X
  • #1 07 Jan 2013 06:36
    przemek20
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Samochód jak w temacie, objawem jest nierówna praca na wolnych obrotach i przy lekkim dodaniu gazu poniżej 1800rpm. Silnik prauje na wszystkich cylindrach jednak szczególnie siedząc w środku da się wyczuć nierównomierność pracy. Błędów związanych z usterką nie ma (czasami pojawia się błąd związany z wentylatorem chłodnicy - tym się nie zajmowałem). Korekcja na wtryskiwaczu 2 6mg/raz niezmienna niezależnie od tego co robię. Korekcje na pozostałych cylindrach bliskie zeru chociaż przy wyłączonym silniku pokazuje korekcję na cyl 1 -5,64. Po uruchomieniu silnika spada ona do -0,7 a przy lekkim dodaniu gazu jest około 0. Wtryskiwacze wyjęte sprawdzone i są dobre, zamieniane miejscami, kody wprowadzone do sterownika. Próbowałem również wpisywać kody inaczej niż wtryski są zamontowane i nic to nie dało. Jak przekonać sterownik do skasowania tej korekcji i liczenia jej od zera?
  • Helpful post
    #2 07 Jan 2013 07:19
    misiek-888
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Zamień 2 na 4 . Jeśli nadal korekcja na 2 zostanie taka sama to problem będzie w silniku
  • #3 07 Jan 2013 07:54
    przemek20
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zamieniałem, oczywiście bez efektu. Korekcja jest stała i niezmienna na cyl 2. Jeżeli problem jest w silniku (jaki?) to ok tylko że chciałbym te korekcje wyzerować i jeśli jest usterka mechaniczna to ta korekcja narośnie sobie z powrotem. Mam jednak wrażenie że to nie jest usterka mechaniczna tylko sterownik "zgłupiał". Dodam jeszcze że samochód przyspiesza prawidłowo (powyżej 1800rpm).
  • Helpful post
    #4 07 Jan 2013 08:10
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Sterownik nie zglupial. Usiluje wyrownac bieg silnika i nie moze, bo jest, jak pisze Misiek, problem mechaniczny (o ile naprawde wtryskiwacze sa dobre i dobrze zaprogramowane).
    Cisnienie sprezania do sprawdzenia w pierwszym rzedzie.
  • #5 07 Jan 2013 09:33
    misiek-888
    Level 33  
    Helpful post? (+1)
    Ja chciałbym zapytać, czyw ostatnim czasie nie rozleciało sie turbo wtym samochodzie????????
  • #6 07 Jan 2013 10:34
    przemek20
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wtryskiwacze zostały wyjęte i sprawdzone na maszynie. Zaprogramowane są prawidłowo lexią. Turbina o ile mi wiadomo nie była w tym samochodzie robiona. Kompresję chciałem sprawdzić tyllko muszę zorganizować przejściówkę do wtrysku, do świec żarowych dostęp jest mocno utrudniony. Jeżeli jednak usterka jest mechaniczna to czy nie ma sposobu by przy wyłączonym silniku ta korekcja była na 0 nawet jeśli po uruchomieniu dojdzie do pierwotnej wartości?
  • Helpful post
    #7 07 Jan 2013 15:38
    szwagier81
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    cylinder padniety - nie ma kompresji
  • #8 16 Jan 2013 19:57
    przemek20
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem leżał w braku kompresji. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.
  Search 4 million + Products
Browse Products