X

VW Golf III TDI Wielki problem

10 Feb 2005 22:01 LULukass_PL
  • #1 10 Feb 2005 22:01
    Lukass_PL
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Posiadam jak w tytule aukcji autko VW Golf 3 TDI i przez ostatni tydzien spędza mi ono sen z powiek, spróbuje opisac problem w sposób jak najbardziej mi znany. Wszystko zaczęło się od feralnej żarówki a skończyło na ...
    Na początku chciałem zaznaczyć że autko było w pełni sprawne i chodziło wszystko bez zarzutów oprócz jednego swiatła ale o tym dalej.Mianowicie jak je sprowadziłem miało uszkodzony przód i wymagało drobnych napraw lakierniczych z tym związanych. Auto zostało naprawione, odpaliło jeżdziłem nim 3 dni, wszystko było w porzadku a nawet lepiej :), az do momentu kiedy powkładałem wszystkie zarówki do tylniej prawej lampy, okazało sie wtety ze zarówka od swiateł postojowych w tylniej lampie cały czas sie pali, podjąłem pare czynności aby znaleść usterke (powyciagałem kostki z lamp sprawdziłem czy styki nie są zaśniedzone i oczywiscie je potem powkładałem, podociskałem przekazniki i nadal nic , dałem sobie z tym spokój i odpaliłem auto i tu pojawił się problem:
    1.Spadek mocy (obrotomierz wchodzi na 2500 tyś obrotów i potem silnik przerywa)
    2.Reakcja na pedał gazu jest opuzniona o jakąc sekunde do 2.
    3.Brzęczy jakies urządzenie które jest koło filtra powietrza dokładnie koło przepływomierza.
    4.Po odpaleniu nie zawsze ale czasem zaczyna migać kontrolka od świec żarowych.
    5.Podczas pracy silnika obroty wzrosły do 1200
    6. ogólnie lipa :( ( auto zaczeło kopcić (wczesniej wogóle nie było widac spalin)i nierówno pracować nie mówiąc juz o głosniejszej pracy )

    Nie dając sobie z tym rady sprowadziłem speca który podpiął sie pod komputer. Po sprawdzeniu okazało sie ze są 4 błedy których nie mógł usunąc.Błedy to: urządzenie od pedału gazu nie dziala poprawnie, przepływomierz, i jeszcze 2 których nie pamiętam, spec zaczał szukać przyczyny, zabrał sie za głowny sterownik (komp) aby sprawdzic czy czasem nie są zaśniedziałe styki wszystko Ok, potem powyciagał i powkładał kostki od wszystkich czujników i osprzetu silnika, wssystkie czynnosci nic nie dały, problem nie znikł , spec za bardzo nie wiedzał co jest grane skonsultował sie z innym i razem stwierdzili ze to wina głownego sterownika (komputera)
    A teraz moje pytanie do wszystkich Wielkich Głów tego forum, aby pomogli mi w rozwiazaniu tego problemu.Niechce mi sie wierzyc ze nagle odkombinowania przy tylniej lampie zepsuł sie komputer. Chciałem namienic ze wzsytkich usterek które napisałem wczesniej nie było. Nie mam kasy aby kupic drugi komputer za 300 lub 400zł i moze sie okazać ze to nie to . Proszę o jakies sugestie w sprawie mojego problemu.
    Będę bardzo wdzięczny za każdą uwagę i sugestie, ogólnie jestem załamany :(
    Z góry dziękuję za pomoc, pozdrowienia dla wszystkich
  • #2 10 Feb 2005 22:27
    oost
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Moze masz zle paliwo,mysle o taniej stacji benzynowej,powinno sie tankowac w jednej sprawdzonej stacji,moze drozszej,ale zaoszczedzisz na silniku,moze dlatego komp wariuje,zatankuj dobrego paliwa potem niech ci zresetuja kompa,mam nadzieje ze pomoze,a moze ci cos zrobili w tej lakiernii,sprawdz nr.silnika czy zgadza ci sie,to sa kombinatorzy.A co do elektryki nie mam pojecia.Pozdro.
  • #3 10 Feb 2005 22:34
    Lukass_PL
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Paliwo jest to samo na którym jeżdziłem wcześniej a co do warszatatu to niemozliwe bo cały czas byłem przy naprawie.
    Pozdro Łukasz
  • #4 10 Feb 2005 22:34
    bohun555
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Według tego co napisałeś wynika że silnik pracuje w trybie awaryjnym. Te błedy które wyświetlił VAG maja główny wpływ na to co się dzieje. To że błedów nie można wykasować świadczy że to są usterki sałe ale nie oznacza to że uszkodzony jest komputer bo on analizuje ciągłość obwodów. Trzeba sprawdzić wiązkę, zasilanie tych czujników itp...
  • #5 10 Feb 2005 22:41
    Lukass_PL
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuję za odpowiedz, dręczy mnie jedno pytanie jak to sie mogło tak nagle stać? znajomy mówi ze to moze byc uwalony jakis głowny przekaźnik czy to mozliwe?
  • #6 10 Feb 2005 22:47
    bohun555
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Gdyby był uwalony przekażnik główny to nie odpaliłbyś samochodu. Mnie zastanawia czy jest zasilanie na pedale gazu, przepływomierzu i innych czujnikach.
  • #7 10 Feb 2005 22:48
    GIERO8
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    wiem cos o tym mrogajaca KONTROLKA OD SWIEC ITP.,MAM JEDNO PYTANIE CZY MASZ PROBLEM Z ODPALENIEM GOLFA?MOJA SUGESTJA NAPRAWIAJ SAM.U PEWNYCH MECHANIKOW WIEM COS O TYM.MAM PODOBNE PROBLEMY ZE SWOIM GOLFEM.KOLEDZY DOBRZE CI PODPOWIADAJA SPRAWDZ PRZEWODY ELEKTRYCZNE.
  • #8 10 Feb 2005 23:04
    guciioo
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    A jak wyciągniesz żarówkę i zresetujesz kompa to jest oki?
    A jeśli chodzi o kontrolkę od świec żarowych to jak ona mruga to znaczy że jest jakiś problem w jednostce napędowej.
  • #9 10 Feb 2005 23:40
    Lukass_PL
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Niestety wyjecie żarówki nic nie daje tak jak wspominał wczesniej którys z kolegów błedy są stałe i nie da sie ich wysunac
  • #10 11 Feb 2005 09:22
    guciioo
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Wejdz na ten link co ci podałem wcześniej i życze powodzenia ja dopiero zakupiłem interfeis i we wtorek będe go molestował tyle że z Octawią 1.9 TDI.
    jest z tym interfeisem dobry opis jak go stosowac i usuwac błędy tak wiec polecam.
  • #11 13 Feb 2005 20:28
    gregi21
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Miałem podobny problem w Audi-ku 80 (1994)Podczas zakładania radia było zwarcie na instalacji.Od tego czasu zaczęły się dziać czary ze zmianą zapłonu włącznie.Byłem w autoryzowanym serwisie Audi w Krakowie.Było parę błędów w kompie głównym.Fachowcy je usunęli i potem było ok.Wcześniej też mnie różni mechesi straszyli że trzeba wymienić kompa,ale obyło się bez tego.Pozdro gregi21
  • #12 14 Feb 2005 14:37
    oliwa
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    NO wiec powiem ci tak:
    Spr czy tam gdzie byl uderzony przewody sie nie poprzecierały ja tak mialem i komp poszedl objawy podobne
  Search 4 million + Products
Browse Products