Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 06 Gru 2012 20:20
    tomku77
    Poziom 12  

    Witam. Nie wiem, czy w dobrym dziale pisze, ale z góry przepraszam. Mianowicie mam do wymiany osłonę przegubu przy kole z lewej strony (audi a3 2003 > 2,0 tdi 140 koni). Problem polega na tym, że dzisiaj już wszystko praktycznie zrobiłem, ale nie mogę zbić przegubu z półosi. Ciężko było na zamontowanej półosi pukać, więc odkręciłem 6 śrubek i wyciągnąłem ją na zewnątrz. Pukałem dosyć mocno w imadle i boję się większej siły użyć. Wziąłem też śrubę, która mocuje półoś do piasty, myślałem, że wkręcając ją będzie pchała półoś, a ciągła przegub, ale nic to nie dało, nawet nie drgnął. Zabezpieczeń żadnych chyba nie ma, więc jak go zdjąć, żeby w końcu założyć tę osłonę ??? Macie jakieś pomysły ? Może ktoś miał z tym do czynienia ?

  • #2 06 Gru 2012 20:42
    glosny83
    Poziom 28  

    Walnij raz a porządnie to zejdzie.

  • #3 06 Gru 2012 20:48
    brandy-p
    Poziom 31  

    Wkrec do konca srube trzymajaca przegub w piascie.

  • #4 06 Gru 2012 22:02
    tomku77
    Poziom 12  

    Tą śrubę, to wkręciłem do oporu, może troszkę luzu zostało, ale przegub ani drgnął, a stół z imadłem prawie do góry nogami się przewrócił :) Nawet po naciągnięciu tą śrubą pukałem żeby zdjąć przegub, ale nic. Jutro jeszcze spróbuję, może się uda, a jak nie to półośkę pod pachę i do mechanika, w końcu też jestem wyuczonym mechanikiem, ale jednak praktyka robi swoje :)

  • #5 06 Gru 2012 22:29
    slawek.odi
    Poziom 8  

    zdecydowanie młotkiem w przegub, albo dłuższa śruba z takim samym gwintem.

  • #6 06 Gru 2012 22:36
    T5
    Moderator Samochody

    Przypier... raz a dobrze.I Vaga podłącz.....

  • #7 06 Gru 2012 22:53
    tomku77
    Poziom 12  

    Spróbuję dać dłuższą śrubę, może pomoże i przy wkręconej śrubie powalę młotem. Najgorzej jak przegub cie rozleci, a nie zejdzie, wtedy koszta się powiększą :D Dam jutro znać jak poszło :)

  • #8 06 Gru 2012 22:57
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    tomku77 napisał:
    przy wkręconej śrubie powalę młotem
    Chcesz to rozklepać? Nie masz walić młotem a raz i to porządnie uderzyć!

  • #9 07 Gru 2012 06:58
    andrend
    Poziom 25  

    W trudnych przypadkach pomaga prasa, ale nie młotek. Zwolennicy młotka niech lepiej walną się w głowę, może im to pomoże.

  • #10 07 Gru 2012 07:02
    T5
    Moderator Samochody

    andrend napisał:
    W trudnych przypadkach pomaga prasa
    A w normalnych czym robisz? Też prasą?

  • #11 07 Gru 2012 08:36
    koleś kit
    Poziom 16  

    andrend napisał:
    W trudnych przypadkach pomaga prasa, ale nie młotek. Zwolennicy młotka niech lepiej walną się w głowę, może im to pomoże.

    W trudnych przypadkach to nie pomaga nic tylko wymiana przegubu.A młotek jest niezbędnym narzędziem przy jego wymianie.Kto bierze dziś przegub na prasę?Przecież są narzędzia do wymiany osłon bez zbijania go i nie musisz katować ani młotkiem ani prasą.Śruba nie jest dobrym pomysłem ,a dlaczego to wam powiem.Jak dajesz nowy przegub to ok.Ale jak zmieniasz osłonę kręcisz srubą a przegub nie zejdzie to pożegnaj się z gwintem.

  • #12 07 Gru 2012 17:56
    tomku77
    Poziom 12  

    Jestem po wymianie osłony. Zdecydowałem się już sam drugi raz do niej nie podchodzić, więc wziąłem ją do kolegi który ma warsztat i jest mechanikiem. Po wkręceniu w porządne imadło najpierw wkręciliśmy śrubę do oporu i przy może 3-4 uderzeniem zeszedł. Problem się pojawił, gdy chcieliśmy śrubę z przegubu wykręcić, pewnie zrobił się grzybek na końcu od ciśnięcia w półoś. Zdecydowaliśmy się uciąć łeb i naciąć pozostały gwint, potem śrubokrętem przekręcić ją żeby wyszła od strony półośki. Do pewnego momentu szła, ale potem stawała. W końcu postanowiliśmy kręcić przez śrubokręt z pomocą klucza w stronę aby wyszła normalnie, a jak się gwint spieprzy najwyżej się przejedzie gwintownikiem. W końcu udało się ją wykręcić i nawet gwint się nie zepsuł. Potem wszystko ładnie umyliśmy, nasmarowane zostało, osłona założona, opaski zaciśnięte, nowa śruba wkręcona, no i wkręciłem do samochodu i wszystko jest ok. Na drugi raz jak będę miał walniętą osłonę w tym samochodzie, od razu jadę do mechanika, samemu chyba nie warto się denerwować. Jutro jeszcze muszę wymienić olej, filtr olejowy i paliwowy, już nawet się zaopatrzyłem w klucz nasadowy 36mm, który jest potrzebny do odkręcenia wkładu filtra olejowego. Wszystkie klucze co mam to na 32 się kończą, a tu taki bysior Dzięki za pomoc z przegubem i jakbym miał jakieś problemy z filtrami będę pisał :) A tak jak jesteśmy przy wymianie filtrów, czy po wyciągnięciu wkładu filtra olejowego trzeba wyssać pozostały olej w miejscu filtra ? Czy wystarczy stary wyjąć i nowy włożyć ?

  • #13 07 Gru 2012 19:35
    roney03
    Poziom 13  

    Wyjęta półoś to trzeba było zdjąć przegub wewnętrzny i tak wymienić osłone zewnętrznego .

  • #14 07 Gru 2012 22:13
    tomku77
    Poziom 12  

    Taki pomysł nie przeszedł mi przez myśl. Tylko ciekawe, czy by on zszedł bez problemów ? No ale jest zrobione. Na drugi raz pomyślę o takiej ewentualności. Pozdrawiam :bye:

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty