X

Opel omega : problem ze swiatłami -za słabe ,nowe zarówki

12 Feb 2005 18:01 KRkrzysieg
  • #1 12 Feb 2005 18:01
    krzysieg
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Mam nietypowy problem z reflektorami głownymi z przodu
    po prostu mam za słabe swiatła , niby sie przełacza tzn po przełaczeniu ze swiateł mijania na drogowe jest zwiekszenie mocy swiatła ale niewielkie .
    Wymiana na nowe(100W) nie pomogła ,nie dotykałem szkieł halogenów .
    Problem ten jest od samego początku gdy samochód został kupiony.
    Mimo ze zarówki są najwiekszej mocy to na długich swiatłach swięca tak słabo że oświetlają na żólto zamiast biało .
    Co to może być ?
    Ps samochód to składak
  • #2 12 Feb 2005 18:36
    Digital123
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Przyczyn moze byc pare:

    Przedewszystkim, obejrzalbym odblysniki lamp, w jakim jest stanie, mozliwe ze poprostu sa juz matowe lub poprostu brudne. Tak samo moze byc ze szklami lamp, moga byc brudne od wewnatrz.

    Druga sprawa w jakim stanie jest instalacja elektryczna, czy przypadkiem nie sa powypalane, zasniedziale styki w lapach, zla masa.....wszystko to powoduje spadki napiecia na samych zarowkach a co daje niestety slabe swiatlo. Radzilbym ci sprawdzic napiecie przy samych wtykach do zarowek.

    A trzecia sprawa to nieradzilbym zakladac zarowek o mocy 100W, instalacja elektryczna nie jest przygotowana na taka moc.Ona jest obliczana na znacznie miejsza moc. Przekroje kabli sa za male, w wielu autach nie stosuje sie przekaznikow, co powoduje wypalanie sie samego przelacznika swiatel gdyz caly prad plynie przez niego. A na koniec takie zarowki to zabujstwo dla samych lamp, poniewaz taka zarowka oddaje o wiele wiecej ciepla niz zwykla co powoduje deformacje odblysnikaastikowe wersje) matowienie jego, a nieraz w najgorszym wypadku pekanie samego szkla.

    Jezeli ktos zastosowal juz wczeniej zarowki o takiej mocy to one moga byc przyczyna teraz slabego swiatla.

    Pozdrawiam
  • #3 12 Feb 2005 19:35
    wiesiek500
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź jeszcze jakie napięcie daje alternator, może tam tkwi przyczyna?
    Jeżeli jest za małe napięcie wychodzące z alternatora a na dodatek akumulartor ma za dużą pojemność i jest włączonych kilka odbiorników prądu wtedy właśnie mogą też występować podobne objawy. Powodzenia
  • #4 12 Feb 2005 19:40
    tomekb
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    witam
    do sprawdzenia alternator daje za słaby prad
    pozdro
    T
  • #5 12 Feb 2005 23:53
    elektryk2000
    Specjalista urządzeń chłodniczych
    Helpful post? (0)
    Mialem to samo. Za duze spadki napiecia po drodze do lamp. Chcialem pociagnac bezposrednio zasilanie z aku grubszymi przewodami i przez przekazniki ale przez 2 lata nie zdazylem i tak sobie mykałem w półmroku ;)
    Zmierz najpierw napiecie bezposrednio przy zarowkach i na razie nie sluchaj o "za slabym pradzie" alternatora...
    Pozdrawiam
  • #6 13 Feb 2005 10:31
    KAR26
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam - moja rada to obejzyj dokładnie styki zarówki jezeli nie są zaśniedziałe to mozesz mieć pomieszane z masa i to wdedy wyglada jakby cos brakowało tym zarówką. A jak jest dobrze z kablami to dotknij bezposrednio z plusa akumulatora(przy włączonym silniku) kabelkiem do włączonej zarówki np: krutkie, i zobacz czy sie poprawi .Jeśli tak(najlepiej to w nocy sprawdzaj) to zrób te zaróweczki na przekazniki.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products