Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Fiat Siena 1.6 16V - słabe hamulce.

permafuse 13 Lut 2005 14:59
  • #1 13 Lut 2005 14:59
    permafuse
    Poziom 9  

    dzien dobry
    jestem tutaj nowy i jeszcze nie wiem jak sie tutaj poruszać
    mam jeden kłopot
    mam fiata sienę 1.6 16V z 98r problem polega na tym ze to auto ma słabe hamulce a ja nie moge znaleść powodu dlaczego tak jest
    tarcze nowe fabryczne, klocki ferodo, nowe bebny, szczeki i cylinderki
    jezeli Koledzy macie jakieś sugestie to chętnie wysłucham
    pozdrawiam

  • #2 13 Lut 2005 15:50
    sigi
    Spec od samochodów

    Jak to jest wszystko nowe to dobre hamulce będą po jakimś czasie. Zależy ile przejechałeś po naprawie. Od razu nie będą idealne, muszą się ułożyć.

    Pozdrawiam.

  • #3 13 Lut 2005 15:59
    permafuse
    Poziom 9  

    zrobiłem juz ponad 10 tyś km i niewiele sie zmieniło a własciwie to nic
    miałem zamiar zmienic pompe i serwo
    ale ktos mi podpowiadał ze wine ponoszą tylne hamulce

  • #4 13 Lut 2005 16:01
    sigi
    Spec od samochodów

    Pisałeś szczęki, okładziny nowe?

    Pozdrawiam.

  • #5 13 Lut 2005 16:04
    permafuse
    Poziom 9  

    wszystko nowe łącznie z płynem EBC

  • #6 13 Lut 2005 16:20
    guciioo
    Poziom 15  

    A może jest układ hamulcowy zapowietrzony???????

  • #7 13 Lut 2005 21:18
    permafuse
    Poziom 9  

    uklad nie jest zapowietrzony
    od poczatku jak mam to auto hamulce były jakies liche

  • #8 13 Lut 2005 21:20
    Bzzz
    Poziom 17  

    Skoro hamalce odpowietrzone to, wskazuje to na servo bądz pompkę.Jest też możliwość ze masz zapchane przewody hamulcowe jest mały prześwit i co za tym idzie małe ciśnienie.

  • Pomocny post
    #9 13 Lut 2005 21:36
    tomekb
    Poziom 25  

    przewody sa ok sprawdz cisnienie na kazdym kole manometrem jakie bedzie cisnienie i czy nie spada

  • #10 13 Lut 2005 22:18
    Doktorr
    Poziom 33  

    Czy ustawiłeś samoregulatory w bębnach na tylnej osi bo jeżeli nie to będziesz miał skuteczny hamulec ale niski pedał albo co gorsze będzie ale dopiero za drugim razem. Pewnie wiesz ale procedura jest taka że najpierw kasuje się luz między cylinderkiem a bębnem przy pomocy samoregulatora a dopiero na końcu podciąga tesztę linką.

  • #11 13 Lut 2005 22:35
    permafuse
    Poziom 9  

    do Doktorr-a
    skad wiesz Kolego ze problem tkwi w tylnych hamulcach a nie gdzieś indziej? Cwiczyłeś to juz w tym aucie?
    pozdrawiam

  • #12 13 Lut 2005 23:13
    Zwierzak81
    Poziom 24  

    Te klocki Ferodo nie sa czasem klockami sportowymi ? Jesli tak to moga wymagac rozgrzania aby skutecznie hamowac. Inna sprawa ze klocki wyczynowe moga wymagac innych tarcz (wykonanych z innych materialow). Wiec sprawdz co dokladnie za klocki masz. Poza tym warto sprawdzic stan przewodow elastycznych, jesli juz tyle elementow zostalo wymienionych.

    permafuse - masz to auto od nowosci czy kupiles od jakiegos "tuningowca" ?

    P.S. Hamulce kol przednich maja wiekszy udzial w hamowaniu pojadu - wiekszy docisk kol do nawierzchni podczas hamowania, dlatego zazwyczaj z przodu montuje sie hamulce tarczowe a z tylu bebnowe.

  • #13 13 Lut 2005 23:18
    permafuse
    Poziom 9  

    auto mam od nowego kupiłem je w 98 roku a teraz jezdzi nim moja mama
    klocki to zwykłe ferodo premier przod hamuje dobrze ale tył lipa i pedał hamulca za mocno nurkuje

  • #14 13 Lut 2005 23:35
    Zwierzak81
    Poziom 24  

    Jesli hamulce sa odpowietrzone, nie ma wyciekow plynu, przewody sa w porzadku to nie pozostaje juz nic innego jak sprawdzenie samoregulatorow w tylnych kolach (jak to wyglada w sienie to nie wiem) a jesli to nie pomoze to pompa.

  • #15 14 Lut 2005 23:10
    włodekk
    Poziom 10  

    Musisz tak wyregulować samoregulatory szczęk tylnych po założeniu bębnów by obracały się z lekkim oporem wtedy wyreguluj linke.Pedał hamulca będzie wysoki i hamulce powinny być skuteczne, chyba że są uszkodzone korektory siły hamowania

  • #16 14 Lut 2005 23:17
    permafuse
    Poziom 9  

    czy do regulacji samortegulatorów potrzebny jest jakiś klucz?
    ma tez wyregulowac linke recznego?
    czy dobrze to zrozumiałem?

  • #17 17 Lut 2005 21:19
    włodekk
    Poziom 10  

    Po zdjeciu bebnów zobacz jak wyglądają i działają regulatory.Część-- tuleja z zębatką---musi sie obracać.Postaraj się rozkręcić jak najwięcej tak aby bęben wszedł z oporem.Jak poznasz zasadę działania regulatora mozesz przez otwór na śrubę kola po założeniu bębna jeszcze podkręcić do oporu.Najlepszym kluczem jest mały cienki płaski wkrętak no i jakieś żródło światła.Potem zrób regulację linki ręcznego (pod dzwignią na tunelu).Jeśli to nie pomoże to wpadnij do "ATORES-u".Pozdrawiam.

  • #18 17 Lut 2005 23:20
    Jacko9
    Poziom 15  

    To trzeba umieć poskładac.LUDZIE układ kierowniczy i hamulcowy
    mogą byc eksperymenty.

  • #19 14 Mar 2005 19:29
    permafuse
    Poziom 9  

    temat wraca jak bumerang
    zrobiłem tak jak radziliście Koledzy
    pomogło na jakieś 700 km
    potem znowu była lipa, zrobiłem znowu.... dalej 700 km jazdy i dalej lipa, juz nie mam siły do tego sk..............a
    nie wiem co dalej robić

  • Pomocny post
    #20 14 Mar 2005 19:48
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    właśnie ćwiczę takiego dziada na warsztacie, straszna franca, po regulacji faktycznie pomaga to na b.krótko, wściekłem sie i kazałem powykręcać korektory przy pompie i o dziwo..... pomogło, co prawda nie uwazam to za dobry pomysł gdy jest ślisko ale auto zupełnie inaczej sie zachowuje
    pozdro
    T

  • #21 15 Mar 2005 19:51
    evolutionVIII
    Poziom 12  

    Zdecydowanie zalecam wymianę samoregulatrorów i niech dobry mechanik ci to ustawi, robię prawie wyłącznie fiaty i wiem coś o hamulcach w sienie. Bez zestawów się nie obejdzie...........

  • #22 16 Mar 2005 20:13
    permafuse
    Poziom 9  

    wszystko jest nowe
    szczęki , bębny, linka i płyn
    wszystko zrobiłem tak jak zalecali Koledzy
    wszystko robił mi mój zaufany mechanik
    ale tak na prawde to pomógł mi Tomekb
    któremu serdecznie dziękuję
    wywaliliśmy dzisiaj korektory które przepuszczały płyn ledwo-ledwo i od razu auto stawało "dęba" podczas hamowania
    pozdrwaiam wszystkich którzy udzielili mi na forum podpowiedzi i zainteresowali się tematem
    dziękuję

  • #23 26 Mar 2005 19:55
    rabbit2
    Poziom 19  

    ... ja mam ten sam problem z hamulcami , gdzie są te korektory , też może u mnie pomogą????

  • #24 26 Mar 2005 20:00
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    korektory są przykrecone pionowo od spodu pompy hamulcowej (2szt) ale trzeba uważać bo w przypadku uszkodzenia przewodu trzeba rozbierać wszystkie osłony w podwoziu - masa pracy
    pozdro
    T

  • #25 27 Mar 2005 22:23
    rabbit2
    Poziom 19  

    u mnie jest tak : wcisne hamulec do oporu , puszczam a pedał hamulca nie podnosi się momentalnie do góry tylko powoli się dzwiga. Pedał jest mięki, przy pompowaniu rosnie i jest twardy ,hamulce słabe (zablokowanie kół 'poślizg' prawie niemożliwe) , odpowietrzanie hamulcy nic nie dało , , Myślicie że podziękowanie korektorom z współprace coś da? Do czego one tak naprawde służą skoro można jeździć bez nich???

  • #26 27 Mar 2005 22:54
    Łukasz Dolega
    Poziom 11  

    rabbit2 co z tą twoją sieną?????????
    gaz nie działa, hamulce też nie, a rzekomo ma 43 000 km. hmmm

  • #27 27 Mar 2005 23:09
    rabbit2
    Poziom 19  

    47 000 km.... haha , może jestem przewrazliwiony na punkcie usterek , poprzednio miałęm Nexie , zajechaną jak kopytniak Laki luka i to może dlatego słysze stuki puki itp. hahaha

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty