Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 04 Lis 2012 17:35
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Witam.
    Tak jak w temacie. Jakiś miesiąc przed końcem umowy na internet Orange Freedom 1 Mb/s zadzwonił Pan z orange i proponował (w związku z migracją neostrady do orange) przedłużenie umowy na nowych warunkach, tzn. od 2-3 Listopada 2012 r. miałem przejść na "Neostradę do 10 Mb/s" (zgodziłem się, cena atrakcyjna, jednak linia pozwala na max 3 Mb/s, ale cóż).

    Nastał 2 listopada, wstaję rano nie ma internetu, myślę - umowa na Orange Freedom wygasła, pewnie trzeba na nowo skonfigurować router, czytam umowę, patrzę jest ID i Login, nie ma hasła, znalazłem w internecie informację, że aby uzyskać hasło trzeba zarejestrować usługę - tak też zrobiłem zdobyłem hasło i przy okazji PIN. Zacząłem konfigurować router (TP-LINK TD-W8901G), wpisuję wszystkie dane - VPI:0; VCI: 35; Annex:A, PPPoA VC-Mux
    Konfiguracja zakończona, zaświeciła się dioda ADSL, czyli synchronizacja jest, jednak dioda Internet się nie świeci. Poczekałem do godziny 17:00 i dzwonię do orange w tej sprawie, powiedzieli, że wyślą techników, na razie się nie zjawili, poczekam do jutra, jak nie to do nich zadzwonię.

    Opisując to, zmierzam do tego, że nie jestem pewien, czy na 100 % dobrze konfiguruję router, mógłby ktoś podać mi szczegółowe parametry dla Neostrady? Wie ktoś jak wygląda sprawdzanie linii przez Techników? I ostatnie pytanie, czy da się jakoś sprawdzić hasło, bo w tej całej sytuacji sam sobie nie wierzę czy dobrze jest spisałem.

    Pozdrawiam.

  • #2 04 Lis 2012 17:39
    wojtek2803
    Poziom 37  

    Proszę

    Annex A
    protokół PPPoA (jeżeli modem nie połączy się, to spróbuj przełączyć na PPPoE)
    enkapsulacja: VC multiplexing (VCmux)
    autentykacja PAP lub CHAP
    VPI: 0
    VCI: 35

    W niektórych przypadkach (w zależności od typu modemu) konieczne będzie również wprowadzenie parametrów:

    DSL Modulation: G.dmt lub Multimode (dla opcji 10 i 20Mbit/s wybierz ADSL2+)
    MTU: 1492 lub Auto
    DNS: pobierane atomatycznie lub jeden z tych: podstawowy: 194.204.159.1, alternatywny: 194.204.152.34, host: dns.tpsa.pl

    Druga sprawa to weryfikacja loginu i hasła.
    Login znajduje się na umowie
    Hasło można otrzymać po telefonie do dostawcy internetu.

  • Pomocny post
    #3 04 Lis 2012 20:07
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Jeżeli przeprowadziłeś rejestrację na stronie to hasło powinno być prawidłowe. Podrzucę niuanse do weryfikacji:
    - TP-linka dla VCI/VPI 0/35 konfiguruj na PVC2, tam te wartości są wpisane - jeżeli wyedytujesz np. te na PVC0 to po kliknięciu na 'save' VCI/VPI wrócą do pierwotnych ustawień.
    - banał - ale nieświadome, częste błędy przy pisaniu hasła: nie używamy CapsLock do pisania dużych liter tylko 'shift';
    - przepisując hasło łatwo "nietrafić w klawisz", a znaków w okienku nie widać, same kropki. Pomyłki najczęściej trafiają się przy korekcie. Jeżeli pomyliliśmy się to czyścimy nie pojedynczy znak a całe okienko i wpisujemy od nowa.

  • #4 04 Lis 2012 20:41
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Zadzwoniłem do orange, ponieważ nie byłem pewien, czy mam dobre dane, wygenerowali mi nowe i wysłali mi je SMS'em, teraz mam pewność. Po wpisaniu oczywiście nie działa :(

    Cytat:
    Podrzucę niuanse do weryfikacji:
    - TP-linka dla VCI/VPI 0/35 konfiguruj na PVC2[...]


    Z tego mam rozumieć, że VCI to 0; a VPI to 35?

    Chyba się pomyliłeś ponieważ "VCI: (1~65535)"

    I jeszcze wkleję logi, coś tu jest nie tak:

    Code:
    1/1/2000 0:10:33> Call Failed
    
    1/1/2000 0:10:59> No DNS server available
    1/1/2000 0:10:59> Last errorlog repeat 10 Times
    1/1/2000 0:10:59> adjTimeTask fail: no server available
    1/1/2000 0:10:59> adjtime task pause 60 seconds
    1/1/2000 0:10:59> No DNS server available
    1/1/2000 0:10:59> Last errorlog repeat 10 Times
    1/1/2000 0:10:59> adjTimeTask fail: no server available
    1/1/2000 0:10:59> adjtime task pause 60 seconds
    1/1/2000 0:10:59> No DNS server available
    1/1/2000 0:10:59> Last errorlog repeat 10 Times
    1/1/2000 0:10:59> adjTimeTask fail: no server available
    1/1/2000 0:10:59> adjtime task pause 1 day
    1/1/2000 0:11:2> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80504c18
    1/1/2000 0:11:3> Call Failed
    1/1/2000 0:11:3> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80504c18
    1/1/2000 0:11:33> Last errorlog repeat 10 Times
    1/1/2000 0:11:33> Call Failed
    1/1/2000 0:11:33> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=80504c18


    Rozumiecie coś z tego?

    Jeszcze jedna sprawa, nie mogę znaleźć tych opcji:
    autentykacja PAP lub CHAP
    oraz
    DNS: pobierane atomatycznie lub jeden z tych: podstawowy: 194.204.159.1, alternatywny: 194.204.152.34, host: dns.tpsa.pl

    Pozdrawiam i proszę o pomoc :)

  • #5 04 Lis 2012 20:50
    wojtek2803
    Poziom 37  

    VPI: 0
    VCI: 35

    PVC ten ruter sam przypisuje wartości ma być PVC2 i tam masz VPI 0 i VCI 35 innych opcji niema

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Akurat mam ten model rutera co ty kolego

  • #6 04 Lis 2012 20:55
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Wyedytowałem post wyżej, jak możesz zerknij, szczerze to ja konfiguruję router poprzez Quick start, przechodzę przez wszystkie etapy, wpisuję VPI: 0; VCI: 35, po wpisaniu tego dodaje oczywiście mi pole w tej tabeli w Device Info. No i nie działa, nie wiem dlaczego. Może to wina czysto natury techniczna, a ja szukam dziury w całym..

  • Pomocny post
    #7 04 Lis 2012 21:10
    wojtek2803
    Poziom 37  

    Sztandar18 napisał:

    DNS: pobierane atomatycznie lub jeden z tych: podstawowy: 194.204.159.1, alternatywny: 194.204.152.34, host: dns.tpsa.pl


    Interface
    Setup
    ------ lan i na dole strony masz DNs Realy i zaznaczasz DNS Relay
    wybierasz use user.....dns serwer only i poniżej wpisujesz Dnsy po czym dajesz save

    Dodano po 5 [minuty]:

    Sztandar18 napisał:
    Może to wina czysto natury techniczna, a ja szukam dziury w całym..


    I takiej opcji również nie można wykluczyć

  • Pomocny post
    #8 04 Lis 2012 21:11
    CHACA
    Poziom 43  

    Po wszystkich postach widać iż konfiguracja przebiega wzorowo. Czy za każdym razem po zmianie parametru robisz SAVE? Daj screena ze statusu.

  • #9 04 Lis 2012 21:11
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Rozumiem, że ma to być tak:
    Primary DNS Server: 194.204.159.1
    Secondary DNS Server: 194.204.152.34

    Tak?

  • #11 04 Lis 2012 21:16
    Sztandar18
    Poziom 21  

    No to jednak wszystkie te zabiegi nic nie dają.
    Screen:

    Problem - Internet nie działa po zmianie Orange Freedom na Neostrade



    EDIT: Tak zawsze klikam save.

  • #12 04 Lis 2012 21:20
    wojtek2803
    Poziom 37  

    Synchronizację masz ?

    Dodano po 29 [sekundy]:

    tzn czy zawsze świeci lampka ADSL

  • #13 04 Lis 2012 21:24
    Sztandar18
    Poziom 21  

    No jak na razie to zauważyłem, że raz zgasła, wtedy wyjąłem kabel telefoniczny z gniazda i włożyłem z powrotem i się świeci. Coś mi się wydaje, że to sprawa techniczna i poczekam do jutra, mają się zjawić technicy..

  • Pomocny post
    #14 04 Lis 2012 21:26
    wojtek2803
    Poziom 37  

    Zmień jeszcze modulacje Advanced Setup ADSL i daj ADSL MODE Auto Sync UP

    i ADSL type na Anex A

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Innych opcji konfiguracji tego rutera już niema

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapisz wszystko i wyłącz ruter na chwilę z prądu

  • #15 04 Lis 2012 21:34
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Te opcje były ustawione tak zawsze. Niestety nic już od strony konfiguracyjnej zrobić się nie da, jak mówiłem czekam na Techników.

  • Pomocny post
    #16 04 Lis 2012 21:36
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Poczekaj na interwencję techników, nabieram pewności, że po zmianie umowy usługę masz wykreowaną na innym porcie na DSLAM a fizycznie jesteś podłączony do starego portu. Zostaw włączony "zapisany" router a dioda 'internet' zapali się sama jak przekrosują.

  • #17 04 Lis 2012 21:59
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Jeszcze mi się coś przypomniało. Gdy rok temu pierwszy raz podpisałem umowę o internet i czyli Orange Freedom, to wraz z aktywacją usługi, przestał działać telefon stacjonarny - brak sygnału, internet też niedziałał. Przyjechali technicy, przestawili coś na słupku i telefon oraz internet zaczął działać. Myślę, że teraz pewnie technicy będą musieli przestawić mnie na konfigurację jakiej wymaga neostrada, w takim razie poczekam. Wszystkim dziękuję bardzo za pomoc w konfiguracji. Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #18 04 Lis 2012 22:23
    ajanek9
    Poziom 28  

    Prawdopodobnie przy zmianie umowy port nie został do końca wykreowany. Robi to system automatycznie i niestety często CKU musi poprawić konfigurację ręcznie. Kontakt z CKU mają tylko technicy. Najprostszą metodą sprawdzenia czy login i hasło jest dobre to podłączenie się modemem USB Sagem 800fast lub Speedtouch 330. Nie zapnie się maksymalnie, bo te modemy pracują tylko do 8 Mb/s, ale wyświetli się kod błędu 691- zły login lub hasło, 721- brak połączenia z komputerem zdalnym. W drugim przypadku transmisja nie wychodzi z portu i bez interwencji techników się nie obejdzie.

  • #19 05 Lis 2012 07:49
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Dobrze wszystko poustawiałem jak radziliście, teraz mam jeszcze jedno ostatnie pytanie do konfiguracji bo nie jestem pewien na 100 % czy dobrze robię.

    Chodzi mi o:

    Cytat:
    MTU: 1492 lub Auto

    Wpisuje to w dobrym miejscu?
    Screen:

    Problem - Internet nie działa po zmianie Orange Freedom na Neostrade



    Dodano po 15 [minuty]:

    I jeszcze ostatnia porcja screenów, ze wszystkimi ustawieniami (zostawiam dla potomnych) :)

    Problem - Internet nie działa po zmianie Orange Freedom na Neostrade

    Problem - Internet nie działa po zmianie Orange Freedom na Neostrade

    Problem - Internet nie działa po zmianie Orange Freedom na Neostrade

    Problem - Internet nie działa po zmianie Orange Freedom na Neostrade

    Problem - Internet nie działa po zmianie Orange Freedom na Neostrade



    I jeszcze pytanie co do samego routera, warto przeprowadzić aktualizację oprogramowania?

  • #21 05 Lis 2012 19:21
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Dziś koło południa zadzwonił technik (byłem wtedy w szkole). Oddzwoniłem do niego, powiedział, że naprawił, że kable były tam poplątane (na słupku) i że wpiął w dobre i miejsce i że musi teraz działać, właśnie wróciłem do domu i lipa.. Nie działa, świeci się ADSL i to wszystko, nie wiem co w tej sytuacji zrobić, dzwonić do nich znów? Co do routera to mam V3.5 czyli zalicza się to do V3.

    Dodano po 51 [minuty]:

    Fałszywy alarm.. Ktoś sobie po prostu robił jaja.. Technicy przyjadą jutro ok. 15-16. Dam znać co i jak..

  • #22 05 Lis 2012 21:41
    ajanek9
    Poziom 28  

    Cytat:
    Technicy przyjadą jutro ok. 15-16. Dam znać co i jak..


    Technicy powinni się umówić z tobą lub osobą do której podałeś kontakt na wizytę, chodzi o sprawdzenie usługi czy dochodzi do gniazdka w twoim domu. Na razie wstrzymaj się z kombinacjami. Powiedz żeby sprawdzili działanie usługi na swoim sprzęcie twój login i hasło (być może zmieniło się hasło, login raczej się nie zmienia).

  • #23 05 Lis 2012 21:46
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Hasło resetowałem raz (dzwoniąc do orange, wysłali mi je na SMS'a). Jutro przyjadą z lapkiem do domu i mi to sprawdzą :)

  • #24 06 Lis 2012 16:39
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Oczywiście technicy nie przyjechali, już 5 dzień nie mam internetu. Brakuje mi nerwów, zadzwonię do orange w tej sprawie po raz xxx, ale szczerze to brakuje mi już kasy na koncie przez nich. Nie wiem czy w ogóle kiedyś będę miał ten internet.

  • #25 06 Lis 2012 23:34
    ajanek9
    Poziom 28  

    Cytat:
    Oczywiście technicy nie przyjechali, już 5 dzień nie mam internetu. Brakuje mi nerwów, zadzwonię do orange w tej sprawie po raz xxx, ale szczerze to brakuje mi już kasy na koncie przez nich. Nie wiem czy w ogóle kiedyś będę miał ten internet.


    Dni bez internetu licz od pierwszego zgłoszenia i jeśli trwa to naprawdę długo to złóż reklamację. Jeśli to z przyczyn operatora to możesz liczyć na jakąś bonifikatę.
    Nie możesz liczyć na zwrot jeśli nie masz internetu i nie zgłaszałeś. Liczy się data zgłoszenia.

  • #26 07 Lis 2012 18:24
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Pierwsza data zgłoszenia to 2 listopada. Dziś zadzwoniłem, okazało się, że wpisali w zgłoszeniu "wymiana modemu", jaja chyba sobie robią. Zgłosiłem wszystko jeszcze raz, technicy mają się skontaktować do piątku. Zobaczymy jak to będzie.

  • #27 07 Lis 2012 23:31
    ajanek9
    Poziom 28  

    Cytat:
    Dziś zadzwoniłem, okazało się, że wpisali w zgłoszeniu "wymiana modemu", jaja chyba sobie robią.

    Moim zdaniem jaja sobie robią, poczekaj do piątku. Zobaczysz co się będzie działo. Po rozwiązaniu problemu zadzwoń na infolinię i sprawdź co zostało odpisane. Jeśli problem tkwił po stronie operatora to złóż reklamację, w końcu należy ci się bonifikata za brak dostępu do internetu.

  • #28 09 Lis 2012 17:53
    Sztandar18
    Poziom 21  

    No i mamy piątek, już do nich przedzwoniłem, teraz dodali informację o zgłoszeniu "do systemu", ale nie przekazali do Techników, brak mi słów :( Ponownie przyjęli zgłoszenie, nie wiem jak to będzie z tym moim internetem...

    Podłączyłem dla testu modem Siemens A100 i próbowałem się połączyć - otrzymany komunikat:

    Problem - Internet nie działa po zmianie Orange Freedom na Neostrade



    W internecie wyczytałem, że jest to problem z połączeniem z serwerem.

  • #29 11 Lis 2012 11:01
    Sztandar18
    Poziom 21  

    Sprawa rozwiązana, dziś internet sam z siebie zaczął działać. Temat można zamknąć :) P.S. Dla ciekawskich -> Idzie równo 3,5 Mb/s po wifi, na kablu 4 z kawałkiem :)

  • #30 11 Lis 2012 21:40
    ajanek9
    Poziom 28  

    Cytat:
    651 Serwer zdalnego dostępu nie odpowiada

    Podejrzewam, że usunięte było na centrali. Na twoim miejscu złożyłbym reklamację o bonifikatę, w końcu internetu nie miałeś prawie 10 dni, a to jest 1/3 miesiąca. Z drugiej strony co ci zależy spróbować. Pozdrawiam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty