Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 08 Lis 2012 10:48
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    Mam problem z zafirą B 1.9 cdti z roku 2005 mianowicie po dłuższym postoju auta akumulator rozładowywał się do zera,ale zauważyłem jak auto stało zamknięte to załączył sie sam wentylator klimy ten wewnątrz samochodu i on jest sprawcą poboru prądu bo jak auto stoi na postoju w garażu to sam sie załancza kiedy chce.Po wpięciu tech2 wyskakuje błąd U2208-czyli brak komunikacji z modułem klimy.W czym szukać usterki i gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik wewnątrz który załancza ten wentylator klimy nawiewu?Może trzeba wykonać procedure adaptacji tech2?.Prosze o pomoc i z góry dzięki

  • #2 08 Lis 2012 23:29
    Opalony
    Poziom 12  

    Masz kolego problem z tak zwaną szyną CAN. Jeśli chodzi o Opla biorąc pod uwagę astre h corse d vektre c i zafire b to dość częsty problem ale zazwyczaj komunikacja padała miedzy abs pompą wspomagania, a sterownikiem silnika, więc w tym jestem obeznany. Co do klimatyzacji z takim problemem się nie borykałem. albo wiązka czyli 2 przewody podejrzewam (biały i zielony w skrętce) albo wariuje sterownik i zakłóca szynę. I tutaj nie wiem czy opornica też się łączy szyną Can bo jeśli tak to zaczą bym od tego. Jeśli nie to zaczą bym od panelu. Czyli najlepiej schemat do rąk i sprawdzamy, ewentualnie czekamy na podpowiedzi innych kolegów którzy mogli z tym się spotkać.
    Ale szczerze rzadki przezypadek.

  • #3 09 Lis 2012 03:46
    tomaszeklbn2
    Poziom 9  

    Nio nie koniecznie kolego Zafira ma modul sterowania wentylatorami jak mnie pamięc nie myli pod lewym nadkolem.W skutek czego narażony jest nie tylko na skutki pogodowe ale i na usterki mechaniczne.Czesto znajduje sie w nim woda!zdarza sie jednak zanik Masy i Zasilania dlatego brak komunikacji.Sprawdz to sobie.

  • #4 09 Lis 2012 08:01
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    Czy napewno sterownik wentylatora znajduje się przy lewym nadkolu w zafirze B?Wentylator klimy znajduje się wewnątrz auta i tak sie zastanawiam czy sterownik tego nie znajduje się w panelu?Dodam że problem prawdopodobnie zaczoł się od tego jak jakiś elektronik próbował wgrać menu polskie i wszystko na wyświetlaczu zaczeło szaleć i potem był nawet problem z odpaleniem,czyżby padło coś w panelu i dlatego wentylator załancza na postoju?Zauważyłem że wentylator włączy sie sam,pochodzi pare minut i wyłancza sie i za pare minut czy godzin spowrotem aż do wyczerpania akumulatora.W czym szukać?Prosze o wskazówki

  • #5 09 Lis 2012 12:21
    bartek_j
    Poziom 35  

    Ciekawy problem.
    Wyglada na sterownik od klimy, on steruje wentylatorem.
    Dziwne o tyle, ze powinien "isc spac" przy zamknietym aucie.
    Moze byc jeszcze problem w przetwornicy zasilania wentylatora zwanej mylnie opornica.
    Klima automatyczna "klimatronik" - tak ?

  • #6 09 Lis 2012 12:59
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    klimatronic,a gdzie dokładnie znajduje się ten sterownik?w panelu?

  • #7 09 Lis 2012 14:59
    autoas
    Poziom 41  

    Odkręć schowek pasażera....w serwisie ten "jeżyk" kosztuje 1050 złociszy.... :wink:

  • #8 10 Lis 2012 23:36
    Opalony
    Poziom 12  

    Jeżeli mówimy o silniczku nadmuchu wewnętrznego, bo już sam nie wiem, jeden mówi o wentylatorach na chłodnicy a inny o silniczku w aucie, co do zafiry B moduł nie znajduje się w lewym nadkolu, ten moduł znajdował się w zafirze A i Astrze G i sterował wentylatorami na chłodnicy i sprężarką oraz chłodzeniem silnika, nie miał oddziaływania na silniczek dmuchawy (ten w środku kabiny auta dokładniej za schowkiem tam też znajduje się opornica(zwana Jeżem, bo tak wygląda)). Jeż nie wydaje mi się żeby był sterowany CAN-em odpuścił bym bo zazwyczaj jak padał to albo silnik działał cały czas, albo wogóle więc element wykonawczy jest ok Jest na bazie tranzystorów a one jak się zepsują nie zachowują się w ten sposób. Zostaje logika naszego jeżyka która jest elementem sterującym tranzystory, ale nie jest jak dla mnie puszczana sygnałem Can(tego dokładnie nie wiem). Mianowicie...

    Najpierw my ustawiamy obroty na panelu... później panel wysyła komunikat do naszego Jezyka... a jego logika puszcza prąd przez tranzystory.

    Jak wspomniałem na początku masz problem z szyną CAN która jest przerwana lub ją coś zakłóca. A źle wgrane oprogramowanie w znacznym stopniu potrafi zakłócić
    tą szynę, co powoduje dokładnie takie objawy jak nie odpalanie auta, brak rozrusznika dokładnie, miganie wyświetlaczy itp rzeczy.

    Raz zdarzyło mi się nawet, ale to tylko raz że powodem był akumulator w którym była uszkodzona cela akumulator miał tylko 9V i rozrusznik oczywiście kręcił, bo jak ma wystarczający amperaż to zakręci nawet przy 6v. ale elektronika wymagała minimum 10v i w momęcie zgaszenia sterowniki się nie usypiały, co powodowało włączaniem się wentylatorów i lewym poborem prądu, bo auto nie potrafiło zasnąć, że tak powiem. pamiętajmy że element wykonawczy typu różne silniki wymagają amperażu, układy logiczne czyli nasza elektronika w aucie wymaga sygnału czyli napięcia, wiec jak szyna wymaga min. 10v a w aucie jest 9V to wiecie co się zacznie dziać.

    Taki przypadek trafił mi się w peugeocie 206 i walczyłem z nim dość długo, okazało się niepotrzebnie. Za niskie na pięcie na szynie VAN.

    Więc jeżeli aku sprawne to do lepszego elektronika zmienić program i wydaje mi się że wszystko się uspokoi.

    Mam dość obszerną wiedzę na te tematy więc osobiście posłuchał bym siebie, bo nie jedne auto naprawiłem i nie bez powodu jestem jednym z lepszych elektrykoelektroników samochodowych w mieście.

    I jeśli ktoś nie wie dokładnie o czymś to nie piszmy takich rzeczy że moduł klimy w zafirze b znajduje się w lewym nadkolu, bo zamiast pomagać zaśmiecamy tylko.

    Czyli jestem pewny pisze, nie jestem nie.

  • #9 11 Lis 2012 09:18
    1078231
    Usunięty  
  • #10 11 Lis 2012 14:28
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    Posiadam tester diagnostyczny Tech2 i chciałem zapytać czy poradzi sobie z wgraniem tego oprogramowania?

  • #11 18 Lis 2012 20:42
    Opalony
    Poziom 12  

    Powiem ci tak. Nie mam pojęcia ale wiem że to jest praktycznie serwisowy tester, powinien takie coś potrafić. dam ci w poniedziałek znać jak zadzwonie do swojego elektronika z którym współpracuje i go poprostu o takie coś zapytam. Właśnie takie rzeczy dla mnie robi. cierpliwości i poczekaj do jutra, a twoje autko znowu będzie działać.

    Elektromechanika i elektronika samochodowa. To jest moje powołanie.

    I dajmy moderatorom odpocząć. nie wiem nie pisze albo mówię że pewien nie jestem i wszystko będzie jak w zegarku.

  • #12 21 Lis 2012 20:16
    Opalony
    Poziom 12  

    Witam kolego sorki że tak późno.

    Konsultowałem się z moim elektronikiem i techem 2 nie do wszystkich da radę wgrać.
    Radzę lepie skorzystać z usługi elektronika który się na tym zna bo trzeba wszystko dobrze skonfigurować.

    Daj znać co z twoim autkiem bo jestem ciekaw.

    I powodzenia życzę.

  • #13 21 Lis 2012 20:41
    1078231
    Usunięty  
  • #14 23 Gru 2012 01:06
    Krriki
    Poziom 1  

    witam.
    Mam dokładnie taki sam problem (Zafira 2006 r. 1.9 cdti) Podczas postoju auta włącza się nadmuch w kabinie i rozładowuje akumulator. Po wpięciu tech2 wyskakuje błąd U2208 CAN-komunikacja ze sterownikiem klimatyzacji Brak komunikacji, oraz u2100 Szyna danych CAN zakłócenie działania.Na wyświetlaczu znikły informacje o sterowaniu nadmuchem i temperaturą. Nie działa jeszcze ogrzewanie lusterek i tylnej szyby.Proszę o pomoc.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty