Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 04 Sty 2013 20:38
    akmes
    Poziom 15  

    Witam.

    Przeprowadzam małą renowację skrzyni od traktorka MTD, i mam w związku z tym dwa pytania.

    Poniżej jest schemat tej skrzyni :

    MTD 125/96 - Skrzynia biegów - jaki smar



    1. Ze skrzyni wystaje na zewnątrz taki talerz (nr 37 na schemacie), cały ten mechanizm był zapieczony/zardzewiały, pytanie czy można nasmarować takie tłoczki (nr 30), które dociskają klocki do tarczy (te tłoczki były całe zardzewiałe)

    2. Rozebrałem też całą skrzynie, wyczyściłem wszystko ze starego smaru, zamierzam wymienić wszystkie tuleje i pytanie jaki smar można tam z powrotem "napakować", mam sporo takiego zielonego (z tego co pamiętam to na opakowaniu było napisane "Przekładniowy") ale nie wiem czy jest odpowiedni

  • #3 10 Sty 2013 12:56
    akmes
    Poziom 15  

    Dzięki za szybką odpowiedź.
    Niestety nie mogę u siebie w mieście dostać tego konkretnego smaru a jak pytam o smar bentonitowy to sprzedawcy "wielkie oczy robią" i tyle.
    Muszę zamówić to przez internet, tylko pytanie, czy starczy mi na tą skrzynię jeden litr czy więcej tego smaru się tam zmieści?

  • #5 01 Mar 2013 16:29
    akmes
    Poziom 15  

    Jeszcze jedno pytanie.

    Powymieniałem te wszystkie tuleje i zamierzam to wszystko skręcić (sezon na koszenie już niedługo)

    Kupiłem smar jak powyżej, i mam z tym związane pytanie.
    Ponieważ ten smar jest dość rzadki, czy mam go nalać do pełna jednej z połówek obudowy i to skręcić ?? czy jakoś "wstrzyknąć" później tam jeszcze więcej tego??
    czy jak do połowy skrzynia będzie zalana to wystarczy.

  • #6 01 Mar 2013 16:36
    39006
    Usunięty  
  • #7 19 Kwi 2013 21:00
    akmes
    Poziom 15  

    Sezon w końcu się zaczął, skrzynię zamontowałem, ale niestety pojawił się problem.
    Traktorek prawie w ogóle nie chce jechać- brak mocy (silnik działa ok), na wstecznym troszeczkę mocy jest ale już na biegach do przodu to minimalnie z górki rusza, podejrzewam pasek bo jest trochę luźny, ale mam pytanie.
    Na zdjęciu poniżej widać takie pośrednie koło pasowe (podwójne), dolny pasek „leci” w lewo do silnika, a górny „leci” po ukosie do góry do koła pasowego skrzyni biegów. Po spuszczeniu sprzęgła, pasek od silnika jak dla mnie jest bardzo luźny, na rysunku zaznaczyłem ogranicznik paska, który to ogranicznik po puszczeniu sprzęgła opiera się o obudowę, jak śrubokrętem odepchnę trochę ten ogranicznik w stronę środka, to przeskakuje to wszystko w stronę tyłu traktorka i teraz pasek do silnika jest już naciągnięty w miarę dobrze (ale za to taki mniejszy pasek do skrzyni biegów jest w tedy bardziej luźny. I teraz nie wiem czy ten ogranicznik powinien się opierać o obudowę i po prostu pasek jest już do wymiany czy ten ogranicznik nie powinien wadzić o obudowę (powinien dojść do końca), ale jeżeli tak to nie widzę nigdzie możliwości regulacji tego, chyba że coś źle zrobiłem skręcając skrzynię biegów do traktorka.
    Proszę o jakieś wskazówki w tym temacie

    MTD 125/96 - Skrzynia biegów - jaki smar

  • #8 19 Kwi 2013 21:25
    39006
    Usunięty  
  • #9 20 Kwi 2013 13:15
    akmes
    Poziom 15  

    Poniżej kilka zdjęć oraz filmiki, widać na nich tak jak by koła pasowe podczas puszczania sprzęgła blokowały się o obudowę.

    MTD 125/96 - Skrzynia biegów - jaki smar

    MTD 125/96 - Skrzynia biegów - jaki smar

    MTD 125/96 - Skrzynia biegów - jaki smar

    MTD 125/96 - Skrzynia biegów - jaki smar

    MTD 125/96 - Skrzynia biegów - jaki smar




    filmiki

    Link1


    Link2

  • #10 26 Kwi 2013 07:35
    akmes
    Poziom 15  

    Problem rozwiązałem, okazało się, że to wina pasków. Wymieniłem obydwa paski, przy okazji to podwójne koło pasowe (Variable-speed Pulley - nazwa z dokumentacji) wyczyściłem tak aby środkowy talerz poruszał się góra-dół bez oporów, wymieniłem w nim łożyska i teraz po pierwsze te koła nie zawadzają już o obudowę a po drugie ogólnie wróciła moc.

    Mam natomiast teraz problem z hamulcem, po prostu go brak, może to jest kwestia regulacji ale mam pytanie do Rycho T, poradziłeś abym użył tego smaru "Smar półpłynny Veco Agri 1500" on jest zdecydowanie bardziej płynny niż oryginalny, i teraz jak traktorek trochę pojeździł to mam pełno wycieków ze skrzyni biegów, również cały dysk z boku skrzyni (rozumiem, że to hamulec) jest ubrudzony tym smarem i być może to jest problem, pytanie co z tym zrobić, czy pojeździć trochę aż smar przestanie "ciec" i wszystko powycierać??

  • #11 26 Kwi 2013 09:04
    39006
    Usunięty  
  • #12 26 Kwi 2013 11:43
    akmes
    Poziom 15  

    W przekładni wymieniłem części o nr 21,20,39,40 (z pierwszego rys. w tym poście), czy w tym znajdują się uszczelnienia wałków??
    Jak tą skrzynię rozebrałem to w środku był dość gęsty smar i nie było śladu żadnej uszczelki ani wcześniejszego uszczelniania na krawędziach obudowy, skręciłem bez uszczelki.
    Jak to w takim razie uszczelnić??

  • #13 26 Kwi 2013 11:54
    39006
    Usunięty  
  • #14 26 Kwi 2013 12:26
    akmes
    Poziom 15  

    No niestety niczym nie posmarowałem krawędzi styku przed złożeniem. Na skrzyni był symbol 719-04018 (to jest chyba nr obudowy). Czyli powinienem ją rozebrać, uzupełnić olej, posmarować krawędzie styku pastą Dirko i skręcić??

  • #16 26 Kwi 2013 13:45
    akmes
    Poziom 15  

    Czyli rozumiem nie mogę zostać przy tym pierwszym smarze ("Smar półpłynny Veco Agri 1500") i ewentualnie uszczelnić krawędzie?
    a jeżeli trzeba wymienić całkowicie smar, to czy mogę prosić o wskazówkę jaki to może być zamiennik dostępny w kraju.

  • #17 26 Kwi 2013 14:41
    39006
    Usunięty  
  • #18 26 Kwi 2013 15:17
    akmes
    Poziom 15  

    wlałem tyle ile napisałeś czyli zalałem skrzynię do połowy (została mi jeszcze trochę tego smaru), czyli uzupełnić to tym smarem co mam (Veco Agri 1500) i uszczelnić tą pastą Dirko ?

    A może wyciąć uszczelkę ?

  • #19 26 Kwi 2013 15:21
    39006
    Usunięty  
  • #20 26 Kwi 2013 15:29
    akmes
    Poziom 15  

    sorki ale się pogubiłem (na co dzień nie zajmuję się takimi sprawami), napisałeś "Wlej do połówki i skręć."

    cała skrzynia składa się z dwóch równych części (pokrywy dolnej i górnej), miałem wlać do połowy tej dolnej pokrywy? ja zalałem tym olejem całą dolną pokrywę, czyli połowę całej skrzyni

  • #22 05 Sie 2014 10:43
    damiano1718
    Poziom 9  

    a ja mam pytanie do was odnośnie kulki rozbierałem skrzynie i mi kulka wypadła ,na przekroju skrzyni element nr. 36, gdzie ona powinna siedzieć ?


    MTD 125/96 - Skrzynia biegów - jaki smar

  • #23 05 Sie 2014 11:43
    Rycho T
    Poziom 34  

    Powinna być włożona pod wodzikiem wybieraka biegów (na rysunku nr 1) tak aby przeskakiwała w rowkach, na jego ośce, podczas zmiany biegów.

    Przyglądnij się obudowie w miejscu gdzie jest założony wybierak a na pewno znajdziesz to miejsce bez trudu.

    Nie zapomnij o sprężynce (35).

  • #24 05 Sie 2014 13:21
    damiano1718
    Poziom 9  

    no właśnie juz chyba wiem gdzie ja włożyć , ale nie mam tej sprężynki, moge jakąś inna wsadzić?

  • #25 05 Sie 2014 13:27
    Rycho T
    Poziom 34  

    Możesz, tylko nie za słabą bo będą się biegi same przełączały.

  • #26 05 Sie 2014 13:49
    damiano1718
    Poziom 9  

    mam jeszcze jeden problem z tym ciagnikiem mianowicie obraca mi sie pasek od napedu nozy . wersja bez napinacza 115/96 ale chyba trzeba zakladac nowy temat

  • #27 05 Sie 2014 14:11
    Rycho T
    Poziom 34  

    Załóż nowy temat, teraz robi się bałagan.

  • #28 05 Sie 2014 15:30
    damiano1718
    Poziom 9  

    muszę znów rozbierać skrzynie i dobierać sprężynkę :( ech...

  • #30 05 Sie 2014 19:48
    damiano1718
    Poziom 9  

    okazało się ze sprężynka byla w środku smar ja trzymał i nie wypadła włożyłem kulke i wszystko hula jak złoto!

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty