X
  • #1 30 Aug 2012 11:26
    PRYMUS_BMW
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Witam Was.
    Mam problem z kosiarką model NAC S 510H 4.75 KM. zakupiona ok. 3 lata temu.
    Przy ostatnim koszeniu skończyło się paliwo, został mi tylko kawałek do skoszenia więc odstawiłem kosiarkę na około tydzień. Po około tygodniu zalałem paliwem i od tego momentu nie mogę jej odpalić. Po kilkukrotnym kręceniu pojawiają się strzały z gaźnika. Co sprawdziłem:
    - wykręciłem świece - była czarna (chyba zalana), wyczyściłem, przy wyjętej świecy widać że iskra jest podawana
    - pokręciłem trochę bez włożonej świecy
    - filtr jest czysty, próbowałem też odpalić bez włożonego filtra

    Zauważyłem także - co mnie zdziwiło że magnes na kole styka się z cewką w momencie kiedy tłok jest najmniej wysunięty (najdalej od świecy) - wydaje mi się że powinno być odwrotnie ale mało prawdopodobne jest ze koło się przesunęło...

    Poradźcie w czym może być problem co jeszcze sprawdzić itp, co zwykle powoduje strzały z silnika ?

    pozdrawiam
  • #2 30 Aug 2012 11:29
    39006
    Removed  
    Helpful post? (-1)
    PRYMUS_BMW wrote:


    Zauważyłem także - co mnie zdziwiło że magnes na kole styka się z cewką w momencie kiedy tłok jest najmniej wysunięty (najdalej od świecy) - wydaje mi się że powinno być odwrotnie ale mało prawdopodobne jest ze koło się przesunęło...
    pozdrawiam


    Jest prawdopodobne, i trzeba sprawdzić klin koła.
  • #3 30 Aug 2012 11:33
    PRYMUS_BMW
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuje za szybką odpowiedź, próbowałem to koło zdjąć lub przekręcić ale nie jest to proste, czy ktoś ma jakiś patent na to czy trzeba mieć jakiś specjalistyczny ściągacz / chwytak ?

    Czy dobrze rozumiem że w takich silnikach iskra normalnie powinna być podawana przy wysuniętym na max tłoku ?
  • #4 30 Aug 2012 11:39
    39006
    Removed  
    Helpful post? (-1)
    Iskra powinna być około 3 mm, przed górnym położeniem tłoka.
    Zrób ostre zdjęcie koła, z góry i z odkręconą nakrętką.
    Na forum, sporo razy, było opisywane jak zdjąć koło zamachowe w silnikach kosiarek.
  • #5 01 Sep 2012 13:24
    PRYMUS_BMW
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam, zamieszczam zdjęcia czy można po nich wywnioskować że to faktycznie przekręcenia koła?

    kosiarka NAC S 510H - nie mogę uruchomić silnika kosiarka NAC S 510H - nie mogę uruchomić silnika
  • Helpful post
    #6 01 Sep 2012 13:47
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Klin, wygląda na uszkodzony, więc punkt zapłonu jest przestawiony..
  • #7 06 Sep 2012 12:29
    PRYMUS_BMW
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki fakt klin sie zerwał, kosiarka już sprawna :-)
  Search 4 million + Products
Browse Products