Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus Mk1 1,6 16v - Luz wzdłużny wału korbowego.

Irvine Kinneas 15 Paź 2012 18:52 3726 6
  • #1 15 Paź 2012 18:52
    Irvine Kinneas
    Poziom 17  

    Witam,
    Dzisiaj przy wymianie rozrządu stwierdziłem w moim focusie luz na wale korbowym. Objawia się to tym, że w momencie pociągnięcia wału w stronę koła wychodzi on ok 3mm z bloku, a wepchnięty wraca na swoje miejsce. Czy jest to normalne, czy wał powinien siedzieć sztywno? Dodam, że luzu poprzecznego(góra/dół i na boki) nie ma. Olej z silnika nie wycieka, ani oleju nie bierze. Silnik pracuje równo, nic nie stuka nie puka, prawidłowo wkręca się na obroty.

    Samochód to hatchback z 2000r. silnik 1,6 16v Zetec-S. Przebieg 196tys. km. Google nic nie mówi o takiej przypadłości, ale dla bezpieczeństwa wolę zapytać na form. Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam

  • #5 15 Paź 2012 20:08
    serwus2009
    Poziom 16  

    Czy sprzęgło działa prawidłowo? Skoro masz taki luz to chyba nie, bo spinając skrzynie biegów z silnikiem silnik a raczej wał a co za tym idzie i koło zamachowe odjeżdża, ale to pytanie tylko tak czysto teoretyczne. Niewiem jak jest w Mk1 ale czy nie jest tak, że na wale są pierścienie dystansowe przypadkiem? Jeśli tak to koszt naprawy może i niewielki ale dużo roboty.

    Pewnie, że powinien siedzieć sztywno, bynajmniej na tyle sztywno, aby ręką nie wyczuć luzu.

  • #6 18 Paź 2012 18:18
    Irvine Kinneas
    Poziom 17  

    Mam takie pytanie, ten luz na ile powinien być "luźny"? Bo w moim przypadku wyglądało to tak, że musiałem dwoma rękoma mocno pociągnąć za koło pasowe, żeby się ruszyło(wał żeby się ruszył).

    serwus2009
    No właśnie sprzęgło działa prawidłowo, nie ślizga się nic nie wibruje nie bije itp. Zmiana biegów też odbywa się bez problemu.

    Dodam, że ten luz wymacałem przy zdjętym pasu rozrządu, jeżeli to coś zmieni.

    Z tego co jeszcze teraz udało mi się znaleźć to luz osiowy wału to dość "popularny" problem. Do jego naturalizacji stosuje się specjalne półksiężyce naprawcze o odpowiedniej grubości lub jedna z panewek głównych jest tak zbudowana aby ten luz kasować.

  • #7 19 Paź 2012 23:06
    Irvine Kinneas
    Poziom 17  

    Miska olejowa została zdjęta. Okazało się, że panewka oporowa jest całkiem zniszczona. Wał wymaga szlifu. Jako naprawa stanęło na wyminie silnika. Temat zamykam.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme