X

Silnik trójfazowy buczy i nie rusza a są 3 fazy!

07 Sep 2012 13:57 VEVelinos
  • #1 07 Sep 2012 13:57
    Velinos
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Sprawdzałem miernikiem elektrycznym czy jest prąd i po zdjęciu pokrywki do włącznika na 4 kable 3 miały prąd czyli czwarty masa po uruchomieniu go buczy i nie rusza to sprawdziłem na łączeniach do silnika ( w takiej skrzyneczce ;P ) było 8 złączeń i po uruchomieniu był prąd we wszystkich ;/ a silnik nie rusza i buczy ...
    Może się spalił? buczy jak się spali? sprawdzałem chyba najdalej czy jest prąd czyli w tej skrzyneczce na silniku ;/ A i silnik jest 7.5kW w dobrym stanie. Wcześniej był używany i działał wyłaczyłem za pare dni chcę pociąć drewno i lipa buczy sprawdzałem pierw w mufie i po kolei leciałem i wszędzie był prąd ;/ Nie wiem może się spalił? Buczy jak się spali? Jeszcze spróbuje go rozkręcić na wyłączonym i uruchomić bo przed chwilą wyczytałem. Byłbym bardzo wdzięczny jakbyście mi pomogli ;)
    Linki do zdjęć:
    Mój miernik:To view the material on this forum you must be logged in.
    11- Tam jest narysowany piorunek i po zetknięciu z kablami się świecił nie wiem czy oznacza napięcie czy że jest prąd np. w masie się nie świecił
    Puszka przy silniku:To view the material on this forum you must be logged in.
    1-6 punkty po dotknięciu ich miernikiem była zapalona lampka pokazana na poprzednim zdjęciu
    Puszka przy właczniku:To view the material on this forum you must be logged in.
    7,8,10- coś jest czyli lapka w mierniku się świeci 9- masa brak reakcji miernika
    Cały silnik z włącznikiem :To view the material on this forum you must be logged in.
    Dodaje fotki przez elektrode jakby ktoś miał problemy z imageshackiem połapiecie się które jest które? ^^ Dziękuje z góry . To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in. To view the material on this forum you must be logged in.
  • Helpful post
    #2 07 Sep 2012 14:05
    Mol
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    A ile jest tego prądu ?
  • Helpful post
    #3 07 Sep 2012 14:09
    KuReK93
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Kolego podaj dokładnie co to za silnik zakładam że załączany z rozruchem przełącznikiem gwiazda-trójkąt. I jak sprawdzałeś prąd jakim miernikiem? Bo wydaje mi się że sprawdzałeś raczej napięcie a nie prąd. Najlepiej podaj zdjęcia silnika i "tej skrzynki" czyli puszki.Najprościej myślę żebyś połączył końce uzwojeń silnika (pomijając przełącznik rozruchowy) w gwiazdę blaszkami albo przewodami i zobacz czy będzie chodził. I zobacz czy nie ma nigdzie przebicia na przewodzie zasilającym.
  • Helpful post
    #4 07 Sep 2012 15:27
    artis666
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Jak widzę warunki w których to pracuje, to nie podoba mi się ten cały przełącznik.
  • Helpful post
    #5 07 Sep 2012 16:28
    KuReK93
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    1.Odłącz wszystkie kable od przełącznika gwiazda-trójkąt (tego z niebieską rączką) idące do puszki silnika.
    1.W puszcze silnika odłącz kable idące do przełącznika pozostaw na zaciskach jedynie wyprowadzenia uzwojeń z silnika (U1, U2, V1 ,V2, W1, W2
    3.Połacz w puszce na silniku ze sobą U2-V2-W2 (połączenie w gwiazdę) (połączenie wykonaj jakimś kablem o przekroju conajmniej 4mm)
    4. Podłącz do U1-L1(fazę 1) do V2-L2(fazę drugą) do W2-L3 (fazę trzecią) czyli ogólnie mówiąc zasilanie(omijając przełącznik gwiazda trójkąt). Przewód PEN (czyli neutralno-ochronny) na obudowę i zobacz czy silnik ruszy
    Obrazek pomocniczy przepraszam że w paincie ale na szybkości:
    To view the material on this forum you must be logged in.

    Podłączenie do zasilania, jeżeli istnieje taka możliwość, wykonaj innym kablem niż ten który jest obecnie podłączony do zasilania krejzegi i którego będziesz pewnien ze jest w 100% dobry w ten sposób odrazu będziemy wiedzieli czy coś jest nie tak z silnikiem czy problem tkwi w wyłączniku lub kablu. Następnie jeżeli silnik ruszy połączenie bezpośrednie wykonaj aktualnym przewodem i zobacz czy ruszy. Zostanie nam już wtedy tylko przełącznik. Wiem oberwie mi się pewnie od innych elektryków że powinny zostać zrobione pomiary izolacji, pomiary uzwojenia itp, itd. a do takich zadań laików nie powinno się dopuszczać a doradzić jedynie pomoc wykwalifikowanego elektryka ale cóż trudno. Niech kolega próbuje, oczywiście wszystkie połączenia należy wykonywać w stanie BEZNAPIĘCIOWYM a załączanie silnika do sieci wykonywać w towarzystwie drugiej osoby (tak na wszelki wypadek).

    Ten miernik wykrywa napięcie a nie prąd.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #6 07 Sep 2012 16:51
    Elmont
    Level 23  
    Helpful post? (+2)
    Kolego poproś dobrego elektryka niech to Twoje całe "dziadostwo" sprawdzi
    ewentualnie naprawi.Ty nie Masz zielonego pojęcia o tym o czym Piszesz
    będzie lepiej dla Twego zdrowia i życia.
  • #7 07 Sep 2012 17:42
    Velinos
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    KuReK Bardzo dziękuje za obszerne rozpisanie co mam robić ale doszedłem do wniosku że kogos zatrudnię bo jakby się coś stało to to juz nie jest jak w zwykłym gniazdku ;P
  • Helpful post
    #8 07 Sep 2012 18:17
    KuReK93
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Prawdopodobnie właśnie po to zostało stworzone to forum żeby pomagać innym :) Jak sobie życzysz kolego Velinos zrobisz co zechcesz. Wbrew pozorom takie połączenie nie jest trudne akurat pierwszy przełącznik gwiazda/trójkąt wymieniałem sporo lat temu jak miałem chyba 12 lat ;) Z tym że w młynku do mielenia zboża u sąsiada ale "te emocje pie******e czy nie pie******e" pamiętam do dziś ale akurat udało się. :D Oczywiście jeżeli się wahasz i boisz o zdrowie i życie stanowczo odradzam ci tej roboty, przy "zabawie z prądem" trzeba być pewnym tego co się robi.
  • #9 08 Sep 2012 23:44
    gustavel21
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    KuReK93 wrote:
    3.Połacz w puszce na silniku ze sobą U2-V2-W2 (połączenie w gwiazdę) (połączenie wykonaj jakimś kablem o przekroju conajmniej 4mm)

    Kolego ten silnik musi pracować w trójkącie co można zobaczyć na tabliczce znamionowej. Czyli trzeba połączyć U1 z U2, W1 z W2 , V1 z V2 do tego zasilanie i PE do obudowy i to wszystko.
  • #10 09 Sep 2012 08:01
    KuReK93
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    gustavel21 wrote:
    Kolego ten silnik musi pracować w trójkącie co można zobaczyć na tabliczce znamionowej. Czyli trzeba połączyć U1 z U2, W1 z W2 , V1 z V2 do tego zasilanie i PE do obudowy i to wszystko.

    Kolego patrz trochę na zdjęcia a przede wszystkim myśl. Po:
    1. Na ostatnim zdjęciu na pokrywie puszki silnika jest pokazany sposób połączenia w Gwiazdę i w Trójkąt (czyli silnik jest przystosowany do łączenia i w gwiazdę i w trójkąt- założenie)Ale gdyby tego było mało:
    2. Już od razu widać że zastosowany jest przełącznik gwiazda/ trójkąt (polski ŁUK ) (ten czerwony z niebieską rączką) jako lekki rozruch
    3. Silniki powyżej 5.5kw w gospodarstwach domowych zazwyczaj będą miały rozruch (możliwość łączenia w gwiazdę). Chodzi to o przydział mocy i zabezpieczenia zastosowane w rozdzielnicy, przy połączeniu w trójkąt od razu by wywaliło zabezpieczenia (nawet zalicznikowe jeżeli ktoś "naprawia" bezpieczniki topikowe bo "po co ma je w koło wysadzać" a i z takimi przypadkami się spotkałem.
    4. Tabliczka znamionowa nie jest w pełni widoczna.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products