Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 31 Sty 2013 13:14
    morito72
    Poziom 2  

    Witam.Temat dotyczy połączenia uzwojenia silnika dwubiegowego trójfazowego
    Żłobków 54
    Obroty 1400/700
    Silnika Celmy starego typu SBJD 74/8b

  • #3 31 Sty 2013 18:57
    elektromechanik
    Poziom 27  

    12pawel napisał:
    http://www.isep.pw.edu.pl/ZakladNapedu/Instrukcje/omron2.pdf


    Koledze chodziło chyba o połączenie wewnętrzne uzwojeń a nie podłączenie sterowania silnikiem.
    Jeśli mam rację to proszę o potwierdzenie. Może się coś poradzi.

  • #4 31 Sty 2013 20:19
    morito72
    Poziom 2  

    Tak właśnie chodzi mi o połączenie wewnątrz czyli uzwojenia silnika.

  • #5 01 Lut 2013 18:18
    elektromechanik
    Poziom 27  

    morito72 napisał:
    Tak właśnie chodzi mi o połączenie wewnątrz czyli uzwojenia silnika.


    Na pewno masz tam 54 żłobki ?
    Ja nie spotkałem jeszcze przypadku 54 ( co nie oznacza że nie bywają )
    Mam atlas uzwojeń > Zembrzuskiego < ale tam też tylko > 36 lu 48 żł.

  • #6 01 Lut 2013 23:10
    morito72
    Poziom 2  

    No właśnie to jest nie typowy silnik pisałem do Celmy podesłali mi całą rozpiskę tego silnika ale nie maja juz schematu połączenia. Na pewno ma 54 żłobki a Atlas też mam i tam takiego nie ma.

  • #7 02 Lut 2013 20:13
    gsminfo
    Poziom 21  

    Kolego nie podałeś ile jest cewek, jeżeli jest 12 cewek to uzwojenie jest na stronie 160 rys 144 Atlas Uzwojeń wydanie ósme. Rozważaj to jako cewki , a nie jako żłobki.

  • #8 02 Lut 2013 21:01
    elektromechanik
    Poziom 27  

    gsminfo napisał:
    Kolego nie podałeś ile jest cewek, jeżeli jest 12 cewek to uzwojenie jest na stronie 160 rys 144 Atlas Uzwojeń wydanie ósme. Rozważaj to jako cewki , a nie jako żłobki.



    No właśnie przy 48 żłobkach wszystko się zgadza ale przy 54 podziałka nie pasuje ani w ci.ę ani w oko ( jak mawia mój znajomy ).
    No chyba że silnik był robiony na bazie jakiegoś innego silnika i miał te 6 żłobków wolnych .
    Widziałem taki przypadek w silnikach amerykańskich oplatarek > wordwell <ekranujących przewody w fabryce kabli .

  • #9 03 Lut 2013 11:45
    gsminfo
    Poziom 21  

    Nie ma żłobków wolnych, ale z 4 cewek przypadających na jedną fazę 2 cewki mają 4 w grupie a 2 cewki mają 5 w grupie. Zakładający post się nie odzywa i nie wiem czy wyrwał silnik i podczas wkładania uzwojeń stwierdził że nie pasuje, czy uzwojenie ma włożone(wsypane) i nie wie jak połączyć.

  • #10 03 Lut 2013 15:58
    morito72
    Poziom 2  

    Panowie silnik ma całe uzwojenie stare.Tylko jest spalone trzeba przezwoić ale nie mam schematu połączenia.W atlasie są dwa schematy na 36 żłobków i na 48 biorąc łaczenia po cewkach różnią się między sobą z tego wniosek że to na 54 żłobki też będzie się różniło.Typowe silniki które są w atlasie mają cewki 4 lub 3 ramkowe.W tym jest to nie możliwe ja wiem jak go przezwoić trzeba wrzucać jedną cewkę 3 ramkową i 3 cewki dwu ramkowe wszystko piętrowe chodzi mi o połączenie tych cewek bo jest to nietypowe uzwojenie.

  • #11 31 Mar 2013 20:03
    elspec

    Poziom 2  

    Wykonuję odpłatnie schematy uzwojeń silników elektrycznych. Ten o którym mowa istnieje jak najbardziej.
    www.elektro-spec.pl

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty