Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Podłączenie silnika do falownika.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Podłączenie silnika do falownika.
Autor
Wiadomość
cinekkk88
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 25

Post#1 Post autora tematu 17 Sty 2013 18:45   

Podłączenie silnika do falownika.


Witam

Mam do podłączenia silnik 3fazowy do falownika.
Silnik połączony w trójkąt i falownik podaje 230V.
Mam problem z rozruchem silnika. Ewidentnie nie radzi sobie z ciężarem na starcie.

Czy podłączenie silnika w gwiazdę i podanie z falownika 400V pomoże?



Z góry dziękuje za informację.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Sty 2013 18:45   





Powrót do góry
   
falowniki.com
Spec od Falowników
Spec od Falowników


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 761
Miasto: Radom

Post#2 17 Sty 2013 19:01   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Witam.
Podaj typ, markę falownika - na podstawie tego co napisałeś nie da się ocenić sytuacji !!!
Powrót do góry
   
2134684
Usunięty





Post#3 17 Sty 2013 19:47   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


cinekkk88 napisał:
Silnik połączony w trójkąt i falownik podaje 230V.
A silnik ma uzwojenia 230/400V, że podłączyłeś go w trójkąt ?
Podaj dane z tabliczki, falownika i co ten silnik napędza ?
Powrót do góry
   
cinekkk88
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 25

Post#4 Post autora tematu 17 Sty 2013 21:27   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Dane:
silnik 230/400, trójkąt/gwiazda
falownik 1 fazowy:Yaskawa V1000

Jest to urządzenie dźwigowe.
Powrót do góry
   
cinekkk88
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 25

Post#5 Post autora tematu 17 Sty 2013 22:21   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Tylko jedno pytanie:
Czy zamiana falownika na zasilany 3 fazowo, pozwalający podać na wyjściu 400V i podpięcie silnika w gwiazdę może dopomóc w uzyskaniu większego momentu na starcie?
Powrót do góry
   
czesiu
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 1421
Miasto: Bełchatów

Post#6 17 Sty 2013 22:34   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


cinekkk88 napisał:
Tylko jedno pytanie:
Czy zamiana falownika na zasilany 3 fazowo, pozwalający podać na wyjściu 400V i podpięcie silnika w gwiazdę może dopomóc w uzyskaniu większego momentu na starcie?

Nie.
Skoro urządzenie dźwigowe to może silnik jest z hamulcem.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Sty 2013 22:34   





Powrót do góry
   
DwoMa
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 78
Miasto: Tomaszów Maz.

Post#7 17 Sty 2013 23:20   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Napisz dokładniej co się dzieje podczas rozruchu. Czy pojawia się jakiś alarm na falowniku. Może trzeba zwiększyć akcelerację.
Powrót do góry
   
MCB
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 799
Miasto: krzemowa dolina

Post#8 18 Sty 2013 17:29   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


wosiekpl napisał:
Aby uzyskac odpowiednia sile ( moment obrotowy ) silnik zasilany jest z falownika 3 x 380 V na wejsciu i 2 x 230 V na wyjsciu. Silnik jest na 220/380V i podlaczony jest w trojkat czyli na 230 V. W falowniku , napiecie wyjsciowe zaprogramowane jest na 230V i tak zasilany jest silnik i tak uzyskujemy wiekszy moment obrotowy.


Bzdury wypisujesz Kolego.......
Nie masz pojęcia jak działa przytoczony przez Ciebie układ i jaki jest sens stosowania przemiennika zasilanego z 400V i silnika skonfigurowanego na 3x230V, w tym przypadku w trójkąt.

pozdrawiam
Powrót do góry
   
MCB
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 799
Miasto: krzemowa dolina

Post#9 18 Sty 2013 21:05   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


wosiekpl napisał:
Moze mi wytlumaczysz dlaczego pisze bzdury ? Moze i bzdury ale tak przyszla maszyna z fabryki. Kiedys kolega przez pomylke podlaczyl silnik w gwiazde i ten nie wyrabial , w czasie startu. Dopiero po przegladnieciu schematu , zorientowal sie ze jest podlaczony w trojkat.


Zwróć uwagę na parametr określający punkt łamania charakterystyki U/f i przekonasz się, że ustawiona wartość to 87Hz.
Zakładam, że mamy do czynienia z typowym silnikiem asynchronicznym 230/400V i znamionowej częstotliwości pracy 50Hz.

Do Autora postu:
Z opisu wynika, że potrzebujesz dużego momentu obrotowego przy prędkościach bliskich "zera".
Wskazany byłby przemiennik z możliwością pracy wektorowej. Sprawdź czy Twój przemiennik oferuje taką możliwość. Jeśli tak, to niezbędne jest wykonanie procedury identyfikacji silnika. Powinna być dokładnie opisana w instrukcji dołączonej do przemiennika.

pozdrawiam
Powrót do góry
   
kosmos99
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 1146
Miasto: Piotrków Trybunalski

Post#10 19 Sty 2013 11:35   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


cinekkk88 napisał:
Mam problem z rozruchem silnika. Ewidentnie nie radzi sobie z ciężarem na starcie.


Na ile jest ustawiony parametr "podbicie" prądowe na starcie?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Sty 2013 11:35   





Powrót do góry
   
bonanza
Spec od Falowników
Spec od Falowników


Dołączył: 17 Lip 2003
Posty: 2570

Post#11 20 Sty 2013 11:21   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Podbicie prądowe? A co to takiego? Jeśli już, to napięciowe.
Powrót do góry
   
kosmos99
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 1146
Miasto: Piotrków Trybunalski

Post#12 20 Sty 2013 12:02   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Chodzi o parametr, w którym ustawia się krotność wartości prądu znamionowego, która nie spowoduje przez jakiś czas wygenerowania błędu przeciążenia przez falownik.
Powrót do góry
   
bonanza
Spec od Falowników
Spec od Falowników


Dołączył: 17 Lip 2003
Posty: 2570

Post#13 20 Sty 2013 19:35   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


kosmos99 napisał:
Chodzi o parametr, w którym ustawia się krotność wartości prądu znamionowego, która nie spowoduje przez jakiś czas wygenerowania błędu przeciążenia przez falownik.


Raczej chodziło ci o parametr C4-01, tylko teraz się zamotałeś.
C4-01: Torque Compensation Gain
V/f Control: Sets the gain for the automatic torque (voltage) boost function and helps to produce better starting torque. Increase this setting when using a long motor cable or when the motor is significantly smaller than the drive capacity. Decrease this setting when motor oscillation occurs. Set the value so that the current at low speed does not exceeds the drives rated current. Open Loop Vector: Sets the torque compensation function gain. Normally no change is required.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> ElektroTechnika -> Elektro Maszyny i Urządzenia -> Podłączenie silnika do falownika.
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Podłączenie falownika iG5A - Podłączenie falownika do silnika 4kW wentylatora (6)
Podłączenie falownika firmy LENZE smd do silnika. (18)
Zasilanie silnika z falownika. (10)
Zasilanie silnika 3F z falownika 1F (13)
Dobór falownika do silnika 3f. (1)
podłączenie falownika (2)
Podłączenie falownika j7 (1)
praca silnika zasilanego z falownika (5)
Dobór falownika do silnika Sg90L-4 (6)
Dobór silnika, motoreduktora i falownika (21)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.057 seconds

elektroda.pl temat RSS