X

Renault Laguna I - Podłączenie alternatora VALEO - pytanie

16 Aug 2012 16:10 ELeltexo
  • #1 16 Aug 2012 16:10
    eltexo
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Posiadam Renault Lagunę Alize I 1.8 1997, prawdopodobnie padł w niej alternator.
    Świeci się kontrolka ładowania + STOP, szczotki wymienione - dalej to samo.

    Posiadam alternator VALEO, wygląda on tak:
    http://img6.imagebanana.com/img/9gxuf1wc/2526908528

    Mam możliwość zakupienia takiego alternatora:
    http://img6.imagebanana.com/img/6283vlyd/2558242911

    Jak widać - trochę się względem siebie różnią, mam tu na myśli te dwie śruby.
    Istnieje możliwość podłączenia tego tak, by to ze sobą współgrało? :)

    Świeżak ze mnie w tym temacie, trochę poczytałem, ale nadal "wszystkiego" nie wiem. Wobec tego mam jeszcze jedno pytanie - naczytałem się tutaj o "wzbudzaniu alternatora", do obecnego prowadzą jedynie dwa kable - jeden do akumulatora, a drugi to zdaje się masa. Nie powinno ich tam być więcej? Tego "wzbudzania" właśnie?

    Jasne, mógłbym oddać auto do elektryka, skoro ma wiedza jest nikła, jednakże najpierw wolę zasięgnąć opinii tutaj, a nuż może uda się to samemu zrobić.

    Dziękuję i pozdrawiam!
  • #2 16 Aug 2012 16:23
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ni w ząb nie pasuje mi ten pierwszy, w twoim samochodzie powinien być ten drugi. Mniejsze śruby dwie, bo jedna to plus za stacyjką (wzbudzenie) a druga to kontrolka. W renault był alternator obcowzbudny.
  • #3 16 Aug 2012 16:32
    eltexo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli to u mnie jest jakiś eksperyment? Kurde, słabo to widzę w takim razie.
  • #4 16 Aug 2012 20:34
    nikusert
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Łatwa sprawa nie panikuj.Te zaciski powinny być oznaczone,przykładowo L,i +.
    L już masz ,natomiast do + ,podaj + po kluczyku .Może być tak jak pisze kolega Motronic ,że ten alternator jest z tego auta ,to przewód być może masz zaizolowany obok innych.
  • #5 17 Aug 2012 20:41
    eltexo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Skąd najwygodniej podać tam "+" po kluczyku?
    Przyglądałem się tej izolacji - kabla dodatkowego nigdzie tam nie widzę.
    Wyczytałem, że mogą być gdzieś "połączone" w jeden, ale to też raczej nie to - idąc za wiązką też do niczego nie doszedłem, ale w odległości 30-40cm żadnych łączeń nie widziałem.

    // Edycja

    Pogrzebałem trochę przy tym starym alternatorze i zauważyłem, że jeśli podam napięcie, na chwilę, pod jedną ze śrub (nie, nie tą do z kablem do aku :)), to kontrolki w samochodzie (zarówno stop, jak i ładowanie) gasną. Czy może to oznaczać fakt, że alternator nie dostaje prądu wzbudzenia? Jeśli tak, to czy podpięcie pod - przykładowo - kierunkowskazy rozwiąże mój problem?

    Po prostu nie wiem, czy prąd wzbudzenia powinien "przepływać" cały czas, czy pojawiać się jedynie okresowo - jak impuls.
  • Helpful post
    #6 17 Aug 2012 21:04
    nikusert
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
  • #7 17 Aug 2012 21:08
    eltexo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok, rozumiem.

    Padnie pewnie na to, że kupię tamten używany, a ten z czasem oddam do sprawdzenia.
    Skąd najwygodniej będzie tam podać "+" po kluczyku? Kierunkowskazy, coś w ten deseń? :)
  • #8 17 Aug 2012 21:27
    nikusert
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Plusa możesz podciągnąć z bezpieczników(po kluczyku) ,z zasilania cewki zapłonowej tylko byś musiał dać bezpiecznik.Weź wyciąg regulator z tego starego alternatora (nie jest to trudne),może są tylko szczotki krótkie lub zawieszone.
  • #9 17 Aug 2012 21:33
    eltexo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Właśnie szczotki już wymieniłem. Mam nadzieję, że na tej linii nic się nie zepsuło - trzeba było wydłubać stare i wywiercić dwie dziurki, by móc wyciągnąć te.. uhm.. "mocowania" nowych szczotek. Chyba, że gdzieś tutaj popełniłem błąd, może luty? Ma to jakieś ogromne znaczenie dla sprawy? :)
  • #10 17 Aug 2012 22:22
    nikusert
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Jezeli cyną nic niezwarłeś to nie,a jak pierścienie na wirniku całe,sprawdź miernikiem czy wirnik ma przejście.
  • #11 18 Aug 2012 19:42
    eltexo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok, kupiłem ten drugi alternator.
    Jest jakaś możliwość, by sprawdzić gdzie wpiąć "+", a gdzie "L"?
    Niestety nie ma na nim żadnego symbolu..
  • #12 18 Aug 2012 21:11
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Na deklu jest napisane, jak zatarte napisy do sam dojdziesz.
  • #13 18 Aug 2012 21:32
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    W alternatorach Valeo kontrolka L zawsze z lewej strony patrząc od tyłu.P
  • #14 18 Aug 2012 23:07
    eltexo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    "Od tyłu", czyli patrząc od koła pasowego? :)
  • #15 18 Aug 2012 23:29
    nikusert
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Nie od strony zacisków.
  • #16 18 Aug 2012 23:32
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ale to zwykłą lampką probierczą wykryjesz
  • #17 19 Aug 2012 12:39
    eltexo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Podłączone, odpalone - ładuje! :)

    Dziękuję wszystkim za pomoc!
  Search 4 million + Products
Browse Products