Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 25 Wrz 2012 18:42
    poandy
    Poziom 9  

    Od pewnego czasu (nie ważne czy ciepło czy zimno) zwiększając obroty silnika do progu przełączania instalacja od razu przełącza się na gaz(słychać elektrozawory) mimo iż silnik jest jeszcze nie rozgrzany i oczywiście gaśnie (jadąc muszę robić to ręcznie bo automat od razu przełącza) ,gdy podgrzeje układ to normalnie przechodzi na gaz (najczęściej jak przejadę kawałek to przełączam ręcznie) .
    Co jest odpowiedzialne za pozwolenie przełączania na gaz .Do tej pory następowało to w momencie podgrzania silnika (jadąc centralka samodzielnie przełączała na gaz).
    W tej instalacji nie ma czujnika temperatury.Sonda lambda pracuje prawidłowo,cała instalacja działa dobrze oprócz tego przełączania.
    Moje podejrzenia są skierowane na złe styki kabli,tylko nie wiem jaki sygnał pozwala centralce na załączenie lpg (TPS?).

  • #2 25 Wrz 2012 21:24
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 42  

    poandy napisał:
    mimo iż silnik jest jeszcze nie rozgrzany i oczywiście gaśnie
    poandy napisał:
    W tej instalacji nie ma czujnika temperatury


    Słusznie skoro nie ma blokady temperatury to nie gazuj i każ przełaczać sie z PB na LPG.

  • #3 26 Wrz 2012 08:46
    Montrres
    Poziom 21  

    W instalacji II generacji Przełączanie na gaz odbywa się niezależnie od temperatury. Przy przełączniku jest mały potencjometr którym reguluje się obroty przełączenia na LPG.
    Ten typ instalacji nie ma czujnika temperatury. Ja jeżdżę tak że przynajmniej pierwsze 1-2 km jadę na PB i potem sobie przygazuję do 2200 obr bo taki mam próg.

    Pozdrawiam!

  • #4 26 Wrz 2012 11:36
    lordwro
    Poziom 10  

    Przy obecnych temperaturach nie ma większych przeciwskazań aby chwilę po uruchomieniu auta przełączyć na lpg. Co inne przy niskich temp gdy reduktor jest bardzo zimny szybkie przełączanie skraca znacząco jego żywotnośc. Jeśli gasnie silnik Ci gasnie przy szybkim przełączeniu, świadczy to o nieszczelności połączenia reduktor - kolektor ssący lub o zużytym reduktorze. Czasem regulacja pomaga w innym przypadku wymiana reduktora.

  • #5 26 Wrz 2012 12:50
    Montrres
    Poziom 21  

    Zgadza się. Silnik benzynowy przy sprawnym układzie chłodzenia potrzebuje niewiele czasu aby temperatura chłodziwa wzrosła. Ja np w swoim AUDI 80 2.0 ABT po 3 minutach pracy na postoju już mam cieplejsze powietrze w kabinie i od razu wiem że mogę przełączyć bo reduktor też już ma taką temperaturę.Generalnie chodzi o to aby reduktor nie był zimny bo można poważnie go uszkodzić: zimna membrana jest sztywna i może ulec pęknięciu. A nowy reduktor tani nie jest.
    Pozdrawiam!

  • #6 26 Wrz 2012 14:52
    poandy
    Poziom 9  

    Może źle opisałem;wiem że powinna się instalacja rozgrzać aby przełączyć na lpg(i tak jeździłem),ale dlaczego sterownik zezwala na włączenie lpg od razu.Do niedawna zanim się nie rozgrzał silnik, sterownik w automacie(środkowe ustawienie) nie pozwalał przejść na gaz ,a teraz jakby utracił blokadę i od razu przełącza.

  • #8 27 Wrz 2012 08:57
    Montrres
    Poziom 21  

    Bo taki masz sterownik II generacji. Tam nie kontroli temperatury. A co do przełącznika to ma 3 pozycje:
    od Lewej: I ; 0 ; II.
    Pozycja:
    I - to cały czas benzyna
    0 - stale gaz
    II-Automat (po przekroczeniu obrotów przełączy na gaz).

    I powtarzam raz jeszcze. W II generacji LPG nie ma kontroli temperatury.

    Zwracam Honor... Moje ustawienie jest przy sterowniku STAG2L. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

  • #9 27 Wrz 2012 09:12
    psooya
    Poziom 35  

    Montrres napisał:
    I powtarzam raz jeszcze. W II generacji LPG nie ma kontroli temperatury.

    Ciekawe.... Ja mam AL700 czyli II generacja z silnikiem krokowym i mam czujnik temperatury reduktora.
    Natomiast sterownik BRC jak widać tego niema ale jak się poczyta dokumentacje bodajże jest możliwość ustawienia zwłoki jeśli obroty przez 5 sekund od zapalenia nie uzyskały progu przełączania. Natomiast jestem leniwy więc czytać mi się nie chciało.
    Pozdrawiam

  • #10 27 Wrz 2012 10:58
    poandy
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedzi,poczytam ale i tak nadal nie wiem na jakiej podstawie sterownik(wypracowuje) wysyła komendę do elektrozaworów na otwarcie gazu.I nie chodzi o próg obrotów bo to jest jasne.Może czujnik temperatury silnika podaje sygnał do sterownika?

  • #11 08 Paź 2012 16:58
    tzok
    Moderator Samochody

    Napisz jaki masz sterownik/przełącznik, bo od tego wszystko zależy. Albo jest dodatkowy czujnik temp. reduktora (często przypięty w dość przypadkowy sposób na opasce do węża przy reduktorze) albo go nie ma i jedynym kryterium przełączenia są obroty.

  • #12 19 Paź 2012 13:33
    poandy
    Poziom 9  

    Przepraszam za długa ciszę ,ale byłem daleko i bez dostępu do internetu.
    Mój zestaw BRC jest taki jak pod n/w linkami:
    http://ars-autogaz.pl/just.php
    http://www.abart.com.pl/Instalacje-Montowane/BRC-JUST
    Z tego co wiem to za przełączanie odpowiadają obroty .Ale jakiś wpływ na to ma wielkość sygnału TPS.Ponieważ pamiętam jak przy pierwszym ustawianiu instalacji należało podnieść poziom sygnału,aby szybciej się przełączał na gaz.
    Teraz chce ustalić zależność poziomu sygnału na czas "pozwolenia" przejścia na gaz
    (próg obrotów przełączania nie uległ zmianie i nadal wynosi ok 2000 obr/min.-od wielu lat taki sam).
    Ostatnio zmieniałem kopułkę i palec.Ale to raczej nie ma wpływu na przejście benzyna-gaz.W tygodniu umówię się z gościem co ma interfejs do centralki i oprogramowanie BRC.
    Dzięki za sugestie i z chęcią dowiem się czegoś nowego,zwłaszcza ,że jest to prosta instalacja,a mnie irytuje ,że nie znam zależności sygnałów.

  • #13 19 Paź 2012 14:15
    psooya
    Poziom 35  

    Ze schematu wynika, że niema czujnika temperatury. Dodaj sobie przekaźnik, komparator i czujnik temperatury i zrobisz samemu próg załączania elektrozaworów i do tego trzeba by jeszcze przełączać emulacje lambdy drugim przekaźnikiem :-)

  • #14 21 Paź 2012 11:51
    poandy
    Poziom 9  

    A jaka jest zależność dla sygnału TPS?

  • #16 22 Paź 2012 00:09
    psooya
    Poziom 35  

    I/lub wzbogacania podczas nagłego naciśnięcia oraz wykrywanie wolnych obrotów celem zmiany zakresu pracy Attuatora i jego szybkości. Pomaga to czasami jak obroty falują. Natomiast jakie są użyte funkcje w twoim to już trzeba poczytać dokumentację.

  • #17 23 Paź 2012 16:36
    poandy
    Poziom 9  

    Dziękuję serdecznie,jak będę miał konkretne informacje to dopiszę odpowiedź,na razie znowu wyjazd więc wizyta u Pana z laptopkiem później.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty