Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Passat 2.0TDI CBAB - Wymiana - ustawienie rozrządu

Marek_Strzelecki 07 Lis 2012 10:06
  • #1 07 Lis 2012 10:06
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Witam!

    Dostałem na wymiane rozrządu Passata 2008r z silnikiem 2.0TDI CBAB 140KM. Posiadam blokady i mam doswiadczenie jesli chodzi o wymiane rozrządu w tych autkach ale z silnikami PD. Czy w silnikach CR wał korbowy ustawiamy blokadą na godz 13?? Generalnie tak by mi wychodziło po ustawieniu jednak wole sie upewnic. Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #2 07 Lis 2012 10:37
    7323824
    Poziom 17  

    według autodaty używa się blokady VW nr T10050 i dodatkowo blokuje się pompę wysokiego cisnienia.Na rysunku widać jakby na godzinę 12-na przeciw otworu blokującego w bloku silnika.

  • #3 07 Lis 2012 11:26
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Faktycznie wychodzi godz.12. Dziękuje za wskazówke.

  • #4 16 Gru 2012 21:05
    irek924
    Poziom 14  

    Witam panowie chce podłączyć się pod temat a co z ustawieniem wałków rozrządu nie ma tam żadnych znaków na tych kołach zębatych jak je ustawić gdzie kupić ewentualnie przyrząd do ich ustalenia a może jest inny sposób na ich ustawienie.

  • #6 17 Gru 2012 16:16
    irek924
    Poziom 14  

    Witam wszystko fajnie ale mi nie chodzi o ustawienie rozrządu tylko o ustawienie wałków rozrządu pod deklem klawiatury rozrząd to ja wiem jak ustawić.

  • #7 18 Gru 2012 09:26
    koleś kit
    Poziom 16  

    irek924 napisał:
    Witam wszystko fajnie ale mi nie chodzi o ustawienie rozrządu tylko o ustawienie wałków rozrządu pod deklem klawiatury rozrząd to ja wiem jak ustawić.

    A pewnie znaki na kołach zębatych są.Bo tosz to przez koła zębate przeniesienie napędu więc pewnie żadnej filozofii.Mechanizm podobny do silnika audi 1.8 AEB z kasowaniem luzu międzyzębnego.

  • #8 18 Gru 2012 13:57
    irek924
    Poziom 14  

    Jeśli są to czy możesz wskazać ich położenie bo ja ich nie widzę

  • #9 18 Gru 2012 16:14
    koleś kit
    Poziom 16  

    Nie wiem gdzie są albo na kołach zębatych albo blokady między obudowę głowicy a wałki .Przecież jak masz wszystko na wierzchu to chyba widać?

  • #10 18 Gru 2012 21:19
    T5
    Moderator Samochody

    Proszę.

    Link

    Dla silnika w układzie V ale przyrząd ten sam :D

  • #11 18 Gru 2012 22:35
    irek924
    Poziom 14  

    Słuchaj T5 fajnie ale gdzie dostać ten przyrząd gdzie go kupić z góry dzięki.

  • #12 09 Cze 2015 19:40
    grewan
    Poziom 11  

    Witam mam pytanie czy przy silniku cf-hc 2.0 tdi cr zasada wymiany rozrządu jest taka sama jak z linku w silniku cb-db,wałki też mam do ustawienia nie wiem żeby podejrzeć co to za przyrząd link nie działa

  • #13 11 Cze 2015 00:23
    andexp
    Poziom 17  

    Przyrząd z linku nie jest potrzebny aby wszystko prawidłowo poskładać do kupy.
    Wałek wydechowy blokujesz/ustawiasz tak jak do wymiany rozrządu czyli kołkiem fi 6 przechodzącym przez piastę koła zębatego do otworu w głowicy. Dla wałka ssącego nacięcie na końcu wałka od strony skrzyni biegów(to od napędu pompy Vacu) ma być równoległe z płaszczyzna dzielenia głowicy (tak jak stare VW). Charakterystyczne jest to, że wyżłobienia w wałkach do wkładanie śrub głowicy są w tym położeniu skierowane jednocześnie dla obu wałków na zewnątrz.
    Jeżeli silnik jest po kolizji i nie można w ten sposób ustawić wałków najprawdopodobniej są przestawione piasty lub koła zębate na wałkach lub jeśli po kolizji i złożeniu podczas jazdy a zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem z dużych prędkości obrotowych pojawia się błąd "błędny przepływ powietrza" to należy przyjrzeć się w pierwszej kolejności wałkom rozrządu. Blokada na wał nie jest wymagana, na kole pasowym i obudowie rozrządu są znaki.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty