X

Co oznacza TDI? Chcę kupić Golfa 1.9 TDI.

robotech 30 Jan 2005 20:47
  • #1 30 Jan 2005 20:47
    robotech
    Level 13  
    Helpful post? (+3)
    Witam!!jestem zainteresowany kupnem golfa 1.9 TDI,ale do konca nie wiem co oznacza TDI,wiem ze jest to diesel,interesuje mnie czy jest to system comon rail,na przykład oznaczony we FIAT jako JTD??Prosze o wyjasnienie osoby wtajemniczone,badz użytkujące VW TDI.Pozdrawiam!
  • #2 30 Jan 2005 20:57
    Removed
    Helpful post? (+1)
    ile fachowców ,tyle tłumaczeń.
    Po kolei-T jak turbo.Wiadomo.
    D jak diesel.Bez dyskusji.

    No i teraz kwestia" I".Wg jednych to Injection-czyli wtrysk.
    drudzy twierdzą że to I oznacza Intercooler (chłodnicę powietrza doładowującego)
    A prawda jest taka że oznacza dIrect (bezpośredni).
    Czyli że TDI oznacza diesel o bezpośrednim wtrysku paliwa,wyposażony w turbosprężarkę.
  • #3 30 Jan 2005 20:57
    twingo
    Level 17  
    Helpful post? (-1)
    Turbo Diesel Injection
  • #4 30 Jan 2005 20:59
    czarunio
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    T-tubo jak nazwa wskazuje jest turbina powietrza ,d-diesel,wiadomo o co chodzi;i-intercooler chłodnica powietrza doładowywanego czyli tego,które jest podawane do turbiny.Wszystko to powoduje,że auto ma parę koników wiecej.
  • #5 30 Jan 2005 21:00
    wifil
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Turbo Diesel Intercooler - o szczegółach i zasadzie działania poczytaj na http://www.vtech.pl/dyskusja.html
  • #6 30 Jan 2005 21:04
    czarunio
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    elektrit wrote:
    ile fachowców ,tyle tłumaczeń.
    Po kolei-T jak turbo.Wiadomo.
    D jak diesel.Bez dyskusji.

    No i teraz kwestia" I".Wg jednych to Injection-czyli wtrysk.
    drudzy twierdzą że to I oznacza Intercooler (chłodnicę powietrza doładowującego)
    A prawda jest taka że oznacza Indirect (bezpośredni).
    Czyli że TDI oznacza diesel o bezpośrednim wtrysku paliwa,wyposażony w turbosprężarkę.
    .Miałem golfa 3 tdi jednak nie miał on bezpośredniego wtrysku,tylko komorę wstępną i świece żarowe.Tak więc jak to "i" ma się do tego "indirect"?Pozdrawiam
  • #7 30 Jan 2005 21:06
    Removed
    Helpful post? (0)
    pomyliłem-direct ma być.
    Niemcy to nazywają Turbo-Direkteinspritzung

    A tak naprawdę TDI oznacza "będziesz miał ustawiczne kłopoty z turbiną,wężami do niej ,przepływomierzem i resztą elektroniki"
    Nie jak TD :)
  • #8 30 Jan 2005 21:27
    JAFO
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    No to do końca.
    Przed chwilą ściągnąłem z obd2.pl

    Jeśli ktoś jest tam zarejestrowany, to link:
    http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=9086
    Attachments:
  • #9 31 Jan 2005 08:24
    makarena
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Też obstawiam że literka I w TDI to intercooler czyli chłodnica powietrza doładowanego.
    No bo bez przesady, kto widział bezpośredni wtrysk w Golfie III z 94 roku, a takowe autko ma znajomy ;)
  • #10 31 Jan 2005 09:01
    Removed
    Helpful post? (0)
    A ja wam powiem panowie że racji nie macie.
    Bo np oznaczenia SDI też stosowane przez VW które też odnosi się do diesla
    gdzie SD oznacza saugdiesel (diesel wolnossący,czyli bez turbiny) i co-wg was turbiny nie ma ,a ma intercooler?
    Tak wynika z oznaczenia.
    Klasycznym przykładem takiego samochodu jest VW polo

    I to wtrysk bezpośredni i już.
  • #11 31 Jan 2005 09:19
    czarunio
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Wynika z tego,że znaczenie literki"i" jest uzależnione od poprzedzających ją liter.Skłaniam się jednak że w tdi znaczy intercooler.Pozdrawiam.
  • #12 31 Jan 2005 10:32
    wifil
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    W przypadku VW jest to na 100% Intercooler. Mój ojciec ma passata 1.9TDI z 95r. z chłodnicą powietrza doładowanego. Jeśli robotech zamierza kupić golfa 1.9TDI to prawdopodobnie ma on taki sam silnik. A jeśli jest to nowszy model to będzie miał 20KM więcej...
  • #13 31 Jan 2005 10:58
    zodiak318
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    TDI - jest to oznaczenie silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem ropy do komory spalania , oznaczenie to stosowane jest przez koncern VW(np. VW, seat, audi, skoda). Początkowo z zastosowaniem pompy wtryskowej, póżniej pompowtryskiwaczy (jest to system konkurencyjny względem comon rail ).
  • Helpful post
    #14 31 Jan 2005 11:26
    autosuper
    Level 23  
    Helpful post? (+1)
    makarena wrote:

    No bo bez przesady, kto widział bezpośredni wtrysk w Golfie III z 94 roku, a takowe autko ma znajomy ;)

    Kolega wogole niema racji . Elektrit idealnie to wytlumaczyl na przykladzie SDI . To ze pojazd jest na bezposrednim wtrysku paliwa , nie oznacza ze to common rail ! A wiekszosc ludzi to wszytsko myli . Pierwsze auta z silnikami diesla wyposazone w bezposredni wtrysk paliwa z koncernu vw audi , pojawily sie w lipcu 1991 roku w audi B4 TDI. Natomiast common rail chyba w 1998 lub 1999 roku . TDI to faktycznie oznacza jak Koledzy pisali turbo diesel na bezposrednim wtrysku paliwa . Czym rozni sie bezposredni wtrysk paliwa od zwyklego ? Bezposredni wtrysk paliwa polega w dieslu na tym ze wtrysk podaje rope bezposrednio na tlok , a nie do volcamery (nie pamietam jak sie to pisze) , w bezposrednik wtrysku , tlok niema plaskiego denka a jest w ksztalcie stozka , na ktorego koniec jest podawana ropa pod cisnieniem prez wtrysk , ktorym steruje elektroniczne pompa wtryskowa . W bezposrednim wtrysku paliwa niema wogole volcamer w glowicy . W SDI jak pisal Kolega Elektrit jest tak samo tyle ze niema turbiny .
    Co do wypowiedzi Kolegow ze I oznacza intercooler to tez maja troche racji , ale to male i oznacza intercooler , to oznaczenie TDi wystepowalo w silnikach produkowanych bardzo krotki okres czasu w passatach , golfach i audi B3 z silnikami 1.6 TDi o mocy 79 KM na poczatku lat 90-tych . Ale ten silnik nie mial bezposredniego wtrysku paliwa , mial tylko intercooler . Nowsze auta z systemem common rail maja bezposredni wtrysk paliwa tyle ze nie maja pompy wtryskowej , tylko pompowtryskiwacze kazdy pracuje niejako oddzielnie na na kazdy tlok z osobna. Silniki te z koncernu VW Audi o poj 1.9 pojawily sie od modelu 115KM , (sa jeszcze wersje 100KM ale nie jestem pewien czy to common rail) i w gore 130 Km itd. Natomiast zwykle TDI z pompa byly w dwoch wersjach silnikowych dla silnika 1.9 to 90KM i 110 KM . Rzoroznienie mocy w tych silnikach na oznaczeniach odbywa sie poprez kolorystyke znaczka TDI , w starszych modelach z pompa wtrsykowa srebrne TDI oznacza 90KM , z czerwonym I 110KM , w nowszych DI czerwone oznacza 115KM , cale TDI czerwone 130KM . Wystepuje jeszcze w transporterach niebieskie I w silnikach 2.5 TDI i oznacza najslabsza wersje chyba 87 KM .
    Mysle ze ten post w znacznym stopniu rozwiazuje temat oznaczen TDI .
  • #15 31 Jan 2005 15:01
    autoel
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Dobra robota !, ładnie to kolega wyłuszczył choć skłonny byłem dyskutować z tym "wtryskiem bezpośrednim", natomiast korzystając z okazji proponuję wyjaśnić interpretację I jako "injecjon", bo nie pojmuję jak inaczej mógł by być zasilany diesel jak nie wtryskiem?
  • #16 31 Jan 2005 15:06
    Removed
    Helpful post? (0)
    Nie złyszałeś o dieslach dwusuwowych?Ze zprążarką Rootsa?Fak,mało ich było,i jedyny jaki widziałem był stosowany w nielicznych ciężarówkach KRAZ (tak tak-ruskich),oraz jako silnik stacjonarny.
    Choć gdzieś czytałem że ostatnio są próby z zastosowaniem tego w osobowych.
  • #17 31 Jan 2005 21:54
    autoel
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Takiego wynalazku nie było mi dane pooglądać z bliska, dzięki za oświecenie, :D
  • #18 31 Jan 2005 22:19
    robotech
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    KOLEDZY!!serdeczne dzieki za wytłumaczenie tych kwesti,napewno mnie oswieciliscie.dziekuje!!
  • #19 01 Feb 2005 21:32
    Władysław O
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Elektrit- Z tego co się oriętuje to diesle dwusuwowe
    też są na wtrysku ,a silnik taki jest stosowany w
    Lokomotywach spalinowych St 44 (Gagarin)
    Pozdrawiam.
  • #20 15 Jun 2005 20:53
    GeLo_
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    TDI - TURBO CHANGE DIREKT INJECTION ENGINE czyli Turbodoładowany z bezpośrenim wtryskiem paliwa
  • #21 15 Jun 2005 22:53
    Rasel
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Małe sprostowanie - na 100% czerwone DI oznacza 130KM.
  • #22 16 Jun 2005 00:00
    miszagrom
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    W dwusówach zmienia się sposób napełniania cylindra powietrzem.Wtrysk ropy pozostaje bez zmian.A z tego co mi wiadomo to common rail nie ma pompowtrysków
    tylkowtryski sterowane elektronicznie(coś tak jak w bęzyniaku)i bezposredni wtrysk.A i to inercooler.Bo to ze wtrysk to chyba logiczne.A common raili mają oznaczenie 1,9TDI PD.Pozdrawiam
  • #23 16 Jun 2005 00:34
    sq8ju
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Własnie zauważyłem tak samo błąd kolegi.

    -TDI srebrne 90KM
    -TDI I czerwone 110KM lub 115KM
    -TDI DI czerwone 130KM
    -TDI całe czerwone 150KM

    Oczywiście mowa o 1.9 pojemności VW.
  • #24 16 Jun 2005 09:29
    nfoka
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    dokladnie

    autosuper i sq8ju maja 100% racji,

    fakt jest faktem ze ile skrotow tyle wytlumaczen a pozniej ludzie wystawiaja w ogloszeniach golfa II TDI albo Passata CDI :-)

    w silnikach diesla po revolucji Common Rail / PD jest skrotow wiecej niz liter w alfabecie

    DI-D Mitsubichi
    CDI Mercedes / smart
    HDI Peugeot / Citroen
    i-CDTi -onda
    CDTI Opel
    D-4D Toyota
    dCI Renault / Nissan
    JTD Fiat / Lancia/ Alfa
    d BMW / Rover
    TD BMW (E46 Compact)
    CRDi Hunday
    CRD Chrysler
    TDCi Ford / Peugeot
    TDDI Ford
    DI Ford
    CD Mazda
    DTI Opel
    dTi Renault
    iDT Rover
    TiD Saab
    DDiS Suzuki
    D5 Volvo
    TDI Vw / Skoda / Audi
    Td4 / Td5 Landrover


    najlepszy przydklad "zblizen"

    Mercedes CDI - Renault DCI
    Opel DTI - Renault dTi
    Honda i-CTDi - OPEL CDTI

    :-) ostatni trick to pisanie malych i duzych liter i zmiana koloru oznaczen :-)

    wiec jest nad czym sie zastanawiac, trend jest taki zeby skracac oznaczenia i renomowane marki maja takie same oznaczenia od wielu lat

    CDI w mercedesie od 97 be wzgledu na model silnik i pojemnosc, caly czys ten sam kolor i pisownia

    d w BMW od modelu E46 (136 KM) z 98 roku az po dzisjaj do E60 535d ( 272 KM) tak samo seria 7, X3 X5 itd

    szczegolnie firmy z dalekiego wschodu sa bardzo kreatywne i-CTDi Hondy DDiS Suzuki, CRDi Hunday :-) ale co kraj to obyczaj :-)

    niestety nie wsyzstkie skroty sa "wprost" przetlumaczalne :-) i dywagacje typu czy i to intercooler a moze I to injection :-) nie sa mozliwe :-)

    bo np BMW E60 530d (218 KM) i E60 535d (272 KM)nie roznia sie pojemnoscia :-) obydwa silniki maja 3 L pojemnosci ten sam uklad rzedowy 6 zylindrow ale 530d ma 1 Turbosprezarke a 535dma 2 Turbosprezarki ktore jedna po drogiej sie "wlaczaja" itd

    ten sam trick jest przy oznaczeniach typu 320, 318 itd

    E46 320d i E46 318d maja ta sama pojemnosc tylko 320d ma 150 KM a 318d ma 115 KM , odpowiednio benzyny 318 ma 2.0 silnik 143 KM a 320 ma tez 2.0 silnik i 150 KM a 316 ma 1.8 silnik i 115 KM

    to tylko kilka przykladow z morza roznic :-) ale doszly teraz filry czastek stalych w silnikach diesla i mamy FAP / DPF / RFP i znowu pojawiaja sie inne :-) dlatego klapy w samochodach musza byc coraz wieksze zeby te oznaczenia sie miescily

    Phateon V10 TDI 4Motion
    Signum 3.0 V6 CDTI DPF

    to mozna powoli sredniej klasy samchod na okolo zapisac oznaczeniami :-)
  • #25 16 Jun 2005 10:09
    Slawek J
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Silniki z grupy VW nigdy nie byly na common rail tylko sa to pompomtryskiwacze przez co sa troche glosniejsze od wspolczesnych diesli ale za to maja najlepsza elastycznosc. A co do tych oznaczen z czerwonymi l;iterkami to nie jest tak do konca. Wiekszosc modeli tak ma ale co z oznaczeniami silnikow 100KM.
  • #26 16 Jun 2005 10:37
    nfoka
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    silnik 1,9 TDI 100 KM ma DI czerowne, tak jak 130, jest to silnik PD (Pumpe-Düse) czyli pompowtryskiwacze


    co do Common Rail to sa i byly silniki z grupy VW Audi ( bodajze 2,5 V6 180 KM w Audi, nowy 3,0 w A6 itd) ale musialbym zajzec do katalogi ADAC
  • #27 16 Jun 2005 22:49
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Pany
    Mi to ktos kiedyś mądrze wytłumaczył TDI to napewn jest turbo diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa na komore wirową tłoka

    a jakiego koloru są literki też ma znaczenie tak jak kolega podał wyżej

    całe srebrne 90KM
    całe czerwone 150KM

    ale chyba do 99 roku (tego nie jestem pewien) a po tym roku weszły mocniejsze jednostki czyli wszystko do przodu o 20km

    całe srebrne 110KM

    całe czerwone 170KM

    Panowie ele nie oszukujmy się takie kolorowe literki kosztują grosze zarówno do AUDI jak i do VW
    bi silniki TDI są bosha czyli grupa VAG
  • #28 16 Jun 2005 23:08
    sq8ju
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Kolego @nfoka zapomniałes jeszcze o znaczku DTL16V w przypadku OPLA ;) I TDS dla BMW.

    Hmmm, cos kręcisz panie gumiś. Ja o jednostkach 1.9 170KM niesłyszałem :|
  • #29 16 Jun 2005 23:56
    Jerzy100
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Po tym wszystkim kolega .robotech. machnie ręką i kupi benzynkę :lol:
  • #30 17 Jun 2005 12:08
    Adam700
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    TDI to TURBO DIESEL INTERCOOLER, oznaczenia sa jeszcze czerwone i niebieskie
  Search 4 million + Products
Browse Products