X

Seat Cordoba 1.6 AFT - brak mocy

23 Dec 2012 11:17 MAmarchew61
  • #1 23 Dec 2012 11:17
    marchew61
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam. po przeczytaniu całego tematu trudno powiedzieć o moim przypadku. mam cordobę z 99r silnik 1.6 101KM AFT objawy są dziwne bo gdy jest zimny silnik, auto dosyć się zbiera i wkręca na obroty ale i tak powyżej 5 nie chce iść nawet na biegu jałowym. gdy się nagrzeje jest trochę słabszy. natomiast na LPG nie odcina wcale [próba na biegu jałowym 7 tys] zachowuje się tak jakby nie miał mocy. znajomy ma ibize i polo 1.4 to jak nadusi na gaz to idzie jak burza a mój się jakoś wolno rozpędza. obroty nie falują auto nie gaśnie. według kompa pokazało czujnik Halla i coś z podgrzewaniem sondy lambda. błędy niby szlo skasować. spalanie tez nie jest za ciekawe bo na LPG przy oszczędnej jeździe nie przekraczając 90km/h 10,5L. benzyny kolo 8,5/9L. wymieniłem kable i świece wydaje mi się ze jest już trochę lepiej
  • #2 23 Dec 2012 11:26
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Jaka amplituda sondy?
  • #3 23 Dec 2012 11:50
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    ja nie sprawdzałem. ale gościu stwierdził że sonda niby pracuje dobrze poprzez vaga i analizator spalin
  • #4 23 Dec 2012 12:01
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Helpful post? (-1)
    Witam do sprawdzenia czy silnik nie łapie lewego powietrza ,czujnik przepływu masowy powietrza,sonda powinna mieć mierzony stan pracy (niepięcie -duże spalanie najczęściej ona powoduje). Najpierw doprowadzi spalanie na benzynie potem dopiero gas jaka instalacja gazowa.
  • #5 23 Dec 2012 12:04
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    słyszałem że dość często uszkadzają się tam przepływomierze. jest możliwość sprawdzenia go "domowym" sposobem np miernik?
  • #6 23 Dec 2012 12:05
    Marcin4322
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Witam sprawdź czujnik temperatury ewentualnie go wymień przeważnie koszt ok 30zł
    ewentualnie jak nie chcesz narażać się na koszta to zagrzej auto odłącz czujnik cieczy-płynu chłodzącego i zmostkuj na wtyczce i uruchom auto wtedy będziesz w 100% pewny czy czujnik czy też nie tylko nie jeździj na zworce,jak by co to pisz to pomyślimy dalej Pozdrawiam
  • #7 23 Dec 2012 12:08
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    chodzi Ci ten na wtyk 4pinowy? jest nowy kupiłem z 2miesiące temu
  • #8 27 Dec 2012 22:59
    Marcin4322
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Kurcze nie mam motoru przed oczyma,ale z koro wymieniony został to pozostaje przepływomierz tak jak piszą wyżej
  • #9 28 Dec 2012 10:49
    iras24
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    odepnij sondę ,może mieć zwarcie do plusa
  • #10 28 Dec 2012 17:35
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    sonda ma wejście na 4 przewody nie? tam jest podgrzewanie itd wiecie możne co (jakie napięcie) powinno być na poszczególnych pinach?
  • #11 28 Dec 2012 19:01
    LoLek85
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Dwa białe to grzanie, na nich powinno być 12V, a po wypięciu wtyczki ma się zamykać obwód pomiędzy tymi przewodami.
    Czarny to sygnał, a szary to masa sygnału. Sygnał powinien oscylować pomiędzy 0,1V do 0,9V.
  • #12 28 Dec 2012 19:06
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    ok dzięki jutro sobie sprawdze i zobaczymy co tam jest.

    a czy po odpięciu przepływomierza jest jakaś różnica w jeździe albo w obrotach?
  • #13 28 Dec 2012 19:08
    LoLek85
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Różnie z tym jest, czasem jest problem z paleniem i z wkręcaniem się na obroty, ale to nie zawsze...
  • #14 28 Dec 2012 19:50
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    u mnie po odpięciu nie zauważyłem żadnej różnicy. obroty nadal około tysiąca wkręca się tak samo(czyli nie za szybko)
  • #15 29 Dec 2012 15:41
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    pomiar sondy dokonany. a więc tak. dwa białe przewody (podgrzewanie) jest 12v po dopięciu sondy obwód sie zamyka jak i na kostce tak i na sondzie, i teraz sygnał sondy. po odpaleniu jest 0.87v po dodawaniu gazu i gwałtownie i powoli wartość sie nie zmienia. dopiero gdy puszcze gaz napięcie chwilowo zniknie na pół sekundy i wróci do 0.87
  • #16 29 Dec 2012 15:45
    LoLek85
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Samochód musisz rozgrzać i wtedy napięcie powinno oscylować.
  • #17 29 Dec 2012 15:55
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    rozrządzać tzn?
  • #18 29 Dec 2012 16:21
    LoLek85
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Rozgrzać, mój błąd.
  • #19 29 Dec 2012 18:08
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    przed pomiarem zrobiłem jakieś 20 km (temp wody była jakieś 70stopni) to za mało?

    Dodano po 1 [godziny] 46 [minuty]:

    a i jeszcze jedno co zauważyłem. gdy rano(zimny silnik) go odpalę i ruszę (na benzynie bo na gazie na zimnym nie próbowałem) i dodam gazu do dna to odczuwam wrażenie jakby silnik chciał z ramy wyskoczyć taką ma moc nawet na 3 biegu idzie jak burza po kilku kilometrach jest już słabszy.
  • #20 29 Dec 2012 18:58
    hakiva
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witaj kolego napisz czy problem rozwiązałeś bo mam trzecie już takie auto mam hopla i znam je od podszewki
  • #21 29 Dec 2012 19:22
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie rozwiązałem przeczytaj sobie od początku i cały czas stoje w miejscu
  • #22 29 Dec 2012 20:58
    jkm73
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Wydaje mi się ,że masz za bogatą mieszankę,wskazuje na to lepsza praca zimnego silnika (zapotrzebowanie na bogatą mieszankę) . Gdy silnik nagrzewa sie dochodzi do "zamulenia". Wskazuje też na to Twój pomiar napiecia na sondzie.
  • #23 29 Dec 2012 21:10
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    no i teraz powód tej wysokiej dawki? heh sonda? przepływomierz? a może coś od czujnika halla? trudno stwierdzić a wymienia wszystko po kolei to dość duża inwestycja
  • #24 31 Dec 2012 16:49
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzisiaj podpiąłem go pod vaga i mam 2 błędy


    "515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
    16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent"

    "537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
    19-10 - Lower Limit - Intermittent"
  • #25 31 Dec 2012 17:00
    omegolotC30NE
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    marchew61 wrote:
    przed pomiarem zrobiłem jakieś 20 km (temp wody była jakieś 70stopni) to za mało?


    Wydaje się, że masz uszkodzony termostat.
  • #26 31 Dec 2012 17:16
    LoLek85
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Kolega spostrzegawczy i dobrze. Ja na Twoim miejscy to bym go sprawdził przy okazji.
  • #27 31 Dec 2012 17:43
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    termostat? Dlaczego tak twierdzicie? po czym
  • #28 31 Dec 2012 17:46
    LoLek85
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    bo po to masz termostat żeby utrzymywał odpowiednią temperaturę silnika, a jak jest za duża to puszcza na chłodnicę, a u Ciebie wygląda na to jakby był cały czas otwarty, bo po takim dystansie powinien się już rozgrzać do właściwej temperatury pracy.
    Poza tym jak silnik jest nie dogrzany to też mogą dziać się cuda.
  • #29 31 Dec 2012 17:54
    marchew61
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    tylko weź pod uwagę że temperatura na dworze była koło zera. Więc tez się silnik szybko nie nagrzewa.. A normalnie jak jadę trasę to wskazówka od temperatury jest na połowie
  • #30 31 Dec 2012 17:58
    LoLek85
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    ja dla świętego spokoju bym go sprawdził. Przy takim dystansie to nawet diesel się dawno powinien rozgrzać.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products