Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu
Autor
Wiadomość
Bzyku211
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 56
Miasto: Mazowieckie

Post#1 Post autora tematu 11 Gru 2012 21:51   

BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Witam,
Jak w temacie BMW E60 525d przedliftowy 177KM motor.
Jeszcze w ciepłe dni auto odpalało bez problemu nie działał jedynie pedał gazu dokrecało się auto na postoju do 2000rpm i dalej nic jakby było zablokowane, przyszły zimne dni nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie ale zrobiłem diagnostykę softem DIS zrobiłem Quick Test następnie wykasowałem wszystkie błedy we wszystkich modułach też jednym guzikiem Quick delete czy cos podobnego. Zrobilem to dlatego gdyż auto jest powypadkowe i chciałem zobaczyc które błedy zostały. Okazało się, że auto nie odpala zakaszle i nic więcej, oczywiście tego dnia przed sama diagnostyką nie odpalałem auta po to żeby chociaz sprawdzić czy pali gdyż było to dla mnie oczywiste że tak. Szukałem problemu i znalalem 6szt przepalonych świec żarowych w większości przypadków gdy jest taki problem oznacza to uwalony moduł a świece dobre, w moim przypadku jednak okazalo się, że jest 6 świeczek do wymiany. Przyszedł kolejny dzień nowe świeczki zalożyłem pyk zapalił od pierwszego ale po paru sekundach równej pracy silnika obroty samoczynnie spadały do 500-550rpm latał cały silnik. Pedał gazu już nie reagował w ogóle, z komputera wyczytałem że przepustnica brak aktywacji więc ok naprawiłem ją. Na kolejny dzień gdy przyszedłem do garażu auto odpala i gaśnie i tak w kółko można męczyc i 20 razy nie utrzymają sie obroty tylko gaśnie zaraz po odpaleniu, wymieniłem w późniejszym czasie czujnik połozenia wałka rozrządu, nawet drogi zaworek w pompie Common Rail lecz to nic nie dało. Tak to sobie moge wymieniać i całe auto a przyczyna może nie zostac rozwiązana. Proszę o pomoc gdzie szukać co sprawdzić. Dodam jeszcze tylko, ze na wyswietlaczu przy zegarach pokazuje mi się -40stopni temp na zewnątrz i narysowany samochodzik z kluczykiem Service. Pompki słychać obydwie i tą w baku i przyprogową filtr paliwa wymieniony.
Dołączony link do filmu przedstawia problem.
http://youtu.be/CslBqbm8xz8

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
DziadzioMiecio
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 19 Gru 2002
Posty: 1156
Miasto: Połczyn Zdrój

Post#2 11 Gru 2012 21:57   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Jakie jest ciśnienie paliwa w magistrali, jaka temperatura silnika. Tak nie śmiało spytam a paliwo w baku masz.
Powrót do góry
   
szymon719
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 8
Miasto: warszawa

Post#3 11 Gru 2012 21:57   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Jakie jest cisnienie paliwa z pompy wysokiego cisnienia
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 11 Gru 2012 21:57   





Powrót do góry
   
Bzyku211
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 56
Miasto: Mazowieckie

Post#4 Post autora tematu 11 Gru 2012 22:42   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Paliwo w baku mam dziś jeszcze profilaktycznie dopstrykałem 20L żeby właśnie nie było niepewności, ciśnienie na magistrali czyli na listwie wtryskowej już za regulatorem ciśnienia? czy mogę to odczytać poprzez interface? i to wystarczy czy muszę jakiś manomentr wkrecić w listwę zamiast któregoś wtrysku albo w szereg i sprawdzić przy kreceniu jakie sa wartości czy sprawdzić przed listwą czyli za pompa wysokiego ciśnienia jak kolega szymon719 napisał.

W ogole to jestem w pełnym szoku, taki czas rekacji, zdążyłem posta napisac liczyłem sie z tym, że może jutro ktos przeczyta i coś napisze a tu 6 minut mija :D i jest już trop.

Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 11 Gru 2012 22:42   





Powrót do góry
   
msepl
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 14 Sie 2004
Posty: 763
Miasto: Kraków

Post#5 11 Gru 2012 23:58   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Wystarczy jak interfejsem odczytasz wszystkie ważniejsze wartości m.innymi ciśnienia. Temp. zewnętrzna -40 C może świadczyć o braku lub uszkodzeniu czujnika temperatury zewnętrznej.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 11 Gru 2012 23:58   





Powrót do góry
   
Bzyku211
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 56
Miasto: Mazowieckie

Post#6 Post autora tematu 12 Gru 2012 00:48   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Tylko interfejs pokaze przy kreceniu ciśnienie chwilowe nagram kamerą albo zrobię printscreen, czy taki screen z DIS wystarczy czy mam gdzieś indziej wejść?
BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu

Tak patrzę i lepiej jak nagram filmik bo może uchwycę nie w tym czasie co trzeba, tylko napisz proszę czy w DIS czy w INPA mam zrobic ten pomiar jeśli ten przykładowy ktory dałem jest niewystarczajacy.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Bzyku211
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 56
Miasto: Mazowieckie

Post#7 Post autora tematu 13 Gru 2012 00:09   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Oto zrzut z pompy podczas kręcenia (odpalenia na chwilę)
BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu
Oczywiście ta wartość "Actual" szybko spada jak auto zgaśnie

Sciągnalem dzis specjalnie czujnik cisnienia na listwie wtryskowej żeby wprowadzić auto w tryb awaryjny lecz nic to nie dało jedynie co to komputer zanotował błąd tego czujnika.

z wszystkich błędów które mam jeszcze w sterownikach jeden rzucił mi się w oczy w CAS Car Access System nie wiem czy ma to jakikolwiek wpływ na te gaśnięcie ale umieszczę zrzut może ktoś się wypowie.
BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu

Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
   
Bzyku211
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 56
Miasto: Mazowieckie

Post#8 Post autora tematu 16 Gru 2012 01:34   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego.
Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem.

Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie z pompy Common Rail i na listwie, ale podkusiło mnie żeby zakrecić auto bez kolektora dolotowego i tak nie pali chyba gorzej nie będzie. I byłem w pełnym szoku, auto odpaliło od strzała... ręce opadły. Skoro przepustnica jest sprawna a klapek w kolektorze nie mam bo zdemontowałem to zostaje tylko EGR.
Założyłem kolektor podlaczyłem wszystkie podcisnienia wszystko ładnie poskrecałem, krece i nie odpala. Poluzowałem tylko opaskę którą jest spieta rura z egr, BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu co prawda spaliny wydostawały sie w komorze silnika ale samochód odpalał i pracował.
Teraz pytanie czy to normalne? żeby takie cuda działy się gdy egr się nie otwiera? Jak tylko spaliny nie mają gdzie się wydostać to auto gaśnie? Dla przykładu w Oplu 2.2 dti uszkodzony zawór ale auto działa jeździ jedynie ma muła. A może coś innego szwankuje w tym przypadku jeszcze. Może ktoś napisac jak zachowuje sie motor 525d z padniętym EGR a dokładniej chyba elektrozaworem.
Sprawdziłem domowym sposobem czy EGR działa Wcisnąłem ręcznie ten tłoczek przez weżyć zassałem powietrze z egr zatknąłem wylot i zawór EGR był otwarty, więc membrana trzyma, wnioskuję że zawór sprawny. Za co odpowiada jeszcze elektrozawór do którego podpięte jest podciśnienie które idzie do EGRa.

-----------------
Dodano: 2012.12.17 wydech zdjęty auto nadal nie odpala próba zakręcenia wirnikiem w turbospręzarce wypadła bardzo słabo wirnik ciężko się obraca, ciekawe czy jest w stanie tak zapchać wylot spalin, że nie mają ujścia i nie pozwala to silnikowi odpalić.
........................
Turbo zdjęte BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu
Pozdrawiam

dodano:
---------------------------
Turbosprężarka wyczyszczona założona wydech wisi luzem jedynie sondy popodpinane auto odpala, mało tego wkreca się na obroty nawet (nie obyło sie bez synchronizacji CAS>DDE która nie pozwoliła autku nawet zagdakać).
Zrobiłem dwie rzeczy z czego jednej nie jestem pewien czy to ona pomogła czy nie, prawdopodobnie mam uszkodzony sterownik turbosprężarki, cały czas zmienna geometria była ustawiona na stałe przez zablokowany sterownik. Czy jeśli miałem na stałe ustawioną zmienną geometrię tak, że dawała duże doładowywanie i to na starcie to czy komputer jest tak mądry zeby gasić auto zaraz po odpaleniu? czy mam zapchany wydech ktory zapchał mi turbinę i dlatego sie tak działo, że auto momentalnie gasło. Sterownik turbosprężarki przestawilem ręcznie rozbierając go i kręcac wirnikiem silniczka odwrotnie jak był. Tak czy siak auto pali jutro biorę się za ręczne wypalanie DPF i inspekcję całego układu wydechowego. Dzięki wszystkim za zainsteresowanie. Pozdrawiam
Powrót do góry
   
marek99hp
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 9
Miasto: zg

Post#9 02 Sty 2013 21:08   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Pozwolę dołączyć do rozmyślania na temat przyczyn jak w tytule.
Czy tak wyglądało twoje turbo po zdjęciu?
Rodzi się pytanie. Czym Ty kolego tankujesz swoje autko? W życiu nie widziałem takiego syfu. Atko zaczeło Ci odpalać bo udrożniłeś wylot spalin.
Jeśli już turbo jest dobrze wyczyszczone to radzę Ci jeszcze sprawdzić stan filtra DPF. Śmiem twierdzić że wygląda on tak samo jak wirnik tej turbawki.
Sprawdź czy prowadnica luźno chodzi na turbince i poskłądaj wszystko.

Dodano po 3 [minuty]:

Napisz też coś o mocy. Czy nie poczułęś ze jest mulisty? Oczywiście po czyszczeniu wszystkiego.

Dodano po 8 [minuty]:

Widziałem też na filmiku że przed każdym odpalaniem świecą się świece żarowe.
Przyczyną tego może być niesprawny czujnik temperatury zewnętrznej który informuje komputer ile jest stopni na zewnątrz. -40 To jest dolna granica zakresu wskazań tego czujnika. Taka sytuacja też ma miejsce jak czujnik jest uszkodzony lub nie ma z nim połączenia. Jest on też ważny przy załączaniu klimy. Teraz jest zima więc mogłeś tego nie zauważyć. Ale latem będzie Ci potrzebny.
Powrót do góry
   
Bzyku211
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 56
Miasto: Mazowieckie

Post#10 Post autora tematu 02 Sty 2013 22:29   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


A więc tak, tankuję na BP Ultimate Diesel ;] to nie wina paliwka. 2 tygodnie wcześniej gdy wkładałem turbinę do auta była czysta lśniąca tak zasyfiło sie przez okres 2tygodniowych prób odpalania auta aż ciężko uwierzyć. Na początku paliło ale nie wkręcało się później odpalało ale spadały obroty na koniec odpalało i gasło, przez ten czas najdłuzej autko chodziło 3 max 5 minut.

Na chwilę obecną turbosprężarka została wyczyszczona dokładnie wszystko chodzi luźniutko luzy na wirniku są jak to w każdej turbince nie są jakieś kosmiczne wydaje mi sie, że dopuszczalne, oczywiście po wyczyszczeniu turbiny DPF został wypalony sposobem kolegi z bmw-klub.pl 5litrów benzyny sprężarka i przez jedno popoludnie ludzie w okolicy wypatrywali gdzie ten odrzutowiec startuje :) Przed samym wypalaniem zaglądałem do DPF nie wyglądał tak strasznie ale po wypalaniu siateczka była jasna piaskowa. Wypalanie sie powiodło w następnym etapie zająłem sie sterownikiem turbosprężarki w którym była uszkodzona elekronika, naprawa nie byla mozliwa zamówiłem drugą, auto chyba chodzi ok wkręca się po całosci dobrze ale jeszcze nie byłem na dłuzszej przejażdżce niż do bramy. Co do samego czujnika temp zewnetrznej to znajduje sie on w zderzaku który nie jest założony. Wydaje mi się, że świece żarowe nie grzeją na podstawie temp z tego czujnika temp. zewnętrznej tylko temp silnika.

Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 02 Sty 2013 22:29   





Powrót do góry
   
marek99hp
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 9
Miasto: zg

Post#11 03 Sty 2013 18:34   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Sprawdź jeszcze czy nie ubywa Ci oleju. Ten paskudny nagar znikąd się nie wziął.
Daj znać jak wrócisz z przejażdżki. Jestem ciekaw co było przyczyną.
A tak przy okazji.
Mam e60 525d 177KM i wydaje mi się że do 2200 obrotów jest nieco mulisty. Nie jest to upierdliwe ale coś nie daje mi spokoju. Kiedyś chyba było trochę lepiej. Jak masz jakiś pomysł to daj znać. Dzięki.
Powrót do góry
   
Bzyku211
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 56
Miasto: Mazowieckie

Post#12 Post autora tematu 03 Sty 2013 21:46   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Pewnie nie masz klapek w kolektorze dolotowym :) zrób chipa poprawi się. Do przetestowania przezemnie to troche daleko, że rozebrałem mocno auto, to i tamto do poprawy niektore rzeczy do zmodyfikowania dojdą lampy po lifcie (gdybym wiedział, że zakup samych nowych lamp to nie wszystko tylko jeszcze do tego modyfikacja instalacji + nowy moduł LM2 to nie wiem czy bym się zabrał za to a jakby jeszcze tego było mało to jeszcze kodowanie tego pod wyposażenie auta + zmiana VIN w module skoro nie jest nowy tylko używany). Kwestia miesiąca :) pogoda nie dopisuje czasu zawsze brakuje.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
marek99hp
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 9
Miasto: zg

Post#13 03 Sty 2013 21:55   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Mam w swojej BEAtce lampy po liftowe i z przodu i z tyłu. Sam tego nie robiłem tylko poprzednik. Ale efekt jest zaj....ty :) Wiem że napewno trzeba adaptować i przód i tył.
Masz chipa? Jak Ci jeździ. Ile kucy więcej? Powiem Ci że chodzi mi to po głowie ale boję się o silnik i turbawkę. Chciałbym zrobić nowy soft tak na ok 200 KM. Wkurza mnie troszke brak mocy i większe spalanie. Jeździłem 530d i różnica jest dość duża.

Czy wyrzucenie klapek powoduje spadek mocy na dole obrotów?
Powrót do góry
   
Bzyku211
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 56
Miasto: Mazowieckie

Post#14 Post autora tematu 03 Sty 2013 23:45   

Re: BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu


Tak, o reszcie pogadamy na PW nie zaśmiecajmy wątka komu by sie to chciało później czytać.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> BMW E60 525D - Gaśnie zaraz po odpaleniu
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Gaśnie zaraz po odpaleniu CORSA (11)
gaśnie zaraz po odpaleniu Uno (14)
BMW E60 525d - Kompresor klimatyzacji 3 przewodowy zamiast 2 przewodowego (12)
Sonda Lambda - BMW E60 525d - które przewody to grzałka? (4)
BMW E60 525d 177KM - Mulisty na dolnych obrotach. (3)
BMW 525D E60, chwilowy brak mocy (4)
Tuning bmw e60 525d (5)
Rover gaśnie zaraz po odpaleniu. (4)
Golf gaśnie zaraz po odpaleniu (4)
Ford Sierra. Zaraz po odpaleniu gaśnie. (16)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.235 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony