Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 10 Lis 2012 23:41
    wrcwrx
    Poziom 5  

    Witam!
    Mam problem z "e-ską" z 2000 roku i silnikiem 3.2CDI .
    Jak postoi 2 dni, niezależnie od temperatury na zewnątrz, to rano muszę chechłać 5 min żeby zapaliła. Jak już odpali to po sekundzie mogę zgasić i odpadli bez problemu, tylko jak postoi ponad 10 godz. to ciężko odpadła. Dzięki za pomoc!

  • #2 11 Lis 2012 07:26
    tomek70
    Poziom 20  

    Wymień oringi na króćcach przewodów paliwowych przy pompach.

  • #3 11 Lis 2012 10:47
    wrcwrx
    Poziom 5  

    Dzięki mam nadzieję że to tylko oringi.

  • #4 11 Lis 2012 11:17
    qoompel
    Poziom 21  

    wrcwrx napisał:
    dzięki mam nadzieję że to tylko oringi
    Jeżeli przewody paliwowe wyglądają na mocno zmęczone, to też zastanów się nad ich wymianą. W ASO komplet przewodów z oringami to koszt ok. 350zł. Najczęściej wymiana oringów, jeśli w ogóle pomoże, to na krótko. Skoro te uszczelki kwalifikują się do wymiany, to przewody też. Drgania i wysoka temperatura w komorze silnika powodują, że niegdyś elastyczne przewody stają się twarde jak porcelana. Ściski termiczne są po prostu nieszczelne.

    Tak czy siak najprawdopodobniej, jak słusznie zauważył wcześniej kolega, do układu paliwowego dostaje się powietrze i paliwo cofa się do baku. Zobacz, czy nie masz rano powietrza w przewodach.

    W załączniku obrazek schematu, a poniżej szkic z instalacją: oringi + przewody. Do tego numery Mercedesa:
    http://mb.ilcats.ru/part/class/1/ccode/1/cat/...type/220/retsubtype/026/vin/WDB2200261A127042

    Pochwal się efektami.

    P.S. Zaparkuj raz przodem w dół i zobacz, czy lepiej odpali ;)

    Załączniki:
  • #5 11 Lis 2012 12:10
    wrcwrx
    Poziom 5  

    dziękuje
    Mam nadzieję że to pomoże jeszcze muszę powymieniac filtry i oleje bo poprzedni właściciel nie zaglądał pod maskę 4 lata. Po niedzieli będę robił usterke i podzielee się efektami.

  • #6 11 Lis 2012 12:16
    qoompel
    Poziom 21  

    wrcwrx napisał:
    muszę powymieniac filtry i oleje bo poprzedni właściciel nie zaglądał pod maskę 4 lata
    To współczuję. Niestety to już nie czasy Beczki W123, że można zapomnieć o serwisowaniu silnika ;)

    Nie zapomnij wymienić oleju w skrzyni. Masz ASB 722.6, czyli taką bez oryginalnej miarki. W Sieci znajdziesz artykuły jak zrobić ją sobie samemu.

    Acha - na przyszłość wpisuj do tematu nr nadwozia VIN. To bardzo pomaga.

  • #7 11 Lis 2012 12:35
    wrcwrx
    Poziom 5  

    Apropo skrzyni zadzwoniłem do gościa w piątek co się zajmuje tylko skrzyniami i powiedział mi że może mi wymienić olej ale skrzynia może się potem rozleciec jak długo nie był wymieniany olej. Ppowiedział mi żeby uzupełnić stan oleju i co mam myśleć o tym...??

  • #8 11 Lis 2012 14:41
    qoompel
    Poziom 21  

    wrcwrx napisał:
    skrzynia może się potem rozleciec jak długo nie był wymieniany olej
    Pojawia się taka opinia w Internecie, ale osobiście nigdy czegoś takiego nie słyszałem.
    U siebie, też w 722.6, wymieniałem. W serwisie (robiłem u Garcarków w Kaliszu) olej z filtrem, zaślepką,, kostką i wymianą to koszt ok. 600zł brutto.

  • #9 11 Lis 2012 18:11
    tomek70
    Poziom 20  

    Przy wymianie uważaj na przewody - będą bardzo kruche.

  • #10 11 Lis 2012 18:27
    wrcwrx
    Poziom 5  

    Jeszcze jedno pytanie ostatnio był zalany olejem 5W40 a teraz mechanicy doradzają mi żebym zalal 10W40 przebieg 290 tyś . ??Nie wiem czy mają rację .

  • #11 11 Lis 2012 21:15
    qoompel
    Poziom 21  

    wrcwrx napisał:
    Jeszcze jedno pytanie ostatnio był zalany olejem 5W40 a teraz mechanicy doradzają mi żebym zalal 10W40 przebieg 290 tyś . ??Nie wiem czy mają rację .
    Jak silnik pracuje dobrze, to ja bym nie zmieniał na półsyntetyk. Zalej takim samym olejem, spełniającym normy MB.

  • #12 12 Lis 2012 09:09
    wrcwrx
    Poziom 5  

    Zamówiłem w ASO te 3 przewody z końcówkami 380 zł.
    Napisze czy pomogło z tym paleniem.

  • #13 12 Lis 2012 19:37
    artureklondek
    Poziom 12  

    Witam wszystkich , pozwole sobie podpiac sie pod temat poniewaz mam podobny problem .
    Sprawa wyglada tak ze jesli mam mniej niz cwierc zbiornika ,orientacyjnie okolo 25 litrow zimne auto odpala bardzo ciezko .Zaczelo sie to nagle po zatankowaniu,drugiego dnia auto nie chcialo zapalic ,na lawecie pojechal na warsztat ,wymieniono 2 wtryski i jeden uszczelniono ,6 nowych swiec zarowych .
    Wszystko bylo ok choc auto jakby nie ma takiej mocy jak poprzednio zwlaszcza przy wiekszej predkosci. Metoda prob i bledow doszedlem ze musze miec ponad 25litrow w zbiorniku zeby auto odpalalo jak nalezy .

  • #14 12 Lis 2012 19:42
    wrcwrx
    Poziom 5  

    kolego pod koniec tygodnia będe wiedział czy pomogła wymiana wężyków z końcówkami.

  • #15 12 Lis 2012 22:16
    qoompel
    Poziom 21  

    wrcwrx napisał:
    Zamówiłem w ASO te 3 przewody z końcówkami 380 zł
    Zamawiałeś po numerach, które znalazłeś w katalogu internetowym z mojego odnośnika, czy kazałeś dobrać sobie w serwisie? Jeśli to drugie, to mógłbyś tu przepisać oznaczenie, jakie będą na rachunku z ASO? :)
    Pamiętaj, żeby BARDZO delikatnie zdejmować i zakładać zatrzaski na przewodach. Lubią się upierd... ;)
    Oczywiście czekamy na rezultat pracy.

    artureklondek napisał:
    jesli mam mniej niz cwierc zbiornika ,orientacyjnie okolo 25 litrow zimne auto odpala bardzo ciezko
    Pomogę Ci, jak tylko znajdę moją szklaną kulę i wywróżę czym jeździsz.

  • #16 12 Lis 2012 23:16
    wrcwrx
    Poziom 5  

    Standardowo jak w aso numer vin i szukanie
    ale okazało się że gość w serwisie ma taki sam schemat jak porównaliśmy i było prościej :-)

  • #17 14 Lis 2012 01:40
    artureklondek
    Poziom 12  

    qoompel napisał:


    artureklondek napisał:
    jesli mam mniej niz cwierc zbiornika ,orientacyjnie okolo 25 litrow zimne auto odpala bardzo ciezko
    Pomogę Ci, jak tylko znajdę moją szklaną kulę i wywróżę czym jeździsz.

    Skoro podpinam sie pod temat w ktorym dyskusja jest o mercedesie w220 3.2cdi to czym moge jezdzic ??Logicznie rzecz biorac to pewnie Chrysler voyager 3.3l :D ale ja pytam o auto z tego tematu czyli mercedes S-klasa z silnikiem wysokopreznym o pojemnosci 3.2 litra

  • #18 14 Lis 2012 11:19
    qoompel
    Poziom 21  

    artureklondek napisał:
    mercedes S-klasa z silnikiem wysokopreznym o pojemnosci 3.2 litra
    Trza było tak od razu. Mógłbym jeszcze się pastwić, że nie podałeś nr VIN, ale spróbujemy bez tego ;)

    Zdejmując osłonę silnika, sprawdź czy rano przy małej ilości paliwa masz powietrze w przewodach. Paliwo może się też cofać do zbiornika.
    Sprawdź połączenie przewodów metalowo-gumowych pod maską. Czasem wystarczy tylko wymiana zacisku.

    Rzuć okiem od dołu na zbiornik paliwa - czy nie jest wgnieciony.

    Nie musisz od razu wymieniać, ale chociaż wykręć i przeczyść filtr wstępny paliwa. Znajduje się w baku. Mogę się założyć, że będzie na nim tona syfu.
    w220 mercedes - zimny nie zapala po pierwszym odpaleniu później odpala przez d

    Filmik instruktażowo-poglądowy:
    http://www.youtube.com/watch?v=WrtBuQS8oXg

    W ostateczności można by zainteresować się pompą, która znajduje się przy pompie głównej. Ale to zostawmy na koniec.

  • #19 18 Lis 2012 15:21
    artureklondek
    Poziom 12  

    Dzieki za sugestie ,niestety nie udalo mi sie dostac do tego filterka ,za tydzien umowie sie na podnosnik .
    Zauwazylem natomiast wyciek paliwa z przodu silnika nad pompa paliwowa w miejscu podlaczenia przewodu biegnacego od filtra,pytanie tylko jak zdjac to zabezpieczenie( pomaranczowa wsowka) zeby czegos nie polamac ,jak to odpiac ?

    w220 mercedes - zimny nie zapala po pierwszym odpaleniu później odpala przez d

    ze schematu powyzej jest to przewod nr.29

  • #20 18 Lis 2012 16:52
    qoompel
    Poziom 21  

    artureklondek napisał:
    jak zdjac to zabezpieczenie( pomaranczowa wsowka) zeby czegos nie polamac ,jak to odpiac ?
    Po prostu ją wciśnij. Oczywiście z wyczuciem.

  • #21 18 Lis 2012 16:59
    artureklondek
    Poziom 12  

    Wcisnac do konca i wyciagac przewod? Probowalem w ten sposob ale bardzo mocno siedzi , nie chcialem polamac te wszystkie elementy plastikowe sa bardzo kruche .

  • #22 18 Lis 2012 17:18
    qoompel
    Poziom 21  

    artureklondek napisał:
    Wcisnac do konca i wyciagac przewod? Probowalem w ten sposob ale bardzo mocno siedzi , nie chcialem polamac te wszystkie elementy plastikowe sa bardzo kruche .
    Podgrzej suszarką/opalarką.

  • #23 20 Lis 2012 18:50
    artureklondek
    Poziom 12  

    WDB2200262A264611 podaje Vin swojego auta i pytam czy moj samochod posiada pompke paliwa w zbiorniku ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    qoompel napisał:


    Zdejmując osłonę silnika, sprawdź czy rano przy małej ilości paliwa masz powietrze w przewodach. Paliwo może się też cofać do zbiornika.
    ja mam tylko powietrze :(

    qoompel napisał:
    Rzuć okiem od dołu na zbiornik paliwa - czy nie jest wgnieciony.


    jak mam to zrobis kiedy zbiornik jest w bagazniku ??

  • #24 20 Lis 2012 19:58
    qoompel
    Poziom 21  

    artureklondek napisał:
    czy moj samochod posiada pompke paliwa w zbiorniku ?
    Nie. Tylko przy silniku (od strony chłodnicy).
    Nr 29 na szkicu:
    http://mb.ilcats.ru/part/class/1/ccode/1/cat/...type/220/retsubtype/026/vin/WDB2200261A127042

    artureklondek napisał:
    ja mam tylko powietrze
    To musisz wyszukać nieszczelność. Oringi przewodów, same przewody, pompa paliwa, połączenie przewodów metalowo-gumowych pod maską itp. Nie poci się pompka nad pompą wysokiego ciśnienia z przodu silnika?

    artureklondek napisał:
    jak mam to zrobis kiedy zbiornik jest w bagazniku ??
    Zagalopowałem się, bo myślałem przez pryzmat swojego auta (Okular kombi) ;)
    Sprawdź, bo nie pamiętam, czy W220 ma wykręcany od spodu zbiornika filtr paliwa, którego zdjęcia wrzuciłem wcześniej.

  • #25 20 Lis 2012 20:56
    artureklondek
    Poziom 12  

    Otoz tak , pod spodem auta mam dwa okienka prowadzace do zbiornika , z prawej i z lewej (nie wiem czy RHD/LHD ma roznice )niestety dojscie jest tak masakryczne ze bez podnosnika lub kanalu nie ma szans
    Pompka pod maska wydaje sie oki ale przewod biegnacy z filtra do tejze pompki ma nieszczelne zlacze kapie i bto okolo kropla co 5sec..wczoraj nie moglem odpalic , dzis dowiozlem 20l ropy mam ponad pol zbiornika , niestety w przewodach widac powietrze:( jutro podjade do salonu zamowie te przewody i od tego zaczne

  • #26 20 Lis 2012 21:34
    qoompel
    Poziom 21  

    artureklondek napisał:
    Pompka pod maska wydaje sie oki
    Po jej obudowie nie określisz, czy ma odpowiednią wydajność.

    artureklondek napisał:
    przewod biegnacy z filtra do tejze pompki ma nieszczelne zlacze kapie i bto okolo kropla co 5sec
    Jeśli wymiana uszczelek oring nie pomogła, lub stwierdziłeś, że masz za mało elastyczne przewody, to faktycznie wymień wszystkie i się przekonasz. Na pewno nie pogorszy to sprawy.

  • #27 20 Lis 2012 21:41
    artureklondek
    Poziom 12  

    qoompel napisał:
    artureklondek napisał:
    Pompka pod maska wydaje sie oki
    Po jej obudowie nie określisz, czy ma odpowiednią wydajność.
    mam na mysli ze nie widac wycieku ,jak inaczej mozna ja zdiagnozowac?

  • #28 21 Lis 2012 23:44
    artureklondek
    Poziom 12  

    Przewod wymieniony autko zapalilo , ponowna proba po ok 3 godz i jest ok zobaczymy jutro rano no i jak wyjezdze troche paliwa bo mam ponad 40l teraz . Oczywiscie dam znac co i jak .
    Pytalem rowniez w serwisie Mercedesa o ten filterek w zbiorniku i gosc mowil ze nic takiego tam nie ma ....

  • #29 28 Lis 2012 22:11
    artureklondek
    Poziom 12  

    Kilku dniowe testy ,paliwo praktycznie na zero i wciaz pali bez problemy .
    Nie mam jednak zamiaru opuszczac forum :) otoz ostatni jadac autostrada auto nie chcialo sie rozpedzac wiecej niz 160km/h poprostu brakowalo mocy ,dotarlem do celu po paru godzinach wracalem i bylo juz lepiej ale 200km/h bylo max .niestety dzialo sie to na wyciecce w Niemczech i teraz ju nie jestem w stanie przeprowadzic takiego testu

  • #30 25 Gru 2012 14:20
    wrcwrx
    Poziom 5  

    Witam po długim czasie
    auto wreszcie wyjechało od mechanika.
    wymieniłem:
    świece,
    przewody paliwowe z aso,
    filtry oleje,
    uszczelke pod glowicą,
    termostat ,
    czujnik temperatury ,
    i dalej nie chciało odpalac ,
    wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia i też nie pali
    już mi ręce opadają.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty