Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 07 Wrz 2012 13:57
    Velinos
    Poziom 2  

    Sprawdzałem miernikiem elektrycznym czy jest prąd i po zdjęciu pokrywki do włącznika na 4 kable 3 miały prąd czyli czwarty masa po uruchomieniu go buczy i nie rusza to sprawdziłem na łączeniach do silnika ( w takiej skrzyneczce ;P ) było 8 złączeń i po uruchomieniu był prąd we wszystkich ;/ a silnik nie rusza i buczy ...
    Może się spalił? buczy jak się spali? sprawdzałem chyba najdalej czy jest prąd czyli w tej skrzyneczce na silniku ;/ A i silnik jest 7.5kW w dobrym stanie. Wcześniej był używany i działał wyłaczyłem za pare dni chcę pociąć drewno i lipa buczy sprawdzałem pierw w mufie i po kolei leciałem i wszędzie był prąd ;/ Nie wiem może się spalił? Buczy jak się spali? Jeszcze spróbuje go rozkręcić na wyłączonym i uruchomić bo przed chwilą wyczytałem. Byłbym bardzo wdzięczny jakbyście mi pomogli ;)
    Linki do zdjęć:
    Mój miernik:Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
    11- Tam jest narysowany piorunek i po zetknięciu z kablami się świecił nie wiem czy oznacza napięcie czy że jest prąd np. w masie się nie świecił
    Puszka przy silniku:Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
    1-6 punkty po dotknięciu ich miernikiem była zapalona lampka pokazana na poprzednim zdjęciu
    Puszka przy właczniku:Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
    7,8,10- coś jest czyli lapka w mierniku się świeci 9- masa brak reakcji miernika
    Cały silnik z włącznikiem :Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
    Dodaje fotki przez elektrode jakby ktoś miał problemy z imageshackiem połapiecie się które jest które? ^^ Dziękuje z góry . Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

  • Pomocny post
    #2 07 Wrz 2012 14:05
    Mol
    Poziom 30  

    A ile jest tego prądu ?

  • Pomocny post
    #3 07 Wrz 2012 14:09
    KuReK93
    Poziom 17  

    Kolego podaj dokładnie co to za silnik zakładam że załączany z rozruchem przełącznikiem gwiazda-trójkąt. I jak sprawdzałeś prąd jakim miernikiem? Bo wydaje mi się że sprawdzałeś raczej napięcie a nie prąd. Najlepiej podaj zdjęcia silnika i "tej skrzynki" czyli puszki.Najprościej myślę żebyś połączył końce uzwojeń silnika (pomijając przełącznik rozruchowy) w gwiazdę blaszkami albo przewodami i zobacz czy będzie chodził. I zobacz czy nie ma nigdzie przebicia na przewodzie zasilającym.

  • Pomocny post
    #4 07 Wrz 2012 15:27
    artis666
    Poziom 26  

    Jak widzę warunki w których to pracuje, to nie podoba mi się ten cały przełącznik.

  • Pomocny post
    #5 07 Wrz 2012 16:28
    KuReK93
    Poziom 17  

    1.Odłącz wszystkie kable od przełącznika gwiazda-trójkąt (tego z niebieską rączką) idące do puszki silnika.
    1.W puszcze silnika odłącz kable idące do przełącznika pozostaw na zaciskach jedynie wyprowadzenia uzwojeń z silnika (U1, U2, V1 ,V2, W1, W2
    3.Połacz w puszce na silniku ze sobą U2-V2-W2 (połączenie w gwiazdę) (połączenie wykonaj jakimś kablem o przekroju conajmniej 4mm)
    4. Podłącz do U1-L1(fazę 1) do V2-L2(fazę drugą) do W2-L3 (fazę trzecią) czyli ogólnie mówiąc zasilanie(omijając przełącznik gwiazda trójkąt). Przewód PEN (czyli neutralno-ochronny) na obudowę i zobacz czy silnik ruszy
    Obrazek pomocniczy przepraszam że w paincie ale na szybkości:
    Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

    Podłączenie do zasilania, jeżeli istnieje taka możliwość, wykonaj innym kablem niż ten który jest obecnie podłączony do zasilania krejzegi i którego będziesz pewnien ze jest w 100% dobry w ten sposób odrazu będziemy wiedzieli czy coś jest nie tak z silnikiem czy problem tkwi w wyłączniku lub kablu. Następnie jeżeli silnik ruszy połączenie bezpośrednie wykonaj aktualnym przewodem i zobacz czy ruszy. Zostanie nam już wtedy tylko przełącznik. Wiem oberwie mi się pewnie od innych elektryków że powinny zostać zrobione pomiary izolacji, pomiary uzwojenia itp, itd. a do takich zadań laików nie powinno się dopuszczać a doradzić jedynie pomoc wykwalifikowanego elektryka ale cóż trudno. Niech kolega próbuje, oczywiście wszystkie połączenia należy wykonywać w stanie BEZNAPIĘCIOWYM a załączanie silnika do sieci wykonywać w towarzystwie drugiej osoby (tak na wszelki wypadek).

    Ten miernik wykrywa napięcie a nie prąd.
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #6 07 Wrz 2012 16:51
    Elmont
    Poziom 23  

    Kolego poproś dobrego elektryka niech to Twoje całe "dziadostwo" sprawdzi
    ewentualnie naprawi.Ty nie Masz zielonego pojęcia o tym o czym Piszesz
    będzie lepiej dla Twego zdrowia i życia.

  • #7 07 Wrz 2012 17:42
    Velinos
    Poziom 2  

    KuReK Bardzo dziękuje za obszerne rozpisanie co mam robić ale doszedłem do wniosku że kogos zatrudnię bo jakby się coś stało to to juz nie jest jak w zwykłym gniazdku ;P

  • Pomocny post
    #8 07 Wrz 2012 18:17
    KuReK93
    Poziom 17  

    Prawdopodobnie właśnie po to zostało stworzone to forum żeby pomagać innym :) Jak sobie życzysz kolego Velinos zrobisz co zechcesz. Wbrew pozorom takie połączenie nie jest trudne akurat pierwszy przełącznik gwiazda/trójkąt wymieniałem sporo lat temu jak miałem chyba 12 lat ;) Z tym że w młynku do mielenia zboża u sąsiada ale "te emocje pie******e czy nie pie******e" pamiętam do dziś ale akurat udało się. :D Oczywiście jeżeli się wahasz i boisz o zdrowie i życie stanowczo odradzam ci tej roboty, przy "zabawie z prądem" trzeba być pewnym tego co się robi.

  • #9 08 Wrz 2012 23:44
    gustavel21
    Poziom 9  

    KuReK93 napisał:
    3.Połacz w puszce na silniku ze sobą U2-V2-W2 (połączenie w gwiazdę) (połączenie wykonaj jakimś kablem o przekroju conajmniej 4mm)

    Kolego ten silnik musi pracować w trójkącie co można zobaczyć na tabliczce znamionowej. Czyli trzeba połączyć U1 z U2, W1 z W2 , V1 z V2 do tego zasilanie i PE do obudowy i to wszystko.

  • #10 09 Wrz 2012 08:01
    KuReK93
    Poziom 17  

    gustavel21 napisał:
    Kolego ten silnik musi pracować w trójkącie co można zobaczyć na tabliczce znamionowej. Czyli trzeba połączyć U1 z U2, W1 z W2 , V1 z V2 do tego zasilanie i PE do obudowy i to wszystko.

    Kolego patrz trochę na zdjęcia a przede wszystkim myśl. Po:
    1. Na ostatnim zdjęciu na pokrywie puszki silnika jest pokazany sposób połączenia w Gwiazdę i w Trójkąt (czyli silnik jest przystosowany do łączenia i w gwiazdę i w trójkąt- założenie)Ale gdyby tego było mało:
    2. Już od razu widać że zastosowany jest przełącznik gwiazda/ trójkąt (polski ŁUK ) (ten czerwony z niebieską rączką) jako lekki rozruch
    3. Silniki powyżej 5.5kw w gospodarstwach domowych zazwyczaj będą miały rozruch (możliwość łączenia w gwiazdę). Chodzi to o przydział mocy i zabezpieczenia zastosowane w rozdzielnicy, przy połączeniu w trójkąt od razu by wywaliło zabezpieczenia (nawet zalicznikowe jeżeli ktoś "naprawia" bezpieczniki topikowe bo "po co ma je w koło wysadzać" a i z takimi przypadkami się spotkałem.
    4. Tabliczka znamionowa nie jest w pełni widoczna.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty