Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Własna konstrukcja -- jaki bass reflex ?

bartek67abc 24 Sty 2013 19:49 2169 5
  • #1 24 Sty 2013 19:49
    bartek67abc
    Poziom 6  

Witam serdecznie. Z racji tego że z zawodu jestem stolarzem a także lubię muzykę i mam doświadczenie w tej branży to postanowiłem zrobić sobie kilka projektów. Będą to duże frontowe kolumny będą surround itp będzie także subwoofer w obudowie pasmowo-przepustowej compound itd ale na wstępie prosta konstrukcja bass refleks i stąd temat i pytanie. Zbudowałem skrzynie z dwoma głośnikami Tonsil GDN 30/100/8. Oba w jednej skrzyni ale oddzielone więc tak jakby osobno. Wymiary skrzyni dla każdego głośnika to wysokość 35X43X51 (wys,szer,głębokość) . To oczywiście wymiary wewnętrzne a więc 76,5 litra. Potrzebuje porady jaki dać bass reflex (średnica i długość) . Najchętniej reflektował bym kontakt z osobą która potrafi doradzić i obliczać te parametry (gg , pw , tel itd) bo tak jak wspomniałem będą różne projekty w nie odległym czasie. Głośników całe duże 3 szuflady wiec jest z czego robić. Wcześniej robiłem obudowę pasmowo-przepustową dla dwóch nie wiem jakich głośników. 30 cm średnica na estradowej membranie więc może 100W nie wiem. Obudowę także zrobiłem na oko. Wymiary z głowy itd. Otwór BR nie zdawał egzaminu bo jakoś nie mogłem dopasować rury wiec go zlikwidowałem a boczne ściany ściąłem o 2cm od górnej płaszczyzny czyli sufitu. Po prostu po bokach był kanał wylotowy wys. 2cm i długi przez całą skrzynie. Powiem tak----wzmacniacz był słaby bo tylko 100W RMS ale co to robiło----szok. Teraz śmiga w aucie i też pięknie podbija niskie częstotliwości. Do domu postanowiłem zrobić całe 5.1 nowe z wielkim zapasem basu ale o tym później. Na razie skończyć bym chciał tą skrzyni