X

Hundai Santa Fe 2,4 - Odpala i gaśnie

14 Dec 2012 22:21 OKOKI
  • #1 14 Dec 2012 22:21
    OKI
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Mam takie autko z silnikiem 2,4 i problem taki ze nie mozna odpalić silnika na dłużej jak 3s
    Odpala bezproblemowo wchodzi na 1000obr trzyma je i po 3s gaśnie, nawet jak dodam gazu to wkręci sie na 4000 i tez po 3s gasnie.
    Sprawdzone:
    - błędy ; błąd czujnika wałka rozrządu.
    - sprawdzone ustawienie rozrządu (jest na znakach prawidłowo)
    - wymieniony czujnik wału oraz czujnik wałka
    - sprawdzona skrzynka bezpiecznikowa pod względem zalania jest czysto

    Po odłączeniu akumulatora kontrolka Check gaśnie przy pierwszym 3s odpaleniu nic, w czasie drugiego odpalenia 3s lampka ponownie sie zapala i ten sam błąd.
    Paliwo oczywiście dochodzi, pompa sprawna.
    Podmieniany był też cały sterownik silnika oczywiscie razem z immo i kluczem efekt jest ten sam.
    Ma ktos jakieś pomysły co sprawdzić?
  • #2 14 Dec 2012 22:28
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    OKI wrote:
    w czasie drugiego odpalenia 3s lampka ponownie sie zapala i ten sam błąd.
    Jaki??

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze rocznik łaskawie podaj!
  • #3 15 Dec 2012 08:24
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    ginie cos? iskra? wtrysk? zasilanie na ster? cisnienie paliwa? na samostarcie pali?

    czeste były przepływki.
  • #4 15 Dec 2012 09:26
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Przecież "wyrzuciło" błąd camshaftu, wymień i problem zniknie.
    Ostatnio miałem takiego 307 1,6 Hdi z identyczną usterką, z tym jednak że było to losowe, wymiana i po problemie.

    Nie doczytałem, czujnik już wymieniony. Skoro zgłasza dalej ten sam błąd to kombinuj coś wokoło tego czujnika - może zła odległość od koła itd.
  • #5 15 Dec 2012 19:12
    OKI
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Rocznik 2004, Aleksander_01 czujnik jest wciskany w specjalny otwór i zablokowany M6 nie ma mozliwosci zadnej regulacji.

    Sprawdzę w poniedziałek co jest odcinane czy wtryski czy cewki, ale sprawdzałem połączenia elektryczne i przemierzyłem przewody między złączem sterownika a cewkami i przejscia są poprawne.
    Z drugiej strony jeśli już ginie wtrysk lub zapłon to z jakiejś przyczyny, skoro drugi sterownik robi to samo to mozna ten element wyeliminować jako sprawny i coś go warunkuje do tego zachowania.
    Też pomyślałem o przepływce, nie miałem innej na podmiankę więc wpadłem na pomysł odłączenia jej wogóle aby sterownik wszedł w tryb awaryjny.
    Jedyna zmiana to taka ze auto odpalało na ok2s czyli krócej jak poprzednio.
    Spróbuję podmienić przepływkę, ale wygląda na czystą nawet element miernika masy jest ładny i błyszczący.
  • #6 15 Dec 2012 19:49
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    w dieslach odpadała farba w zbiorniku i zatykała pompe i filtr.
    odnosnie przepływki to zobacz jakie wartosci podaje? napiecie lub kg/h.
    jak prysniesz samostart to pali?
  • #7 15 Dec 2012 22:01
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Czegoś tu nie rozumiem. W pierwszym poście piszesz że wymieniłeś czujnik, podstawiłeś komputer - a auto wywala ten sam błąd. Z tego wnioskuję że chodzi o błąd z czujnikiem wałka rozrządu. Dlaczego "zajmujesz" się przepływką?
    A swoją drogą to wszystkie te czujniki są wciskane w jakieś otwory lub montowane bez możliwości regulacji.
  • #8 16 Dec 2012 00:00
    OKI
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie napisał em że to silnik benzynowy 2.4

    Dziwi mnie ten bład czujnika wałka, napięcie dochodzi impulsy schodzą już myślałem że może rozrząd jest przestawiony i brak synchronizacji z czujnikiem wału ale znaki się zgadzają.
    Silnik z podpiętym czujnikiem wałka jak i bez niego zachowuje się identycznie jak by nie był mu potrzebny, a jednak bład się pojawia i te odcięcie po 3s pracy. Czy któryś z czujników może powodować warunkowe wyłącznie silnika oczywiście po za czujnikiem wału?
    Mogę go odpalać po kilka razy i pali z dotyku nawet przy -5C jak i 20C nic mu to nie zmienia.
  • #9 16 Dec 2012 18:49
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    jak dalej pryskasz plaka to pali? zasilanie na ecu nie ginie?
  • #10 17 Dec 2012 10:01
    OKI
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprawdziłem, przy podaniu samostartu działał spokojnie 15s sprawdziłem też przebieg na wtryskiwaczach.
    Mimo ze silnik na samostarcie działa wtryski po 3s przestają być sterowane przez ECU.
    Coś powoduje że wtryski są odcinane, zasilanie +12V jest na nich stałe.
  • #11 17 Dec 2012 19:31
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    z tego co pamietam immo odcina i wtryski i iskre. bład jest raczej z synchronizacja góry z dołem. 15 na wtryski nie gubi? zasilanie stera ok?
  • #12 17 Dec 2012 19:52
    OKI
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jutro podmienię czujnik camshaftu na inny, może ten nowy jest jakiś trafiony i gubi impulsy.
    Sprawdziłem dzisiaj dokładnie przewody między ECU a tym czujnikiem i przejścia są OK napięcie 12V dochodzi a błąd na dwóch sterownikach ten sam.
    Chcę najpierw uporać się z tym problemem tego czujnika.
  • #13 17 Dec 2012 20:11
    chubert001
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Kolego
    Miałem takie autkoktóre wróciło do mnie z serwisu hyundaya, przy którym spędziłem 2 dni podobnie jak ty sprawdziłem dokładnie to samo co ty.
    Wymień czujnik wału, nie wałka, testery w tym modelu pokazują czujnik wałka, a uszkodzony jest czujnik wału, czujnik z kablem na dole od tyłu przy rozruszniku.(coś ok 100zł w IC).
    Jak nie to, to stawiam browar:)
  • #14 17 Dec 2012 22:11
    OKI
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    browarka możesz wypić za mnie NA ZDROWIE ;czujnik wału już podmieniłem na samym poczatku. Ogolnie jestem juz trzeci ktory próbuje naprawic ta usterke w tym aucie. Samochód został przycholowany i nie palił wiec czujnik wału poszedł jako pierwszy.
  • #15 29 Dec 2012 17:28
    chubert001
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Noi jak kolego dałeś radę, bo jestem ciekaw.:)
  • #16 30 Dec 2012 03:44
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Oscyloskopem sygnały z czujników zobacz, wiązka sprawdzona na przejścia żarówką czy mierniczkiem, a na zwarcia?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zobacz ile tam siedzi "gadżetów" na zasilaniu tego czujnika. Wystarczy, że napięcie zacznie pływać...
  • #17 13 Jan 2013 21:52
    OKI
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Sprawa rozwiązana,czujnik wałków rozrządu podawał błędne przebiegi powodując brak synchronizacji na wyższych obrotach.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products