X

Przekaźnik 12V 40A schemat - podłączenie klaksonów

04 Sep 2012 18:17 KEkedly
  • #1 04 Sep 2012 18:17
    kedly
    Level 8  
    Helpful post? (-1)
    Witam, chciałbym wykonać odrębną instalację klaksonu w samochodzie - starej instalacji nie chcę reanimować, coś zdechło - dlatego chce położyć nową.

    Zakupiłem w tym celu przycisk zwierny, przekaźnik 12V40A oraz 2 szt. klaksonów.

    W internecie krąży cała masa schematów do takich przekaźników, ale nijak nie mogę utożsamić ich z swoją sytuacją - proszę zatem o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, który chciałbym aby zobrazowano lub szczegółowo opisano - odnośnie załączonego przeze mnie obrazka.

    Aha, no i jaki zastosować bezpiecznik? 30A wystarczy?


    Przekaźnik 12V 40A schemat - podłączenie klaksonów
  • Helpful post
    #2 04 Sep 2012 19:44
    Dziarski Hank
    Level 23  
    Helpful post? (+2)
    Przekaźnik 12V 40A schemat - podłączenie klaksonów
  • #3 06 Sep 2012 17:09
    kedly
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziarski Hank - niestety twoim opisem nie działa, podłączyłem wszystko na pewno poprawnie, miałem jedynie wątpliwość czy sam przekaźnik jest sprawny więc zdobyłem inny, ale bez pozytywnego rezultatu.

    Załączam zdjęcie przekaźników, które mam.

    Przekaźnik 12V 40A schemat - podłączenie klaksonów
  • #4 06 Sep 2012 17:13
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Schemat na pewno jest poprawny. Coś robisz źle.
  • #5 06 Sep 2012 17:20
    kedly
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    No właśnie sam tak pomyślałem w pierwszej chwili, ale po ponownym sprawdzeniu zdobyłem inny przekaźnik i znów sprawdziłem całość (od sprawności samego klaksonu po przycisk zwierny). Problem nie tkwi w moim wykonaniu - może oba przekaźniki trafiły się lewe?
  • #6 06 Sep 2012 17:50
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    kedly wrote:
    Problem nie tkwi w moim wykonaniu - może oba przekaźniki trafiły się lewe?

    To wiesz tylko ty.
    Podłącz klaksony tak, jak na rysunku, a na cewkę podaj niezależnie zasilanie i sprawdź, czy ruszą. Jak tak, to masz problem w obwodzie sterowania. Wyciągnij przekaźnik i podaj zasilanie bezpośrednio na klaksony jakimś przewodem. Jak nie ruszą, to masz problem w obwodzie prądowym. Przecież to banalna diagnostyka!
  • #7 06 Sep 2012 17:59
    kedly
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Właśnie mnie oświeciło, poszedłem do autka i okazało się że młotek ze mnie, zapomniałem o osadzeniu bezpiecznika w obudowie. Teraz wszystko śmiga jak talala. Dziękuje za pomoc!
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products