X
  • #1 14 Oct 2012 20:41
    KLIMAS007
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam

Zakupiłem dziś nowego laptopa LENOVO G580 bez systemu operacyjnego. Chcę zainstalować system Windows 7 64bit. Po rozpoczęciu instalowania widziałem 3 partycje, usunąłem dwie z nich aby stworzyć odpowiadające mi wielkościowo 3 inne partycje (dysk 500GB). Niestety bo Scaleniu ich nic już nie mogę zrobić ponieważ wyświetla się komunikat:

"Nie można zainstalować systemu Windows na tym dysku. Wybrany dysk zawiera tabelę partycji MBR. W systemach z interfejsem EFI, system Windows może instalować tylko na dyskach GPT"

Teraz pytanie, jak mam skonwertować dysk z MBR na GPT tak abym mógł zainstalować System operacyjny.
  • #2 14 Oct 2012 20:48
    nece616
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Do głowy przychodzi mi próba sformatowania partycji za pomocą bootowalnej płyty z programem GParted.
  • #3 14 Oct 2012 20:59
    KLIMAS007
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jestem zielony na ten temat jakbyś mógł bliżej trochę podpowiedzieć byłbym wdzięczny.
  • #4 14 Oct 2012 21:04
    linuks
    Spec od komputerów
    Helpful post? (0)
    Pobierz partedmagic i wykonaj co na filmiku. Trzeba zastosować tablicę partycji GPT
    Link do pmagic jest w tym wątku.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10522846#10522846

Pozdrawiam
    Oczywiście utwórz takie partycje jakie potrzebujesz.
  • #5 14 Oct 2012 21:05
    bmserwis
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Uruchomić instalator Windows, usunąć WSZYSTKIE partycje, utworzyć nowe wedle uznania. Sytuacja występuje, gdyż na pozostawionej partycji został Ci zapewne FreeDOS lub inny wynalazek dostarczany z komputerami bez płatnego OS.
  • #6 14 Oct 2012 21:15
    KLIMAS007
    Level 8  
    Usunąłem już wszystkie partycje. Jedna o rozmiarze 1,1GB została a nazywa się "Dysk 0 Partycja 1: LENOVO_PART " jest to typ OEM (Zastrzeżony)
  • #7 14 Oct 2012 22:32
    AxelNext
    Level 37  
    Helpful post? (0)