Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 15 Sie 2012 22:16
    lasica333
    Poziom 6  

    Witam
    Mam problem z 407sw. Nie pali się prawe światło mijania. Gdy w kostkę od żaruwki podłącze miernik na lewym świetle mijania mam napięcie 13V. To na prawym 8,7v. Bezpieczniki sprawdziłem(są ok). Pozycje, drogowe są oby dwie. Próbowałem także pożyczyć masę ze śruby obok nadal jest napięcie 8,7v
    Proszę o pomoc!! Co to może być, gdzie szukać wady??

  • #2 15 Sie 2012 22:47
    kozik3
    Poziom 16  

    W tej bryczce światła są sterowane z BSI jak się nie mylę. Skoro reszta w tej lampie działa to masa jest OK. Zakładam, że sprawdziłeś czy żarówka jest OK :-) ? Zatem pozostaje upewnić się czy na pewno bezpieczniki są OK i jeżeli tak to BSI do wyjęcia - najlepiej przyjrzeć się czy nie upaliła się ścieżka. Jeżeli nie chcesz wydawać kasy na BSI to możesz podłączyć tę lampę poprzez przekaźnik z działającej lewej lampy. Czy pali Ci się kontrolka spalonej żarówki ?

  • #3 15 Sie 2012 22:50
    nikusert
    Poziom 34  

    Witam
    Sprawdź wszelkie połączenia(kostki),łącznie z wejściem do skrzynki bezpieczników.Jeżeli jest kostka przejściowa w lampie zazwyczaj wielopinowa ,to też tam może być problem.

  • #4 16 Sie 2012 06:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Światła są z PSF1.
    Zobacz bezpiecznik MF04, MF06 w PSF1 oraz bezpiecznik F4 w BSI. Zobacz jakie jest napięcie na nich.

  • #5 19 Lis 2012 17:28
    Michałxxxx09
    Poziom 7  

    mam to samo. w serwisie powiedzieli że jest do wymiany cały sterownik koszt ok 650zł serwis. ma ktoś pomysł jak inaczej rozwiązać problem ?

  • #6 19 Lis 2012 18:29
    serwus2009
    Poziom 16  

    Kozik3 napisał jak można to taniej zrobić z małą przeróbką.

  • #7 19 Lis 2012 18:42
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 42  

    A masz ksenon dokładany/orginalny/ żarówke?

  • #8 19 Lis 2012 18:52
    Michałxxxx09
    Poziom 7  

    zwykłą żarówkę. z tym że u mnie napięcie jest 10,5V

    Dodano po 1 [minuty]:

    serwus2009 napisał:
    Kozik3 napisał jak można to taniej zrobić z małą przeróbką.


    przecież tam nie ma przekaźników ?

  • #9 19 Lis 2012 22:15
    kozik3
    Poziom 16  

    Michałxxxx09 - ja nie pisałem, że są przekaźniki tylko, że jeżeli problem nie zostanie rozwiązany to można dołożyć przekaźnik. W ten sposób można poradzić sobie z problemem szybko i tanio.

  • #10 20 Lis 2012 09:13
    bartek_j
    Poziom 35  

    Możesz też wymienić tą skrzynkę pod maską z bezpiecznikami i przekaźnikami. Można używkę skombinować taniej niż za 650. Wymieniasz bez kodowania, tylko byle się model zgadzał.
    Można też druciarsko, pociągnąć plusa z akumulatora (przez bezpiecznik) i sterowanie z drugiej lampy. Ale to raczej mało finezyjne rozwiązanie ;)

  • #11 20 Lis 2012 09:57
    Michałxxxx09
    Poziom 7  

    kozik3 napisał:
    Michałxxxx09 - ja nie pisałem, że są przekaźniki tylko, że jeżeli problem nie zostanie rozwiązany to można dołożyć przekaźnik. W ten sposób można poradzić sobie z problemem szybko i tanio.


    właśnie o tym myślałem. używki są po 100zł myślę że to będzie najlepsze rozwiązanie. czyli muszą się zgadzać numery na skrzynce tak ?

  • #12 20 Lis 2012 11:01
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jeżeli chcesz wymieniać BSI to nie zakończy się to tylko na zakupie BSI, trzeba będzie jeszcze dopisać BSI do auta i zakodować nowe klucze.

  • #13 20 Lis 2012 12:16
    bartek_j
    Poziom 35  

    Mijania nie są zasilanie z BSI.

  • #14 20 Lis 2012 13:22
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    bartek_j napisał:
    Mijania nie są zasilanie z BSI.

    Tak, wiem o tym, pisałem o tym wcześniej.
    Pomyliłem się bo myślałem że chce wymienić BSI a chodzi mu pewnie o PSF1.

  • #15 20 Lis 2012 14:29
    georgesgr
    Poziom 40  

    lasica333 napisał:
    Witam
    Mam problem z 407sw. Nie pali się prawe światło mijania. Gdy w kostkę od żaruwki podłącze miernik na lewym świetle mijania mam napięcie 13V. To na prawym 8,7v. Bezpieczniki sprawdziłem(są ok). Pozycje, drogowe są oby dwie. Próbowałem także pożyczyć masę ze śruby obok nadal jest napięcie 8,7v
    Proszę o pomoc!! Co to może być, gdzie szukać wady??

    Sprecyzuj metode pomiaru (oba kable w kostke? zarowka podlaczona?).
    Zarowka swiatla mijania ma niezalezna od innych mase (pin 8). Inne zarowki sa podlaczone do masy na pinie 9. Do sprawdzenia!
    Zmierz napiecie na pinie 26 28-pinowej brazowej kostki na BSM (w stosunku do minusa aku).

  • #16 20 Lis 2012 18:43
    Michałxxxx09
    Poziom 7  

    przy lampie jest wszystko sprawdzone. żarówka podłączona napięcie ~10,5V żarówka odłączona ~8V

  • #17 20 Lis 2012 19:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 42  

    Michałxxxx09 napisał:
    żarówka podłączona napięcie ~10,5V

    Mierzysz na oprawce czy względem minusa akumulatora.

  • #18 20 Lis 2012 19:27
    georgesgr
    Poziom 40  

    Michałxxxx09 napisał:
    przy lampie jest wszystko sprawdzone. żarówka podłączona napięcie ~10,5V żarówka odłączona ~8V

    ??? Jesli nie odpowiadasz precyzyjnie na pytania, nie mozna ci pomoc.

    Zmierz napiecie na jednej i drugiej nozce lampy wzgledem ujemnego bieguna akumulatora. Oczywiscie przy wlaczonych swiatlach i podlaczonej lampie.
    Tylko w ten sposob mozna sprawdzic. Ogledziny i pomiar napiecia na lampie moga tylko potwierdzic istnienie problemu ale nic nie daje w poszukiwaniu przyczyny.

  • #19 21 Lis 2012 17:40
    Michałxxxx09
    Poziom 7  

    Witam. problem rozwiązany. wpięty został przekaźnik z działającej lampy

  • #20 21 Lis 2012 17:48
    kozik3
    Poziom 16  

    No i super - o tym właśnie Ci pisałem, abyś zrobił :) Cieszę się, że sobie poradziłeś.

  • #21 21 Lis 2012 19:32
    georgesgr
    Poziom 40  

    No coz...szkoda czasu na jakiekolwiek rady.
    To nie naprawa i nie ma czym sie chwalic.

  • #22 21 Lis 2012 21:16
    kozik3
    Poziom 16  

    georgesgr - zależy jak na to spojrzeć. Cel osiągnięty. Weź pod uwagę koszta prawdziwej i fachowej naprawy. Powiem Ci, ze z podobnym uszkodzeniem walczyłem swego czasu w DODGE CALIBER i jeżeli miałbym wymienić w nim BSI z powodu braku świateł mijania, postojowych, oświetlenia wnętrza i jeszcze paru innych spraw to uwierz mi - NIE WARTO wydawać tyle kasy. Moglibyśmy długo sobie tak dyskutować, ale poczytaj sobie tak dla ciekawości jak jest sterowane podświetlenie licznika w DODGE - z tym miałem największy dylemat i teraz z perspektywy czasu nadal uważam, że warto nieraz pogłówkować i jeżeli trzeba to zrobić małe przeróbki.

    Michałxxxx09 - Teraz jeszcze jedna sprawa odnośnie Twojej naprawy. Abyś nie był rozczarowany za jakiś czas kolejna awarią proponowałbym, abyś drugą lampę także przerobił na przekaźnik. Z PSF1 wyjście wykorzystaj tylko do wysterowania cewek przekaźników. W ten sposób praktycznie wyeliminujesz kolejną awarię. Podłączając jeden reflektor nadal masz obciążone wyjście drugą lampą. Przemyśl i do dzieła :) POWODZENIA

  • #23 22 Lis 2012 08:50
    Michałxxxx09
    Poziom 7  

    georgesgr napisał:
    No coz...szkoda czasu na jakiekolwiek rady.
    To nie naprawa i nie ma czym sie chwalic.


    szkoda czasu to na gadanie z takim człowiekiem jak Ty. chcesz mi wcisnąć wszystkie schematy to peugeota za jakąś tam opłatą ok każdy zarabia jak może. gdybym potrzebował tych schematów wszystkich to bym i 200zł zapłacił żebym to wykorzystał bo nie chodzi o to że żałuje paru zł ale Ty widocznie za szacunek nie możesz jednym obrazkiem się podzielić. dla mnie to jest naprawa ponieważ lampa świeci żadnego druciarstwa nie ma bo ładnie elegancko kable ułożone zaizolowane i nic nie widać. powiedziałem że nie jestem jakimś mechanikiem czy elektrykiem i sam to robię ! auto można postawić elektrykowi/mechanikowi do naprawy a i tak nie jesteś pewny czy dobrze Ci naprawi i w jaki sposób. więc przestań się mądrzyć bo po to jest to forum żeby zapytać pogadać i wybrać opcje która Ci odpowiada! i naucz się kolego czytać. pozostałym dziękuje za rady. Przyczepności

    Dodano po 5 [minuty]:

    tak kozik zrobię i z drugą lampą jak będę miał więcej czasu,ale narazie chodziło mi o szybką eliminacje usterki ponieważ auto robi dużo km,a bez tej lampy tłumaczenia sierżantom drogowym i strata czasu :)

  • #24 22 Lis 2012 08:58
    mczapski
    Poziom 38  

    Może i szkoda czasu. Ale czasy się zmieniają i wielkie znaczenie w życiu ma stosowanie prawa. Chodzi o to, że w ten sposób dokonano przeróbki konstrukcji pojazdu, czy swoistego naruszenia homologacji. I jeśli ubezpieczyciel pojazdu podejmie taką informację nie będzie zadowolony. W razie (odpukać) wypadku i włączenia rzeczoznawców może się okazać, że przyczyniłeś się do zdarzenia. I warto mieć tego świadomość na wszelki wypadek. Stąd uwaga iż nie dokonano naprawy tylko przeróbki.

    Kolego Michałxxxx09. Porozmawiaj z poważnym diagnostą. Może coś dowiedz się o przeglądach u sąsiadów na zachodzie. Myślisz, że nie ma powodów, które mobilizują do zmiany samochodu innych niż moda? Niby w jakim celu pojazd uzyskuje homologację? Zmiany oczywiście możliwe pod warunkiem, że wykonują certyfikowani pracownicy a ich działania też podlegają kontroli. Czyżbyś miał wątpliwości na przykładzie instalacji gazowej, czy tylko nie jesteś doinformowany? Faktycznie dyskusja na takim poziomie jest żenująca i zniechęcająca.

  • #25 22 Lis 2012 17:17
    Michałxxxx09
    Poziom 7  

    jak ktoś robi na odwal to może i tak. tego nie widać jest zrobione jak oryginał. wiele rzeczy jest zrobione nie tak jak powinno być. temat do zamknięcia. bez potrzebna dyskusja.

  • #26 22 Lis 2012 18:41
    bartek_j
    Poziom 35  

    Mczapski: o ile nie pochwalam takich napraw, to dlaczego uważasz że zmiana sposobu zasilania lampy narusza warunki homologacji ? Montowanie chińskich xenonów narusza, nie ma wątpliwości. Ale zasilanie ? To co powiesz na montaż instalacji gazowej ? Albo dołożenie tempomatu ? a zmiana radia ?
    Jeżeli montowane elementy (np przekaźniki) są homologowane to moim zdaniem nie ma problemu.

  • #27 22 Lis 2012 21:10
    georgesgr
    Poziom 40  

    bartek_j napisał:
    Mczapski: o ile nie pochwalam takich napraw, to dlaczego uważasz że zmiana sposobu zasilania lampy narusza warunki homologacji ? Montowanie chińskich xenonów narusza, nie ma wątpliwości. Ale zasilanie ? To co powiesz na montaż instalacji gazowej ? Albo dołożenie tempomatu ? a zmiana radia ?
    Jeżeli montowane elementy (np przekaźniki) są homologowane to moim zdaniem nie ma problemu.

    W niektorych krajach wymaga to nowej, indywidualnej homologacji. I nie jest ona mozliwa, jesli modyfikacja nie zostala dokonana przez uprawnionego profesjonaliste i z uzyciem nowych i homologownych czesci.

    Michałxxxx09 napisał:
    jak ktoś robi na odwal to może i tak. tego nie widać jest zrobione jak oryginał. wiele rzeczy jest zrobione nie tak jak powinno być. temat do zamknięcia. bez potrzebna dyskusja.

    Dyskusja moze i bez potrzebna, ale i bez polska rowniez.
    Twoje podejscie do sprawy i twoje komentarze nie daja ochoty do uczestnictwa w jakiejkolwiek dyskusji. Dzieki tobie i tobie podobnym (a najwyrazniej nie malo jest tutaj wyznawcow McGyvera) wielu innych, ktorzy zasluguja na pomoc, moga jej nie otrzymac.
    Pozdrawiam, Georges

  • #28 23 Lis 2012 09:28
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Lampa może i działa ale trzeba wziąć pod uwagę że w przypadku awarii instalacji drugiej lampy cały tył nie będzie świecił.
    Po to oświetlenie zewnętrzne jest podzielone na strony by w razie awarii jednej ze stron auto było jako tako widoczne na drodze.
    Robiąc już takie druciarstwo trzeba było zasilić tylną lampę z przedniej.

  • #29 23 Lis 2012 12:43
    kozik3
    Poziom 16  

    grala1 - nie ma co dramatyzować. Jadąc po drodze publicznej autem też nie masz pewności czy nie padła Ci elektronika i np czy tył świeci tak jak powinien. Moim zdaniem wystarczy tylko druga lampę też czym prędzej przerobić na przekaźnik, aby niepotrzebnie nie ryzykować uszkodzenia drugiego wyjścia z PSF1. Jeżeli chodzi o tylne lampy to na pewno trzeba zastosować przekaźniki lub dac elektronikę tylko w przypadku gdy mamy zamontowany hak (właśnie po to, aby nie obciążać wyjść z PSF1 podpinając przyczepę). To wszystko.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty