Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 2 - po wyjęciu skrzynki bezpieczzników auto nie włącza zapłonu

Zbyniu123 15 Sie 2012 16:38 7881 26
  • #1 15 Sie 2012 16:38
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    Witam

    Kupiłem auto które stało 2 lata w garażu z zajechaną pompą i wtryskami,pompa regenerowana wsadzona,wtryski kupione nowe.
    Auto po odpaleniu pochodziło około godzinkę na wolnych obrotach,po czym wszedłem przegazowałem,zaczeło chodzić na 3 gary i zgasło,na listwie pokazywało ciśnienie 590-720Kpa,więc za małe,sprawdzziłem pompe,sprawdziłem wtryski i wszystko jest ok.
    Po podmienieniu najpierw czujnika ciśnienia na listwie sytuacja wyglądała tak samo,to samo po podmienieniu regulatora ciśnienia paliwa na pompie.
    Kiedy odłączyłem wogóle czujnik ciśnienia paliwa pokazało się ciśnienie 22000 Kpa bez podłączonego czujnika!!,więc coś mi zaświtało w głowie,że może gdzieś być zwarcie,lub nie ma gdzieś przejscia lub masy.
    Zabrałem się więc za wyciąganie skrzynki bezpieczników,okazało się że pare wtryczek było strasznie zaśniedziałych,więc je wyczyściłem,popsikałem preparatem do styków,i poskładałem do kupy,przy okazji też popsikałem wtyczki od komputera wtrysku.
    Gdy uradowany tym że prawdopodobnie była to wina braku prądu lub przejścia wszedłem do auta,wsadziłem karte,nacisnołem pedał hamulca i dostałem od renówki po raz kolejny lewy prosty,mianowicie wyświetliło się steering wheel locked,po wyjęciu karty wyświetla się steering wheel not locked i zapala się service,sprawdziłem wszystko jeszcze raz i wszystko jest według prawa tory i koranu.

    Przeczytałem gdzieś że może to być taśma od air bag lub coś z silniczkiem od blokady kierownicy,ale wszysko wygląda dobrze.

    Błagam was forumowicze co mogło się stać,czy jest dostępny jakiś schemat elektryczny do tego auta,bo ja nie moge nic znaleźć.
    Czy jest możliwe,że ten preparat do styków był jakiś trefny i zrobił gdzieś zwarcie?

  • #2 15 Sie 2012 16:46
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zbyniu123 napisał:
    Przeczytałem gdzieś że może to być taśma od air bag


    Smoki też tam były?

    Pomyśl, odpalił i chodził, grzebałeś w UPC i nie chodzi, więc?

    Popatrz czy blokada napięcie dostaje, wyjmij ją i na wyjętej włóż kartę.

  • #3 15 Sie 2012 16:48
    piotr.laguna
    Poziom 12  

    ta skrzynka bezpieczników jest zamontowana w okolicy akumulatora?
    jeśli tak to kolejne pytanie bezpieczniki są wkładane z góry czy od dołu?

  • #4 15 Sie 2012 17:12
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    Przemo9826 napisał:
    Zbyniu123 napisał:
    Przeczytałem gdzieś że może to być taśma od air bag


    Smoki też tam były?

    Pomyśl, odpalił i chodził, grzebałeś w UPC i nie chodzi, więc?

    Popatrz czy blokada napięcie dostaje, wyjmij ją i na wyjętej włóż kartę.


    Właśnie znalazłem do czego to kabelki idą,ale nie moge znaleźć napięć.
    Tak ta skrzynka jest po prawej stronie od akumulatora,bezpieczniki od góry,oznaczenie N3 i jakieś tam cyferki zaczynające się 800.....

    Dodano po 2 [minuty]:

    jest możliwość,że kontakt w sprayu zrobił zwarcie i spaliła się jakaś ścieżka w tej skrzynce,lub
    nie ma przejscia,za pare godzin będę tam zaglądał

  • #5 15 Sie 2012 17:13
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wyciągnij to UPC, rozbierz i popatrz, bardziej chyba nie zepsujesz.

    Pocieszę Cię że nie jest to element kodowany i możesz założyć z innego auta.

  • #6 15 Sie 2012 17:22
    piotr.laguna
    Poziom 12  

    UPC tak zamocowane często się uszkadza np od wilgoci. jeśli kontrolka blokady zapłonu po naduszeniu przycisku start stop zapala się na stałe to oznacza że brak komunikacji między UPC a komp.wtrysku zrób tak jak pisze Przemo9826 aw szczególności sprawdzaj obwody do których podłączone są dwa cienkie skręcone przewody.

  • #7 15 Sie 2012 22:07
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    dopiero wróciłem z roboty,ako było odpięte przez pare godzinek,teraz pospinałem wszystko,i jest to samo,ale zauważyłem że kierownice jak troche mocniej pociągniesz da się przekręcić w lewo z włączoną blokadą,czyli nie jest zaryglowana do końca.
    Jeszcze jedno takie pytanko:
    czy ECU jest 'naprawialne',ponieważ stawiam że są tam jekieś ścieżki które łatwo się przepalają,a Mój ojciec z bratem mają serwis laptopów i mogli by naprawić czy sprawdzić poszczaególne elemety w środku,ale wiem że to ma pamięć i po takim manewrze mogą wysypać się mapy,robił ktoś kiedyś coś takiego?

  • #8 15 Sie 2012 22:10
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zbyniu123 napisał:
    czyli nie jest zaryglowana do końca.


    No to wyciągnij tą blokadę i pomóż temu bolcowi zrobić pełen zakres ruchów.

    Blokadę wyjmiesz tylko w pozycji odblokowanej, śruba ma lewy gwint.

  • #9 15 Sie 2012 22:25
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    tak,tylko jak wyjme ją jeżeli nie jest odblokowane do końca?,lekka pomoc młoteczka jest wymagana do tego?,czy dać prąd na silniczek żeby ją ryszył?

  • #10 15 Sie 2012 22:53
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak troskę po niej postukasz to nic się nie stanie ;)

  • #11 15 Sie 2012 22:55
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Przemuś, pewnie jak wyciągał kostki, ponadrywał zieleniejące piny, przelutowałbym i było by ok. Tyle i aż tyle.

  • #12 15 Sie 2012 23:02
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wcześniej już napisałem aby rozebrał UPC ;) Tak więc Kolego masz już co robić, do dzieła.

  • #13 15 Sie 2012 23:05
    piotr.laguna
    Poziom 12  

    im dłużej trwa ten post tym bardziej psuje się twój samochód. radzę dać ten samochód do serwisu.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Takiej pisowni tu nie tolerujemy, następnym razem będzie ostrzeżenie. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #14 15 Sie 2012 23:21
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    nie moge dojść za żadne skarby do tej blokady,jest 23 więc za bardzo młotkami walić nie chcę,jakieś porady z waszej strony metodą mniej inwazyjną?
    Takich rzeczy jak odblokować blokadę kierownicy raczej w internecie nie będze,bo do tych czas nie znalazłem witryny złodzieje.com,tak że takie porady bardzo bym prosił na priva,jestem tak zdeseperowany uruchomieniem auta,że jestem skłonny zapłacić,auto w przyszły czwartek musi zrobić 2k kilometrów,inaczej nici z kontraktu o który starałem się się 2 lata.
    Piotr laguna,w serwisie renault jedyne co moge zrobić to pooglądać auta,auto było u nich i wymienili 3 komplety wtryskiwaczy po czym dopiero zajrzeli do zbiornika i było o kurczę opiłki

  • #15 15 Sie 2012 23:25
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zbyniu123 napisał:
    Kupiłem auto które stało 2 lata w garażu


    No to sobie dyliżans znalazłeś na taką okazję.....


    W UPC grzeb!

  • #16 15 Sie 2012 23:30
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    Temat zakupu tego auta jest tematem na 2 flaszki....,ok zostawie tą nieszczęsną blokadę i ide grzebać dalej w tych kabelkach

  • #17 15 Sie 2012 23:35
    piotr.laguna
    Poziom 12  

    W sytuacji opiłków zleca się płukanie zbiornika wymianę filtra rampę wtryskową no i niestety wtryskiwacze wraz z pompą. No ale Ty na razie masz inny problem. wcześniej pytałem jak zachowuje się kontrolka Immobilizer. To ważne by ustalić gdzie zatrzymała się procedura włączania zapłonu.

  • #18 15 Sie 2012 23:43
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    piotr.laguna napisał:
    To ważne by ustalić gdzie zatrzymała się procedura włączania zapłonu.


    Przecież pisał że steering not locked, a więc tam się zatrzymało. Czujnik na zasuwie blokady mówi że blokada zamknięta więc na rozruch nie zezwala.

  • #19 15 Sie 2012 23:43
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    Zbiornik razem ze wskaźnikiem pliwa i przewodami jest kupiony nowy,jak kupujesz nowe wtryski to dostajesz w takim pudełeczku rampe i przewody razem z wtryskami i płytką instalacyjną.
    Mam UPC na stole i badam przejścia,napisze pewnie jak coś wybadam

  • #20 15 Sie 2012 23:45
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zielenizną w kostkach też się zajmij.

  • #21 15 Sie 2012 23:46
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    dioda od immo mryga tak samo jak by auto była zamknięte,nic się z nią nie dzieje,a powinna się świecić po przekręceniu kluczka

  • #22 15 Sie 2012 23:56
    piotr.laguna
    Poziom 12  

    Jeśli mruga dokładnie tak samo po naduszeniu przycisku start stop to znaczy że czytnik nie widzi karty. w tej sytuacji obstawiam na uszkodzoną kartę renault. sprawdź z użyciem drugiej. jeśli jej nie posiadasz zrób tak.Wsuń kartę do czytnika do końca następnie naciśnij ją troszkę w dół lub w górę, tak naginając kartę naciśnij na przycisk start stop.

    Moderowany przez Przemo9826:

    Kolega taką specjalizacje w opisie ma a takie bzdurki pisze.... Naginanie karty?

  • #23 16 Sie 2012 00:28
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    karte czyta,ale kolego pierwszo co ładuje auto to jest właśnie ta blokada kierownicy,dopiero po odblokowaniu kierownicy włącza się zapłon i zczytuje immo z kluczyka,już przechodziłem immobiliser fault:).
    Więc tak,styku które były zaśniedziała z niebieskiej szerokiej kostki,właśnie są od obsługi blokady kierownicy,cała skrzyneczka jest 100% sprawna,teraz ide grzebać przy autku i metodą prób i błędów sprawdzać przejścia

    Dodano po 24 [minuty]:

    Przemo jesteś moim personalnym bogiem!!!!!
    Dla potomnych,za sterowanie kierownicy odpowiedzialna jest BRĄZOWA kostka przy srzyneczce,i bezpiecznik mały 15A.
    Ide teraz wygrzebywać gdzie jest mój sygnał z czujnika na rampie.
    Pierwszy post na tym forum,a już was kocham,ale coś czuje że z tym autem to pare postów napisze:)

  • #24 16 Sie 2012 15:56
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Już cofa blokadę i próbuje zapalić? Pisz nieco mniej chaotycznie.

  • #25 16 Sie 2012 16:14
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    tak wsztko działa,cofa blokadę,wspomaganie się włącza,immo łapie,włączają się kontrolki i nie pokazuje żadnych błędów,silnik kręci.
    Problem w tym,że nie pokazuje ciśnienia na listwe,a pompa pompuje,sprawdziłem czujnik ciśnienia i jest walnięty bo nie pokazuje wogóle ciśnienia i nie zmieniają się jego parametry pracy.
    Czujnik już zamówiłem nowy,razem z drugą rampą:(

  • #26 16 Sie 2012 19:14
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przelewy sprawdź. Gdzieś tu perę dni temu ktoś wymieniał wtrysk na "nowy" i po wymianie zero ciśnienia na rampie, wsadził kolejnego i auto ożyło.

  • #27 16 Sie 2012 23:02
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    tak masz rację,ale nawet przy najbardziej zajechanym wtrysku jakieś nawet najmniejszę ciśnienie powinno się pokazać,u mnie nic nawet nie drgneło.
    Odłączyłęm główny przewód od przelewów i nawet kropelka z 4 razem nie poleciała,a cylindry suche jak pieprz.
    na chłopski rozum,gdy nie ma ciśnienia na listwie komputer otwiera na maxa zawór na pompie,żeby nabić ciśnienie odpowiednie do wtrysku,i do czasu jeżeli jakaś tam minimalna wartość nie zostanie osiągnięta wtryski nie ruszą,tak przynajmniej ja myślę..
    Tak przynajmnie wywnioskowałem po przeczytaniu paru tematów nie odpalających dcików,które np po psiknięciu plaka łapały wyższe obroty i odpalały.
    Jeżeli myślę źle,to prosze poprawcię mnie

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme