami sie odblokuje, a czasmi mrugaja w przeciwna strone...
    Jak wyjac taki przelacznik z Audi A3 ? Czy to jest jeden przekaznik ktory dziala razem z wlacznikiem awaryjnych ? Czy to kostke trzeba wymienic???
    http://82.182.129.96/a3/imagepages/image10.htm
    link do deski rozdzielczej mojej audi a3

    Prosze o pomoc, poniewaz nie moge jezdzic do szkoly bo co chwile sie wiesza....

    Dziekuje i pozdrawiam
  • Helpful post
    #2 18 Jan 2005 19:29
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Jeżeli kierunkowskaz świeci a nie przerywa to nie jest wina przełącznika tylko przerywacza. Przełącznik zostaw w spokoju.


    Pozdrawiam.
  • #3 18 Jan 2005 21:24
    wizard111
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+3)
    przerywacza " przepraszam"

    A jak wyjac z audicy ten przerywacz????
  • Helpful post
    #4 18 Jan 2005 21:57
    Removed
    Helpful post? (-1)
    Przerywacz kierunkowskazów jest w właczniku świateł awaryjnych,taki głupkowaty patent koncernu VW\Audi.Sypie sie to często,rozebrać trudno.
    Trzeba wymienić włącznik awaryjnych,chyba pasuje ze skody octawii.Będzie tańszy.Oryginał kosztuje 68zł.
  • #5 18 Jan 2005 22:30
    wizard111
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Nio wlasnie, w tym problem, ze przerywacz nie wiem jak go wyjac, bo jak pojade tu w szwecji do service, to mnie skasuja niezle, bede musial poczekac do powrotu do polski, Chciaz nic nie zaszkodzi spycac...

    jak od octavki pasuje to tez dobrze:D

    tylko nadal czekam az moze ktos wie jak sie wyjmuje przerywacz

    pozdrawiam oraz dziekuje !
  • Helpful post
    #6 18 Jan 2005 23:55
    hihohaho
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    To nie musi byc wina przerywacza. Miałem ten sam problem w passacie. Okazało się że był lekko naderwany przewód od masy i kierunkowskazy działały jak chciały, tzn. raz migały normalnie, raz tak jakby była spalona któraś żarówka a nieraz "zawieszały" się tak jak w twojej A3.

    Pozdrawiam!!!
  • #7 19 Jan 2005 00:03
    wizard111
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    a gdzie jest podlaczenie masy do kierunkow???
  • Helpful post
    #8 19 Jan 2005 09:13
    slash77
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Witam.
    Zamieszczam zdjęcie jak zdemontować panel aby dostać się do włącznika świateł awaryjnych. Tekst jest w języku angielskim ale mam nadzieję że to nie będzie problem.
    Attachments:
  • Helpful post
    #9 19 Jan 2005 13:22
    hihohaho
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Ja zacząłem sprawdzanie przewodów od samego końca, tzn. od lamp. Musisz sprawdzić wszystko pokolei - zacząłbym od lamp z tyłu i idź po przewodach.
  • Helpful post
    #10 29 Jan 2009 00:25
    migaczone
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    prosze o więcej informacji na temat przełącznika zespolonego, borykam się z podobnym problemem w audi a6 1.9tdi 2004r. podczas jazdy "stukał" włącznik awaryjnych, w końcu wszystko padło tak że cały czas świecą się wszystkie kierunki (nawet bez kluczyka), żeby zgasły muszę wypiąć bezpiecznik awaryjnych. wtedy kierunki działają ale też świrują (mrugają bardzo szybko). wymnieniłem włącznik na (ponoć) dobry i dzieje się to samo. Czy problem leży w stykach (ale to chyba poza kostką), czy może pogrzebać w kolumnie kierownicy? naczytałem się już o tym dużo ale wszystkie moje próby kończyły się fiaskiem. proszę o radę, dzięki
  • Helpful post
    #11 28 May 2009 12:17
    Specyk
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    migaczone wrote:
    prosze o więcej informacji na temat przełącznika zespolonego, borykam się z podobnym problemem w audi a6 1.9tdi 2004r. podczas jazdy "stukał" włącznik awaryjnych, w końcu wszystko padło tak że cały czas świecą się wszystkie kierunki (nawet bez kluczyka), żeby zgasły muszę wypiąć bezpiecznik awaryjnych. wtedy kierunki działają ale też świrują (mrugają bardzo szybko). wymnieniłem włącznik na (ponoć) dobry i dzieje się to samo. Czy problem leży w stykach (ale to chyba poza kostką), czy może pogrzebać w kolumnie kierownicy? naczytałem się już o tym dużo ale wszystkie moje próby kończyły się fiaskiem. proszę o radę, dzięki


    Mógł się popsuć (zlepić) przekaźnik od auto-alarmu Jeśli masz w swojej A6 alarm, który jest podpięty pod kierunki, to zacznij od tego.
  • Helpful post
    #12 03 Oct 2010 12:26
    anetunka85
    Level 8  
    Helpful post? (+2)
    Witam,

    mam audi a3 1.6, 2004r. Dzisiaj zaczęły mi wariować kierunkowaskazy. Awaryjki świecą normalnie, ale jak włączam lewy kierunkowaskaz, to albo działa normalnie albo się wyłącza po paru "mignięciach". Poza tym, prawy kierunkowskaz w ogóle nie chce mi się włączyć. Jak chcę włączyć prawy kierunkowskaz, włącza mi się lewy. Obeszłam całe auto i wszystkie lampki świecą normalnie (przy awaryjkach). Cóż to może być za problem?

    Pozdrawiam,
  • Helpful post
    #13 22 Feb 2011 20:51
    HILTI
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Pojawił się u mnie znany problem z ciągłym świeceniem kierunkowskazów (przy prawidłowym działaniu awaryjnych).
    Rada dla tych, którzy mają samochód po lifcie - można przerywacz wypchnąć od tyłu jeśli wymontuje kubek oraz włączniki (zapewne w zależności od wersji) i przełoży od tyłu np. żyłę przewodu izolowanego.
    Wymontowałem przerywacz i okazałem się szczęśliwym posiadaczem wersji:
    8L0 941 509 L
    Można go rozmontować wyjmując przycisk i podważając 2 zatrzaski z tyłu (miejsce gdzie znajduje się przycisk wjażeża do środka obudowy).
    Po zdjęciu obudowy pokazały mi się dwa przekaźniki OMRON-u:
    G8N-1
    G8NW-2
    Dumny napis "JAPAN" utwierdził mnie w przekonaniu, ze któryś z nich nawalił ;) .
    Datasheet dla tej grupy przekaźników znajduje się w sieci i na jego podstawie można sprawdzić, czy przekaźniki są zwarte. Sprawdzenie w moim przypadku wykazało, że nie są zwarte... Założyłem, że podczas demontażu przekaźnik się rozwarł i wrócił do formy, co potwierdziłem składając całość do kupy (kierunki działają).
    Niestety rozbieranie konsoli jakoś mnie nie fascynuje i nie mam ochoty robić tego znów za (np.) tydzień, więc chciałbym wymienić przekaźnik, który już raz mnie zawiódł.
    I w tym miejscu ugrzęzłem - nie mogę znaleźć nigdzie który przekaźnik odpowiada za kierunki... G8N-1, czy G8NW-2...
    Aktualnie nie posiadam miernika a na słuch ciężko stwierdzić który działa przy włączonym kierunku (3 osoby próbowały... raczej skłaniamy się ku G8N-1, ale pewności nikt nie miał).
    Czy ktoś może wie, który przekaźnik odpowiada za kierunkowskazy?
    Jako gratis mój przerywacz bez obudowy z zaznaczonymi przekaźnikami:
    Audi A3 , kierunkowskaz mi sie "zawiesza"

    http://img191.imageshack.us/i/relayqq.jpg/

    Pozdrawiam - Łukasz.
  • #14 25 Aug 2011 17:46
    anetunka85
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Byłam u mechanika. Popsikał mi czymś pod deską rozdzielczą, przy kierownicy i na razie wszystko w porządku. Podobno coś tam nie stykało.
  • #15 26 Aug 2011 14:19
    wizard111
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dokladnie, juz mialem takie cos w nie jedenym aucie, octavia, passat, a3, a6. Czasami mozna wyjac przekaznik i wlasnie popsikac wd40 lub czyms takim ale to moze wrocic.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products