Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Podłączenie silnika do falownika.


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Electrical engineering -> Electro Machinery and Equipment -> Podłączenie silnika do falownika.
Author
Message
cinekkk88
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 29 Jun 2009
Posts: 24

Post#1 Post from the author of the topic 17 Jan 2013 17:45   

Podłączenie silnika do falownika.


Witam

Mam do podłączenia silnik 3fazowy do falownika.
Silnik połączony w trójkąt i falownik podaje 230V.
Mam problem z rozruchem silnika. Ewidentnie nie radzi sobie z ciężarem na starcie.

Czy podłączenie silnika w gwiazdę i podanie z falownika 400V pomoże?



Z góry dziękuje za informację.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Jan 2013 17:45   





Back to top
   
falowniki.com
Spec od Falowników
Spec od Falowników


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 767
Location: Radom

Post#2 17 Jan 2013 18:01   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Witam.
Podaj typ, markę falownika - na podstawie tego co napisałeś nie da się ocenić sytuacji !!!

Helpful message? + -

Back to top
   
2134684
Removed





Post#3 17 Jan 2013 18:47   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


cinekkk88 wrote:
Silnik połączony w trójkąt i falownik podaje 230V.
A silnik ma uzwojenia 230/400V, że podłączyłeś go w trójkąt ?
Podaj dane z tabliczki, falownika i co ten silnik napędza ?

Helpful message? + -

Back to top
   
cinekkk88
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 29 Jun 2009
Posts: 24

Post#4 Post from the author of the topic 17 Jan 2013 20:27   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Dane:
silnik 230/400, trójkąt/gwiazda
falownik 1 fazowy:Yaskawa V1000

Jest to urządzenie dźwigowe.

Helpful message? + -

Back to top
   
cinekkk88
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 29 Jun 2009
Posts: 24

Post#5 Post from the author of the topic 17 Jan 2013 21:21   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Tylko jedno pytanie:
Czy zamiana falownika na zasilany 3 fazowo, pozwalający podać na wyjściu 400V i podpięcie silnika w gwiazdę może dopomóc w uzyskaniu większego momentu na starcie?

Helpful message? + -

Back to top
   
czesiu
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 07 May 2003
Posts: 1443
Location: Bełchatów

Post#6 17 Jan 2013 21:34   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


cinekkk88 wrote:
Tylko jedno pytanie:
Czy zamiana falownika na zasilany 3 fazowo, pozwalający podać na wyjściu 400V i podpięcie silnika w gwiazdę może dopomóc w uzyskaniu większego momentu na starcie?

Nie.
Skoro urządzenie dźwigowe to może silnik jest z hamulcem.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Jan 2013 21:34   





Back to top
   
DwoMa
Poziom 11
Poziom 11


Joined: 15 Apr 2009
Posts: 77
Location: Tomaszów Maz.

Post#7 17 Jan 2013 22:20   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Napisz dokładniej co się dzieje podczas rozruchu. Czy pojawia się jakiś alarm na falowniku. Może trzeba zwiększyć akcelerację.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Jan 2013 22:20   





Back to top
   
MCB
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 17 Feb 2004
Posts: 779
Location: krzemowa dolina

Post#8 18 Jan 2013 16:29   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


wosiekpl wrote:
Aby uzyskac odpowiednia sile ( moment obrotowy ) silnik zasilany jest z falownika 3 x 380 V na wejsciu i 2 x 230 V na wyjsciu. Silnik jest na 220/380V i podlaczony jest w trojkat czyli na 230 V. W falowniku , napiecie wyjsciowe zaprogramowane jest na 230V i tak zasilany jest silnik i tak uzyskujemy wiekszy moment obrotowy.


Bzdury wypisujesz Kolego.......
Nie masz pojęcia jak działa przytoczony przez Ciebie układ i jaki jest sens stosowania przemiennika zasilanego z 400V i silnika skonfigurowanego na 3x230V, w tym przypadku w trójkąt.

pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
MCB
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 17 Feb 2004
Posts: 779
Location: krzemowa dolina

Post#9 18 Jan 2013 20:05   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


wosiekpl wrote:
Moze mi wytlumaczysz dlaczego pisze bzdury ? Moze i bzdury ale tak przyszla maszyna z fabryki. Kiedys kolega przez pomylke podlaczyl silnik w gwiazde i ten nie wyrabial , w czasie startu. Dopiero po przegladnieciu schematu , zorientowal sie ze jest podlaczony w trojkat.


Zwróć uwagę na parametr określający punkt łamania charakterystyki U/f i przekonasz się, że ustawiona wartość to 87Hz.
Zakładam, że mamy do czynienia z typowym silnikiem asynchronicznym 230/400V i znamionowej częstotliwości pracy 50Hz.

Do Autora postu:
Z opisu wynika, że potrzebujesz dużego momentu obrotowego przy prędkościach bliskich "zera".
Wskazany byłby przemiennik z możliwością pracy wektorowej. Sprawdź czy Twój przemiennik oferuje taką możliwość. Jeśli tak, to niezbędne jest wykonanie procedury identyfikacji silnika. Powinna być dokładnie opisana w instrukcji dołączonej do przemiennika.

pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
kosmos99
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 26 Apr 2011
Posts: 1088
Location: Piotrków Trybunalski

Post#10 19 Jan 2013 10:35   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


cinekkk88 wrote:
Mam problem z rozruchem silnika. Ewidentnie nie radzi sobie z ciężarem na starcie.


Na ile jest ustawiony parametr "podbicie" prądowe na starcie?

Helpful message? + -

Back to top
   
bonanza
Spec od Falowników
Spec od Falowników


Joined: 17 Jul 2003
Posts: 2618

Post#11 20 Jan 2013 10:21   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Podbicie prądowe? A co to takiego? Jeśli już, to napięciowe.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Jan 2013 10:21   





Back to top
   
kosmos99
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 26 Apr 2011
Posts: 1088
Location: Piotrków Trybunalski

Post#12 20 Jan 2013 11:02   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


Chodzi o parametr, w którym ustawia się krotność wartości prądu znamionowego, która nie spowoduje przez jakiś czas wygenerowania błędu przeciążenia przez falownik.

Helpful message? + -

Back to top
   
bonanza
Spec od Falowników
Spec od Falowników


Joined: 17 Jul 2003
Posts: 2618

Post#13 20 Jan 2013 18:35   

Re: Podłączenie silnika do falownika.


kosmos99 wrote:
Chodzi o parametr, w którym ustawia się krotność wartości prądu znamionowego, która nie spowoduje przez jakiś czas wygenerowania błędu przeciążenia przez falownik.


Raczej chodziło ci o parametr C4-01, tylko teraz się zamotałeś.
C4-01: Torque Compensation Gain
V/f Control: Sets the gain for the automatic torque (voltage) boost function and helps to produce better starting torque. Increase this setting when using a long motor cable or when the motor is significantly smaller than the drive capacity. Decrease this setting when motor oscillation occurs. Set the value so that the current at low speed does not exceeds the drives rated current. Open Loop Vector: Sets the torque compensation function gain. Normally no change is required.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Electrical engineering -> Electro Machinery and Equipment -> Podłączenie silnika do falownika.
Page 1 of 1
Similar topics
Podłączenie falownika firmy LENZE smd do silnika. (18)
Zasilanie silnika z falownika. (10)
Zasilanie silnika 3F z falownika 1F (13)
Dobór falownika do silnika 3f. (1)
podłączenie falownika (2)
Podłączenie falownika j7 (1)
praca silnika zasilanego z falownika (5)
Dobór falownika do silnika Sg90L-4 (6)
Dobór silnika, motoreduktora i falownika (21)
Identyfikacja silnika i dobór falownika. (27)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.056 seconds

elektroda.pl topic RSS feed