X

VW Passat B5 TDI - Zła praca wycieraczek przednich.

14 Nov 2012 15:56 GRgrzes595
  • #1 14 Nov 2012 15:56
    grzes595
    Level 5  
    Helpful post? (+3)
    Witam. mam problem z przednimi wycieraczkami passat b5. 98r. Włączają się po każdym uruchomieniu samochodu mimo, iż manetka jest w pozycji "wyłączone". Przejdą kilka razy i się zatrzymają. Niestety zatrzymują się gdzie im się tylko podoba, często pionowo. Przyspieszanie wycieraczek działa bez zarzutów (nie ten suwaczek na manetce bo on nie działa). Wcześniej miałem problem z przekaźnikiem jakimś takim :D numer 377. Wymieniłem go i wszystko było już dobrze. Teraz jednak wymieniłem u znajomego 3 sztuki i przerzuciłem także 3 manetki. Na wszystkim to samo..... Proszę o pomoc. Pzdr. Z góry dziękuję. Grzegorz ;)

    Ps. Nie wiem czy ma na to jakiś wpływ może zalany moduł komfortu jakieś pół roku temu. Jakieś dwa lata temu był także problem z odwodnieniem komory z akumulatorem...silniczek i mechanizm wycieraczek nieźle się wtedy wykąpał...
  • #2 14 Nov 2012 16:38
    polonez15
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Silnik wycieraczek pada.
  • #3 14 Nov 2012 17:22
    psilos1
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam,stawiam na zatarty mechanizm wycieraczek .
  • #4 14 Nov 2012 17:48
    grzes595
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    polonez15 wrote:
    Silnik wycieraczek pada.


    Polonez15 masz pewność? Znasz takie przypadki? Troszkę mnie zastanawia Twoja podpowiedź bo w sumie silniczek "ciąga" wycieraczki i to całkiem sprawnie.



    psilos1 wrote:
    Witam,stawiam na zatarty mechanizm wycieraczek .


    Ta opcja odpada. W czerwcu mechanizm przeszedł gruntowne smarowanie bo wycieraczki nie chodziły po szybie a poruszały się skokami naprzód :)
  • #5 14 Nov 2012 17:50
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Skoro działają to jak może silniczek padać? Moim zdaniem jest coś nie tak z otrzymaniem sygnału o ich położeniu (nie wiem jak się to wymawia po profecjonalnemu) Chodzi chyba o krańcówki. Mam to w Passacie B3. Z tym, że nie włączają się same a zatrzymują gdzie chcą, muszę ruszać manetką aż wytrą i zejdą na dół szyby.
  • #6 14 Nov 2012 17:57
    grzes595
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sołtys_Elbląga wrote:
    zatrzymują gdzie chcą, muszę ruszać manetką aż wytrą i zejdą na dół szyby.


    Dokładnie tak i ja mam. Wkurzające jest to szczególnie w mieście w słoneczny dzień bo nie raz muszę kliknąć kilkanaście razy żeby spadły i zatrzymały się na dole ;/
  • Helpful post
    #7 14 Nov 2012 18:27
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Więc jest gdzieś ta krańcówka albo o innej nazwie ustrojstwo, które odpowiada za sygnał, który daje do silnika wycieraczek, że są one właśnie na dole szyby. I właśnie to nie działa, nie wiem, u siebie jeszcze nie sprawdzałem, nie przeszkadza mi to. No ale chociaż wiesz, co teraz szukać.
  • Helpful post
    #8 14 Nov 2012 18:35
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Trzeba rozebrać przekładnię silniczka i zobaczyć na styki na dużym kole zębatym oraz te przytwierdzone do dekla przekładni
  • #9 14 Nov 2012 18:43
    grzes595
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (0)
    carrot wrote:
    Trzeba rozebrać przekładnię silniczka i zobaczyć na styki na dużym kole zębatym oraz te przytwierdzone do dekla przekładni


    Więc może to wymagać tylko jakiejś konserwacji? Nie koniecznie musi to być zużycie jakiegoś elementu....? Dobrze by było. Jutro się za to zabiorę. Już się cieszę na myśl o wyciąganiu mechanizmu....
  • Helpful post
    #10 14 Nov 2012 19:25
    polonez15
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Będzie na pewno rdza i syf na elementach przewodzących na kole mechanizmu, temu się tak dzieje.
  • #11 14 Nov 2012 20:15
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Raczej uszkodzony przekaźnik w module czasowym.P
  • #12 24 Nov 2012 09:51
    grzes595
    Level 5  
    Topic author Helpful post? (+1)
    carrot wrote:
    Trzeba rozebrać przekładnię silniczka i zobaczyć na styki na dużym kole zębatym oraz te przytwierdzone do dekla przekładni



    polonez15 wrote:
    Będzie na pewno rdza i syf na elementach przewodzących na kole mechanizmu, temu się tak dzieje.



    Dziękuję za pomoc. Zapomniałem odpisać. Po wyciągnięciu silniczka wycieraczek i zdjęciu czarnego plastiku pokrywającego mechanizm silniczka zobaczyłem "rdzę i syf". Do tego jedna z 3 wystających cienkich, miedzianych blaszek była złamana. 70PLN za drugi silniczek i wycieraczki pracują jak nowe ;)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products