Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 01 Sie 2012 23:18
    Maykell
    Poziom 10  

    Witam, mam ten właśnie problem w zakupionej niecałe 2 tyg. temu E12 2,0 D4d 116 KM z 2005 r.
    Auto ma przejechane 88 000 km.
    Sprzęgło chodzi bardzo ciężko, a ja mam raczej "ciężką nogę". Dla mnie to jeszcze pół biedy, ale jeżeli autem mają jeździć drobniejsze osoby to jest bardzo nieciekawie.
    Mechanik powiedział, że może się "rozluźnić" skoro auto było ostatnio bardzo mało używane (stało w komisie a potem w warsztacie) a wcześniej przyjechało na lawecie. Ponoć, żeby wymienić sprzęgło trzeba zdemontować skrzynię biegów, więc daliśmy sobie nieco czasu, ale czy to w ogóle ma sens? Czy sprzęgło może się "rozchodzić"?

  • Pomocny post
    #2 01 Sie 2012 23:29
    ociz
    Moderator Samochody

    Nic się nie rozchodzi, prawdopodobnie zużyty docisk. Albo ktoś jeździł z nogą na pedale sprzęgła albo przebieg kilkukrotnie większy.

  • #3 01 Sie 2012 23:45
    Maykell
    Poziom 10  

    Aha, tak też myślałem, że samo się nie poprawi. Autem od nowości jeździł tęgawy Włoch, więc pierwsza opcja jest bardzo możliwa, druga odpada, auto zbyt mało zużyte zarówno w środku jak i karoseria, kilku niezależnych ludzi stwierdziło, że nie był przekręcany.
    Jeżeli to docisk to czy obejdzie się bez całkowitej wymiany? Jakie koszta naprawy?

  • Pomocny post
    #4 01 Sie 2012 23:54
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli już to wymienia się KOMPLET - tarcze, docisk, łożysko. Jak wyobrażasz sobie tą wymianę bez odkręcenia skrzyni biegów?
    Sprawdź sobie ceny dostępnych sprzęgieł od UZNANYCH producentów.

  • #5 02 Sie 2012 01:05
    Maykell
    Poziom 10  

    A czy może to być kwestia siłownika sprzęgła? Bo sprzęgło nie tylko ciężko się wciska, ale również po wciśnięciu do oporu jakby się odpychało w przeciwną stronę z bardzo dużą siłą. Po prostu siła w obie strony taka sama jakbym wdeptywał wielką sprężynę..

  • #6 02 Sie 2012 09:13
    cynio333
    Poziom 18  

    Nie. Błażej już Ci wszystko napisał. Auto do warsztatu i sprzęgło do wymiany.

  • #7 02 Sie 2012 10:02
    Maykell
    Poziom 10  

    OK, tylko chciałbym porady jakiej produkcji kupić, bo rozrzut cenowy jaki widzę w handlu internetowym to od 500 do 1700 zł Przykładowo komplet tej samej marki Valeo kosztuje jeden 650 a inny 1100 i to chyba nie jest to samo... Ktoś mógłby doradzić jakąś konkretną marka i model?

  • #8 02 Sie 2012 17:53
    ociz
    Moderator Samochody

    Sachs, Luk w ostateczności Valeo, te montuję bez obawy że niedługo będę je z powrotem wyciągał. Pewnie są i jakieś japońskie marki, tańsze i może nawet lepsze ale nie mam z nimi dużego doświadczenia.

  • #9 02 Sie 2012 18:07
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wystarczy pogooglać się z hasłem "corolla e12 jakie sprzęgło" i poczytać. Są opinie. Niemniej wiadomo, że produkt firmy krzak, to duże prawdopodobieństwo niespodzianek.

  • Pomocny post
    #10 02 Sie 2012 19:02
    bandi21
    Poziom 28  

    Ja proponuję aisin a tanie i dobre to PHC VALEO (koreańskie Valeo)

  • #11 04 Sie 2012 17:20
    Maykell
    Poziom 10  

    A jeśli chodzi o Aisin, ponoć w zestawach do D4D wsadzony jest osprzęt LUK, nawet logo się tam znajduje? A o co chodzi jak na tarczy są 3 lub 4 sprężyny?

  • #13 04 Sie 2012 22:04
    Maykell
    Poziom 10  

    A jak sądzisz, mechanik to bezproblemowo założy, bo czytałem już że ktoś kupił Aisin, a potem mu mechanik mówi że to za małe i musiał kupić LUK tyle że to w benzynie, a właśnie ponoć do D4D w opakowaniach Aisin sprzedawany jest LUK.
    A koreańskie Valeo jak wygląda cenowo?

  • #14 04 Sie 2012 23:38
    tzok
    Moderator Samochody

    Maykell napisał:
    Jeżeli to docisk to czy obejdzie się bez całkowitej wymiany?
    To tak jakbyś wymienił tarcze hamulcowe zostawiając stare klocki.
    Maykell napisał:
    A koreańskie Valeo jak wygląda cenowo?
    Masz w tym dziale przypięty temat "Katalogi części samochodowych - online", poszukaj i sprawdź.

  • #15 04 Sie 2012 23:46
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Temat zaczyna niebezpiecznie dążyć do "jak zrobić najtaniej i czego nie wymieniać, ale ma być dobrze..." Tylko potem nie płacz, że przecież "nowe a nie działa".

  • #16 05 Sie 2012 11:20
    Maykell
    Poziom 10  

    Błażej napisał:
    "jak zrobić najtaniej i czego nie wymieniać, ale ma być dobrze..." Tylko potem nie płacz, że przecież "nowe a nie działa".


    Inaczej po co byłoby jeździć do prywaciarzy, o nic bym tutaj nie pytał i pojechał do ASO. Jeżeli nowe a nie działa tzn. że mechanik źle ocenił stan albo źle zamontował, bo bardzo rzadko nowa część wychodzi z fabryki uszkodzona. Może specjalnie niektórzy mechanicy nie potrafią założyć tańszego Aisin, żeby wybić z głowy klientowi tańsze części (nie gorsze).

  • Pomocny post
    #17 05 Sie 2012 11:48
    bandi21
    Poziom 28  

    Akurat aisin to w toyocie jest oryginałem.Jeśli kupisz Aisin a w środku bedzie luk to dlatego że toyota robi auta w wielu krajach świata i ma tam kooperantów.Nie ma znaczenia czy zamontujesz LUK ,Aisin,Valeo, Saks czy PHC.Wszystkie te marki robią części wysokiej jakości a cena za jaką kupisz nie ma z tym związku ponieważ wszystko zależy gdzie kupujesz.

  • #18 05 Sie 2012 13:25
    ociz
    Moderator Samochody

    Maykell napisał:
    Może specjalnie niektórzy mechanicy nie potrafią założyć tańszego

    Znaczy jak kupi jakieś Hart, Statim, Maxgear czy podobny bubel to ma je dotoczyć itp bo nie pasuje? Już nie wspominając o jakości materiału z jakiego są wykonane.

  • #19 05 Sie 2012 14:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Maykell napisał:
    iektórzy mechanicy nie potrafią założyć tańszego Aisin

    A czym ma się różnić montaż droższego od tańszego zamiennika? Przecież teoretycznie ma to pasować. I nic nie trzeba piłować, ani przerabiać.
    Rady dostałeś. Opinie znasz. Polecany producentów też już znasz. Decyzja zależy do ciebie.
    Zamykam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty