Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Podłączenie silnika do falownika.

cinekkk88 17 Sty 2013 17:45
  • #1 17 Sty 2013 17:45
    cinekkk88
    Poziom 7  

    Witam

    Mam do podłączenia silnik 3fazowy do falownika.
    Silnik połączony w trójkąt i falownik podaje 230V.
    Mam problem z rozruchem silnika. Ewidentnie nie radzi sobie z ciężarem na starcie.

    Czy podłączenie silnika w gwiazdę i podanie z falownika 400V pomoże?



    Z góry dziękuje za informację.

  • #2 17 Sty 2013 18:01
    falowniki.com
    Spec od Falowników

    Witam.
    Podaj typ, markę falownika - na podstawie tego co napisałeś nie da się ocenić sytuacji !!!

  • #3 17 Sty 2013 18:47
    2134684
    Usunięty  
  • #4 17 Sty 2013 20:27
    cinekkk88
    Poziom 7  

    Dane:
    silnik 230/400, trójkąt/gwiazda
    falownik 1 fazowy:Yaskawa V1000

    Jest to urządzenie dźwigowe.

  • #5 17 Sty 2013 21:21
    cinekkk88
    Poziom 7  

    Tylko jedno pytanie:
    Czy zamiana falownika na zasilany 3 fazowo, pozwalający podać na wyjściu 400V i podpięcie silnika w gwiazdę może dopomóc w uzyskaniu większego momentu na starcie?

  • #6 17 Sty 2013 21:34
    czesiu
    Poziom 32  

    cinekkk88 napisał:
    Tylko jedno pytanie:
    Czy zamiana falownika na zasilany 3 fazowo, pozwalający podać na wyjściu 400V i podpięcie silnika w gwiazdę może dopomóc w uzyskaniu większego momentu na starcie?

    Nie.
    Skoro urządzenie dźwigowe to może silnik jest z hamulcem.

  • #7 17 Sty 2013 22:20
    DwoMa
    Poziom 13  

    Napisz dokładniej co się dzieje podczas rozruchu. Czy pojawia się jakiś alarm na falowniku. Może trzeba zwiększyć akcelerację.

  • #8 18 Sty 2013 16:29
    MCB
    Poziom 27  

    wosiekpl napisał:
    Aby uzyskac odpowiednia sile ( moment obrotowy ) silnik zasilany jest z falownika 3 x 380 V na wejsciu i 2 x 230 V na wyjsciu. Silnik jest na 220/380V i podlaczony jest w trojkat czyli na 230 V. W falowniku , napiecie wyjsciowe zaprogramowane jest na 230V i tak zasilany jest silnik i tak uzyskujemy wiekszy moment obrotowy.


    Bzdury wypisujesz Kolego.......
    Nie masz pojęcia jak działa przytoczony przez Ciebie układ i jaki jest sens stosowania przemiennika zasilanego z 400V i silnika skonfigurowanego na 3x230V, w tym przypadku w trójkąt.

    pozdrawiam

  • #9 18 Sty 2013 20:05
    MCB
    Poziom 27  

    wosiekpl napisał:
    Moze mi wytlumaczysz dlaczego pisze bzdury ? Moze i bzdury ale tak przyszla maszyna z fabryki. Kiedys kolega przez pomylke podlaczyl silnik w gwiazde i ten nie wyrabial , w czasie startu. Dopiero po przegladnieciu schematu , zorientowal sie ze jest podlaczony w trojkat.


    Zwróć uwagę na parametr określający punkt łamania charakterystyki U/f i przekonasz się, że ustawiona wartość to 87Hz.
    Zakładam, że mamy do czynienia z typowym silnikiem asynchronicznym 230/400V i znamionowej częstotliwości pracy 50Hz.

    Do Autora postu:
    Z opisu wynika, że potrzebujesz dużego momentu obrotowego przy prędkościach bliskich "zera".
    Wskazany byłby przemiennik z możliwością pracy wektorowej. Sprawdź czy Twój przemiennik oferuje taką możliwość. Jeśli tak, to niezbędne jest wykonanie procedury identyfikacji silnika. Powinna być dokładnie opisana w instrukcji dołączonej do przemiennika.

    pozdrawiam

  • #10 19 Sty 2013 10:35
    kosmos99
    Poziom 33  

    cinekkk88 napisał:
    Mam problem z rozruchem silnika. Ewidentnie nie radzi sobie z ciężarem na starcie.


    Na ile jest ustawiony parametr "podbicie" prądowe na starcie?

  • #11 20 Sty 2013 10:21
    bonanza
    Spec od Falowników

    Podbicie prądowe? A co to takiego? Jeśli już, to napięciowe.

  • #12 20 Sty 2013 11:02
    kosmos99
    Poziom 33  

    Chodzi o parametr, w którym ustawia się krotność wartości prądu znamionowego, która nie spowoduje przez jakiś czas wygenerowania błędu przeciążenia przez falownik.

  • #13 20 Sty 2013 18:35
    bonanza
    Spec od Falowników

    kosmos99 napisał:
    Chodzi o parametr, w którym ustawia się krotność wartości prądu znamionowego, która nie spowoduje przez jakiś czas wygenerowania błędu przeciążenia przez falownik.


    Raczej chodziło ci o parametr C4-01, tylko teraz się zamotałeś.
    C4-01: Torque Compensation Gain
    V/f Control: Sets the gain for the automatic torque (voltage) boost function and helps to produce better starting torque. Increase this setting when using a long motor cable or when the motor is significantly smaller than the drive capacity. Decrease this setting when motor oscillation occurs. Set the value so that the current at low speed does not exceeds the drives rated current. Open Loop Vector: Sets the torque compensation function gain. Normally no change is required.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty