X

seat Toledo II 1.9 TDI - wymiana rozrządu

23 Oct 2012 00:27 MImichalsag
  • #1 23 Oct 2012 00:27
    michalsag
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam wszystkich na forum:)
    Chcę wymienić rozrząd w seacie toledo 1.9 TDI 150 KM. I największym problemem okazało się to, że nie wiem ile napiąć pasek rozrządu zanim zwolnię zabezpieczenie napinacza hydraulicznego. I dlatego proszę, żeby ktoś mi wytłumaczył jak taki rozrząd napiąć. Za pomoc bardzo dziękuję:)
  • #2 23 Oct 2012 00:35
    misiek-888
    Level 33  
    Helpful post? (+1)
    Szczelina między obudową napinacza hydraulicznego , a występem koła powinna wynosić 4mm
  • #3 23 Oct 2012 06:50
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    A blokady są?
    Oddaj do polecanego mechanika-lepiej zapłacić za wymianę niż płacić za remonty głowicy.
  • #4 28 Oct 2012 18:01
    michalsag
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    A bez blokad nie da sie wymienić rozrządu w tym samochodzie?
  • #5 28 Oct 2012 23:11
    misiek-888
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Wszystko sie da , ale mając blokady zrobisz to dobrze :D
  • #6 29 Oct 2012 22:01
    michalsag
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    a gdzie są znaki rozrządu w tym silniku? Byłbym wdzięczny za jakiś schemat na którym wszystko jest opisane
  • #7 29 Oct 2012 22:07
    ftp.kowal
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Przecież kolega wyżej zapytał się czy są blokady. Znak w sumie powinien być jeden na kole zamachowym reszta to tylko blokady. Kolega poszuka było kilka razy poruszane na forum. Sam opisywałem raz tylko że do jakiegoś volkswagena.
  • #8 31 Oct 2012 07:25
    GreX0
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Jak robisz po taniości to piastę wałka rozrządu możesz zablokować prętem 6mm natomiast żeby zablokować wał potrzebujesz blokadę bez blokady znak na zębatce nic nie daje.
    Może mój opis ci pomoże w pdf-ie na bazie elsy.
  • #9 31 Oct 2012 10:16
    cordoba_2004
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Wszystko się da.
    W tym aucie trzeba to robić dokładnie precyzyjnie myśląc przy tym i zabezpieczajać.
    Blokady zwalniają z myślenia.
    Widziałem wymianę paska robioną przy pomocy klinów drewnianych blokujących koła.
    Nie popieram takiego rozwiązania ale wskazuje ono na to że myśląc i robiąc wszystko dokładnie nic nie powinno się zdarzyć.
    http://www.youtube.com/results?search_query=tdi+pd++timing+belt&oq=tdi+pd++timing+belt&gs_l=youtube.3..0i19.5819.17480.0.17725.17.17.0.0.0.0.642.2950.3j10j2j1j0j1.17.0...0.0...1ac.1.wla1lh6J2f8
    Może to pomoże.
  • #10 31 Oct 2012 21:40
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Przecież blokady kosztują 50zł.Warto się pier..... z jakimiś kołkami?Ja tam jestem leniwy i zakładam blokady.A podczas wymiany mogę sobie o czymś innym pomyśleć.
  • #11 31 Oct 2012 22:50
    cordoba_2004
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    oczywiście z blokadami łatwiej , pewniej , bezpieczniej,
  • #12 17 Apr 2013 19:08
    bartek776
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Podłączę się do tematu. Trochę odgrzany, ale nie chce zakładać nowego. Co można zrobić jeśli szczelina między obudową napinacza hydraulicznego a występem koła wynosi około 13mm ? Dotyczy to passata B5 1,9 TDI silnik ATJ. Trzeba demontować wszystko i ustawiać na nowo, czy można to w jakiś sposób skorygować?
  Search 4 million + Products
Browse Products