Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 04 Wrz 2012 18:17
    kedly
    Poziom 8  

    Witam, chciałbym wykonać odrębną instalację klaksonu w samochodzie - starej instalacji nie chcę reanimować, coś zdechło - dlatego chce położyć nową.

    Zakupiłem w tym celu przycisk zwierny, przekaźnik 12V40A oraz 2 szt. klaksonów.

    W internecie krąży cała masa schematów do takich przekaźników, ale nijak nie mogę utożsamić ich z swoją sytuacją - proszę zatem o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, który chciałbym aby zobrazowano lub szczegółowo opisano - odnośnie załączonego przeze mnie obrazka.

    Aha, no i jaki zastosować bezpiecznik? 30A wystarczy?


    Przekaźnik 12V 40A schemat - podłączenie klaksonów

  • Pomocny post
    #2 04 Wrz 2012 19:44
    Dziarski Hank
    Poziom 24  

    Przekaźnik 12V 40A schemat - podłączenie klaksonów

  • #3 06 Wrz 2012 17:09
    kedly
    Poziom 8  

    Dziarski Hank - niestety twoim opisem nie działa, podłączyłem wszystko na pewno poprawnie, miałem jedynie wątpliwość czy sam przekaźnik jest sprawny więc zdobyłem inny, ale bez pozytywnego rezultatu.

    Załączam zdjęcie przekaźników, które mam.

    Przekaźnik 12V 40A schemat - podłączenie klaksonów

  • #4 06 Wrz 2012 17:13
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Schemat na pewno jest poprawny. Coś robisz źle.

  • #5 06 Wrz 2012 17:20
    kedly
    Poziom 8  

    No właśnie sam tak pomyślałem w pierwszej chwili, ale po ponownym sprawdzeniu zdobyłem inny przekaźnik i znów sprawdziłem całość (od sprawności samego klaksonu po przycisk zwierny). Problem nie tkwi w moim wykonaniu - może oba przekaźniki trafiły się lewe?

  • #6 06 Wrz 2012 17:50
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kedly napisał:
    Problem nie tkwi w moim wykonaniu - może oba przekaźniki trafiły się lewe?

    To wiesz tylko ty.
    Podłącz klaksony tak, jak na rysunku, a na cewkę podaj niezależnie zasilanie i sprawdź, czy ruszą. Jak tak, to masz problem w obwodzie sterowania. Wyciągnij przekaźnik i podaj zasilanie bezpośrednio na klaksony jakimś przewodem. Jak nie ruszą, to masz problem w obwodzie prądowym. Przecież to banalna diagnostyka!

  • #7 06 Wrz 2012 17:59
    kedly
    Poziom 8  

    Właśnie mnie oświeciło, poszedłem do autka i okazało się że młotek ze mnie, zapomniałem o osadzeniu bezpiecznika w obudowie. Teraz wszystko śmiga jak talala. Dziękuje za pomoc!

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty