X

Potrzebny schemat połączenia uzwojenia silnika dwubiegowego.

31 Jan 2013 13:14 MOmorito72
  • #1 31 Jan 2013 13:14
    morito72
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam.Temat dotyczy połączenia uzwojenia silnika dwubiegowego trójfazowego
    Żłobków 54
    Obroty 1400/700
    Silnika Celmy starego typu SBJD 74/8b
  • #2 31 Jan 2013 13:26
    12pawel
    Level 33  
  • #3 31 Jan 2013 18:57
    elektromechanik
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    12pawel wrote:
    http://www.isep.pw.edu.pl/ZakladNapedu/Instrukcje/omron2.pdf


    Koledze chodziło chyba o połączenie wewnętrzne uzwojeń a nie podłączenie sterowania silnikiem.
    Jeśli mam rację to proszę o potwierdzenie. Może się coś poradzi.
  • #4 31 Jan 2013 20:19
    morito72
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak właśnie chodzi mi o połączenie wewnątrz czyli uzwojenia silnika.
  • #5 01 Feb 2013 18:18
    elektromechanik
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    morito72 wrote:
    Tak właśnie chodzi mi o połączenie wewnątrz czyli uzwojenia silnika.


    Na pewno masz tam 54 żłobki ?
    Ja nie spotkałem jeszcze przypadku 54 ( co nie oznacza że nie bywają )
    Mam atlas uzwojeń > Zembrzuskiego < ale tam też tylko > 36 lu 48 żł.
  • #6 01 Feb 2013 23:10
    morito72
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    No właśnie to jest nie typowy silnik pisałem do Celmy podesłali mi całą rozpiskę tego silnika ale nie maja juz schematu połączenia. Na pewno ma 54 żłobki a Atlas też mam i tam takiego nie ma.
  • #7 02 Feb 2013 20:13
    gsminfo
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    Kolego nie podałeś ile jest cewek, jeżeli jest 12 cewek to uzwojenie jest na stronie 160 rys 144 Atlas Uzwojeń wydanie ósme. Rozważaj to jako cewki , a nie jako żłobki.
  • #8 02 Feb 2013 21:01
    elektromechanik
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    gsminfo wrote:
    Kolego nie podałeś ile jest cewek, jeżeli jest 12 cewek to uzwojenie jest na stronie 160 rys 144 Atlas Uzwojeń wydanie ósme. Rozważaj to jako cewki , a nie jako żłobki.



    No właśnie przy 48 żłobkach wszystko się zgadza ale przy 54 podziałka nie pasuje ani w ci.ę ani w oko ( jak mawia mój znajomy ).
    No chyba że silnik był robiony na bazie jakiegoś innego silnika i miał te 6 żłobków wolnych .
    Widziałem taki przypadek w silnikach amerykańskich oplatarek > wordwell <ekranujących przewody w fabryce kabli .
  • #9 03 Feb 2013 11:45
    gsminfo
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Nie ma żłobków wolnych, ale z 4 cewek przypadających na jedną fazę 2 cewki mają 4 w grupie a 2 cewki mają 5 w grupie. Zakładający post się nie odzywa i nie wiem czy wyrwał silnik i podczas wkładania uzwojeń stwierdził że nie pasuje, czy uzwojenie ma włożone(wsypane) i nie wie jak połączyć.
  • #10 03 Feb 2013 15:58
    morito72
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Panowie silnik ma całe uzwojenie stare.Tylko jest spalone trzeba przezwoić ale nie mam schematu połączenia.W atlasie są dwa schematy na 36 żłobków i na 48 biorąc łaczenia po cewkach różnią się między sobą z tego wniosek że to na 54 żłobki też będzie się różniło.Typowe silniki które są w atlasie mają cewki 4 lub 3 ramkowe.W tym jest to nie możliwe ja wiem jak go przezwoić trzeba wrzucać jedną cewkę 3 ramkową i 3 cewki dwu ramkowe wszystko piętrowe chodzi mi o połączenie tych cewek bo jest to nietypowe uzwojenie.
  • #11 31 Mar 2013 20:03
    elspec

    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Wykonuję odpłatnie schematy uzwojeń silników elektrycznych. Ten o którym mowa istnieje jak najbardziej.
    www.elektro-spec.pl
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products