Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

VW passat b5 1,8 20v adr - Wymiana rozrządu

wlodek4646 09 Paź 2012 14:13
  • #1 09 Paź 2012 14:13
    wlodek4646
    Poziom 2  

    Wymiana rozrządu w passat b5 1,8 20v adr 1998 r. Pasek u mnie w silniku jest na 152 zęby żaden rozrząd nie pasuje co się dzieje ze nie można kupić całego zestawu .Auto stoi u mechanika już dwa miesiące mechanik twierdzi że zamówił już pięć kompletów i żaden nie pasuje.Problem powstał po wymianie silnika który mi padł zakupiłem drugi taki sam tylko że od audi niby taki sam ale ma inny rozrząd czyli 152 zęby w poprzednim silniku miałem 153 zęby.Kupując silnik nie miałem pojęcia że mogę sobie stworzyć taki problem .Miałem dwa tygodnie na zwrot ale nie wyrobił się z przekładką mechanik i już nie mogę zwrócić silnika .Pytanie czy ktoś miał taki problem i jak go rozwiązał Co robić ratunku..

  • #2 09 Paź 2012 14:19
    wirus466
    Poziom 19  

    Kod silnika jaki jest?

  • #3 09 Paź 2012 14:30
    carrot
    Moderator Samochody

    Masz stary, sprężynowy napinacz paska, który już nie jest produkowany. W zestawie z hydraulicznym napinaczem jest pasek dłuższy o ząb od Twojego i taki ma być założony

  • #5 09 Paź 2012 16:38
    wlodek4646
    Poziom 2  

    Kodu silnika nie znam wiem że to silnik adr .Naklejka bardzo zniszczona .Napinacz paska i rozrząd jest taki jak tu http://www.audiworld.com/tech/eng35.shtml pozycja 8.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Dodam że mówiłem mechanikowi ze musi być wymieniony rozrząd na pasek z=153 +rolka specjalna ale on stwierdził że już wszystko sprawdzał i ze nic nie pasuje .Mówił mi że zamówił rozrząd który zostanie sprowadzony z Niemiec ponoć są tam jeszcze końcówki orginału na 152 zęby i czeka na dostawę.Ale jak czytałem były to wadliwe rozrządy więc się boję ze może coś nawalić o ile faktycznie by załatwił rozrząd na 152 zęby. Niechce mi się wierzyć że nie można dopasować rozrządu z 152 zęby na 153 zęby tak jak on twierdzi.

  • #6 09 Paź 2012 16:54
    roney03
    Poziom 13  

    W silnikach gdzie był rozrząd z paskiem 152z. zmieniono napinacz na inny po to właśnie żeby można było zastosować pasek 153z
    Jeśli taki zestaw nie pasuje to znaczy ze coś zostało w silniku zmienione i jest nieoryginalne . Nie ma innej możliwosci

    http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=52810

    Jeśli szukasz kompletnego zestawu to prawidłowy w tym przypadku to CT 919 K1

  • #7 09 Paź 2012 17:12
    wlodek4646
    Poziom 2  

    Jutro pójdę do mechanika i zobaczę co nowego słychać z tym rozrządem .

    Dodano po 5 [minuty]:

    Nie znam zamazany kod silnik adr

  • #8 09 Paź 2012 19:24
    trans-serwis
    Poziom 39  

    wlodek4646 napisał:
    .Auto stoi u mechanika już dwa miesiące mechanik twierdzi że zamówił już pięć kompletów i żaden nie pasuje
    To szybko zabieraj ten samochód od tego mechanika, jeżeli piszesz prawdę że tam stoi.

  • #9 09 Paź 2012 19:51
    wlodek4646
    Poziom 2  

    Na pewno stoi u mechanika inaczej bym nie zadawał pytań nawet dzisiaj już się mocno zdenerwowałem jak go odwiedziłem . 17 pazdziernika będzie już tam dwa miesiące jak u niego jest samochód a jak mi wiadomo w okolicy jest jednym z lepszych tylko tyle że w tym małym miasteczku to jest ich tyle że można policzyć na palcach jednej ręki .Po to założyłem post żeby szybciej rozwiązać problem więc proszę mi nie sugerować cytat "jeżeli piszesz prawdę to zabierz od mechanika" tak pisze prawdę bo co miało by za sens sobie zmyślać.

  • #10 06 Gru 2012 19:02
    wojt1983
    Poziom 2  

    No jak tam z tym rozrządem, zrobione? Koledzy wyżej podali Tobie namiary, niezbędne informacje do załatwienia sprawy pozytywnie. Jaki jest stan sprawy na dzisiaj kolego?

  • #11 01 Lut 2013 12:52
    imnothep
    Poziom 10  

    Coś kiepski ten Twój mechanik skoro nie potrafi spasować rozrządu z ADR przed liftem z ADR po lifcie. Ten wspomniany lift dotyczył zmiany napinacza ŁAŃCUSZKA rozrządu ze zwykłego hydraulicznego na elektrohydrauliczny (zmienne fazy). Poza tym ten starszy silnik ma kolektor bez układu zmiennej długości (od czoła masz nastawnik podciśnieniowy). O ile pamiętam i wałki i koło pasowe w starszym ADR były inne więc stąd różnice w ilości zębów. Tak nawiasem różne cuda widziałem ale nie chce mi się wierzyć że nie można kupić rozrządu do starszego ADR.

    pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty