Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 07 Sty 2013 06:36
    przemek20
    Poziom 20  

    Samochód jak w temacie, objawem jest nierówna praca na wolnych obrotach i przy lekkim dodaniu gazu poniżej 1800rpm. Silnik prauje na wszystkich cylindrach jednak szczególnie siedząc w środku da się wyczuć nierównomierność pracy. Błędów związanych z usterką nie ma (czasami pojawia się błąd związany z wentylatorem chłodnicy - tym się nie zajmowałem). Korekcja na wtryskiwaczu 2 6mg/raz niezmienna niezależnie od tego co robię. Korekcje na pozostałych cylindrach bliskie zeru chociaż przy wyłączonym silniku pokazuje korekcję na cyl 1 -5,64. Po uruchomieniu silnika spada ona do -0,7 a przy lekkim dodaniu gazu jest około 0. Wtryskiwacze wyjęte sprawdzone i są dobre, zamieniane miejscami, kody wprowadzone do sterownika. Próbowałem również wpisywać kody inaczej niż wtryski są zamontowane i nic to nie dało. Jak przekonać sterownik do skasowania tej korekcji i liczenia jej od zera?

  • Pomocny post
    #2 07 Sty 2013 07:19
    misiek-888
    Poziom 33  

    Zamień 2 na 4 . Jeśli nadal korekcja na 2 zostanie taka sama to problem będzie w silniku

  • #3 07 Sty 2013 07:54
    przemek20
    Poziom 20  

    Zamieniałem, oczywiście bez efektu. Korekcja jest stała i niezmienna na cyl 2. Jeżeli problem jest w silniku (jaki?) to ok tylko że chciałbym te korekcje wyzerować i jeśli jest usterka mechaniczna to ta korekcja narośnie sobie z powrotem. Mam jednak wrażenie że to nie jest usterka mechaniczna tylko sterownik "zgłupiał". Dodam jeszcze że samochód przyspiesza prawidłowo (powyżej 1800rpm).

  • Pomocny post
    #4 07 Sty 2013 08:10
    georgesgr
    Poziom 40  

    Sterownik nie zglupial. Usiluje wyrownac bieg silnika i nie moze, bo jest, jak pisze Misiek, problem mechaniczny (o ile naprawde wtryskiwacze sa dobre i dobrze zaprogramowane).
    Cisnienie sprezania do sprawdzenia w pierwszym rzedzie.

  • #5 07 Sty 2013 09:33
    misiek-888
    Poziom 33  

    Ja chciałbym zapytać, czyw ostatnim czasie nie rozleciało sie turbo wtym samochodzie????????

  • #6 07 Sty 2013 10:34
    przemek20
    Poziom 20  

    Wtryskiwacze zostały wyjęte i sprawdzone na maszynie. Zaprogramowane są prawidłowo lexią. Turbina o ile mi wiadomo nie była w tym samochodzie robiona. Kompresję chciałem sprawdzić tyllko muszę zorganizować przejściówkę do wtrysku, do świec żarowych dostęp jest mocno utrudniony. Jeżeli jednak usterka jest mechaniczna to czy nie ma sposobu by przy wyłączonym silniku ta korekcja była na 0 nawet jeśli po uruchomieniu dojdzie do pierwotnej wartości?

  • Pomocny post
    #7 07 Sty 2013 15:38
    szwagier81
    Poziom 14  

    cylinder padniety - nie ma kompresji

  • #8 16 Sty 2013 19:57
    przemek20
    Poziom 20  

    Problem leżał w braku kompresji. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty