X
  • #1 21 Oct 2012 18:44
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Witam
    Dosłownie przed chwila chciałem wjechać autem do garażu i przy probie odpalenia najpierw kręcił rozrusznik dłużnej niż zwykle a potem jak już odpalił to tak jakby się co¶ tłukło w silniku gło¶no i silnik chodzi nierówno raz szybciej raz wolniej.Przy tym bardzo mocno nienaturalnie"podskakuje wibruje" silnik pod maska i trzęsie cał± fur±.
    Najpierw wogole silnik nie chodził na wolnych obrotach a po kilku odpaleniach pochodzi jaka minute może dwie i samoczynnie ga¶nie silnik. Swieci się kontrolka silnika.Przy tym brak mocy trzeba bardzo mocno gazować zęby wogole ujechać kawałek.
    Auto jest na gaz(sekwencja) ale to się dzieje przy próbie odpalenia na benzynie.
    Jeszcze za pierwszym razem jak zaczęło co¶ stukać to pojawił się bład Catalytic Converter Fault przy kolejnych próbach odpalenia bład znikł.
    Według mojej skromnej wiedzy silnik nie pali na jednym cylindrze.
    SILNIK WTRYSK TU5JP4
    PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
    Jak zdiagnozować na którym?
    Jakie rozwiazania?
  • #2 21 Oct 2012 20:14
    decybel91
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Je¶li masz pojedyńcze cewki to będzie łatwo. Odpinaj po kolei i je¶li na które¶ nie będzie różnicy w pracy to masz uszkodzon±.
  • #3 21 Oct 2012 20:17
    Ireneo
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    gsmowiec wrote:
    Swieci się kontrolka silnika.

    Co na to tester?
    gsmowiec wrote:
    Jak zdiagnozować na którym?

    ¦wieżo po odpaleniu obejrzyj która ¶wieca mokra,lub odł±czaj wtryski albo ¶wiece i zobacz kiedy nie będzie reakcji na odł±czenie.
  • #4 21 Oct 2012 20:20
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    A ja my¶lę że to pompa CR siada. Widzicie tam gdzie¶, aby podał co za silnik?
  • #5 21 Oct 2012 20:31
    ftp.kowal
    Level 33  
    Helpful post? (-1)
    Kolego Motronic w opisie jest podane że dzieję się tak na benzynie. Przez jeden cylinder raczej by aż tak nie bujało. Najpro¶ciej wykręcić ¶wiece i zobaczyć czy jest iskra na wszystkich. Skoro zapala się kontrolka silnika, najpierw trzeba by podjechać i podł±czyć pod kompa
  • #6 21 Oct 2012 20:40
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Gama silników benzynowych w Peu rozci±ga się od ...do....
    No własnie! A chyba pasowało by znać konkrety, co?
  • #7 21 Oct 2012 21:20
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany
    Topic author Helpful post? (0)
    SILNIK WTRYSK TU5JP4
    PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
  • Helpful post
    #8 21 Oct 2012 21:22
    gacopiesz
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Cewka jedna zespolona, wyjmij j±, wsadĽ w gumki 4 ¶wiece i sprawdĽ iskrę.
  • #9 21 Oct 2012 21:36
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok dzięki za wszystkie info. Jutro będę robił bo dzi¶ niedziela;)
  • #10 22 Oct 2012 07:44
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Objawy wskazuja na wypolony grzybek zaworu. Czesty przypadek w starszych silnikach tego typu.
  • #11 22 Oct 2012 10:36
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany
    Topic author Helpful post? (0)
    Wiec tak:
    Wyj±łem cewkę ¶wiece i zauważyłem ze na dwóch pierwszych ¶wiecach (patrz±c od strony akumulatora) jakby nie było iskry gdyż tam gdzie jest iskra był ciemno czarny kolor a na dwóch pozostałych taki ostry pomarańczowy. Wpi±łem w gumki cewki ¶wiece i sprawdziłem iskra jednak jest na wszystkich.Na podpiętej wyjętej cewce tłoki wszystkie się ruszaj± przy próbie odpalenia.Przeczy¶ciłem ¶wiece i skręciłem wszystko z powrotem.Przy próbie odpalenia nadal to samo na komputerze wywala komunikat Catalytic Converter Fault i szarpie autem niesamowicie jakby esa odpalił.
    Czy mógł może pasek rozrz±du sie przestawić?Zaznaczam ze to się stało przy próbie cofania do garażu na wstecznym.Sam już nie wiem co robić bo wibracje silnika jak już odpali na pare sekund s± niesamowicie duże....
    EDIT@
    Czy da się jako¶ sprawdzić cewkę zapłonowa czy jest sprawna?
    Jak zdiagnozować przestawiony rozrz±d?
  • #12 10 Nov 2012 21:41
    optiquest
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Kolego Gsmowiec, Dałe¶ radę zdiagnozować problem? Dzi¶ wła¶nie stało mi się podobnie. Obstawiam, że padł jeden z wtryskiwaczy bo ¶wiece mam suche a i iskra jest na wszystkich.
  • #13 11 Nov 2012 09:28
    gsmowiec
    Użytkownik obserwowany
    Topic author Helpful post? (+1)
    U mnie to była cewka.Robiło przebicie.Popatrz dokładnie jak zapalasz auto na cewkę czy nie robi przebicia.Koszt nowej cewki to 250zł.
    pozdr
  Search 4 million + Products
Browse Products