Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Co oznacza TDI? Chcę kupić Golfa 1.9 TDI.

robotech 30 Sty 2005 20:47
  • #1 30 Sty 2005 20:47
    robotech
    Poziom 13  

    Witam!!jestem zainteresowany kupnem golfa 1.9 TDI,ale do konca nie wiem co oznacza TDI,wiem ze jest to diesel,interesuje mnie czy jest to system comon rail,na przykład oznaczony we FIAT jako JTD??Prosze o wyjasnienie osoby wtajemniczone,badz użytkujące VW TDI.Pozdrawiam!

  • #2 30 Sty 2005 20:57
    Usunięty
  • #4 30 Sty 2005 20:59
    czarunio
    Poziom 16  

    T-tubo jak nazwa wskazuje jest turbina powietrza ,d-diesel,wiadomo o co chodzi;i-intercooler chłodnica powietrza doładowywanego czyli tego,które jest podawane do turbiny.Wszystko to powoduje,że auto ma parę koników wiecej.

  • #6 30 Sty 2005 21:04
    czarunio
    Poziom 16  

    elektrit napisał:
    ile fachowców ,tyle tłumaczeń.
    Po kolei-T jak turbo.Wiadomo.
    D jak diesel.Bez dyskusji.

    No i teraz kwestia" I".Wg jednych to Injection-czyli wtrysk.
    drudzy twierdzą że to I oznacza Intercooler (chłodnicę powietrza doładowującego)
    A prawda jest taka że oznacza Indirect (bezpośredni).
    Czyli że TDI oznacza diesel o bezpośrednim wtrysku paliwa,wyposażony w turbosprężarkę.
    .Miałem golfa 3 tdi jednak nie miał on bezpośredniego wtrysku,tylko komorę wstępną i świece żarowe.Tak więc jak to "i" ma się do tego "indirect"?Pozdrawiam

  • #7 30 Sty 2005 21:06
    Usunięty
  • #9 31 Sty 2005 08:24
    makarena
    Poziom 15  

    Też obstawiam że literka I w TDI to intercooler czyli chłodnica powietrza doładowanego.
    No bo bez przesady, kto widział bezpośredni wtrysk w Golfie III z 94 roku, a takowe autko ma znajomy ;)

  • #10 31 Sty 2005 09:01
    Usunięty
  • #11 31 Sty 2005 09:19
    czarunio
    Poziom 16  

    Wynika z tego,że znaczenie literki"i" jest uzależnione od poprzedzających ją liter.Skłaniam się jednak że w tdi znaczy intercooler.Pozdrawiam.

  • #12 31 Sty 2005 10:32
    wifil
    Poziom 15  

    W przypadku VW jest to na 100% Intercooler. Mój ojciec ma passata 1.9TDI z 95r. z chłodnicą powietrza doładowanego. Jeśli robotech zamierza kupić golfa 1.9TDI to prawdopodobnie ma on taki sam silnik. A jeśli jest to nowszy model to będzie miał 20KM więcej...

  • #13 31 Sty 2005 10:58
    zodiak318
    Poziom 34  

    TDI - jest to oznaczenie silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem ropy do komory spalania , oznaczenie to stosowane jest przez koncern VW(np. VW, seat, audi, skoda). Początkowo z zastosowaniem pompy wtryskowej, póżniej pompowtryskiwaczy (jest to system konkurencyjny względem comon rail ).

  • Pomocny post
    #14 31 Sty 2005 11:26
    autosuper
    Poziom 23  

    makarena napisał:

    No bo bez przesady, kto widział bezpośredni wtrysk w Golfie III z 94 roku, a takowe autko ma znajomy ;)

    Kolega wogole niema racji . Elektrit idealnie to wytlumaczyl na przykladzie SDI . To ze pojazd jest na bezposrednim wtrysku paliwa , nie oznacza ze to common rail ! A wiekszosc ludzi to wszytsko myli . Pierwsze auta z silnikami diesla wyposazone w bezposredni wtrysk paliwa z koncernu vw audi , pojawily sie w lipcu 1991 roku w audi B4 TDI. Natomiast common rail chyba w 1998 lub 1999 roku . TDI to faktycznie oznacza jak Koledzy pisali turbo diesel na bezposrednim wtrysku paliwa . Czym rozni sie bezposredni wtrysk paliwa od zwyklego ? Bezposredni wtrysk paliwa polega w dieslu na tym ze wtrysk podaje rope bezposrednio na tlok , a nie do volcamery (nie pamietam jak sie to pisze) , w bezposrednik wtrysku , tlok niema plaskiego denka a jest w ksztalcie stozka , na ktorego koniec jest podawana ropa pod cisnieniem prez wtrysk , ktorym steruje elektroniczne pompa wtryskowa . W bezposrednim wtrysku paliwa niema wogole volcamer w glowicy . W SDI jak pisal Kolega Elektrit jest tak samo tyle ze niema turbiny .
    Co do wypowiedzi Kolegow ze I oznacza intercooler to tez maja troche racji , ale to male i oznacza intercooler , to oznaczenie TDi wystepowalo w silnikach produkowanych bardzo krotki okres czasu w passatach , golfach i audi B3 z silnikami 1.6 TDi o mocy 79 KM na poczatku lat 90-tych . Ale ten silnik nie mial bezposredniego wtrysku paliwa , mial tylko intercooler . Nowsze auta z systemem common rail maja bezposredni wtrysk paliwa tyle ze nie maja pompy wtryskowej , tylko pompowtryskiwacze kazdy pracuje niejako oddzielnie na na kazdy tlok z osobna. Silniki te z koncernu VW Audi o poj 1.9 pojawily sie od modelu 115KM , (sa jeszcze wersje 100KM ale nie jestem pewien czy to common rail) i w gore 130 Km itd. Natomiast zwykle TDI z pompa byly w dwoch wersjach silnikowych dla silnika 1.9 to 90KM i 110 KM . Rzoroznienie mocy w tych silnikach na oznaczeniach odbywa sie poprez kolorystyke znaczka TDI , w starszych modelach z pompa wtrsykowa srebrne TDI oznacza 90KM , z czerwonym I 110KM , w nowszych DI czerwone oznacza 115KM , cale TDI czerwone 130KM . Wystepuje jeszcze w transporterach niebieskie I w silnikach 2.5 TDI i oznacza najslabsza wersje chyba 87 KM .
    Mysle ze ten post w znacznym stopniu rozwiazuje temat oznaczen TDI .

  • #15 31 Sty 2005 15:01
    autoel
    Poziom 25  

    Dobra robota !, ładnie to kolega wyłuszczył choć skłonny byłem dyskutować z tym "wtryskiem bezpośrednim", natomiast korzystając z okazji proponuję wyjaśnić interpretację I jako "injecjon", bo nie pojmuję jak inaczej mógł by być zasilany diesel jak nie wtryskiem?

  • #16 31 Sty 2005 15:06
    Usunięty
  • #17 31 Sty 2005 21:54
    autoel
    Poziom 25  

    Takiego wynalazku nie było mi dane pooglądać z bliska, dzięki za oświecenie, :D

  • #18 31 Sty 2005 22:19
    robotech
    Poziom 13  

    KOLEDZY!!serdeczne dzieki za wytłumaczenie tych kwesti,napewno mnie oswieciliscie.dziekuje!!

  • #19 01 Lut 2005 21:32
    Władysław O
    Poziom 13  

    Elektrit- Z tego co się oriętuje to diesle dwusuwowe
    też są na wtrysku ,a silnik taki jest stosowany w
    Lokomotywach spalinowych St 44 (Gagarin)
    Pozdrawiam.

  • #20 15 Cze 2005 20:53
    GeLo_
    Poziom 2  

    TDI - TURBO CHANGE DIREKT INJECTION ENGINE czyli Turbodoładowany z bezpośrenim wtryskiem paliwa

  • #21 15 Cze 2005 22:53
    Rasel
    Poziom 18  

    Małe sprostowanie - na 100% czerwone DI oznacza 130KM.

  • #22 16 Cze 2005 00:00
    miszagrom
    Poziom 21  

    W dwusówach zmienia się sposób napełniania cylindra powietrzem.Wtrysk ropy pozostaje bez zmian.A z tego co mi wiadomo to common rail nie ma pompowtrysków
    tylkowtryski sterowane elektronicznie(coś tak jak w bęzyniaku)i bezposredni wtrysk.A i to inercooler.Bo to ze wtrysk to chyba logiczne.A common raili mają oznaczenie 1,9TDI PD.Pozdrawiam

  • #23 16 Cze 2005 00:34
    sq8ju
    Poziom 24  

    Własnie zauważyłem tak samo błąd kolegi.

    -TDI srebrne 90KM
    -TDI I czerwone 110KM lub 115KM
    -TDI DI czerwone 130KM
    -TDI całe czerwone 150KM

    Oczywiście mowa o 1.9 pojemności VW.

  • #24 16 Cze 2005 09:29
    nfoka
    Poziom 16  

    dokladnie

    autosuper i sq8ju maja 100% racji,

    fakt jest faktem ze ile skrotow tyle wytlumaczen a pozniej ludzie wystawiaja w ogloszeniach golfa II TDI albo Passata CDI :-)

    w silnikach diesla po revolucji Common Rail / PD jest skrotow wiecej niz liter w alfabecie

    DI-D Mitsubichi
    CDI Mercedes / smart
    HDI Peugeot / Citroen
    i-CDTi -onda
    CDTI Opel
    D-4D Toyota
    dCI Renault / Nissan
    JTD Fiat / Lancia/ Alfa
    d BMW / Rover
    TD BMW (E46 Compact)
    CRDi Hunday
    CRD Chrysler
    TDCi Ford / Peugeot
    TDDI Ford
    DI Ford
    CD Mazda
    DTI Opel
    dTi Renault
    iDT Rover
    TiD Saab
    DDiS Suzuki
    D5 Volvo
    TDI Vw / Skoda / Audi
    Td4 / Td5 Landrover


    najlepszy przydklad "zblizen"

    Mercedes CDI - Renault DCI
    Opel DTI - Renault dTi
    Honda i-CTDi - OPEL CDTI

    :-) ostatni trick to pisanie malych i duzych liter i zmiana koloru oznaczen :-)

    wiec jest nad czym sie zastanawiac, trend jest taki zeby skracac oznaczenia i renomowane marki maja takie same oznaczenia od wielu lat

    CDI w mercedesie od 97 be wzgledu na model silnik i pojemnosc, caly czys ten sam kolor i pisownia

    d w BMW od modelu E46 (136 KM) z 98 roku az po dzisjaj do E60 535d ( 272 KM) tak samo seria 7, X3 X5 itd

    szczegolnie firmy z dalekiego wschodu sa bardzo kreatywne i-CTDi Hondy DDiS Suzuki, CRDi Hunday :-) ale co kraj to obyczaj :-)

    niestety nie wsyzstkie skroty sa "wprost" przetlumaczalne :-) i dywagacje typu czy i to intercooler a moze I to injection :-) nie sa mozliwe :-)

    bo np BMW E60 530d (218 KM) i E60 535d (272 KM)nie roznia sie pojemnoscia :-) obydwa silniki maja 3 L pojemnosci ten sam uklad rzedowy 6 zylindrow ale 530d ma 1 Turbosprezarke a 535dma 2 Turbosprezarki ktore jedna po drogiej sie "wlaczaja" itd

    ten sam trick jest przy oznaczeniach typu 320, 318 itd

    E46 320d i E46 318d maja ta sama pojemnosc tylko 320d ma 150 KM a 318d ma 115 KM , odpowiednio benzyny 318 ma 2.0 silnik 143 KM a 320 ma tez 2.0 silnik i 150 KM a 316 ma 1.8 silnik i 115 KM

    to tylko kilka przykladow z morza roznic :-) ale doszly teraz filry czastek stalych w silnikach diesla i mamy FAP / DPF / RFP i znowu pojawiaja sie inne :-) dlatego klapy w samochodach musza byc coraz wieksze zeby te oznaczenia sie miescily

    Phateon V10 TDI 4Motion
    Signum 3.0 V6 CDTI DPF

    to mozna powoli sredniej klasy samchod na okolo zapisac oznaczeniami :-)

  • #25 16 Cze 2005 10:09
    Slawek J
    Poziom 30  

    Silniki z grupy VW nigdy nie byly na common rail tylko sa to pompomtryskiwacze przez co sa troche glosniejsze od wspolczesnych diesli ale za to maja najlepsza elastycznosc. A co do tych oznaczen z czerwonymi l;iterkami to nie jest tak do konca. Wiekszosc modeli tak ma ale co z oznaczeniami silnikow 100KM.

  • #26 16 Cze 2005 10:37
    nfoka
    Poziom 16  

    silnik 1,9 TDI 100 KM ma DI czerowne, tak jak 130, jest to silnik PD (Pumpe-Düse) czyli pompowtryskiwacze


    co do Common Rail to sa i byly silniki z grupy VW Audi ( bodajze 2,5 V6 180 KM w Audi, nowy 3,0 w A6 itd) ale musialbym zajzec do katalogi ADAC

  • #27 16 Cze 2005 22:49
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Pany
    Mi to ktos kiedyś mądrze wytłumaczył TDI to napewn jest turbo diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa na komore wirową tłoka

    a jakiego koloru są literki też ma znaczenie tak jak kolega podał wyżej

    całe srebrne 90KM
    całe czerwone 150KM

    ale chyba do 99 roku (tego nie jestem pewien) a po tym roku weszły mocniejsze jednostki czyli wszystko do przodu o 20km

    całe srebrne 110KM

    całe czerwone 170KM

    Panowie ele nie oszukujmy się takie kolorowe literki kosztują grosze zarówno do AUDI jak i do VW
    bi silniki TDI są bosha czyli grupa VAG

  • #28 16 Cze 2005 23:08
    sq8ju
    Poziom 24  

    Kolego @nfoka zapomniałes jeszcze o znaczku DTL16V w przypadku OPLA ;) I TDS dla BMW.

    Hmmm, cos kręcisz panie gumiś. Ja o jednostkach 1.9 170KM niesłyszałem :|

  • #29 16 Cze 2005 23:56
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Po tym wszystkim kolega .robotech. machnie ręką i kupi benzynkę :lol:

  • #30 17 Cze 2005 12:08
    Adam700
    Poziom 22  

    TDI to TURBO DIESEL INTERCOOLER, oznaczenia sa jeszcze czerwone i niebieskie

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty