Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Peugeot 206 zbyt duże spalanie

kordam 26 Sty 2005 18:02
  • #1 26 Sty 2005 18:02
    kordam
    Poziom 11  

    Czesc wam!!
    Mam peugeota 206 z silnikiem 1,1! Auto ma 5 lat i nie bylo katowane!! Ja am dopiero rok prawko (wczesniej jezdzil tato)i moze z 5 razy ruszalem z piskiem takze chyba nie sprzeglo!!Normalnie palil po miescie 7l benzyny, a teraz pali ok 13 (przy spokojnej jezdzie,wiem ze jest zima ale to chyba i tak za duzo).Ostatnio jak zatankowalem 5,6l benzyny to mialem na rezerwie zrobione 32km wyzerowalem licznik i po 9km znowu rezerwa sie zaswiecila! Czyli 32+9km=41km na 5,6l benzyny cyzli jakies 14 na sto ?? To chyba za duzo!! Nie wiem jaka jest przyczyna ale moze ma znaczenie fakt ze gosc stuknal lekko mnie w lewy przedni blotnik!!Blotnik wg blacharza nadawal sie do klepania (ale to nawiasem bo nie wiem czy to ma znaczenie!! Jaka moze byc przycczyna takiego przepalu i jak to sprawdzic?? (moze to tylko czujnik ilosci benzyny sie zepsul??)Ile moze kosztowac naprawa??Z gory dzeikuje i pozdrawiam Damian!!

  • #2 26 Sty 2005 18:22
    elektmar
    Poziom 13  

    Zatankuj do pełna przejedź 300 km znowu zatankuj i przelicz . Takie sprawdzanie ma dopiero sens .

  • #3 26 Sty 2005 19:21
    guciioo
    Poziom 15  

    Jak zrobisz tak jak kolega radzi ( do pełna i przejechać np.100km i znowu do pełna ) i problem będzie taki sam to wtedy sie odezwij.

  • #4 02 Lut 2005 21:24
    Gretz
    Poziom 11  

    w 206 czujnik poziomu paliwa jest tak skonstruowany ze jak sie zapali rezerwa nawet na moment (np na ostrym zakręcie lub przy ostrym ruszaniu/hamowaniu)to już nie zgaśnie aż znowu troche nie dotankujesz (nie miga na wybojach jak w innych autach) więc oblicznie czegokolwiek bazując na rezerwie nie ma najmniejszego sensu - tylko pełny bak

  • #5 03 Lut 2005 20:22
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    odsyłam do ASO peugeot
    potrzeba bedzie diagnostyka silnika
    po takich naprawach lub uszkodzeniach mogło coś "klęknąć"
    pozdro
    T

  • #6 03 Lut 2005 21:35
    Adam700
    Poziom 22  

    sonda lambda jest uszkodzona i nie podaje sygnalu do komputera o stanie nagrzania auta a w zwiazku z tym i spalanie wzroslo dwukrotnie.po prostu komputer ma sygnal o zimnym silniku i wzbogaca sklad mieszanki.a jak wiadomo im gogatsza mieszanka tym wieksze spalanie.

  • #7 03 Lut 2005 21:44
    kordam
    Poziom 11  

    Witam wszystkich!! Nie mialem neta pare dni wiec nie moglem napisac!! Niestety zatankowanie auta do pelna troche kosztuje a ja nie mam ponad 150zł zeby do pełna zatankowac!!Ale wpadłem na taki pomysł ,aby wyjezdzic teraz paliwo do konca ,a nastepnie nalac np 5l i sprawdzic ile wyjezdze az do samego konca!!Co wy na to?? A ile moze kosztowac naprawy tej sondy lambda??Z gory dinx wszystkim za odpowiedzi!

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i jeszcze jedno!! Czy jest jakis sposob zeby sprawdzic sonde lambda i jak ja sie sprawdza??Bo ja nie wiem gdzie ona sie znajduje!!

  • #8 06 Lut 2005 15:34
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    nie pozwalaj na to aby paliwo wyjezdzac do konca bo bedziesz miał jeszcze jeden problem- wymiane pompy paliwowej moze sie zatrzeć
    pozdro
    T

  • #9 07 Lut 2005 19:47
    renans
    Poziom 11  

    od kiedy sonda lambda mierzy temperature silnika??????? kolega powinien troche poczytać a potem udzielać fachowych porad, wracając do tematu może to być niesprawna sonda ale zapaliła by kontrolke silnika a tak się nie dzieje, obawiam się że pozostaje wizyta w warsztacie i analiza spalin plus diagnostyka silnika.

  • #10 07 Lut 2005 20:28
    Niematotamto
    Poziom 16  

    jak chcesz miec w miare doklady pomiar to tylko zalanie do pelna i przejechanie ponad 100 km (im wiecej tym pomiar dokladniejszy) i zalanie znowu do pelna, NIE WYJEZDZAJ PALIWA DO KONCA !!!
    sprawdz najpierw to a pozniej serwis , no chyba ze czujesz ze cos sie dzieje z autem (slabsze itp) wtedy do serwisu :)
    pozdrawiam

  • #11 14 Lut 2005 19:31
    kordam
    Poziom 11  

    Wyjezdilem do konca tzn do 1-wszego zgasniecia i zalałem 4 l !! przejechal 40 km w tym 25 w trasie( 2 pamowka za miastem) to chyba za duzo!! co wy na to?? NIe wiem bo is enie znam ale probowalem sie dowiedziec kumpli i mowia ze to mozliwe ,ze swiece (bo chyba od nowosci nie byly zieniane ) alo filtr powietrza gdyz juz 3 lata nie zmieniany!! Ale nie wiem czy im wierzyc!! A gdyby nie sobda lamda to jeszcze i ile to moze kosztowac??

  • #12 14 Lut 2005 19:39
    Zwierzak81
    Poziom 24  

    Filtr i swiece rowniez moga miec wplyw. Jaki jest przebieg samochodu ?

  • #13 14 Lut 2005 19:58
    kordam
    Poziom 11  

    33000km!! A o ile moga zwiekszyc pobor paliwa??

  • #14 14 Lut 2005 20:31
    Zwierzak81
    Poziom 24  

    Wymontuj filtr powietrza i sprawdz jak wyglada. Po 3 latach to juz moze miec dosc :) Brudny filtr zwieksza opory przeplywu powietrza.
    Co do swiec to sprawdz co ile km producent zaleca wymiane, ale 30 tys. to juz wlasciwy czas. Trudno powiedziec o ile zwiekszaja zuzycie paliwa, ale zuzyta swieca nie daje tak dobrej iskry, co za tym idzie silnik ma mniejsza moc i trzeba wiecej "gazu" zeby pracowal jak dawniej, tym samym zuzycie paliwa rosnie. Upewnij sie ze podstawowe potrzeby silnika (filtry, swiece) sa w porzadku, a potem mozesz szukac glebiej.
    Sondy lambda nie sprawdzisz, to trzeba na serwis.
    Tak na marginesie, jesli do roku masz prawko to czy czasem nie jedzisz na zbyt niskich, albo zbyt wysokich obrotach silnika ?

  • #15 14 Lut 2005 21:59
    kordam
    Poziom 11  

    Szczerze!! zanim zrobilem prawko to z tatem jezdzilem bez prawka chyba z 2 lta wiec juz troche umialem jezdzic!! Silnik dostal pare razy buta ale to tak jak kazdy dilnik czasem musi dostac buta !! Z piskeim ruszlaem z 5-6 razy!!

  • #16 14 Lut 2005 22:54
    tomekb
    Poziom 25  

    A.S.O. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #17 15 Lut 2005 00:37
    mobo
    Poziom 12  

    Adam700 napisał:
    sonda lambda jest uszkodzona i nie podaje sygnalu do komputera o stanie nagrzania auta a w zwiazku z tym i spalanie wzroslo dwukrotnie.po prostu komputer ma sygnal o zimnym silniku i wzbogaca sklad mieszanki.a jak wiadomo im gogatsza mieszanka tym wieksze spalanie.



    Bzdury wierutne piszesz. Od nagrzania to jest czujnik temperatury. Lambda bada skład spalin.

    Dodano po 4 [minuty]:

    tomekb napisał:
    A.S.O. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Stuknij się w głowe z tym swoim aso. ASO to oszukańce i złodzieje. Jest wielu prywatnych mechaników którzy mają warsztaty z prawdziwego zdarzenia i na bierząco się szkolą.Chyba jeszcze bardzo mało wiesz o aso.

  • #18 15 Lut 2005 07:22
    sq8jx
    Poziom 12  

    Proponuje udac sie nie do mechanika ,ktory ma mozliwosc diagnostyki Twojego autka, nie koniecznie musi byc to ASO co by po kieszeni bardzo nie szarpnelo ,ale mozesz szukac pomocy np. w serwisie boscha.Wyglada mi to na czujnik temperatury i przydalby sie test tego czujnika w pelnym zakresie (od zimnego do cieplego silnika).

  • #19 15 Lut 2005 13:42
    kordam
    Poziom 11  

    LUdzie bvyłem u znajomego mechanika ktory wykrecil swiece , wyja filtr powietrza , sprawdzil poziom oleju itp!!Wszystko ok!! pojechalem z nim na emisje spalin i wyszlo wszystko idealnie (az sie gosc zdziwil)!! I obydw2aj (ten od spalin i mechanik ) powiedzilei ze to przez styl jazdy!! znaczy ze nie ze piluje silnik tylko rzez to ze temperatura jest niska a ja jezdze glownie po miescie i to w malych odlegloscia!! I faktycznie jade po mamle 2.5 km i gasze silnik i znowu do domq znou2,5km!! Wiec silnik jedzie caly czas na ssaniu a wtedy moze spalanie wzrosnac o 40%!! Co wy na to??Mi sie wydaje ze to bardzo prawdopodobne!!!

  • #20 15 Lut 2005 13:51
    czapajew
    Poziom 21  

    Całkiem prawdopodobne, jazda na nierozgrzanym silniku i krótkie odcinki drogi, no ale nie wiem czy aż o 40%?

  • #21 15 Lut 2005 14:51
    Zwierzak81
    Poziom 24  

    Proponuje poczytac wiecej o ekonomicznej technice jazdy.

  • #22 15 Lut 2005 15:26
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    do KORDAM
    nie badz naiwny i nie miej zludzen auto za duzo pali sorry zre
    do MOBO
    sam sie stuknij w swój zryty łeb
    kolega wiecej wyda na paliwo niz na diagnostyke
    a jezeli masz na ten temat odrobinę wiedzy to na pewno wiesz ze peugeota diagnozuje serwisowym urzadzeniem
    bosch i inne tego typu urzadzenia nie sa w stanie tego robic
    a jak mowisz o takich co sie szkola to niech dalej to robia ale nie ma moim aucie
    jesli masz złe doświadczenia z ASO oznacza ze dałeś sie zwyczajnie wydymać
    mam kolegow w ASO citroen i peugeot i nigdy nie mialem zadnych problemow i nie slyszalem zadnych skarg
    pozdrawiam
    T

  • #23 15 Lut 2005 18:31
    T/J
    Poziom 21  

    Witam
    Koledzy po co ta niesmaczna wymiana epiterów tu trzeba gościowi dobrze doradzić a nie przegadywać się chyba się ze mną zgadzacie.Z tego co potrzebujący pisze wynika że samochód ma 33tyś przebiegu i jest eksploatowany na krótkich trasach czyli głównie po mieście.Aby problem rozwiązać potrzebny temu samochodowi odpowiedni serwis po 30tyś .Trzeba pojechać nie koniecznie do ASO ale tam gdzie mają możliwość komputerową diagnozę tego silnika.Należy bezwzględnie po tym przebiegu wymienić olej w silniku ,filtr powietrza paliwa i świece oraz sprawdzić komputerem czy nie ma błędów w sterowniku silnika np złe wskazania czójnika temperatury.Należy wykonać również analize spalin.Dobrze by było sprawdzić hamulce czy nie blokują łącznie z ręcznym.To konieczność i trudno ale to musi kosztować innego wyjścia nie ma bo w przeciwnym razie koszty będą narastać i może zostać uszkodzona sonda lambda i katalizator jak już to sie nie stało a to duży wydatek.Należy czytać instrukcje obsługi i starać się przestrzegać zaleceń producenta odnośnie terminów przeglądów aby nie mieć w przyszłości takich niespodzianek.

  • #24 15 Lut 2005 18:50
    Los_sandalos
    Poziom 27  

    Nie kapuje jak się można dziwić, że auto więcej pali przy krótkich jazdach. Auto pracuje przecież częściowo na ssaniu i musi więcej wziąć. Mam w aucie komputer i widzę, że po przejechaniu 1 kilometra mam spalone juz 0,5l paliwa. Na krótkich 3-4 kilometrowych trasach średnie spalanie oscyluje mi około 24l/100 a ekstremalnie nawet 28 i nie dziwię się temu absolutnie. W takim samochodzie jak 206 spalanie na poziomie 12-13 l w tym trybie jazdy i okresie zimowym jest nawet powiedziałbym całkiem niskie. O tym, czy autko ma przypadkiem jakiś defekt moze jedynie świadczyć zbyt wysokie spalanie w trasie np. 10l/100km przy prędkościach 90 - 100km/h.

    Przez wiele lat autentycznie prowadziłem książeczkę z każdą jazdą i tankowaniem i dla 125p np. w trasie schodziłem ponizej 7l/100 a zimą przy krótkich trasach 16,5-18 l/100 to norma.

    I jeszcze jedno: nie baw się w idiotyczne wyjeżdzanie paliwa do końca bo zajedziesz tylko pompę paliwa a i tak możesz nie uzyskać poprawnych wyników ponieważ auto z wtryskiem może zgasnąć gdy zassie powietrza na zakręcie mimo, że jeszcze paliwo w baku teoretycznie jest.

  • #25 15 Lut 2005 18:53
    Grytronics
    Poziom 17  

    Mialem to samo - takie spalanie wcale !!!!! nie jest normalne i nie ma samochodu o takim silniku który na ssaniu by tyle palił będąc w pełni sprawnym.... u mnie działo się to przez ok miesiąc i wysiadł jeden ze wtrysków (Bosch wykrył:dawka paliwa na wtrysku którymś jest maksymalna) -tez tego nie wykrywało,dopiero po miesiącu kiedy silnikiem zaczęło ruszać i chodził na 3 gary to komputer odczytał....po wymianie wtrysku nie było to wszystko bo dalej sporo palił chociaż mniejh,,,pomogło uszczelnienie przewodu z filtru powietrza - wywal ten metalowy ściągacz i załóż porządny zybant na śrubkę-dokręć na rozgrzanym silniku....uszczelnij również inne miejsca które prowadzą powietsze do silnika lub z silnika ... (odpowietrznik zaizolowałem zwykłą taśmą izolacyjną)...

  • #26 15 Lut 2005 19:07
    kordam
    Poziom 11  

    TomkuB!! Wiesz moze nigdy cie nie zrobili w ..... bo masz tam kolegow!! A ja wiem jedno,ze za wymiane filtra pow i oleju i paliwa oraz zmiane oleju ASO wzielo 650zł a czesci kosztuje:(oryginalne takie jakie daj producent )filtr pow 41zł filtr oleji 37zł i paliwa 32zł!! plus olej 150zł!!w sumie 260zł czesci!! czyli robocizna wynosi w serwisie 400zł gdzie u mechanika w warsztacie to samo zrobie do 120zł max!!
    Po drugie koledzy czekam na ladna pogode jak zejdzie zima i wtedy sprawdze ile rzeczywiscie pali!!t/j emisja spalin wyszla ok!!

  • #27 15 Lut 2005 19:47
    Usunięty
  • #28 15 Lut 2005 20:57
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    wszystkich przepraszam
    PIĘKNE SOOOOORRRRRRRRRRRRRRYYYYYYYYYY
    do kordam
    ja proponowałem tylko diagnostyke silnika a nie wymiane oleju
    wiadomo ze mało kto to robi w ASO (jedynie gwarancja)
    do elektrit
    wiem jakimi urzadzeniami trzeba diagnozować to auto
    zle przczytałeś moj post
    ale juz nie chciałem tego klepać w klawiature bo i tak mało kto to rozumie
    pozdro
    T

  • #29 15 Lut 2005 22:33
    Grytronics
    Poziom 17  

    aha do tego co pisałem wymień ten filtr powietrza....tez wymieniałem - pali teraz normalnie 6 do 5,5 w miescie - zimą ok 7 l

  • #30 15 Lut 2005 22:58
    kordam
    Poziom 11  

    Grytronics!! To nie wiem po jakim imescie jezdyisy gdyz producent podaje w danych fabrycznzch ze w lecie przy ekonomicznej jezdzie w cyklu mieszanzm powinien palic 6,3l-100km!!A w miescie 8. No ale skoro tak piszesz to coz pogratulowac tak ekonomicznej jazdy!!Mi przy cyklu jmiejskim palil ok 7l-100km!!jeszcze ray GRATULUJE

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty