Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dysk zewnętrzny samsung m2 750gb - komputer go nie widzi, przy podłączaniu pika

niemampojeciaotym 24 Sty 2013 16:07 8475 14
  • #1 24 Sty 2013 16:07
    niemampojeciaotym
    Poziom 6  

    Witam,

    mam podobny problem co na początku tematu a nawet 2 podobne problemy - dysk samsung m2 portable 750gb jak również intenso 1tb memory space przestały działać, przy podłączeniu do komputera słychać pikanie przez 3-4sek i potem cisza (nie wiruje), dioda mruga (w samsungu 3razy - przerwa - 3razy itd) a komputer nic nie widzi... co mógłbym zrobić jako osoba która totalnie się nie zna i na czym może problem polegać... Proszę o pomoc...

  • #2 24 Sty 2013 16:15
    sebweb
    Poziom 20  

    Przez jaki interfejs podłączasz je do komputera? Jeśli przez USB to zapewne przyczyną jest za duże obciążenie prądowe portu USB. W takim przypadku stosuje się kabel połączeniowy, "pożyczający" energię z innego portu USB.

    MfG

  • #3 24 Sty 2013 16:19
    niemampojeciaotym
    Poziom 6  

    podłączone są przez kabel - wejście mini usb na dysku i usb do komputera...

  • #4 24 Sty 2013 16:28
    sebweb
    Poziom 20  

    Czyli tak jak napisałem problemem jest zbyt duże obciążenie prądowe portu USB. Zazwyczaj rozwiązuje go tego rodzaju kabelek (foto).

    Dysk zewnętrzny samsung m2 750gb - komputer go nie widzi, przy podłączaniu pika

    MfG

  • #5 24 Sty 2013 16:31
    niemampojeciaotym
    Poziom 6  

    spróbuję i zobaczymy. dzięki

  • #6 25 Sty 2013 14:42
    niemampojeciaotym
    Poziom 6  

    Niestety... kabel nie zmienic zupełnie nic - pika przez 3-4sek, dioda mruga-przerwa-mruga, komputer go nie widzi i nie słychać żeby dysk pracował... inne sugestie bardzo mile widziane...

  • #7 25 Sty 2013 15:14
    Łukasz_W

    Poziom 35  

    "Komputer ich nie widzi" - programy odczytujące SMART też? Nie widać go w zarządzaniu dyskami czy nie widać partycji?
    Dyski na gwarancji czy możesz je w razie czego wyjąć z obudowy?

  • #8 25 Sty 2013 15:21
    masterten
    Poziom 28  

    Podpinałeś do różnych gniazd USB? Najpewniejsze są zawsze te z tyłu komputera.

    Sprawdzałeś jak się zachowują dyski na innym komputerze?

  • #9 25 Sty 2013 17:22
    sebweb
    Poziom 20  

    niemampojeciaotym napisał:
    Niestety... kabel nie zmienic zupełnie nic - pika przez 3-4sek, dioda mruga-przerwa-mruga, komputer go nie widzi i nie słychać żeby dysk pracował... inne sugestie bardzo mile widziane...


    Czy dyski podłączane są przez ten sam interfejs (kieszeń) czy taż każdy ma własny? Próbowałeś zastosować się do rad przedmówców i podłączyć je do innego komputera? Trochę to mało prawdopodobne aby oba dyski wysiadły w tym samym czasie...

    MfG

  • #10 25 Sty 2013 22:54
    michal_aniol
    Poziom 32  

    Jeśli dyski nie rozkręcają silnika i pikanie jest w różnych tonacjach to bardzo możliwe że masz zaparkowane głowice. Wcześniej sptawdz dyski na innym kompie aby wykluczyć problem komputera.

  • #11 27 Sty 2013 20:26
    niemampojeciaotym
    Poziom 6  

    Dzięki za odpowiedzi ale niestety dalej nic - na innym komputerach nic się nie zmienia przez 1 czy 2 wejścia (kabel Y) tzn pika, mruga i nie pracuje (jeden i drugi dysk - też mi wydaję się to dziwne że nagle w ten sam sposób 2 dyski wysiadły...)

    co do programu SMART to nie wiem czy mógłby mi pomóc a jeżeli tak to jako totalny laik nie mam pojęcia jak się do tego zabrać...

    co do obudowy (nie mam paragonów bo zakup był około 1,5roku temu) gwarancją się nie przejmuję a pod naklejką nie ma żadnych śrubek ani innych obserwowalnych opcji przyjaznego zdjęcia obudowy a nie chcę na razie sam do tego się zabierać... czy ewentualni punkty zajmujące się odzyskiwaniem danych które diagnozę urządzenia robią za darmo mogłyby okazać się pomocne?

    Dzięki i pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    I w żaden sposób nie mogę sprawić że jest widoczny na komputerze...

  • #12 27 Sty 2013 21:04
    sebweb
    Poziom 20  

    Cóż aby skorzystać z programów analizujących S.M.A.R.T. musiał by ten dysk najpierw zgłosić się w systemie lub chociaż w biosie. Wiemy już iż nie ma takiej opcji poprzez interfejs USB. Należało by wyciągnąć dyski z obudów i podpiąć je do komputera bezpośrednio za pośrednictwem złącza SATA. Jeśli również wtedy nie dadzą znaku życia pozostaje jeszcze próba z terminalem dyskowym. Ale jako cyt. "laik" możesz mieć problemy z jego obsługą. Z drugiej strony dokładny opis funkcji i działania terminala można znaleźć tu na Elektrodzie np.: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic872300.html
    W większości firm odzyskujących dane diagnozę i wycenę usługi zrobią Ci za darmo. Ceny tego typu usług ostatnio staniały więc może nie będzie tragedii, choć z pewnością trzeba się liczyć z uszczupleniem budżetu o parę stówek.

    MfG

  • #13 23 Wrz 2013 18:32
    antoni2727
    Poziom 1  

    Witam,
    Posiadam dysk zewnętrzny My Passport Essential SE 3.0 1TB. Miałem podobny przypadek, groziła mi utrata ponad 800GB danych. Szukając porady na różnych forach znalazłem poradę
    udzieloną przez forumowicza laptokowiec - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2018112.html.. Podłączony dysk uderzyłem z czuciem kilka razy w otwartą dłoń i ruszył. Już zamówiłem nowy dysk i jak najprędzej przerzucę dane.

    Pozdrawiam

  • #14 11 Wrz 2014 21:16
    murza68
    Poziom 9  

    Witam,
    Miałem niedawno podobny przypadek, objawy identyczne, sprawdzane na kilku komputerach. Okazało się, że przyczyna była banalna. Zmiana kabelka USB załatwiła sprawę.

  • #15 14 Wrz 2014 14:46
    murza68
    Poziom 9  

    Tytułem uzupełnienia: trafiają się kabelki USB służące tylko do ładowania urządzeń, które mają tylko 2 żyły (zasilające), ale brak im dwóch pozostałych transmitujących dane. Przy podłączeniu dysku takim zubożonym kabelkiem, dysk świeci, ale na brak transmisji reaguje dźwiękowymi "piknięciami".

Szybka odpowiedź lub zadaj pytanie
Dziękuję Ci. Ta wiadomość oczekuje na moderatora.
 Szukaj w ofercie
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME