Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i term


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i term
Autor
Wiadomość
gimak
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 1928
Miasto: Jastrzębie Zdrój

Post#31 07 Mar 2013 22:31   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


W książkach też zdarzają się błędy, przynajmniej ja kilkakrotnie się na nie natknąłem.
Po zastanowieniu się, nie twierdzę, że kierunki przepływu są źle zaznaczone.
Z rysunku nie wynika, co wymusza przepływ w małym obiegu (blok - nagrzewnica - termostat - blok), czy to robi pompa, czy obieg jest grawitacyjny (wg mnie nielogiczne).
W poprzednim poście napisałem co dla mnie jest nielogiczne. Teraz doprecyzuję - jest to według mnie umiejscowienie termostatu. Dla mnie logiczne miejsce dla termostatu, to kwadracik po prawej stronie bloku silnika z którego odchodzi przewód do nagrzewnicy i do chłodnicy, w tym miejscu termostat widziałby faktyczną temperaturę płynu wypływającego z bloku.
Umiejscowienie, albo oznaczenie termostatu tak jak jest zaznaczony na rysunku jest wg mnie błędne, chociaż, może się mylę. Może zasada działania termostatu jest trochę inna niż w tych które dotychczas znam, tzn. czy termostat otwiera się pod wpływem temperatury płynu który go opływa, czy temperaturę przejmuje bezpośrednio z bloku silnika. W pierwszym przypadku temperatura, która działa na termostat nie jest temperaturą jaka jest w bloku, jest zaniżona o spadek temperatury na nagrzewnicy, a ten spadek może być różny w zależności od tego jak intensywnie grzejemy kabinę i ile ciepła zabierze reduktor. Temperatura którą widzi termostat, może być poniżej progu otwarcia termostatu (wąż do chłodnicy ciepły lub zimny, a powrót zimny) lub na granicy otwarcia termostatu (wąż do chłodnicy gorący, a powrót ciepły lub zimny - jak na rysunku), a w bloku sahara (temperatura może być do kilkunastu stopni wyższa). To rozwiązanie jest dla mnie nielogiczne.
W drugim przypadku (nie wiem jak to jest technicznie rozwiązane), musi być coś z komunikacją termiczną miedzy blokiem i termostatem (a przyczynę należy ustalić i usunąć), że termostat widzi temperaturę niższą niż jest faktycznie w bloku i skutek jest ten sam co opisany wyżej.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Mar 2013 22:31   





Powrót do góry
   
panam
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 1148
Miasto: gdzieś

Post#32 07 Mar 2013 23:22   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Sam nie wiedziałem co zrobiłem że jest ok. Po sprawdzaniu każdej drobnostki na raz temperatura unormowała sie. Very Happy
Wczoraj za uwarzyłem przypadkiem że mam czujnik temperatury nie dokończa dokręcony-więc dokręciłem go.
A dziś zdziwienie jak temperatura weszła na czerwone.
Zluzowałem półtora obrotu że jast luźno a temperatura na na liczniku na środku.
I tu pytanie co może być powodem tego? Question Question Question Question Question
I to jest odpowiedź na ten problem . w fokusach tego czyjnika nie dokręca się na maxa tylko trochę do pewnego oporu,bo gwint ma na sobie trochę kleju, jak się dokręci mocniej to końcówka opiera się o głowicę i czujnik przekłamuje. pozdrawiam.
Powrót do góry
   
dżudżo
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 63
Miasto: "-"

Post#33 08 Mar 2013 12:22   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


A może po prostu masz zabrudzoną chłodnicę, i pomimo wiatru jest tak brudna, że się nie chłodzi spotakałem się już z takimi przypadkami.
Powrót do góry
   
PiotrGr
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 02 Gru 2002
Posty: 156

Post#34 08 Mar 2013 12:45   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Troszkę dużo tych "może". Proponuję pirometr w dłoń i pomierzyć realne temperatury w układzie. Przynajmniej będziesz wiedział czy to problem fałszywych wskazań czy też innych przyczyn o których piszą koledzy.
Powrót do góry
   
gimak
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 1928
Miasto: Jastrzębie Zdrój

Post#35 08 Mar 2013 12:47   

Re: focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Gdyby tak było jak sugeruję dżudżo, to powrót z chłodnicy powinien mieć temperaturę podobną jak do chłodnicy, a w tym przypadku podano, że powrót jest zimny, co sugeruje słaby przepływ płynu (zdąży wyziębnąć), a nie powietrza.
Powrót do góry
   
panam
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 1148
Miasto: gdzieś

Post#36 08 Mar 2013 22:42   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


termostat się nie otwiera, bo temperatura jest za mała, a wszystkie wskazania na liczniku i przyrządzie diagnostycznym wskazuje wysoką. Focus ma to do siebie że wywala wodę bez korka przy 90
Powrót do góry
   
adrianb100
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 8
Miasto: Siemianowice Śl

Post#37 09 Mar 2013 12:15   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


analizując wasze wypowiedzi :] i zakłdając że ten układ ze schematu jest prawidłowy to wg mnie sprawa wygląda tak:

Na samym początku silnik jest zimny, termostat zamknięty.
Załączam silnik grzeje się mały obieg przy 30 st przełącza się na gaz zaczyna pracować reduktor który ma być podgrzewany przez mały obieg, a jednocześnie schładza on ciecz przelatującą przez niego, podobnie z nagrzewnicą tam też ciecz się schładza, ogrzewając wnętrze samochodu.
Temperatura głowicy rośnie wskazówka pionowo a termostat (82st) otwarty częściowo.
Im wyższe obroty silnika tym większy wtrysk i większa ilość gazu przelatująca przez reduktor (większe schładzanie cieczy przez niego)
Termostat otwarty tylko częściowo, pracujący wentylator i pęd powietrza schładzają ciecz maksymalnie w chłodnicy, stąd zimna rura za chłodnicą co dodatkowo przymyka termostat.

to potwierdziło by słowa damianst220 o zamontowaniu termostatu o nizszej temp otwarcia

czyli dalej... żeby sprawdzić czy ta teoria jest prawdziwa trzeba by było wyciągnąć termostat i sprawdzić jak funkcjonuje na pełnym obiegu ..

co myślicie ??
Powrót do góry
   
gimak
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 1928
Miasto: Jastrzębie Zdrój

Post#38 09 Mar 2013 14:45   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Pytanie zasadnicze - na jaką temperaturę reaguje termostat? Jeżeli na temperaturę płynu który wraca z nagrzewnicy i reduktora to jest wg mnie kardynalny błąd konstruktora silnika. Takie rozwiązanie nigdy nie będzie prawidłowo realizowało właściwej stabilizacji temperatury bloku. Za tą temperaturę należy uznać temperaturę płynu opuszczającą blok, tu należy sprawdzać (mierzyć - tu powinien być czujnik termostatu), tu prawdopodobnie jest umieszczony czujnik temperatury pokazywanej na desce rozdzielczej. Dlatego napisałem, że termostat powinien być umieszczony w kwadraciku po prawej stronie bloku (trzymając się powyższego rysunku).
Napiszę jak ja bym to próbował rozwiązać na podstawie tego rysunku - nie wiem na ile to jest wykonalne w realu.
Przewód z nagrzewnicy i niezaznaczonego reduktora, który w tej chwili wprowadzony jest do kwadracika-termostat wpiąłbym w powrót z chłodnicy (niebieski). Na przewodzie z bloku do nagrzewnicy (zaraz przy bloku wstawiłbym trójnik i z tego trójnika ocieplonym przewodem wpiąłbym się w uwolnioną końcówkę kwadracik-termostat. Ocieplony dlatego, aby po drodze zminimalizować spadek temperatury oraz wstawiłbym kryzę ograniczającą przez niego przepływ do minimum, aby nie zmniejszać radykalnie przepływu przez nagrzewnicę i reduktor. To jest rozwiązanie w tych warunkach najbardziej optymalne - termostat widzi faktyczną (bardzo zbliżoną) temperaturę bloku.
adrianb100 napisał:
zamontowaniu termostatu o nizszej temp otwarcia

To tylko połowiczne rozwiązanie, bo tylko przesunie temperaturę w dół, ale jej nie ustabilizuje wahania jej będą nadal duże, ale na niższym poziomie
adrianb100 napisał:
żeby sprawdzić czy ta teoria jest prawdziwa trzeba by było wyciągnąć termostat i sprawdzić jak funkcjonuje na pełnym obiegu ..

Nie wiem czy to tak bezpośrednio będzie widoczne. Na pewno długi będzie czas dochodzenia silnika do właściwej temperatury, nie będzie wyskoków nadmiernej temperatury, ale też będą duże wahania temperatury w dół, jako wynik braku termostatu.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Mar 2013 14:45   





Powrót do góry
   
fopietan
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2
Miasto: warszawa

Post#39 13 Mar 2013 14:09   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Śledziłem problem przegrzewającego silnika 1,6 w Ford Focus od dłuższego czasu. Odpowiedź jak sądzę znalazłem na angielskim forum http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=95156
Już w 2001 roku została wydana przez ford instrukcja jak należy tę usterkę (konstrukcyjną) usunąć. Ford produkuje na potrzeby usunięcia tej usterki części. Termostat na temp bodajże 74 stopnie oraz wąż do wykonania "bajpasu" zgodnie z wydanym biuletynem "Bulletin TSB 005/2001". Jak wpiszecie w wyszukiwarkę TECHNICAL SERVICE BULLETIN. No.005/2001. Car and Light/Medium Commercial. 17.05.2001. Section: 303-03 (24). Model: Focus with 1.4L/1.6L Zetec-SE znajdziecie instrukcję pozbycia się tego problemu.

Dodano po 44 [minuty]:

W załączeniu do mojej wcześniejszej informacji zdjęcie węża do wykonania "bajpasu" produkcji motorcraft.

Dodano po 40 [sekundy]:

Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i term
Powrót do góry
   
adrianb100
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 8
Miasto: Siemianowice Śl

Post#40 15 Mar 2013 09:14   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Nie wiesz gdzie moge to kupić ?? z termostatem nie będzie problemu ale ta rurka mnie mogę nigdzie znaleźć ,
Powrót do góry
   
fopietan
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2
Miasto: warszawa

Post#41 15 Mar 2013 14:42   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Ja kupiłem na allegro, wyszukując po numerze części w Google. Dowiadywałem się w sklepie z częściami Forda.
Nie mieli, ale mogą sprowadzić. Należy podać numer części, czyli 1 139 359.
Koszt w sklepie to około 375 zł.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Mar 2013 14:42   





Powrót do góry
   
adrianb100
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 8
Miasto: Siemianowice Śl

Post#42 16 Mar 2013 13:15   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


cena za rurę i dwa trójniki masakryczna :O rozumiem że to rozwiązało wszystkie problemy z wahaniami temperatury.?
Powrót do góry
   
adrianb100
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 8
Miasto: Siemianowice Śl

Post#43 22 Kwi 2013 20:38   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


problem rozwiązany ;)

moja teoria okazała się słuszna. to wina schładzającego ciecz w układzie reduktora!! zimniejsza woda trafia na termostat i go przymyka. stąd wahania temparatury.

Dzisiaj ucisnełem wąż przed termostatem ograniczając tym samym przepływ wody przez reduktor i wszystko wróciło do normy wskazówka temperatury pionowo, wszystkie węże się nagrzały chłodnica również: zero wahań ;];]

planuję założyć zawór na ten właśnie wąż którym będe regulował przepływ
wody przez reduktor, żeby tylko nie zamarzł ;p
Powrót do góry
   
mczapski
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 4190
Miasto: Warszawa

Post#44 23 Kwi 2013 15:03   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


A może fachowo należałoby myśleć o zmianie przyłącza reduktora? Tyle, że chyba ciężko będzie o wiarygodne doświadczenia.
Powrót do góry
   
adrianb100
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 8
Miasto: Siemianowice Śl

Post#45 23 Kwi 2013 15:19   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Mówisz o zmniejszeniu średnicy węża do reduktora?
Powrót do góry
   
adomani
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 7
Miasto: katowice

Post#46 28 Kwi 2013 17:02   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Rozwiązanie problemu ze skakaniem temperatury to odpowietrzenie FOKI
Walczyłem z odpowietrzeniem około miesiąca. Konsultowałem się z macherami czarodziejami
mówili (wymień TERMOSTAT , POMPĘ WODY , USZCZELKA POD GŁOWICĄ ) he he czary mary a koszta niesamowite.
Postanowiłem wymienić płyn na nowy fordowski , w końcu FOKA ma ponad 10 lat.
Jak postanowiłem tak zrobiłem i teraz problemu nie ma. Układ odpowietrzony
A tu macie jak prawidłowo zalać i odpowietrzyć UKŁAD CHŁODZENIA FORD FOCUS
http://www.fordclubpolska.org/pliki/plyn_chlodzacy.pdf
Życzę przyjemnej zabawy i pozdrawiam wszystkich posiadaczy FOCUSÓW.
Powrót do góry
   
pnucha
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 3
Miasto: lodz

Post#47 10 Lip 2013 21:06   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Witam troche drążyłem temat jeżeli chodzi o odpowietrzenie układu chłodzenia u siebie zrobiłem tak .. (zasada jest właściwie taka sama ale prostrza nie potrzeba zadnych lejków) zalałem zbiorniczek wyrównawczy prawie pod korek tak aby te cienkie weżyki były zanużone i widać jak powietrze z nich wychodzi, jak termostat otworzy zaczyna sie przelewać w zbiorniuczku wyrównawczym poczekałem do wystudzenia płyn troche opadł ew. upuścić do prawidłowego poziomu i to właściwie tyle pozdrawiam...
Powrót do góry
   
kubik40
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 5

Post#48 09 Gru 2013 17:13   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Witam
Miałem taki sam problem z temperaturą silnika jak opisujecie że skakała na czerwone pole potem komputer odcinał 2 gary i lipa do dzisiaj nie poradził se z tym mój mechanik, lecz znalazł jeden nietypowy sposób zaraz opisze.

W warsztacie próbowali 1 miesiąc z tym walczy zakres robót poniżej wykonany :
-podpinany komputer nic nie wykazało
-wymiana rozrządu plus pompa wody bo już czas był na to
-wymiana termostatu na 3 różne rodzaje inne temp. miały otwierania nie pomogło
-wymiana uszczelki pod głowicą plus sprawdzanie całej głowicy czy nie pęknięta zwichrowanie itp.
-wymiana czujnika temperatury silnika
-parokrotnie odpowietrzanie układu plus wymiana płynu chłodniczego
-pożyczyłem nową chłodnice do próby i dalej nic

Wyjście z całej tej sytuacji jeżdże teraz bez termostatu i temp. jest spoko dłużej się grzeje wiadomo, między chłodnice włożyłem karton i to trochę pomogło szybciej się grzeje ale nareszcie mogę jeździc tym autem !!!
Powrót do góry
   
RAFAŁ D
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 21
Miasto: PŁOCK

Post#49 Post autora tematu 12 Gru 2013 20:49   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


TAK odpowietrzyłem dobrze,według mnie.
DO zainteresowanych u mnie pomogło nie dokręcenie czujnika jest ciągle poluzowany około półtora obrotu i jest ok.
Przejeździłem pół roku tak i jest wszystko dobrze więc to moim zdaniem ,focusy mogą mieć jakiś problem z czujnikami temperatury.
Powrót do góry
   
andexp
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 169
Miasto: Opole

Post#50 12 Gru 2013 22:06   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Jak ktoś wcześniej wspominał ten silnik ma trochę "dziwną" architekturę układu chłodzenia. Coś w stylu - Wczoraj działał, dzisiaj nie działa. W każdym przypadku pomogło nawiercenie w termostacie w górnej części otworu 4 mm który ułatwia odpowietrzenie i obieg płynu dla przewodów zrzutowych/odpowietrzających.
Powrót do góry
   
kubik40
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 5

Post#51 19 Gru 2013 15:46   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Przegrzewanie silnika wreszcie zrobione po tylu wymianach itp różne warsztaty problem rozwiązany.
W moim przypadku poświęcone 2 dni po 5 godzin nie poszły nadaremnie okazało się że powodem tego był uszkodzony reduktor gazu doszłem do tego metodą prób eliminacji poszczególnych podzespołów próbowałem czy nagrzewnica nie zatkana było k potem reduktor gazu najprostszym sposobem na jego sprawdzeniem zakręcic gaz w butli do kanału weszedłem spuścic płyn i od spodu wypiąc 2 przewody z układu chłodzenia co idą przez reduktor zrobic wstawkę z jakiejś rułki metalowej 2 objemki napełnic układ chłodzenia i zrobic próbę na samej benzynie jak będzie ok to pozostaje wymienic parownik.

W moim przypadku trochę się pocił przy przyłączach.

przejechałem 1000 km i super nareszcie da się tym autem jeździc i grzeje !

pozdrawiam !!
Powrót do góry
   
pawelek11287
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 11
Miasto: Rawicz

Post#52 30 Kwi 2014 22:40   

Re: Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i


Jedno pytanie jak kolego zamontować ten bajpas, przed czy za chłodnicą? jak do nagrzewnicy? Mam ten sam problem ze starego obiegu został tylko zbiornik... pozdrawiam
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Focus mk1 1,6 16v - przegrzewanie silnika w czasie jazdy(wymieniona pompa i term
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  12
Podobne tematy
Ford Focus mk1, 1.8 LPG - ASR włączający się w czasie normalnej jazdy. (3)
Ford Focus 1.8 mk1 - Pompa wtryskowa(?) (4)
Focus mk1 - światła do jazdy dziennej prośba o sprawdzenie schematu (7)
Ford Focus MK1 - Aktywowanie kontrolki rezerwy, Focus MK1 wyposażony w komputer (4)
focus 1.8 benz w czasie jazdy gaśnie POMOCY (4)
Focus Mk1 - Ford Focus Mk1 nie działa sprężarka klimy (2)
Focus MK1, 1,8 TDDi, 90KM - Podczas jazdy zrywa autem i zaświecają się kontrolki (2)
Ford Focus MK1 1,6 16V Benzyna, 2002 74 KW (2)
ford focus 1.8tdci,gasnie w czasie jazdy na 4i5 biegu (2)
Focus mk1 1.8 16V - przy odpalaniu szaleją wskaźniki (4)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.072 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony