X

Passat 2.0TDI CBAB - Wymiana - ustawienie rozrządu

Marek_Strzelecki 07 Nov 2012 10:06
  • #1 07 Nov 2012 10:06
    Marek_Strzelecki
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Witam!

    Dostałem na wymiane rozrządu Passata 2008r z silnikiem 2.0TDI CBAB 140KM. Posiadam blokady i mam doswiadczenie jesli chodzi o wymiane rozrządu w tych autkach ale z silnikami PD. Czy w silnikach CR wał korbowy ustawiamy blokadą na godz 13?? Generalnie tak by mi wychodziło po ustawieniu jednak wole sie upewnic. Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2 07 Nov 2012 10:37
    7323824
    Level 17  
    Helpful post? (+3)
    według autodaty używa się blokady VW nr T10050 i dodatkowo blokuje się pompę wysokiego cisnienia.Na rysunku widać jakby na godzinę 12-na przeciw otworu blokującego w bloku silnika.
  • #3 07 Nov 2012 11:26
    Marek_Strzelecki
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Faktycznie wychodzi godz.12. Dziękuje za wskazówke.
  • #4 16 Dec 2012 21:05
    irek924
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam panowie chce podłączyć się pod temat a co z ustawieniem wałków rozrządu nie ma tam żadnych znaków na tych kołach zębatych jak je ustawić gdzie kupić ewentualnie przyrząd do ich ustalenia a może jest inny sposób na ich ustawienie.
  • #5 17 Dec 2012 13:17
    gvw
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Bardzo ładnie opisane:

    http://motofocus.pl/technika/8763/wymiana-rozrzadu-w-silniku-z-grupy-vw-o-kodzie-cbdb-cznbsp1

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Kod silnika inny, ale zasada ta sama.
  • #6 17 Dec 2012 16:16
    irek924
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystko fajnie ale mi nie chodzi o ustawienie rozrządu tylko o ustawienie wałków rozrządu pod deklem klawiatury rozrząd to ja wiem jak ustawić.
  • #7 18 Dec 2012 09:26
    koleś kit
    Level 16  
    Helpful post? (+2)
    irek924 wrote:
    Witam wszystko fajnie ale mi nie chodzi o ustawienie rozrządu tylko o ustawienie wałków rozrządu pod deklem klawiatury rozrząd to ja wiem jak ustawić.

    A pewnie znaki na kołach zębatych są.Bo tosz to przez koła zębate przeniesienie napędu więc pewnie żadnej filozofii.Mechanizm podobny do silnika audi 1.8 AEB z kasowaniem luzu międzyzębnego.
  • #8 18 Dec 2012 13:57
    irek924
    Level 14  
    Helpful post? (+3)
    Jeśli są to czy możesz wskazać ich położenie bo ja ich nie widzę
  • #9 18 Dec 2012 16:14
    koleś kit
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Nie wiem gdzie są albo na kołach zębatych albo blokady między obudowę głowicy a wałki .Przecież jak masz wszystko na wierzchu to chyba widać?
  • #10 18 Dec 2012 21:19
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+3)
    Proszę. Link Dla silnika w układzie V ale przyrząd ten sam :D
  • #11 18 Dec 2012 22:35
    irek924
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Słuchaj T5 fajnie ale gdzie dostać ten przyrząd gdzie go kupić z góry dzięki.
  • #12 09 Jun 2015 19:40
    grewan
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam mam pytanie czy przy silniku cf-hc 2.0 tdi cr zasada wymiany rozrządu jest taka sama jak z linku w silniku cb-db,wałki też mam do ustawienia nie wiem żeby podejrzeć co to za przyrząd link nie działa
  • #13 11 Jun 2015 00:23
    andexp
    Level 17  
    Helpful post? (+4)
    Przyrząd z linku nie jest potrzebny aby wszystko prawidłowo poskładać do kupy.
    Wałek wydechowy blokujesz/ustawiasz tak jak do wymiany rozrządu czyli kołkiem fi 6 przechodzącym przez piastę koła zębatego do otworu w głowicy. Dla wałka ssącego nacięcie na końcu wałka od strony skrzyni biegów(to od napędu pompy Vacu) ma być równoległe z płaszczyzna dzielenia głowicy (tak jak stare VW). Charakterystyczne jest to, że wyżłobienia w wałkach do wkładanie śrub głowicy są w tym położeniu skierowane jednocześnie dla obu wałków na zewnątrz.
    Jeżeli silnik jest po kolizji i nie można w ten sposób ustawić wałków najprawdopodobniej są przestawione piasty lub koła zębate na wałkach lub jeśli po kolizji i złożeniu podczas jazdy a zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem z dużych prędkości obrotowych pojawia się błąd "błędny przepływ powietrza" to należy przyjrzeć się w pierwszej kolejności wałkom rozrządu. Blokada na wał nie jest wymagana, na kole pasowym i obudowie rozrządu są znaki.
  Search 4 million + Products
Browse Products