Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Paź 2012 20:56
    kryst16
    Poziom 22  

    Witam... Mam samochód seat arosa 99 rok 1.0 37KW
    Przypuszczałem że mam problem z termostatem gdyż samochód nie łapał 90 stopni, tylko podczas postoju w korku.
    Podczas jazdy temperatura spadała. Jednak ogrzewanie było już od pierwszych kilometrów jazdy. Sprawdzałem węże, termostat zamyka się i otwiera. Dzisiaj nawet włączył mi się wentylator więc musiało być ponad 90 stopni, termostat był otwarty, ale wskaźnik wskazywał ok 70-80. Węże były tak gorące że nie dało się ich dotknąć.

    Z tego co czytam w tym samochodzie są dwa czujniki jeden odpowiedzialny za włączenie wentylatora, drugi podaje sygnał na wskaźnik i do sterownika silnika który "dobiera mieszankę". Jeśli się mylę to bardzo proszę mnie poprawić.
    Gdyż zauważyłem że samochód jedzie na tak zwanym ssaniu nawet po około 10 km jazdy. Wskaźnik wskazuje wtedy 50 stopni. (Czy jest na ssaniu (bogatszej mieszance) poznaje po tym że obroty na biegu jałowym wynoszą 1000 a po rozgrzaniu silnika spadają do około 700-800.

    Wskazuje to na uszkodzenie czujnika cieczy?? Czy coś innego??
    Proszę o pomoc. Dziękuje.

    Pompa cieczy chłodzącej jest nowa, została wymieniona wraz z paskiem rozrządu. Płyn chłodniczy także nowy. (dwa tygodnie). Wcześniej nie wiem jak bylo gdyż nie dawno kupiłem ten samochód. Termostat był wymieniany pod koniec 2006 roku (mam paragony).

    Dodano po 2 [godziny] 40 [minuty]:

    Naprawdę nic nikt nie wie na ten temat??

  • Pomocny post
    #2 11 Paź 2012 22:39
    adam.1.1
    Poziom 17  

    Wymień termostat , i powinno się ustabilizować .

  • #3 12 Paź 2012 18:23
    kryst16
    Poziom 22  

    A nie czujnik temperatury?? Gdyż włączył się wentylator a wskazywał niższą.

    Dodano po 13 [minuty]:

    A gdzie jest w nim termostat?? Silnik AER.

    Dodano po 30 [minuty]:

    Już wiem gdzie jest. Dlaczego myślicie że to termostat a nie czujnik??

  • Pomocny post
    #4 12 Paź 2012 20:10
    carrot
    Moderator Samochody

    Podepnij vag-a, zobacz jaką temperaturą widzi ecu, a jaką zegary, na tej podstawie można podjąć decyzję co do wymiany termostatu lub czujnika

  • #5 12 Paź 2012 20:28
    kryst16
    Poziom 22  

    Oki. Jutro lub w przyszłym tygodniu postaram się to załatwić. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Dolna rura od chłodnicy robi się powoli coraz cieplejsza np gdy wskaźnik wskazuje 70 górna parzy a dolna już jest letnia później cieplejsza, sprawdzałem na wolnych obrotach bo po włączeniu ogrzewania temperatura spada. Coś mi się wydaje że termostat przecieka w sensie nie domyka się do końca i dlatego jest taki efekt.

  • Pomocny post
    #6 12 Paź 2012 21:18
    adam.1.1
    Poziom 17  

    Tak , czy inaczej termostat należy wymienić . Nawet jeśli działa , to na dniach może się zaciąć , w najbardziej nieodpowiednim momencie . Sam wiesz ile ma lat .Przy sprawnym termostacie ,temperatura powinna utrzymywać na stałym poziomie , a nie wahać między jazdą a postojem . Nie piszę o skrajniściach temperaturowych . Poza tym , nie posiadając sprzętu diagnostycznego , jest to najkrótsza linia oporu . Nic nie ryzykujesz .

  • #7 12 Paź 2012 21:54
    kryst16
    Poziom 22  

    Jutro wymienię. Zobaczymy czy coś da.

    Napisze o efektach.

  • #8 13 Paź 2012 19:14
    kryst16
    Poziom 22  

    Wymieniałem termostat auto szybciej się nagrzewa, leci cieplejsze powietrze ale dalej wskaźnik wskazuje zaniżoną temp. Przykładowo wentylator włącza się gdy wskazuje 70 :? a płyn jest już bardzo gorący i termostat otwarty czyli płyn na pewno ma ponad 90 stopni. Wymienię jeszcze czujnik temperatury.

  • #9 20 Paź 2012 18:15
    kryst16
    Poziom 22  

    Wymieniłem czujnik temperatury. Wszystko oki.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty