Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Podłączenie silnika do falownika.


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Automatyka Przemysłowa -> Automatyka Falowniki ->Podłączenie silnika do falownika. Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
Autor
Schowaj lewą kolumnę
Pokaż lewą kolumnę Wiadomość
cinekkk88
Poziom 7
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 24
cinekkk88
Poziom 7
Post#1 17 Sty 2013 17:45  Autor tematu   

Podłączenie silnika do falownika.


Witam

Mam do podłączenia silnik 3fazowy do falownika.
Silnik połączony w trójkąt i falownik podaje 230V.
Mam problem z rozruchem silnika. Ewidentnie nie radzi sobie z ciężarem na starcie.

Czy podłączenie silnika w gwiazdę i podanie z falownika 400V pomoże?



Z góry dziękuje za informację.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
falowniki.com
Spec od Falowników
Miasto: Radom
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 783
Pomógł: 80
Ocena postów: 27
falowniki.com
Spec od Falowników
Post#2 17 Sty 2013 18:01    

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Witam.
Podaj typ, markę falownika - na podstawie tego co napisałeś nie da się ocenić sytuacji !!!

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
2134684
Usunięty
2134684
Usunięty
Post#3 17 Sty 2013 18:47    

Re: Podłączenie silnika do falownika.


cinekkk88 napisał:
Silnik połączony w trójkąt i falownik podaje 230V.
A silnik ma uzwojenia 230/400V, że podłączyłeś go w trójkąt ?
Podaj dane z tabliczki, falownika i co ten silnik napędza ?

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
cinekkk88
Poziom 7
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 24
cinekkk88
Poziom 7
Post#4 17 Sty 2013 20:27  Autor tematu   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Dane:
silnik 230/400, trójkąt/gwiazda
falownik 1 fazowy:Yaskawa V1000

Jest to urządzenie dźwigowe.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
cinekkk88
Poziom 7
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 24
cinekkk88
Poziom 7
Post#5 17 Sty 2013 21:21  Autor tematu   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Tylko jedno pytanie:
Czy zamiana falownika na zasilany 3 fazowo, pozwalający podać na wyjściu 400V i podpięcie silnika w gwiazdę może dopomóc w uzyskaniu większego momentu na starcie?

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
czesiu
Poziom 32
Miasto: Bełchatów
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 1510
Pomógł: 187
Ocena postów: 40
czesiu
Poziom 32
Post#6 17 Sty 2013 21:34    

Re: Podłączenie silnika do falownika.


cinekkk88 napisał:
Tylko jedno pytanie:
Czy zamiana falownika na zasilany 3 fazowo, pozwalający podać na wyjściu 400V i podpięcie silnika w gwiazdę może dopomóc w uzyskaniu większego momentu na starcie?

Nie.
Skoro urządzenie dźwigowe to może silnik jest z hamulcem.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
DwoMa
Poziom 13
Miasto: Tomaszów Maz.
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 75
Pomógł: 6
Ocena postów: 3
DwoMa
Poziom 13
Post#7 17 Sty 2013 22:20    

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Napisz dokładniej co się dzieje podczas rozruchu. Czy pojawia się jakiś alarm na falowniku. Może trzeba zwiększyć akcelerację.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
MCB
Poziom 27
Miasto: krzemowa dolina
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 791
Pomógł: 99
MCB
Poziom 27
Post#8 18 Sty 2013 16:29    

Re: Podłączenie silnika do falownika.


wosiekpl napisał:
Aby uzyskac odpowiednia sile ( moment obrotowy ) silnik zasilany jest z falownika 3 x 380 V na wejsciu i 2 x 230 V na wyjsciu. Silnik jest na 220/380V i podlaczony jest w trojkat czyli na 230 V. W falowniku , napiecie wyjsciowe zaprogramowane jest na 230V i tak zasilany jest silnik i tak uzyskujemy wiekszy moment obrotowy.


Bzdury wypisujesz Kolego.......
Nie masz pojęcia jak działa przytoczony przez Ciebie układ i jaki jest sens stosowania przemiennika zasilanego z 400V i silnika skonfigurowanego na 3x230V, w tym przypadku w trójkąt.

pozdrawiam

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
MCB
Poziom 27
Miasto: krzemowa dolina
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 791
Pomógł: 99
MCB
Poziom 27
Post#9 18 Sty 2013 20:05    

Re: Podłączenie silnika do falownika.


wosiekpl napisał:
Moze mi wytlumaczysz dlaczego pisze bzdury ? Moze i bzdury ale tak przyszla maszyna z fabryki. Kiedys kolega przez pomylke podlaczyl silnik w gwiazde i ten nie wyrabial , w czasie startu. Dopiero po przegladnieciu schematu , zorientowal sie ze jest podlaczony w trojkat.


Zwróć uwagę na parametr określający punkt łamania charakterystyki U/f i przekonasz się, że ustawiona wartość to 87Hz.
Zakładam, że mamy do czynienia z typowym silnikiem asynchronicznym 230/400V i znamionowej częstotliwości pracy 50Hz.

Do Autora postu:
Z opisu wynika, że potrzebujesz dużego momentu obrotowego przy prędkościach bliskich "zera".
Wskazany byłby przemiennik z możliwością pracy wektorowej. Sprawdź czy Twój przemiennik oferuje taką możliwość. Jeśli tak, to niezbędne jest wykonanie procedury identyfikacji silnika. Powinna być dokładnie opisana w instrukcji dołączonej do przemiennika.

pozdrawiam

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
kosmos99
Poziom 30
Miasto: Piotrków Trybunalski
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 1417
Pomógł: 94
kosmos99
Poziom 30
Post#10 19 Sty 2013 10:35    

Re: Podłączenie silnika do falownika.


cinekkk88 napisał:
Mam problem z rozruchem silnika. Ewidentnie nie radzi sobie z ciężarem na starcie.


Na ile jest ustawiony parametr "podbicie" prądowe na starcie?

Pomocny post? + 0
Powrót do góry

Google Adsense
Google


Powrót do góry
bonanza
Spec od Falowników
Dołączył: 17 Lip 2003
Posty: 2657
Pomógł: 232
Ocena postów: 38
bonanza
Spec od Falowników
Post#11 20 Sty 2013 10:21    

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Podbicie prądowe? A co to takiego? Jeśli już, to napięciowe.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
kosmos99
Poziom 30
Miasto: Piotrków Trybunalski
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 1417
Pomógł: 94
kosmos99
Poziom 30
Post#12 20 Sty 2013 11:02    

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Chodzi o parametr, w którym ustawia się krotność wartości prądu znamionowego, która nie spowoduje przez jakiś czas wygenerowania błędu przeciążenia przez falownik.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
bonanza
Spec od Falowników
Dołączył: 17 Lip 2003
Posty: 2657
Pomógł: 232
Ocena postów: 38
bonanza
Spec od Falowników
Post#13 20 Sty 2013 18:35    

Re: Podłączenie silnika do falownika.


kosmos99 napisał:
Chodzi o parametr, w którym ustawia się krotność wartości prądu znamionowego, która nie spowoduje przez jakiś czas wygenerowania błędu przeciążenia przez falownik.


Raczej chodziło ci o parametr C4-01, tylko teraz się zamotałeś.
C4-01: Torque Compensation Gain
V/f Control: Sets the gain for the automatic torque (voltage) boost function and helps to produce better starting torque. Increase this setting when using a long motor cable or when the motor is significantly smaller than the drive capacity. Decrease this setting when motor oscillation occurs. Set the value so that the current at low speed does not exceeds the drives rated current. Open Loop Vector: Sets the torque compensation function gain. Normally no change is required.

Pomocny post? + 0
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Automatyka Przemysłowa -> Automatyka Falowniki -> Podłączenie silnika do falownika.
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Podłączenie falownika firmy LENZE smd do silnika. (18)
Zasilanie silnika z falownika. (10)
Zasilanie silnika 3F z falownika 1F (13)
Dobór falownika do silnika 3f. (1)
podłączenie falownika (2)
Podłączenie falownika j7 (1)
praca silnika zasilanego z falownika (5)
Dobór falownika do silnika Sg90L-4 (6)
Dobór silnika, motoreduktora i falownika (21)
Identyfikacja silnika i dobór falownika. (27)


Przełącz wygląd na komórki Przełącz wygląd na komputery desktop

Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Redaktorzy || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.226 seconds

elektroda.pl temat RSS