Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 09 Paź 2012 11:59
    Newo15
    Poziom 6  

    Siemka.
    Mam problem z moją 80 B3 1.8 B+G 90.r
    auto normalnie jeździło wstawiłem zgasiłem następnego dnia do auta i nie odpala.
    Kręci ładnie ale niema iskry.
    Do cewki prąd dochodzi na lewą i prawą stronę ale iskra z niej już nie wychodzi. Kupiłem nową cewkę i dalej problem występuje. Wszystkie kontrolki na liczniku się świecą ale iskry brak. Może ma ktoś jakieś pomysły podpowiedzi co może się dziać?

    Autko kupiłem niedawno i nie znam zbytnio jego historii.
    Wiem tyle że jakiś czas temu była zmieniana stacyjka. Nigdy nie było takich problemów.

    Przed odstawieniem autko mogło dostać gdzieś wody pod silnik bo parę kałuż zaliczyłem.

  • #2 09 Paź 2012 12:02
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jestem ciekawy jak sprawdziłeś ten dochodzący do cewki prąd. Miernikiem?

  • #3 09 Paź 2012 12:03
    misiek-888
    Poziom 33  

    Koło pedału sprzęgła na słupku drzwiowym pod wykładzina jest moduł zapłonowy. Sprawdż ewentualnie wymień

  • #4 09 Paź 2012 12:07
    Newo15
    Poziom 6  

    Mechanik sprawdzał próbówką. po dotknięciu w jedną i drugą śrubę próbówką się świeci więc prąd jest. natomiast z cewki już nie wychodzi żadna iskra. Kazał zmienić Cewkę więc wziąłem z odpalającej B3 no i dalej jest to samo więc to nie cewka.

  • #5 09 Paź 2012 12:13
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    O, to ten mechanik super posprawdzał. Jedyny plus, to że użył próbówki. Zrób sobie taką, odepnij cewkę w to miejsce próbówka, pokręć i zobacz czy żaróweczka miga. Pewnie nie. do sprawdzenia masz moduł zapłonowy i czujnik.

  • #6 09 Paź 2012 12:21
    wirus466
    Poziom 19  

    Zacznij od wyczyszczenia sprawdzenia czujnika potem pójdziemy dalej jeśli będzie trzeba.

  • #7 09 Paź 2012 12:25
    vitorio
    Poziom 17  

    Cytat:
    Mechanik sprawdzał prubówką. po dotknięciu w jedną i drugą śrubę prubówka się świeci więc prąd jest. natomiast z cewki już nie wychodzi żadna iskra.

    To świadczy, że cewka jest sprawna. Gdyby nie świeciła probówka, to wówczas masz uszkodzenie w uzwojeniu pierwotnym cewki. Sprawdź moduł zapłonowy i aparat zapłonowy.
    Drugi sprawny aparat zapłonowy możesz wpiąć do instalacji i ręcznie przekręcić rotorem, aby sprawdzić występowanie iskry.

  • #8 09 Paź 2012 15:23
    autoas
    Poziom 41  

    Newo15 napisał:
    po dotknięciu w jedną i drugą śrubę próbówką się świeci więc prąd jest

    Takie zjawisko jest cokolwiek zastanawiające i na pewno nie właściwe i na pewno o cewce, to nic nie świadczy...chociaż przy tak małej oporności cewki to byłoby dziwne

  • #9 09 Paź 2012 15:28
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Nie wiemy jak dotknął, czy próbówką połączoną z masa, czy dwoma końcami próbówki do cewki, dywagacje bezcelowe, obaj Panowie możecie mieć rację.

  • #10 09 Paź 2012 15:45
    1078231
    Usunięty  
  • #11 09 Paź 2012 16:59
    Newo15
    Poziom 6  

    minus szedł do punktu masowego przy karoserii a próbówka do obu śrub. No na moje chyba na obu śrubach nie powinno być plusa bo na cewce są oznaczenia (z lewej minus z prawej plus). z lewej jest zielony z czarnym z prawej czerwony z brązowym. Mechanik uznał że masuje obudowa cewki a tu jest dobrze więc nie polonizowałem. Zaraz idę i pogrzebie przy tym sterowniku. Wydaję mi się że pasek nie skoro cały silnik chodzi na boki jak by zaraz miał wyskoczyć jak nie odpali :) zacznę od sterownika przy sprzęgle bo to wydaję mi się najbardziej prawdopodobne bo pod siedzeniem pasażera leżał taki sterownik luzem więc albo był zmieniany albo miał być zmieniany :)

  • #12 09 Paź 2012 17:08
    1078231
    Usunięty  
  • #13 09 Paź 2012 19:02
    Newo15
    Poziom 6  

    Przysiadłem do tego i sprawa wygląda tak:
    Czerwony i brązowy w cewce idzie do instalacji gazowej albo przekaźnika przyczepionego do zbiorniczka wody ani w jednym ani w drugim niema prądu przy kręceniu czy po przekręceniu zapłonu. W czarnym który jest przymocowany do cewki jest prąd stały po przekręceniu zapłonu, natomiast w zielonym niema ani grama prądu i tak stawiam że to w jego kierunku muszę się poruszać. Wtrysk mechaniczny. Jeszcze w połowie mniej więcej bezpieczników niema prądu nie wiem jak to jest w audi czy przełączniki trzymają plus czy minus. W mojej renówce czy fordzie zawsze jak robiłem elektrykę to prąd był na każdym bezpieczniku co najwyżej obwód był przerwany jak bezpiecznik był spalony. Niestety nie zdążyłem się dokopać do żadnych czujników bo wypadło mi coś innego. A jeśli chodzi o te czujniki to jak mam to sprawdzać? Czy prąd wchodzi i wychodzi czy w jakiś inny sposób? Sorry że takie szczegóły ale w życiu nie robiłem nic przy żadnym Audi i ciężko jest mi się wdrążyć od ręki we wszystkie komponenty auta.

  • #14 09 Paź 2012 19:20
    stefan54
    Poziom 13  

    Kolego Newo15 skorzystaj z dobrej rady kolegi Monotronica.
    Kluczyk na zapłon i zwierasz środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowego do masy i patrzysz czy jest iskra na świecy.
    Szybko prosto i łatwo.

  • #15 09 Paź 2012 22:15
    Newo15
    Poziom 6  

    No ok sprawdzę tylko zastanawia mnie jak może być iskra w aparacie jak już w cewce jej niema. No że chyba to z aparatu idzie impuls na cewkę czy coś takiego no ale ok jutro wracam i sprawdzę ten aparat i ten hall. Dzięki wielkie mam nadzieje że zadziała bo autko potrzebne jak na lekarstwo. Dobrej nocy panowie i odzywam się jutro!

  • #17 09 Paź 2012 22:28
    Newo15
    Poziom 6  

    Skoro się pytasz to chyba nie wiem :D
    No mam cewkę która daję iskrę a ta idzie kablem do tego aparatu który na moje rozdziela tylko ją na poszczególne cylindry. Więc z mojego rozumowania to jak niema na cewce to w aparacie się nie znajdzie. Ale jeśli źle myślę to mnie popraw nie jestem typem nieomylnego człowieka :)

  • #18 09 Paź 2012 22:33
    1078231
    Usunięty  
  • #19 10 Paź 2012 04:26
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Aparat składa się jakby z dwóch części. W pierwszej jest czujnik, który daje impuls do modułu zapłonu, to on odpowiada za pojawienie się iskry w odpowiednim momencie, moduł generuje sygnał na cewkę, cewka "wytwarza iskrę", która trafia do drugiej części aparatu zapłonowego -rozdzielacza, czyli na palec i kopułkę. Tam iskra jest przyporządkowana do odpowiedniego cylindra. Bardziej jasno wyłożyć się nie da.

  • #20 10 Paź 2012 17:36
    Newo15
    Poziom 6  

    Witam Panowie ponownie :)
    Popatrzyłem na to wszystko ci mi pisaliście i sprawa wygląda tak:
    Wymontowałem to ustrojstwo na słupku po stronie kierowy i wygląda jak nowe piny wszystkie bardzo ładne (plus jest na 4 i 7 pinie) więc to zmontowałem i wziąłem się za aparat. Sprawdziłem to tak jak mi pisał kolego Stefan na priv czyli masa na środkowy pin z wtyczki i iskry na cewce nadal jest brak, dodam że na wtyczce po prawej jest prąd na środku zielony kabel. Zdjąłem kopułkę no i w środku jest jak nowa te ustrojstwo na środku też wygląda ok jak by zmieniane nie wytarte zmienia swoją pozycje przy próbie odpalenia. Co jeszcze sprawdzić? Pisaliście o jakimś czujniku jeszcze hall i module ale to na słupku jest nazywane we wszystkich 3 formach więc jak byście mogli dokładniej sprecyzować co może być jeszcze i gdzie? Bardzo proszę o pomoc

  • #21 10 Paź 2012 20:16
    manta
    Moderator Samochody

    Przy obecnym poziomie wiedzy, brak możliwości pomocy.
    Kosz.

    3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty