Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 07 Sty 2013 19:50
    Turbo.Arek
    Poziom 16  

    Jak ma to rozumieć 1200rpm/V. Rpm/min rozumiem ale nie rpm/v. Wytłumaczy mi to ktoś?

    Inne pytania znajdują się w poniższych postach :D .

  • Pomocny post
    #2 07 Sty 2013 20:03
    janszy3643
    Poziom 29  

    W czym masz taki parametr, rozwiń temat będzie łatwiej udzielić pomocy

  • #3 07 Sty 2013 20:06
    Turbo.Arek
    Poziom 16  

    Na silnik bezszczotkowym tak pisze :)

  • Pomocny post
    #4 07 Sty 2013 20:17
    janszy3643
    Poziom 29  

    No to się trochę wyjaśniło, 1200obrotów na każdy przyłożony 1V napięcia.
    Zasilisz silnik 3V to będzie miał 3600 obrotów "teoretycznie".

  • Pomocny post
    #6 07 Sty 2013 21:28
    13adam13
    Poziom 29  

    11-15 V :D

  • #7 07 Sty 2013 22:50
    Turbo.Arek
    Poziom 16  

    Dzięki. A skąd się tego dowiedziałeś? Pisało to na jakiejś stronie? Jak dam mniej niż 11 V to nie pójdzie?

    Do czego służy regulator do silników bezszczotkowych?

  • Pomocny post
    #8 07 Sty 2013 22:52
    13adam13
    Poziom 29  

    Na takie napięcia są te silniczki na 10 V może i pójdzie, ale słabiej się będzie kręcił. :D

  • #9 08 Sty 2013 21:16
    Turbo.Arek
    Poziom 16  

    Turbo.Arek napisał:
    Do czego służy regulator do silników bezszczotkowych?


    Ponawiam to pytanie ^^^

  • Pomocny post
    #10 08 Sty 2013 22:35
    krru
    Poziom 32  

    Turbo.Arek napisał:
    Dzięki. A skąd się tego dowiedziałeś? Pisało to na jakiejś stronie? Jak dam mniej niż 11 V to nie pójdzie?


    Sam podałeś linka do strony z opisem silnika i tam jest napisane:

    Liczba ogniw:
    6-9 NiHM
    2-3 LiPol

    Czyli 6-9 akumulatorów NiHM (po 1.2V)
    lub 2-3 akumulatory LiPol (po 3.7V).

    Pójdzie od 7.2V.

    Ale zasilanie musi być w stanie dać 9-13A, pod byle akumulatorek tego nie podłączysz.


    Regulator spełnia dwa zadania -
    1. Taki silnik nie działa na prąd stały, potrzebne jest napięcie zmienne wielofazowe. Stąd 3 przewody.
    2. Umożlwia regulację mocy silnika. Na wejście regulatora podaje się typowy sygnał z aparatury zdalnego sterowania. Bez takiego sygnału silnik nie ruszy.

  • #11 08 Sty 2013 22:42
    Turbo.Arek
    Poziom 16  

    Aż 13A ! Dodam jeszcze że ten silnik bd używał w samolocie, taki podobny do helikoptera. Więc i tak muszę dać ok 13A ?

    Dodano po 25 [sekundy]:

    Turbo.Arek napisał:
    Turbo.Arek napisał:
    Do czego służy regulator do silników bezszczotkowych?


    Ponawiam to pytanie ^^^

  • Pomocny post
    #12 08 Sty 2013 23:01
    krru
    Poziom 32  

    Samoloty potrzebują sporej mocy silnika. Zwykle w opisie silnika jest napisane jak ciężki model można nim napędzać, w zależności od charaktery modelu (akrobacyjne potrzebują więcej mocy).
    W parametrach silnika masz podany ciąg 0.65kG dla śmigła 10x7. Jeśli to ma być coś podobnego do helikoptera (można to traktować jako tzw model 3D), to musi być lżejsze niż ciąg.

    Dobranie silnika, smigła do modelu to dość skomplikowane zadanie.

  • #13 09 Sty 2013 17:50
    Turbo.Arek
    Poziom 16  

    Ten mój samolot ma wyglądać jak >>> http://ardrone2.parrot.com/ . Nie będzie on wykorzystywany do akrobacji. Ma posiadać 4 silniki bezszczotkowe.

    Mam jeszcze pytanie co do silników, mianowicie ten silnik http://rc.agtom.pl/index.php?route=product/product&path=54_173&product_id=2972 ma 1250/v, czyli formalnie jak bym dał mu 7,2V osiągnę 9000obr/min. Czy to będzie o,65 kg ciągu ?

    Czy użycie przekładni 1:4 zwiększy ciąg silnika ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oczywiście używałbym zalecanego śmigła (10x7) .

    Dodano po 3 [minuty]:

    krru napisał:
    Regulator spełnia dwa zadania -
    1. Taki silnik nie działa na prąd stały, potrzebne jest napięcie zmienne wielofazowe. Stąd 3 przewody.
    2. Umożlwia regulację mocy silnika. Na wejście regulatora podaje się typowy sygnał z aparatury zdalnego sterowania. Bez takiego sygnału silnik nie ruszy.


    A ja muszę go jakoś programowa, czy podpinasz i działa? Jeżeli silnik pobiera max 10A to muszę użyć regulatora 10A? czy może jakiś inny?

  • Pomocny post
    #14 09 Sty 2013 18:40
    krru
    Poziom 32  

    Turbo.Arek napisał:
    Ten mój samolot ma wyglądać jak >>> http://ardrone2.parrot.com/ . Nie będzie on wykorzystywany do akrobacji. Ma posiadać 4 silniki bezszczotkowe.


    Czyli układ quadrocoptera.

    Turbo.Arek napisał:

    Mam jeszcze pytanie co do silników, mianowicie ten silnik http://rc.agtom.pl/index.php?route=product/product&path=54_173&product_id=2972 ma 1250/v, czyli formalnie jak bym dał mu 7,2V osiągnę 9000obr/min. Czy to będzie o,65 kg ciągu ?


    To już musisz sprawdzić w parametrach śmigła. To ono decyduje jaki ciąg osiąga się przy danych obrotach i ile mocy musi wtedy dostarczyć silnik. Są w internecie strony, gdzie można online obliczyć te wartości dla podanego śmigła, ale nie mogę teraz tego znaleźć.


    Turbo.Arek napisał:

    Czy użycie przekładni 1:4 zwiększy ciąg silnika ?

    Zasadniczo tak - by uzyskać maksymalny ciąg z dysponowanej mocy, należy użyć jak największego śmigła przy odpowiednio mniejszych obrotach. Dlatego też śmigłowce mają wielki wirnik nośny, który się dość powoli obraca (w porównaniu ze śmigłem samolotu).
    W sklepach modelarskich dostępne są smigła o różnych skokach przy danej średnicy, co daje podobny efekt jak przekładnia - np. tą samą mocą napędzisz 10x7 i np. 13x4 (pierwsza liczba to średnica w calach, druga to skok, zmyślam w tym momencie konkretne liczby, trzeba by sprawdzić na stronach z obliczeniami, gdzieś to zbookmarkowałem, tylko nie pamiętam gdzie).

    Mniejsza moc na silnikach => dłuższy lot na danych akumulatorach. A większe akumulatory są cięższe.

    Turbo.Arek napisał:

    A ja muszę go jakoś programowa, czy podpinasz i działa? Jeżeli silnik pobiera max 10A to muszę użyć regulatora 10A? czy może jakiś inny?


    Może być większy :).
    Zasadniczo się podpina. W niektórych można ustawiać pewne parametry, ale można to zrobić
    manetką gazu. Są specjalne regulatory helikopterowe, które ograniczają gwałtowne zmiany gazu, by model nie zaczął się kręcić. I tak do quadrokoptera potrzebujesz komputerek pokładowy, który będzie sterował silnikami i stabilizował lot. Pilot jedynie wskazuje co ma robić model, nie steruje bezpośrednio silnikami. Czasami w takich zastosowaniach stosuje się inne regulatory, sterowane bardziej komputerowo - RS, I2C lub coś w tym stylu. Widziałem tutaj na forum kilka tematów o własnoręcznie skonstruowanych regulatorach. To głównie procek + odpowiednia liczba tranzystorów mocy.

    Ja nie mam dużych wiadomości na ten temat - jakoś tak w zeszłym roku kupiłem sobie podobny silnik, regulator, serwo i akumulator, i się trochę pobawiłem, ale nigdy nie użyłem tego w czymś, co się poruszało. Nie mam aparatury RC.

  • #15 09 Sty 2013 19:28
    Turbo.Arek
    Poziom 16  

    Dzięki krru za wyczerpującą odpowiedź :D . Mam takie pytanko co do komputerka pokładowego, mianowicie nie mogę go nigdzie znaleźć. Może podrzucisz jakąś stronkę z takim komputerkiem pokładowym?

    krru napisał:
    Turbo.Arek napisał:

    Czy użycie przekładni 1:4 zwiększy ciąg silnika ?

    Zasadniczo tak - by uzyskać maksymalny ciąg z dysponowanej mocy, należy użyć jak największego śmigła przy odpowiednio mniejszych obrotach. Dlatego też śmigłowce mają wielki wirnik nośny, który się dość powoli obraca (w porównaniu ze śmigłem samolotu).
    W sklepach modelarskich dostępne są smigła o różnych skokach przy danej średnicy, co daje podobny efekt jak przekładnia - np. tą samą mocą napędzisz 10x7 i np. 13x4 (pierwsza liczba to średnica w calach, druga to skok, zmyślam w tym momencie konkretne liczby, trzeba by sprawdzić na stronach z obliczeniami, gdzieś to zbookmarkowałem, tylko nie pamiętam gdzie).

    Mniejsza moc na silnikach => dłuższy lot na danych akumulatorach. A większe akumulatory są cięższe.


    Nie jednak zrobię to bez przekładni. Jak każdy z silników ma ok 650 g ciągu to użycie czterech na każdym boku (jak u quadrocoptera) da ok 2,4 kg ciągu?

  • #16 09 Sty 2013 20:30
    krru
    Poziom 32  

    Turbo.Arek napisał:
    Dzięki krru za wyczerpującą odpowiedź :D . Mam takie pytanko co do komputerka pokładowego, mianowicie nie mogę go nigdzie znaleźć. Może podrzucisz jakąś stronkę z takim komputerkiem pokładowym?


    Kilka osób już budowało quuadrocoptery:

    Link


    Link


    Link



    Turbo.Arek napisał:

    Nie jednak zrobię to bez przekładni. Jak każdy z silników ma ok 650 g ciągu to użycie czterech na każdym boku (jak u quadrocoptera) da ok 2,4 kg ciągu?


    Tak.

  • #17 10 Sty 2013 00:37
    Turbo.Arek
    Poziom 16  

    Mam pytanko co do 1 linku, mianowicie ten gościu sam wykonywał te wszystkie płytki, czy kupił zestaw do samodzielnego złożenia?

    Dodano po 3 [godziny] 50 [minuty]:

    Czy ta płyta główna nada się do mojego samolotu? http://www.conrad.pl/P%C5%82yta-Flight-Contro...%82adowego-V5.0.htm?websale7=conrad&pi=209840

    Tutaj ona kosztuje 600 zł , a na allegro 300 zł. nie wiem dlaczego.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mogę komuś przesłać ten link z allegro do sprawdzenie (na privie) :D .

  • #18 10 Sty 2013 18:56
    Turbo.Arek
    Poziom 16  

    Kto może dla mnie sprawdzić tą róznicę cen? mogę wysłać link z allegro na privie.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty