X
  • #1 29 Dec 2012 20:29
    Exploboy
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Problem pojawił się parę dni temu. Jadę po wertepach na wsi, nagle pedał gazu zrobił się 'miękki' i maluch zdechł. Nie dało się powtórnie odpalić na gazie. Dojechałem gdzie miałem na benzynie i postój, ze 3 godziny. Wsiadam, odpalam na benzynie, rozgrzewam, przełączam i gazuje. Kontrolka przy przełączniku pokazuje że działa zasilanie gazowe. Wyłączam pompę paliwa (mam przełącznik w obwodzie cewki przekaźnika od pompy) i samochód zaczyna szarpać i gaśnie. Ewidentnie jedzie dalej na benzynie, mimo że wskazania są inne. Dzisiaj pod maską zacząłem szukać 'problemów' - końcówka bagnetu wypchnęła jedną wsuwkę na silnik krokowy. Wyczyściłem styki, poprawiłem, ale nadal nie przełącza. Wyciągnąłem komputerek, poprawiłem jeden lut na przekaźniku, wymieniłem spuchnięty kondensator i dalej to samo. Przy gazowaniu przy przełączaniu na gaz nie słychać 'kliknięcia' Sam elektrozawór na reduktorze działa - sprawdziłem go na krótko. Gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny?

    Pozdrawiam
  • #2 29 Dec 2012 21:30
    zed71
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    sprawdz parownik i ustawienie instalacji - a swoją drogą, lepiej wyrzuć ten szajs- tartarini jest najgorszą instalacją na rynku
  • #3 29 Dec 2012 23:16
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    To "salonowy" gaz, zapewne siedzi tam też "inteligentny" emulator lambdy OBDII-uFix (AEB-426), nawet jakoś to jeździło. Wyrzuć za to ręczne odcięcie pompy, jest niebezpieczne (np. jak przy wyprzedzaniu przerzuci Ci awaryjnie na benzynę, a będziesz miał wyłączoną pompę) jak już chcesz ją odcinać to podepnij dodatkowy przekaźnik równolegle z zasilaniem elektrozaworu LPG a pompę benzyny podłącz do jego styków n.c.

    Jeśli przełącznik sygnalizuje pracę na LPG, a mimo tego wtryski benzyny nie są odcięte ani nie ma zasilania na zawory LPG to coś jest bardzo nie tak ze sterownikiem LPG. Zdobądź interfejs i zobacz czy jest z nim w ogóle komunikacja.
  • #4 30 Dec 2012 00:12
    Exploboy
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dokładnie, jest tam emulator 426 ;) Dla mnie to trochę dziwne, bo jeździł cały czas normalnie, po prostu w drodze 'wysiadł'. Najpewniej czeka mnie wycieczka do ciecia, który sprawdzi i powie jak zwykle 'parownik jest przedmuchany, wymienić można' :D
  • #5 30 Dec 2012 01:03
    kacper082
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    a sprawdzałeś przełącznik gazu? Może nie przełącza i dlatego cały czas chodzi na paliwie. Spróbuj podłączyć (jak masz) inny przełącznik i zobaczysz czy wtedy przełączy na gaz.
  • #6 30 Dec 2012 22:34
    Exploboy
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie za bardzo da się go rozebrać - jest zalewany w plastik :<
  • #7 30 Dec 2012 23:13
    kacper082
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    ja mam u siebie przełącznik STAG i idzie go rozebrac, ale po co. Jest tam układ scalony itp. Tego sie nie naprawia. Za nowy dasz 50 - 70 złotych, a za używany jakieś 20 - 30 zł. Najlepiej pożycz od kogoś i sprawdź. U mnie też nie przełączał na gaz w VW i wymieniłem przełącznik i jest OK.
  • #8 03 Feb 2013 19:45
    slav5
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Miałem też podobny problem. Instalacja fabrycznie montowana od nowego. Wskaźnik pokazywał że przełączył na gaz a jechał na benzynie. Udało mi się usterkę usunąć w ten sposób że wyjołem z obudowy modół elektroniczny Tartarini i znalazłem tzw. zimny lut. Przelutowałem "podejrzane" punkty, złożyłem, podłączyłem i działa jak przedtem. Mam przejechane 216000km i nadal ładnie pali ;)
  • #9 16 Apr 2013 09:45
    czibura
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Panowie mam pytanie dotyczące wspomnianego emulatora OBDIIFix (AEB-426), czy przy wyłączonym silniku powinna świecić się dioda na w/w emulatorze?. Mam taki przypadek (zauważyłem wczoraj w nocy) i wydaje mi się, że coś jest nie tak. Pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products