Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

astra F - wibracje paska rozrządu

ravelation 08 Lis 2012 18:15
  • #1 08 Lis 2012 18:15
    ravelation
    Poziom 21  

    Witam,
    podczas obserwacji pracy paska rozrządu stwierdziłem że wpada on w pewnym zakresie obrotów w wibracje na tyle silne że prawie ociera o osłonę.
    Nie wiem czy jest to zjawisko normalne czy patologiczne? Tu film gdzie w 15 sek. widać podobne zjawisko jednak u mnie jest o wiele dłuższy odcinek pomiędzy kołami zębatymi więc i drgania silniejsze.
    Link

  • #2 08 Lis 2012 19:15
    telbod
    Poziom 31  

    Sprawdź naciąg paska. Tak jak podane w instrukcji dla twojego silnika. Po sprawdzeniu koniecznie załóż ponownie obudowę paska. Pod obudową nie będzie ciebie denerwował. :D

  • #3 08 Lis 2012 19:18
    autoas
    Poziom 41  

    Może ta ...."patologia" polega na złym napięciu paska rozrządu, sprawdzałeś?

  • #4 08 Lis 2012 19:30
    ravelation
    Poziom 21  

    pasek jest mocno napięty.

  • #5 08 Lis 2012 19:30
    Tomczak
    Poziom 11  

    tak jak pisali koledzy za słabo naciągnięty pasek lub napinacz naciągałeś w przeciwnym kierunku niż powinno być.

  • #6 09 Lis 2012 13:27
    ravelation
    Poziom 21  

    OK.Jak w silniku c14nz naciągnąć pasek?
    Tam chyba pompa jest napinaczem a była wymieniana kilka lat temu...
    Proszę o porady bo nie chce wymieniać całego rozrządu z powodu luźnego paska.

  • #7 09 Lis 2012 14:51
    autoas
    Poziom 41  

    ravelation napisał:
    Tam chyba pompa jest napinaczem

    No to co, nie wiesz co zrobic?

  • #8 09 Lis 2012 15:31
    ravelation
    Poziom 21  

    gdybym wiedział to bym tu nie pisał tylko zrobił.

  • #9 09 Lis 2012 15:57
    telbod
    Poziom 31  

    Napinasz pompą, Jaki przebieg ma pasek? Kto go wymieniał? Chodzi o to czy prawidłowo naciągał go czy tylko na koła założył bez regulacji pompą. A robią tak bo zazwyczaj po ruszeniu pompy są wycieki.

  • #10 09 Lis 2012 16:11
    ravelation
    Poziom 21  

    Ja kupiłem z wymienionym rozrządem.Pasek wygląda jak nowy tylko jak sie rozbuja to dotyka nawet do osłony i to jest prawdopodobnie przyczyna urywania paska w tych silnikach-kijowy system napinania a właściwie jego brak.Wychodzi na to że trzeba wymienić pompę żeby naciągnąć pasek, ale jak tu naciągać stary pasek.Trzeba kupić nowy a tylko idiota nie kupi od razu rolki, bo płyn chłodniczy też trzeba musowo.Brawa dla konstruktora.Wartość naprawy = wartość auta.A to tylko luźny pasek.

  • #11 09 Lis 2012 16:18
    telbod
    Poziom 31  

    Nie wiem za ile ją kupiłeś ale chyba nie za 200zł :D Pompa 50zł, pasek, rolka 150 to max.

  • #12 09 Lis 2012 16:21
    autoas
    Poziom 41  

    A że cię nie stać to nie wina konstruktora...
    Czy ty w końcu nie zrozumiesz sam siebie i naszych podpowiedzi, że napina się pompą wodną...luzujesz i kręcisz aż osiągniesz właściwe napiecie paska, nie wiem co cudujesz....

  • #13 09 Lis 2012 16:57
    ravelation
    Poziom 21  

    no może troche przesadziłem, ale zestaw rozrządu 350+250 mech+płyn chł. to już jest kolo 700.
    należy zapomnieć o kręceniu pompą, nawet jak nie była posadzona na silikonie to już jest zespawana po tylu latach.
    po prostu głupia konstrukcja i tyle.powinna byc rolka do naciągania.albo rolki nadwymiarowe dostępne.
    btw.czytałem gdzieś że przymierzają sie do produkcji aut gdzie rozrząd będzie od strony kabiny-to dopiero będzie cyrk.

  • #14 09 Lis 2012 17:00
    autoas
    Poziom 41  

    Da się ruszyć pompę na pewno i nie cuduj i nie wymyślaj tylko do roboty...
    Lub oddaj do poprawy przynajmiej będziesz wiedział, że mechanicy za darmo nie biorą pieniędzy...

  • #15 09 Lis 2012 17:36
    ravelation
    Poziom 21  

    Dzwonilem do znajomego mechanika i potwierdził moje obawy co do pompy - ze sie zacznie lać itp - nie chce sie podjąć tematu.
    Wychodzi na to ze pozostaje wymiana.
    Tu mam pytanie dodatkowe-zakładam że pasek nowy będzie krótszy od starego, naciągniętego...czy da się go wymienić bez ruszania pompy wodnej? wtedy zamkne naprawe w koszcie paska.

  • #16 09 Lis 2012 23:45
    telbod
    Poziom 31  

    Spróbować możesz, ale tolerancja produktu załóżmy 5mm i już może być za duży luz. Cały zestaw do twojego silnika to 200 zł. Wymień wszystko i spokojnie będziesz jeździł do końca dni Astry. :D

  • #17 09 Lis 2012 23:56
    darkomanta
    Poziom 14  

    autoas napisał:
    Da się ruszyć pompę na pewno i nie cuduj i nie wymyślaj tylko do roboty...
    Lub oddaj do poprawy przynajmiej będziesz wiedział, że mechanicy za darmo nie biorą pieniędzy...


    miałem przypadek w c14nz że nie wymienianą od x lat pompę trzeba było przecinakiem po kawałku wycinać :D

  • #18 10 Lis 2012 10:41
    ociz
    Moderator Samochody

    telbod napisał:
    Cały zestaw do twojego silnika to 200 zł. Wymień wszystko i spokojnie będziesz jeździł do końca dni Astry.

    Do zestawu jeszcze nowy płyn chłodzący żeby potem nie płakać że uszczelki pod głowicą w nich często padają., bo tylko po wyjęciu pompy idzie cały spuścić.
    Co do "ruszenia" pompy to ja nawet do tego nie podchodzę bez zdjęcia kompletnej osłony, szkoda się męczyć, często przecinak potrzebny.

  • #19 10 Lis 2012 15:30
    omegolotC30NE
    Poziom 19  

    darkomanta napisał:
    autoas napisał:
    Da się ruszyć pompę na pewno i nie cuduj i nie wymyślaj tylko do roboty...
    Lub oddaj do poprawy przynajmiej będziesz wiedział, że mechanicy za darmo nie biorą pieniędzy...


    miałem przypadek w c14nz że nie wymienianą od x lat pompę trzeba było przecinakiem po kawałku wycinać :D


    Potwierdzam, ja też miałem taki przypadek. Kułem chyba z pół dnia.

  • #20 10 Lis 2012 16:57
    darkomanta
    Poziom 14  

    Żeby było śmieszniej: Po wydłubaniu starej pompy i zamontowaniu nowego zestawu okazało się że nowa pompa nie chce się obracać 8-O, choć w ręku można było kręcić. Okazało się że "turbinka" w nowej pompie (pochodzącej z zestawu zakupionego na popularnym serwisie aukcyjnym :wink:) była szersza od oryginału:o i po dokręceniu była dociśnięta do korpusu. Chęć zaoszczędzenia kilku zetek poskutkowała koniecznością dokupienia drugiej pompy. :bye:

    małe sprostowanko: to nie był c14nz tylko c14se :wink:

  • #21 14 Lis 2012 22:17
    ravelation
    Poziom 21  

    Dam rade wymienić pasek odkręcając tylko i wyłącznie górne koło ?
    astra F - wibracje paska rozrządu
    mam obawy co do możliwości późniejszego naciągnięcia/założenia paska ale przy wymianie termostatu tak chyba robią?

  • #22 14 Lis 2012 22:19
    autoas
    Poziom 41  

    Co ty wymyślasz, masz tam napinacz i nim się posługujesz....

  • #23 14 Lis 2012 22:23
    ravelation
    Poziom 21  

    No właśnie nie mam napinacza,napinaczem jest pompa której nie mogę ruszyć.

  • #24 14 Lis 2012 22:35
    autoas
    Poziom 41  

    Może tak, próbowałeś cokolwiek robić już przy silniku czy tylko ciągle w internecie...sprawdzałeś czy rzeczywiście pompy nie można ruszyć...czy szkoda ci płynu który może wylecieć?
    Najpierw filmik tyle, że to nie twój silnik, potem rozrząd tyle że inny....eh..

  • #25 14 Lis 2012 22:36
    ociz
    Moderator Samochody

    Napinacz miały po 92r. Mimo to i tak regulacja jest tylko na pompie.

    Starczy już tego lamerstwa. Zamykam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty