Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 23 Paź 2012 11:19
    hacker607
    Poziom 8  

    Witajcie,
    Nie moge sobie poradzić z następującym problemem.


    Opel Astra G 98r silnik X18XE1 komp. Simtec 70
    Sonda lambda na biegu jałowym wskazuje 4,7 - 4,8 V i stoi w miejscu. Podczas jazdy rożnie z tym bywa.
    Po wymianie sondy i przepływomierza na nowy nic to nie dało :-)
    Wykonana cała procedura Opel TIS (sprawdzanie opornosci sondy , kabelkow ) z końcową wskazówką, żeby wymienić sondę lub sterownik.

    PS: oczywiście pali się błąd P 0130 "za wysokie napięcie obwodu sensora o2"
    Nie mam pewnośći czy to na pewno sterownik, czy być może jest jakiś inny problem np. z adaptacją/mapą.

    Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma jakiś pomysł albo umie pomóc
    ?

  • Pomocny post
    #2 23 Paź 2012 16:04
    emeryt2
    Poziom 42  

    "w czasie jazdy różnie z tym bywa" -sprawdź przewody od sondy do wtyczki i do ECU , prawdopodobnie przerwa.

  • #3 23 Paź 2012 18:42
    hacker607
    Poziom 8  

    Już to zrobiłem, wg procedury Opel Tis. Jest tam opisane który kabel od wtyczki w którym miejscu wchodzi do ECU. Wszystko przewodzi na poziomie 1,2 - 1,3 Ohm
    Grzanie sondy tez w porządku, 12,86V

  • #4 23 Paź 2012 19:11
    jurekk55
    Poziom 34  

    Więc szukaj przyczyny , sonda sprawna ? więc ECU reaguje na sygnał z niej prawidłowo , szukaj przyczyny braku oscylacji

  • #5 23 Paź 2012 19:26
    rs07
    Poziom 19  

    Witaj haker607
    Mam auto z tym samym silnikiem i też długo walczyłem z błędem P0130. U mnie duże zamieszanie wprowadzała instalacja gazowa.
    Wymieniłem sondę na NTK. OTA7N-5A2 Było lepiej . Pomogła dopiero wymiana zaworu EGR kłóry okazał się nieszczelny i przepuszczał fałszywe powietrze.
    Odłącz na chwilę przepływomierz ( przy wyłączonym zapłonie ) i odpal. Jeżeli sonda zacznie pracować to może to być albo przepływomierz albo fałszywe powietrze.

  • #6 23 Paź 2012 19:35
    hacker607
    Poziom 8  

    Przepływomierz nowy oryginalny, ale skoczę teraz i spróbuje zobaczyć co będzie na odłączonym.

  • #7 23 Paź 2012 20:24
    ociz
    Moderator Samochody

    Przyśnij mu jakiegoś dodatkowego paliwa w dolot to będzie chociaż wiadomo czy coś się ruszy.

  • #8 23 Paź 2012 20:37
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Co pokazuje na niepracującym silniku?
    Napięcie mierzyłeś na sondzie czy odczytałeś testerem?
    Rozumiem że nie ma tu pomyłki z przecinkiem przy pomiarze napięcia.

  • #9 23 Paź 2012 20:57
    hacker607
    Poziom 8  

    Na niepracującym silniku też stoji na 4886 mV. Odczytałem Op-com'em. Teraz okryłem ciekawą rzecz, odpiąłem przepływomierz, poza kolejnymi błędami, sonda zaczęła pracować :-) I teraz pytanie, czy przy braku przepływomierza sonda jest emulowana przez ECU? Idę odłączyć sondę i zobaczę też co się dzieje.

  • #10 23 Paź 2012 21:07
    ociz
    Moderator Samochody

    Lampkę sufitową sobie jeszcze odłącz i zobacz co się wtedy będzie działo...

    Nie ma żadnej emulacji, bo niby po co.
    Zrób zrzut wszystkich parametrów w tego op-coma podczas pracy rozgrzanego silnika na biegu jałowym to napiszę co go boli.

  • #11 23 Paź 2012 22:13
    hacker607
    Poziom 8  

    ociz napisał:
    Lampkę sufitową sobie jeszcze odłącz i zobacz co się wtedy będzie działo...

    Odłączenie przepływomierza pomogło ustalić, ze sonda potrafi pracować.
    Jeśli odłączę sondę i będzie 0 lub 4886 mV to będzie na pewno znaczyć, że nie ma emulacji. A moze jest ze sterownika LPG? Ja tego nie wiem, ale jeśli Ty to wiesz to gratuluje. Szkoda tylko, że w niemiły sposób to wyrażasz. Być może masz zły dzień :D Idę działać.

    Dodano po 53 [minuty]:

    ociz napisał:
    Zrób zrzut wszystkich parametrów w tego op-coma podczas pracy rozgrzanego silnika na biegu jałowym to napiszę co go boli.


    EDIT:
    Pomiary przy nowym oryginalnym przepływomierzu GM Siemens , ale jakiś czas temu, jeszcze przed reklamacją przepływomierza.

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?



    Pomiary z nieoryginalnym przepływomierzem (zamiennik mało znanej niemieckiej firmy) - różnica w "ilości powietrza" na jałowym :-)

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?



    Pomiary zrobione dzisiaj, na wymienionym oryginalnym przepływomierzu GM Siemens

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?




    Generalnie samej reklamacji nie widziałem gdyż odbywało sie to wysyłkowo. Zrobiłem charakterystyczny znak na przepływomierzu i przyszedł inny. Możliwe, że sprzedawca ma podróbki i nawet o tym nie wie, ale to tylko jedna z wielu teorii.

  • #12 24 Paź 2012 07:25
    emeryt2
    Poziom 42  

    Daj wykres graficzny , na zmieniających się obrotach sinika.

    Przepływomierz ma na gnieździe; pin.4 - 12V , pin.2 -1,2V przy 20*C , pin.3 - od 0 -5V przy zmieniających się obrotach silnika.

  • Pomocny post
    #13 24 Paź 2012 08:49
    rs07
    Poziom 19  

    Przy rozgrzanym silniku i obrotach biegu jałowego , przepływomierz powinien wskazywać 0,7 V pin 3 co odpowiada 11 kg/h , a ty masz 8,4 kg/h.
    Informacja dla ociz:
    Odłączenie przepływomierza powoduje że komputer ilość pobieranego powietrza
    oblicza na podstawie obrotów i wychylenia przepustnicy tak jak w silnikach bez przepływomierza. Odłączenie lampki nie ma takiego skutku.

  • #14 24 Paź 2012 10:25
    hacker607
    Poziom 8  

    Szanowni wkradł się błąd, w 3-cim ostatnim rzędzie obrazków. Zdublowało mi sie. Teraz poprawiłem i są aktualne. Zauwazylem ze petla jest otwarta a nie zamknieta. Integrator o2 nie oscyluje w okolicach 160-192 ale jest zablokowany na 128.

  • #15 24 Paź 2012 10:56
    1078231
    Usunięty  
  • Pomocny post
    #16 24 Paź 2012 11:19
    rs07
    Poziom 19  

    Pętla otwarta bo sterownik przeszedł w tryb awaryjny. Wówczas sonda nie jest uwzględniana przez sterownik. Odpal silnik ponownie i wówczas sterownik będzie próbował przejść w tryb zamknięty.
    Wartość przepływomierza 10,4 kg/h powietrza dla wolnych obr i nagrzanego silnika jest prawie wzorcowa. Wzorcowa jest 11 kg.

  • #17 24 Paź 2012 13:22
    1078231
    Usunięty  
  • #18 24 Paź 2012 13:26
    hacker607
    Poziom 8  

    Motronic napisał:
    Hahahahaha! Dobre! To jest właśnie to, jak za naprawę się weźmie ktoś, kto nie zna podstaw!
    Kolego, a widzisz przepływ powietrza? Nie mówi ci to coś? No chyba, że program pluje wartościami z kosmosu. Na ten przepływ silnik nie utrzymał by się nawet na wolnych obrotach.


    To wytłumacz mi to:

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?


    Silnik pracuje stabilnie, obroty trzyma, ostra woń spalin. No to jak to jest z Twoją tezą ?

  • #19 24 Paź 2012 13:31
    1078231
    Usunięty  
  • #20 24 Paź 2012 13:38
    hacker607
    Poziom 8  

    Ide zrobic wykres sondy z obrotami. Zrobie nowy pomiar OP-COM.
    Motronic, co chciałbyś mieć w oknie ? Zrobie jak bedziesz chcial :-)
    Ostra woń tzn takiej jakby nieprzepalonej benzyny.
    Tamte okna narazie zostawie bo chciał "wszystkie okna" Ociz :-) Poczekajmy aż się wypowie.

  • #21 24 Paź 2012 14:37
    rs07
    Poziom 19  

    Motronic.
    Na scrinie: Pomiar wykonany na oryginalnym przepływomierzu GM Siemens: 0,7 V i 10,4 kg powietrza.
    Jeżeli sonda nie pracuje tylko na wolnych obr. a pod obciążenie oscyluje to w/g mnie sonda do wymiany.

  • #22 24 Paź 2012 16:22
    1078231
    Usunięty  
  • #23 24 Paź 2012 18:43
    ociz
    Moderator Samochody

    rs07 napisał:
    Odłączenie przepływomierza powoduje że komputer ilość pobieranego powietrza

    Wiem, ale to żadna metoda diagnozy.

    Na tych ostatnich screenach wygląda wszystko ok, tylko dlaczego chodzi w OL?
    Spróbuj tak jak pisałem wcześniej dodać mu dodatkowego paliwa, i zobacz czy sonda ruszy w tym momencie. Jeśli tak to dobrze by było ciśnienie paliwa sprawdzić.
    Nie wiem czy wiesz ale tam napięcie ~4,8V to ubogo a jak idzie w dół to bogato.
    Następnym razem zamiast robić screeny możesz kliknąć "eksport danych do pliku".

  • #24 24 Paź 2012 19:40
    1078231
    Usunięty  
  • #25 24 Paź 2012 22:07
    hacker607
    Poziom 8  

    Emeryt2, to dla Ciebie:

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?



    Motronic, to dla Ciebie :

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?

    Opel Astra G X18XE1 Simtec 70 - Lambda, bład P0130, uszkodzony sterownik ?



    Posprawdzam węże jutro, zapomniałem.

    Ociz
    Kurde może ja myle fakty, wysokie napięcie bliskie 5 V znaczy ze leje dużo benzyny a mało powietrza, czy odwrotnie.

    Do wszystkich Ogolnie nabawilem sie tej usterki, popatrzałem sobie poprzez interfejsy bo sie tym interesuje. Oddałem auto do serwisu i 1: kazali wymienic przeplywomierz oryginał GM (bylo gorzej) 2. wymiana sondy na oryginal GM, komletnie nic nie dało 3. stwierdzony wadliwy przeplywomierz, sklep wymienil (albo ma wszystkie trefne podroby) i nadal nic sie nie zmienilo. 4. inny warsztat procedura od poczatku, kazali wymienic przeplywomierz 5. wzielem sprawe w swoje rece bo nie mam juz kasy na diagnostyki, kosztowalo mnie to juz 900zl za czesci i 400 za serwisy , dlaczego szukam pomocy :-(

  • #26 24 Paź 2012 22:22
    jurekk55
    Poziom 34  

    Każda nieszczelność na jednym tylko przewodzie podciśnieniowym da różnicę 2-3 kg powietrza w odczycie przepływomierza...
    Układ pochłaniacza par paliwa szczelny?

  • #27 24 Paź 2012 22:34
    ociz
    Moderator Samochody

    hacker607 napisał:
    stwierdzony wadliwy przeplywomierz

    Wg tych poprzednich zaniżonych wskazań wygląda że faktycznie tak było. Chociaż też możliwe że gdzieś bokiem ciągnął powietrze.

    Co do sondy to jest właśnie taka trochę nietypowa, im mniej tlenu w spalinach tym mniejsza jej rezystancja.

  • #28 24 Paź 2012 22:53
    hacker607
    Poziom 8  

    Czyli przy np. 4886 mV mam bogatą mieszankę? Zawsze tkwiłem w tym przekonaniu :-)

    Dodano po 4 [minuty]:

    jurekk55 napisał:
    Każda nieszczelność na jednym tylko przewodzie podciśnieniowym da różnicę 2-3 kg powietrza w odczycie przepływomierza...
    Układ pochłaniacza par paliwa szczelny?

    Wzrokowo i akustycznie wygląda, że układ szczelny. Od przeplywomierza do przepustnicy na pewno, przy EGR także., wężyki przy przepustnicy także.
    Pisałem autostartem i zero efektu.

    Ociz, Psiknąłem autostartem w dolot, z daleka i krótkim sonda nie drgneła a silnik prawie zgasł po czym wstał.

    Cisnienie paliwa na listwie mam tak 3,75 - 3,80 bara , wskazówka lekko się rusza.

  • #29 24 Paź 2012 22:59
    Kagetora
    Poziom 16  

    Stawiam na sterownik silnika. Dramat nie pomysł z tym ustrojstwem, przerabiałem już różne błędy: przepustnicy, wału, sondy, PPS i wiele innych.
    Albo go porządnie zrobić albo nówka - każda z używek i tak się sypnie, prędzej czy później

    Dla świętego spokoju włącz sobie podgląd parametrów i poszarp się z wpiętymi wtyczkami sterownika.

  • #30 24 Paź 2012 23:10
    ociz
    Moderator Samochody

    hacker607 napisał:
    Czyli przy np. 4886 mV mam bogatą mieszankę?

    Nie, ubogą, znaczy jest nadmiar tlenu w spalinach. Ale może być tam też dlatego że zapłony wypadają, a mogą wypadać przez nadmiar paliwa, albo lewe powietrze na jednym z garów, albo po prostu problemy z układem WN.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty