Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Długo nie używane auto jak je uruchomić

ravelation 05 Gru 2012 22:21
  • #1 05 Gru 2012 22:21
    ravelation
    Poziom 21  

    Witam, jakich uszkodzeń można sie spodziewać i jak podejść do tematu auta które stało kilka lat nie odpalane? czy silnik wewnątrz może ulec korozji?Co zrobić przed próbą odpalenia i jak to zrobić żeby nie spowodować ew. zniszczeń?

  • #2 05 Gru 2012 22:28
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Silnik od kosiarki czy tupolewa?

  • #3 05 Gru 2012 22:31
    T5
    Moderator Samochody

    Sprawdzić poziom oleju , paliwa wsadzić akumulator i palić.Co ma być to będzie i tego nie zmienisz.

  • #4 05 Gru 2012 22:40
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Jak obrócisz silnikiem ręcznie to przynajmniej kolizje wykluczysz.

    A co Panowie na tłoki podajecie jeśli silnik zleżały macie?. Ja go naftom częstuje dzień przed odpaleniem.

  • #5 05 Gru 2012 22:42
    ravelation
    Poziom 21  

    Przemo9826 napisał:
    Silnik od kosiarki czy tupolewa?

    zapomniałem napisać, że chodzi o silnik benzynowy.
    nie trzeba go jakoś wstępnie nasmarować przed odpaleniem?
    nie wymieniać oleju?
    to ile tej nafty wlać?

  • #6 05 Gru 2012 22:44
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pokręcić rozrusznikiem z wykręconymi świecami nie zaszkodzi.

  • #7 05 Gru 2012 23:05
    TooMeeK
    Poziom 21  

    Znane mi 2 przypadki aut, które stały co najmniej kilka miesięcy:
    - zardzewiałe linki hamulca ręcznego
    - generalnie hamulce do roboty (blokowały się) w obydwu autach
    - instalacja gazowa wymagała "przetkania"
    - opony raczej do wymiany jeśli stoi kilka lat na kapciach - parcieją i mogą strzelić albo ten stalowy oplot skoroduje
    - sprawdzić stan płynów, zwłaszcza oleju bo wszystko ładnie zciekło do miski i silnik jest kompletnie suchy
    W tych dwóch z silnikiem wszystko ok, ale kilka miesięcy to względnie krótki okres czasu.

  • #8 05 Gru 2012 23:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dokładny przegląd, czy jakieś zwierzaki szkód nie narobiły. Kontrola płynów i ich ewentualna wymiana. Kontrola filtrów. Ładowanie akumulatora. Obrócić silnik ręcznie, następnie pochechłać go bez świec. I próba odpalenia. Czasem trzeba się wspomóc wstrzykując trochę paliwa do dolotu.
    Silnik może ulec korozji, ale potrzebuje do tego nieciekawych warunków. Rozbierałem stare silniki leżące po naście lat i były zdrowe w środku. Zdarzyły mi się też silniki leżakujące pod płotem, czy po powodzi. Tutaj był obraz nędzy i rozpaczy.

  • #9 05 Gru 2012 23:09
    T5
    Moderator Samochody

    Odpalałem kiedyś silnik z BMW iseta Stało to ze 20 lat.Bez ceremoni powitalnej - odpalił prawie od kopa.Chodzi do dziś.

  • #10 05 Gru 2012 23:51
    chomika
    Poziom 15  

    A mnie się zdarzyło palić silnik od mojego polo który stał w garażu około 6lat, po włożeniu do auta dwa akumulatory rozładowałem zanim odpalił. Po prostu kompresji nie było, przylgnie zaworowe lekko zardzewiały, ale po tej wymianie polo ze 100kkm zrobiło bez problemu, to samo niedawno po wymianie głowicy w transicie, którą to ze sprawnego silnika mi klient przywiózł, zapomniał dodać że kilka lat leżała gdzieś na półce.
    Więc wykręć świece, psiknij odrobinę nafty zakręć rozrusznikiem wkręć świece i pal jak odpali nagrzej i wymień olej

  • #11 06 Gru 2012 13:58
    jhosef
    Poziom 15  

    Świeży akumulator po pierwsze.
    Dwa zdejmij kopułkę, oczyść osusz.
    Wykręć świece, niektórzy nafty deko nalewają ale jak uważasz. Oczyść je.
    Zakręć silnikiem ręcznie, jak nie blokuje to z rozrusznika.
    Sprawdź organoleptycznie stan oleju.
    Możesz kupić nowe świece jeśli auto lub plany wobec niego są tego warte. Sprawdź czy jest iskra. Jak jest to nie pozostaje nic tylko próbować.

    Dobrze mieć samostart. Dobrze byłoby podać świeże paliwo. Jeśli to gaźnikowiec to można zalać komorę pływakową.

  • #12 06 Gru 2012 14:24
    andrzej20001
    Poziom 40  

    Jak naprawdę nie był odpalany tyle czasu to wykręć świece wsadz nowe naładowane aku, zmień olej na jakiś zwykły tani aby po rozruchu przepłukał układ.Pokręć bez świec aby zgasło ćiśnienie i potem świece i próbuj odpalić.Niech pochodzi sobie z godzinkę,sprawdz szczelność układu chłodzenia ,olejowego.No i paliwo świeże wlej spuszczajac uprzednio stare.Filtry i reszte póżniej.

  • #13 06 Gru 2012 14:27
    mczapski
    Poziom 38  

    Czy kolega ravelation nie czuje, że dyskusja byłaby bardziej miarodajna gdyby tak opisać rzeczowo okoliczności? Przecież to istotne w jakich warunkach auto jest przechowywane i wreszcie jakiej jest konstrukcji (szczególnie silnik). Pytanie o uruchomienie więc opony itp na później. Aż się obawiam, że niektórzy liczą na sprawność akumulatora.

  • #14 07 Gru 2012 13:16
    andrzej20001
    Poziom 40  

    Ostatnio pojechałem odpalić Punto które "trochę " stało pod plandeką w ogródku. Zapomnijcie o tym. Hamulce stoja,ręczny i nożny opony flak wrosły w ziemie/trawę na 5cm,sparciałe węże chłodnicy. Mowy nie było dopiero na chama na lince na lawete.

  • #15 07 Gru 2012 18:54
    kaczor4011
    Poziom 13  

    To ja napiszę tak:
    W marcu 2010 roku rozbiłem polo 2001r 1,4 tdi , silnik zostawiłem ( z myślą że kupie następnego VAG-a i włoże)
    W tym roku (stał równe dwa lata od ,dzwona'' w garażu) włożyłem ten silnik do golfa mk3 po ok 8000 km zaczął walić olejem przez uszczelki ( m.in. podstawy filtra oleju, oraz chłodnicy oleju) także , jeśli odpalisz ten silnik i będzie na początku z nim ok, to kontroluj przynajmniej stan oleju i płynu chłodniczego.
    Zresztą jeszcze nie napisałeś jakie to auto i jaki silnik, bo może to 50 letnia Warszawa :) a tam to już może być więcej do roboty.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty