Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 03 Lut 2013 13:01
    krycha24
    Poziom 8  

    Witam, chciałbym się was poradzić czy dobrze rozumiem problem
    Volvo FH 2006
    MID 136 SID 9 FMI 2
    MID 136 SID 10 FMI 2
    Presure modulation valve ABS axle 2 Left\Right
    Data erratic
    Active(od razu po zapaleniu)

    Objaw- praktycznie brak hamulców
    Czy chodzi o problem w przewodach łączących modulator ciśnienia z modułem EBS tylnej osi po obu stronach?

  • #2 03 Lut 2013 13:57
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    krycha24 napisał:
    Czy chodzi o problem w przewodach łączących modulator ciśnienia z modułem EBS tylnej osi po obu stronach?
    Na to wychodzi.
    FMI 2 Brak lub niepełnosprawna komunikacja między modulatorem i jednostką sterującą EBS
    Funkcja EBS zostaje całkowicie wyłączona.
    Możliwe że masz uszkodzona instalację,modulator lub co o wiele mniej prawdopodobne ale możliwe sterownik EBS. Sprawdź też czy modulator ma zasilanie powietrzem.

  • #3 04 Lut 2013 12:33
    krycha24
    Poziom 8  

    Odnośnie postów wyżej,znalazłem przerwany kabel łączący modulator ze sterownikiem ebs, wszystkie dotychczasowe błędy stały się nie aktywne, ale to niestety nie koniec, pojawił się nowy błąd
    MID 136 PSID 65 FMI 14
    który oznacza Pressure modulation valve
    Unkow fault
    Active(od razu po zapłonie)
    Hamulców dalej brak

    Czyli oprócz kabla sam zawór może sprawiać kłopoty?

  • #4 04 Lut 2013 12:58
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    MID 136 PSID 65 Modulator, błąd oprogramowania
    FMI 14
    Komponent nie jest skonfigurowany,komponent został zamontowany osobno bez skonfigurowania (zainstalowany sprzęt nie zgadza się z informacją zachowaną w jednostce sterującej modulator może być jednokanałowy lub dwukanałowy).
    Usterka jednostki sterującej, uszkodzone lub nieprawidłowo podłączone przewody elektryczne.
    Czy wymieniałeś modulator na inny niż był ??? przewodów szyny CAN nie zamieniłeś ???
    Jaki to pojazd 4x2 ...6x4 czy jaki ?

    krycha24 napisał:
    Czyli oprócz kabla sam zawór może sprawiać kłopoty?
    Może.

  • #5 04 Lut 2013 14:24
    krycha24
    Poziom 8  

    Nie robiłem nic poza puszczeniem kabla bokiem, może (choć nie wygląda) nie idzie on do modułu ebs. Z zaworu modulacyjnego jest kostka 4 pinowa, taka sama jak w samym module ebs, kolory kabli się zgadzają, wizualnie wiązka zdaje się wchodzić prosto do modułu, 3 kable na odłączonych kostkach mają przejście, jeden(żółto zielony) nie miał przejścia.

  • Pomocny post
    #6 04 Lut 2013 14:49
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    krycha24 napisał:
    nie robiłem nic poza puszczeniem kabla bokiem
    To Kolega naprawił...... pajęczyną.....
    krycha24 napisał:
    może (choć nie wygląda) nie idzie on do modułu ebs
    krycha24 napisał:
    wizualnie wiązka zdaje się wchodzić prosto do modułu
    To Kolega się zaplątał
    krycha24 napisał:
    3 kable na odłączonych kostkach mają przejście, jeden(żółto zielony) nie miał przejścia
    Są 4 przewody,2 to zasilanie a 2 następne szyna danych CAN....trzeba było znaleźć miejsce przerwy a nie nowy kabel dawać.Nie pomyliłeś połączeń szczególnie 2 przewodów od CAN-a ?

  • #7 04 Lut 2013 14:59
    krycha24
    Poziom 8  

    Biały, zielono-pomarańczowy, różowy, fioletowy, dałem by-pass na zielono-pomarańczowy. Po kolorach na pewno ich nie pomyliłem.

  • #8 04 Lut 2013 15:43
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Biały i zielono-czerwony to zasilanie.
    Różowy i fioletowy szyna CAN.
    Ile masz osi jaki system 4x2, 6x2, 6x4 ???
    Kiedy pierwszy raz pojawiła się usterka ???
    W jakich warunkach ???
    Nic tam nie było wcześniej robione ???
    Znasz historię pojazdu ???

  • #9 04 Lut 2013 16:20
    krycha24
    Poziom 8  

    Nie znam historii pojazdu, tz wiem tylko że jeszcze za czasów gwarancji jeździło gdzieś po promach w Szwecji.Coś wcześniej robione było, tz był bity lekko przód, więc z przodu jest trochę taśmy nawalonej, tył wygląda w miarę dziewiczo.Usterka pojawiła się po raz pierwszy we czwartek podczas jazdy, od tej pory zanotował ją 255 razy (to chyba max),System 4x2. Zasilanie na module i na zaworze?

  • #10 04 Lut 2013 19:09
    krycha24
    Poziom 8  

    Jeżeli zielono-czerwony to zasilanie to nic nie mogło się zepsuć, dodanie dodatkowego plusa przecież nie spowoduje błędu.

  • Pomocny post
    #11 04 Lut 2013 19:23
    daro111
    Poziom 31  

    krycha24 napisał:
    Jeżeli zielono-czerwony to zasilanie to nic nie mogło się zepsuć, dodanie dodatkowego plusa przecież nie spowoduje błędu.

    Sterownik EBS monitoruje i załącza zasilanie odpowiednio na każdy modulator osobno.Zasilanie musi być tylko i wyłącznie z wyjścia do którego jest przypisany ten modulator.Proponuję zlokalizować przerwę na okablowaniu i to będzie najpewniejsze.

  • Pomocny post
    #12 04 Lut 2013 19:30
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    krycha24 napisał:
    Jeżeli zielono-czerwony to zasilanie to nic nie mogło się zepsuć, dodanie dodatkowego plusa przecież nie spowoduje błędu
    A właśnie że spowoduje,sterownik EBS kontroluje pobór prądu poprzez modulator itp. podając inne źródło zasilania zakłócasz cały system........wytnij te pajęczyny co porobiłeś i znajdź przerwę w tym przewodzie.

  • #13 05 Lut 2013 09:31
    krycha24
    Poziom 8  

    OK, Dzięki, nie znam zasad działania tego systemu,więc raczej nie domyśliłbym się dlaczego tak jest źle.Mogę spytać skąd wychodzi to zasilanie,zanim rozpruję całą instalację?Nie chcę mieszać na darmo.Jeszcze raz wielkie dzięki

  • #14 05 Lut 2013 18:03
    krycha24
    Poziom 8  

    Albo inaczej,czy mógłbyś może wstawić schemat ebs?, tak by dużo było prościej

  • Pomocny post
    #15 05 Lut 2013 19:02
    daro111
    Poziom 31  

    Przewód zielono-czerwony (pin 2) modulatora tylnej osi biegnie do złącza SW 2:8 (kabina prawa strona).Stamtąd biegnie do złącza X2:4 ECU EBS
    Najczęściej leci wiązka między kabiną a ramą.

  • Pomocny post
    #16 05 Lut 2013 19:31
    miko34
    Poziom 13  

    Witam , piszesz że naprawiłeś przewód do modulatora ale po naprawie masz ten błąd ,,MID 136 PSID 65 Modulator, błąd oprogramowania
    FMI 14 '' . Po tej naprawie należało by wykonać < brake pedal activation test > i to powinno wyczyścić twój błąd , pozdrawiam miko .

  • Pomocny post
    #17 05 Lut 2013 20:40
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Test resetu Aktywacja pedału hamulca

    Pojazd pozostaje w bezruchu.
    Układ pneumatyczny napełniony, co najmniej 10 bar.
    Hamulec postojowy nie może być załączony przy ewentualnej usterce modulatora przyczepy.
    Przeprowadzenie:
    Wyłącz zapłon celem zresetowania jednostki sterującej.
    Odczekaj co najmniej pięć sekund. W tym czasie hamulec nie może być włączony! Włącz zapłon. Odczekaj co najmniej piętnaście sekund.
    W tym czasie pojazd musi stać w bezruchu, bez włączania hamulca zasadniczego. Lampka ostrzegawcza jest zapalona, ograniczenia układu są aktywne.
    Włącz hamulec aż do całkowitego wciśnięcia pedału.
    Trzymaj pedał hamulca całkiem wciśnięty przez co najmniej pięć sekund.
    Zwolnij pedał hamulca, żeby był zupełnie zwolniony.
    Pedał hamulca musi pozostawać całkowicie zwolniony przez przynajmniej pięć sekund.

  • #18 07 Lut 2013 11:21
    krycha24
    Poziom 8  

    OK,wszystko gra, nie było przejścia do kostki.Zostało mi jeszcze uporać się z AdBlue, ale to już nie jest gardłowa sprawa.Wielkie dzięki;)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty