Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 31 Paź 2012 20:28
    adamek2451
    Poziom 7  

    1,9 TD VW transporter na wolnych obrotach chodzi nie równo i kopci biało - niebieskim dymem to się stało na trasie jak zdjąłem nogę z gazu jest nadal ta usterka nawet gorzej bo nie mogę odpalić.

  • #2 31 Paź 2012 20:41
    polonez15
    Poziom 32  

    Paliwo, pompa wtryskowa, kąt wtrysku, rozrząd.Wymieniać dalej?

  • #4 31 Paź 2012 21:24
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    robokop napisał:
    Siorbnął albo wody, albo zatankowany gnojówką. Wykręć wtryski - pewnie wszystkie leją.
    Pewny jesteś że będzie kopcił na bieło gdy wtryski leją

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kolego zacznij od filtra

  • #5 31 Paź 2012 21:30
    adamek2451
    Poziom 7  

    Dzięki za podpowiedz ale ja nim przejechałem około 300 km i to stało, 3 dni chodził bez problemu na tym paliwie i było ok, fakt wtryski sprawdzę a czy morze być winny zawór ARG bo już nie mam pomysłu turbinę odłączyłem więc jest wykluczona to było pierwsze podejrzenie i nadal to jest ta usterka.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Filtr wywalę bez problemu fakt jak wtryski leją to koci na czarno a jak olej dostaje to na biało niebiesko tak widziałem to w autach z usterkami.

  • #6 31 Paź 2012 21:38
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    Nie to nie EGR usterka tkwi po stronie mechanicznej, z tego co opisujesz, i przyczyn naprawdę może być wiele. Co jeszcze możesz sprawdzic to śrubę na wale czy nie luzna to najczęściej

  • #7 31 Paź 2012 21:51
    robokop
    Moderator Samochody

    AUTO-MAR napisał:
    robokop napisał:
    Siorbnął albo wody, albo zatankowany gnojówką. Wykręć wtryski - pewnie wszystkie leją.
    Pewny jesteś że będzie kopcił na bieło gdy wtryski leją

    Zrób sobie próbę, polej ropy na rozgrzaną blachę piecyka - w czym masz problem? Spala się tylko prawidłowo rozpylone paliwo, to które się nie zapaliło odparowuje tworząc biały dym.

    Dodano po 1 [minuty]:

    AUTO-MAR napisał:
    Co jeszcze możesz sprawdzic to śrubę na wale czy nie luzna to najczęściej

    Odpalałby, chyba że ściąłby już klin, ale blokowałby wtedy wał. O grzechotaniu nie wspomnę.

  • #8 31 Paź 2012 22:11
    adamek2451
    Poziom 7  

    oczywiście chodzi o zawór EGR sory moja gafa, no cóż będę próbował wyeliminowywać po kolei możliwe usterki, mam pytanie do kolegi co mi doradził sprawdzenie filtra co się w tym wypadku z filtrem mogło stać morze fakt że paliwo nie trzyma normy tankowałem w małej stacji na trasie.

  • #10 01 Lis 2012 16:08
    adamek2451
    Poziom 7  

    odpowiedz dla robokopa: około 300km zrobiłem na tym paliwie wiadomo usterka przychodzi po pewnym czasie, skłaniam się do podpowiedzi kolegi że mogły polecić wtryski i leją i kopci na biało bo się ropa nie spala, ale jest to nie 100% podpowiedz wymontuje wtryski i sprawdzę wtedy będzie wiadome oczywiście powiadomię kolegę, autko ma przegonione dokładnie 432.000 km może już czas na wtryski.

  • #11 02 Lis 2012 00:53
    jarciu_11
    Poziom 20  

    Auto-Mar ma racje sprawdz rozrząd w pierwszej kolejności ABL czasem lubi ściąć klin na kole wału korbowego.

  • #12 02 Lis 2012 16:40
    adamek2451
    Poziom 7  

    Kolego jarciu_11 a efekty tzw zmiany faz rozrządu nie były by widoczne bo klin na wale ścięty zmienił by to na pewno, fakt przyznaje kiedyś na wolnych obrotach jak chodził spojrzałem na koło pasowe wału korbowego to dziwnie chodziło nie równo w osi jak dodałem gazu do 1900 obrotów to się wyrównało zjechałem do 850 to nadal zaczęło się kołysać po prostu miało bicie boczne, nie znam zupełnie tego silnika miałem cały czas benzynę jutro sprawdzę te koło bo nic nie robiłem do tej pory i nie zaglądałem święta i brak czasu.

  • #13 03 Lis 2012 17:08
    adamek2451
    Poziom 7  

    Odpowiedz: dla AUTO-MAR koło pasowe sprawdzone wszystko ok 100%, filtr paliwa czysty i drożny, paliwo ok, turbina ok, ERG ok, zostały wtryski i pompa oby wtryski dały ciała tańszy koszt to na tyle co jest sprawdzone i potwierdzone.

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak zwykle mylę EGR z ERG myślę że koledzy wiedzą o co chodzi i wybaczą mi pomyłkę.

  • #14 03 Lis 2012 22:43
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    Łe tam tańsze do tego auta wszystko jest już tanie jak się okarze pompa to dwie do td leżą za 300pln

  • #15 03 Lis 2012 23:01
    adamek2451
    Poziom 7  

    Re: AUTO-MAR.Ok dobrze wiedzieć o pompie motor mój to ABL, wtryski sprawdzę po niedzieli.

  • #16 10 Lis 2012 19:46
    adamek2451
    Poziom 7  

    Re: AUTO-MAR: Gratuluję kolego trafienie w 10 śruba wału zupełnie można wykręcić palcami zastanawia mnie czemu ta zębatka nie wyjechała z silnika razem z kołem pasowym i mnie nie wyprzedziła jak robią to nie kiedy kołpaki, dla mnie szok macher ruszał kołem pasowym jak były napięte paski stwierdził że nie ma nic luzu, po zdjęciu pasków ruch za koło pasowe a to wszystko się kołysze tak zawierzyć koledze majstrowi dopiero dziś mając czas wziąłem się za ustalenie przyczyny tej awarii no i się okazało koło nie wyjechało bo obudowa przednia go nie puściła teraz nie wiem czy rozebrać cały przód i sprawdzić czy ten wypust jest w stanie dobrym czy nie, bo na pewno nie ma luzu jak koło pasowe docisnąłem do wału to nie wyczułem żadnego luzu dokręciłem tą główną śrubę kluczem nasadowym i trzyma ok, jutro ma kolega podjechać i dynamometrem dokręcić z odpowiednią siłą NM zalecane 45NM i tak dokręcę uważam że 30 tys km temu był wymieniany rozrząd i nie był dobrze dokręcony a zupełnie nie dano kleju wg zaleceń fachowców, dla mnie to szok co za dziadowska firma taki bubel wypuściła z fabryki z takim fabrycznym nie dopracowaniem wiadomo szmelc-wagen i tyle ale reszta dobrze chodzi, dzięki u mnie kolego jesteś fachowiec w 100%.

  • #17 14 Lis 2012 19:14
    adamek2451
    Poziom 7  

    Auto sprawne nawet chodzi lepiej jak przed awarią bo zaślepiłem AGR i dostaje czyste powietrze nic dymku z tyłu, pali na dotyk trochę powalczyłem z zapłonem ale efekty pozytywne pierwszy raz miałem do czynienie z silnikiem wysokoprężnym 40 lat same benzyny, silniczek super konstrukcja nic tajemnic wszystko na znaki i żadnych problemów oczywiście robiłem go w garażu żadnego serwisu no i OK, zamykam temat mojej awarii teraz ja mogę służyć podpowiedzią, dziękuję wszystkim kolegom za pomoc i za podpowiedzi.

  • #18 14 Lis 2012 19:28
    polonez15
    Poziom 32  

    Jak już Kolego to EGR a nie AGR, a poza tym o zapłon masz na myśli kąt wtrysku tak? silniki te są pancerne o ile się o nie dba:-)

  • #19 15 Lis 2012 21:34
    adamek2451
    Poziom 7  

    RE:Polonez15: Sory kolego za AGR po prostu mylę oczywiście EGR sam ustawiałem rozrząd na znaki niby dobrze, pali super ale problem z ustawieniem wolnych obrotów jak wyciagne ssanie jest ok równo chodzi i zupełnie nic dymu jak ssanie wyłączę to wozi obroty i daje chmurkę,odpowiadając również koledze piniuu:T4 z tym silnikiem nie ma komputera a odnośnie EGR-A to go zaślepiłem i nie ciągnie już z powrotem spalin oraz zauważyłem że dostał mocy i to naprawdę nie przesada,podpowiedz kolegi Polonez15 myślę że jest bliska prawdy kąt wtrysku trzeba ustawić tu w tym aucie ustawia się całą pompą silnik ABL muszę to zrobić, na dużych obrotach nic dymku jak pomykam a na wolnych robi chmurkę, spróbuję dotrzeć do setna bo w okolicy nie ma warsztatu ot i tyle.

  • #21 19 Lis 2012 22:01
    adamek2451
    Poziom 7  

    No i szok, wszystko chodziło a tu klapa nowa śruba wału nowa zębatka wszystko skręcone, 3 dni jazdy i pęka śruba zaraz przy wyjściu z wału, piasta wylęciała silnik zastukał w czasie jazdy i tyle, zawory podgięte na pewno aż nie chcę myśleć co mnie czeka, ten motor był skręcony fabrycznie 430.000 km latał jak pszczółka i kicha wiadomo wina materiału ( śruby ) obejrzałem dokładnie żadnego atestu na niej w sklepie sprzedawca mi sam ją zaproponował bo mówi że się te dwie rzeczy razem wymienia nie mam słów jak się dałem na to naciągnąć, czytałem też na forum taki sam przypadek koleś miał i w identycznym motorze tylko że dłużej trochę jechał chyba z trzy tygodnie i właśnie też śruba pękła identycznie jak u mnie, a tak było pięknie, nie wiem czy mogę ten bubel reklamować mam paragon na zakup tych rzeczy ale będą szukać wykrętów na swoją korzyść, nerwy pewnie mnie puszczą i tyle, nigdy z sklepów nie kupować rzeczy podrobionych ale cóż dochód niski to i zakupy po niższej cenie, podpowiadam nie kupować podróbek w tak poważnej awarii nie polecam, płakać się chce bo żal że to już nie będzie fabryka.

  • #22 19 Lis 2012 22:59
    trans-serwis
    Poziom 39  

    adamek2451 napisał:
    a tak było pięknie, nie wiem czy mogę ten bubel reklamować mam paragon na zakup tych rzeczy
    Oczywiście że możesz reklamować, a nawet powinieneś łącznie z roszczeniem poniesionych strat przez tą wadliwą część.

  • #23 20 Lis 2012 09:10
    robokop
    Moderator Samochody

    adamek2451 napisał:
    No i szok, wszystko chodziło a tu klapa nowa śruba wału nowa zębatka wszystko skręcone, 3 dni jazdy i pęka śruba zaraz przy wyjściu z wału, piasta wylęciała silnik zastukał

    Aż się ciśnie " ja wiedziałem że tak będzie". Teraz albo wymiana silnika, albo naprawa głowicy - i nie szukaj winnych wśród sprzedawców części. Śruba została dokręcona nie zgodnie z zaleceniami producenta. Stąd awaria. Wątek zamykam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty