X

renault koleos 2,0dci - p1435 regeneracja filtra p1525 tempomat sygnał błędny

02 Nov 2012 22:28 ROrobert199
  • #1 02 Nov 2012 22:28
    robert199
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    W renault koleos 2,0dci zaświecił mi sie na początku symbol filtra DPF czyli wymuszone dopalania. Po Pewnym czasie kontrolka zgasła, ale zaświeciła sie kontrolka serwisowa check injection
    KTS odczytuje błędy p1435 regeneracja filtra nieudana i ten błąd sie nie kasuje.
    Nie znalazłem w opcjach wymuszonejj regeneracji filtra.
    Razem z nim jest tez błąd p1525 tłumaczony jako bład z tempomatu, ten błąd da sie wykasowac, ale powraca za jakos czas.
    TEXA nie odczytuje żadnych błędów.
    Wg wartosci rzeczywistych jest 31g sadzy i właściwie nie zmienia sie ta wartosc.
    Niema tez wymuszonego dopalania filtra, bo zmniejszyło sie zuzycie paliwa.
    Prosze o pomoc jak pozbyc sie tego problemu
  • #2 03 Nov 2012 12:37
    piotrekwoj1
    Level 32  
    Helpful post? (+3)
    Kolego a czy sprawdzałeś czy DPF jeszcze jest w tym aucie czy to Twoje auto może ktoś już grzebał i źle usunął filtr
  • #3 03 Nov 2012 13:37
    damdam

    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Przeczytaj go CLIPem, może masz przekroczoną liczbę regeneracji ,i dlatego nie daje się usunać czy zregenerować procedurą.
  • #4 03 Nov 2012 14:37
    robert199
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    filtr napewno jest i działał wczesniej poprawnie.
    Bardziej podejrzewam, ze przekroczona została liczba prób regeneracji,
    Może znajde kogos z CLIPem i sprawdze czy tam można wymusic regeneracje
  • #5 03 Nov 2012 15:55
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Błąd tempomatu z automatu wskakuje przy jakiejkolwiek usterce wtrysku, będzie błąd wtryskiwacza - tempomat nie działa, będzie błąd filtra - tempomat nie działa, te nowe już tak mają, wtrysk nie sprawny czyli teoretycznie silnik nie działa poprawnie i tempomat nie ma prawa działać, zawsze ten defekt trzeba to olewać.

    Podłącz Clipa, powinna być funkcja "po wymianie filtra", jest to procedura którą stosuje się podczas fizycznej wymiany filtra, zatwierdź to polecenie, wartości będą zresetowane, wtedy rura, przegonić go i dopalić w trasie.

    Nie wykonuj wypalania serwisowego, szkoda silnika.

    Widzę sporo tych renówek robisz, jak widzisz clipa będziesz musiał sobie sprawić ;)
  • #6 03 Nov 2012 19:00
    robert199
    Level 21  
    Topic author Helpful post? (0)
    Koleos to Ojca Ja mam GrandScenica i mam tez juz go dosyc.
    Właśnie patrzyłem w "popularnym serwisie aukcyjnym" ile takie CLIPy kosztują i widze ze niema tragedii. Ale tez zauważyłem ze jest tez dużo aukcji z naprawą urządzenia CLIP, czyli mozna wnioskowac, ze sa to urządzenia dosc awaryjne.
    Jeszcze STARdiagnose do mercedesa i powinno sprzetu wystarczec.
    Z tym błędem tempomatu to pozniej sobie skojarzyłem, ze to faktycznie zawsze będzie ten błąd jesli cos jest nie tak.
    Tylko Po wymianie filtra to chyba od nowa zapisze sobie wartosci cisnien, w takim przypadku wypadałoby go wyczyscic fizycznie, albo przynajmniej oszukać jakos przepustowosc filtra.
    Teraz zauważyłem, że auto nie dopala filtra, ale tez znacznie spadło zużycie paliwa. średnie 5,7 to rewelacyjny wynik w mieszanej jezdzie, wczesniej 8l to była norma
  • #7 03 Nov 2012 21:26
    damdam

    Level 32  
    Helpful post? (0)
    zrób przyuczenie "po wymianie filtra" , wyczyść błędy, i daj mu z 30km wycisku, nic więcej nie trzeba będzie robić.
  • #8 04 Nov 2012 16:43
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+1)
    To samo Mu mówię, jak zrobi "po wymianie" defekty będą kasowalne, wypalenie w trasie stanie się możliwe, masa osadów powinna po jakimś czasie zostać ponownie przeliczona, jazda z clipem i obserwowanie jak ilość spada.

    5,7 w tym silniku i w tym aucie delikatnie mówiąc możesz sobie w buty wsadzić.

    Jak ojciec emerycko jeździ no to niestety ale będzie problem, jak będzie normalnie użytkował wszystko będzie ok.
  • #9 25 Aug 2013 21:15
    turek azv
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam mam ten sam problem w qashqaiu,wszystkie procedury wypalania po załączeniu kontrolki dpf do tej pory zakonczone były powodzeniem niestety 2 dni temu po zaswieceniu kontrolki przejechałem ok 120km na trasie zgasła i myslałem ze wszystko jest ok ,dzisiaj rano zaswieciła się kontrolka check engine po podpięciu pod kompa wyrzuciło p1435 błąd regeneracji filtra bieżący oraz błąd tempomatu,błędu nie daje sie wykasować,co w tej sytuacji robić,czy poradziliście sobie z tym problemem?dziwna sytuacja gdyz jezdze dynamicznie głownie trasy,a tu taki kasztan dzisiaj

    Dodano po 4 [minuty]:

    zapomniałem dodać regeneracja wymuszona zakonczona pomyslnie po zabiegu wymieniony olej i filtr błąd nadal nie do usuniecia,po zabiegu autko dostało lepszego kopa,i teraz wskoczył jeszcze p242A,
  • #10 08 Sep 2013 19:09
    turek azv
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    po adaptacji dpf udało się usunąć błędy,dziś wskoczył nowy błąd p2A00 interpretuję go jako problem z sondą lambda jezeli się myle proszę mnie poprawić.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products