Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Seat Cordoba 1.6 AFT - brak mocy

marchew61 23 Gru 2012 11:17
  • #1 23 Gru 2012 11:17
    marchew61
    Poziom 10  

    witam. po przeczytaniu całego tematu trudno powiedzieć o moim przypadku. mam cordobę z 99r silnik 1.6 101KM AFT objawy są dziwne bo gdy jest zimny silnik, auto dosyć się zbiera i wkręca na obroty ale i tak powyżej 5 nie chce iść nawet na biegu jałowym. gdy się nagrzeje jest trochę słabszy. natomiast na LPG nie odcina wcale [próba na biegu jałowym 7 tys] zachowuje się tak jakby nie miał mocy. znajomy ma ibize i polo 1.4 to jak nadusi na gaz to idzie jak burza a mój się jakoś wolno rozpędza. obroty nie falują auto nie gaśnie. według kompa pokazało czujnik Halla i coś z podgrzewaniem sondy lambda. błędy niby szlo skasować. spalanie tez nie jest za ciekawe bo na LPG przy oszczędnej jeździe nie przekraczając 90km/h 10,5L. benzyny kolo 8,5/9L. wymieniłem kable i świece wydaje mi się ze jest już trochę lepiej

  • #2 23 Gru 2012 11:26
    glosny83
    Poziom 28  

    Jaka amplituda sondy?

  • #3 23 Gru 2012 11:50
    marchew61
    Poziom 10  

    ja nie sprawdzałem. ale gościu stwierdził że sonda niby pracuje dobrze poprzez vaga i analizator spalin

  • #4 23 Gru 2012 12:01
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Witam do sprawdzenia czy silnik nie łapie lewego powietrza ,czujnik przepływu masowy powietrza,sonda powinna mieć mierzony stan pracy (niepięcie -duże spalanie najczęściej ona powoduje). Najpierw doprowadzi spalanie na benzynie potem dopiero gas jaka instalacja gazowa.

  • #5 23 Gru 2012 12:04
    marchew61
    Poziom 10  

    słyszałem że dość często uszkadzają się tam przepływomierze. jest możliwość sprawdzenia go "domowym" sposobem np miernik?

  • #6 23 Gru 2012 12:05
    Marcin4322
    Poziom 6  

    Witam sprawdź czujnik temperatury ewentualnie go wymień przeważnie koszt ok 30zł
    ewentualnie jak nie chcesz narażać się na koszta to zagrzej auto odłącz czujnik cieczy-płynu chłodzącego i zmostkuj na wtyczce i uruchom auto wtedy będziesz w 100% pewny czy czujnik czy też nie tylko nie jeździj na zworce,jak by co to pisz to pomyślimy dalej Pozdrawiam

  • #7 23 Gru 2012 12:08
    marchew61
    Poziom 10  

    chodzi Ci ten na wtyk 4pinowy? jest nowy kupiłem z 2miesiące temu

  • #8 27 Gru 2012 22:59
    Marcin4322
    Poziom 6  

    Kurcze nie mam motoru przed oczyma,ale z koro wymieniony został to pozostaje przepływomierz tak jak piszą wyżej

  • #9 28 Gru 2012 10:49
    iras24
    Poziom 17  

    odepnij sondę ,może mieć zwarcie do plusa

  • #10 28 Gru 2012 17:35
    marchew61
    Poziom 10  

    sonda ma wejście na 4 przewody nie? tam jest podgrzewanie itd wiecie możne co (jakie napięcie) powinno być na poszczególnych pinach?

  • #11 28 Gru 2012 19:01
    LoLek85
    Poziom 28  

    Dwa białe to grzanie, na nich powinno być 12V, a po wypięciu wtyczki ma się zamykać obwód pomiędzy tymi przewodami.
    Czarny to sygnał, a szary to masa sygnału. Sygnał powinien oscylować pomiędzy 0,1V do 0,9V.

  • #12 28 Gru 2012 19:06
    marchew61
    Poziom 10  

    ok dzięki jutro sobie sprawdze i zobaczymy co tam jest.

    a czy po odpięciu przepływomierza jest jakaś różnica w jeździe albo w obrotach?

  • #13 28 Gru 2012 19:08
    LoLek85
    Poziom 28  

    Różnie z tym jest, czasem jest problem z paleniem i z wkręcaniem się na obroty, ale to nie zawsze...

  • #14 28 Gru 2012 19:50
    marchew61
    Poziom 10  

    u mnie po odpięciu nie zauważyłem żadnej różnicy. obroty nadal około tysiąca wkręca się tak samo(czyli nie za szybko)

  • #15 29 Gru 2012 15:41
    marchew61
    Poziom 10  

    pomiar sondy dokonany. a więc tak. dwa białe przewody (podgrzewanie) jest 12v po dopięciu sondy obwód sie zamyka jak i na kostce tak i na sondzie, i teraz sygnał sondy. po odpaleniu jest 0.87v po dodawaniu gazu i gwałtownie i powoli wartość sie nie zmienia. dopiero gdy puszcze gaz napięcie chwilowo zniknie na pół sekundy i wróci do 0.87

  • #16 29 Gru 2012 15:45
    LoLek85
    Poziom 28  

    Samochód musisz rozgrzać i wtedy napięcie powinno oscylować.

  • #17 29 Gru 2012 15:55
    marchew61
    Poziom 10  

    rozrządzać tzn?

  • #19 29 Gru 2012 18:08
    marchew61
    Poziom 10  

    przed pomiarem zrobiłem jakieś 20 km (temp wody była jakieś 70stopni) to za mało?

    Dodano po 1 [godziny] 46 [minuty]:

    a i jeszcze jedno co zauważyłem. gdy rano(zimny silnik) go odpalę i ruszę (na benzynie bo na gazie na zimnym nie próbowałem) i dodam gazu do dna to odczuwam wrażenie jakby silnik chciał z ramy wyskoczyć taką ma moc nawet na 3 biegu idzie jak burza po kilku kilometrach jest już słabszy.

  • #20 29 Gru 2012 18:58
    hakiva
    Poziom 10  

    Witaj kolego napisz czy problem rozwiązałeś bo mam trzecie już takie auto mam hopla i znam je od podszewki

  • #21 29 Gru 2012 19:22
    marchew61
    Poziom 10  

    nie rozwiązałem przeczytaj sobie od początku i cały czas stoje w miejscu

  • #22 29 Gru 2012 20:58
    jkm73
    Poziom 20  

    Wydaje mi się ,że masz za bogatą mieszankę,wskazuje na to lepsza praca zimnego silnika (zapotrzebowanie na bogatą mieszankę) . Gdy silnik nagrzewa sie dochodzi do "zamulenia". Wskazuje też na to Twój pomiar napiecia na sondzie.

  • #23 29 Gru 2012 21:10
    marchew61
    Poziom 10  

    no i teraz powód tej wysokiej dawki? heh sonda? przepływomierz? a może coś od czujnika halla? trudno stwierdzić a wymienia wszystko po kolei to dość duża inwestycja

  • #24 31 Gru 2012 16:49
    marchew61
    Poziom 10  

    dzisiaj podpiąłem go pod vaga i mam 2 błędy


    "515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
    16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent"

    "537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
    19-10 - Lower Limit - Intermittent"

  • #25 31 Gru 2012 17:00
    omegolotC30NE
    Poziom 19  

    marchew61 napisał:
    przed pomiarem zrobiłem jakieś 20 km (temp wody była jakieś 70stopni) to za mało?


    Wydaje się, że masz uszkodzony termostat.

  • #26 31 Gru 2012 17:16
    LoLek85
    Poziom 28  

    Kolega spostrzegawczy i dobrze. Ja na Twoim miejscy to bym go sprawdził przy okazji.

  • #27 31 Gru 2012 17:43
    marchew61
    Poziom 10  

    termostat? Dlaczego tak twierdzicie? po czym

  • #28 31 Gru 2012 17:46
    LoLek85
    Poziom 28  

    bo po to masz termostat żeby utrzymywał odpowiednią temperaturę silnika, a jak jest za duża to puszcza na chłodnicę, a u Ciebie wygląda na to jakby był cały czas otwarty, bo po takim dystansie powinien się już rozgrzać do właściwej temperatury pracy.
    Poza tym jak silnik jest nie dogrzany to też mogą dziać się cuda.

  • #29 31 Gru 2012 17:54
    marchew61
    Poziom 10  

    tylko weź pod uwagę że temperatura na dworze była koło zera. Więc tez się silnik szybko nie nagrzewa.. A normalnie jak jadę trasę to wskazówka od temperatury jest na połowie

  • #30 31 Gru 2012 17:58
    LoLek85
    Poziom 28  

    ja dla świętego spokoju bym go sprawdził. Przy takim dystansie to nawet diesel się dawno powinien rozgrzać.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty