Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Panel do subwoofera by piglet11

Piglet11 07 Lut 2013 22:16 23784 18
  • Panel do subwoofera by piglet11


    Chciałbym przedstawić panel do subwoofera złożony z końcówki H250 oraz dobrze znanego filtru aktywnego Irka. Na co dzień panel pracuje z subem na SW.STX.10.2.500.8.F.A.FC.X, lecz ten z powodu braku czasu na wykończenie stoi w stanie surowym i czeka na lepsze dni. Wiem, że blacha jest cienka, lecz innej na stanie nie posiadałem, pochodzi z obudowy jakiegoś starego CDka Kenwooda. Mimo, że estetyka nie jest na wygórowanym poziomie, to założeniem projektu było, aby działał i nie fruwał przy mocniejszym basie :D

    W skład panelu wchodzą:
    -końcówka mocy H250
    Wracając do końcówki mocy, to wybór padł na nią z powodu oferowanej przez nią mocy 250W przy 4R oraz posiada pełen komplet zabezpieczeń wraz z opóźnionym załączeniem co bardziej utwierdziło mnie przekonaniom, że był to trafny wybór :) Nawet po kilkugodzinnym graniu radiator jest co najwyżej letni.

    -filtr aktywny Irka
    Filtra długo nie szukałem, zapytałem Irka, a że akurat miał zmontowany i uruchomiony to kupiłem :) bardzo przydatny jest tryb czuwania. Jako wejście używam wejść wysokopoziomowych, niestety mój Marantz nie posiada bezpośredniego wyjścia na suba.

    -transformator 400W 2x35V
    Mimo, że wzmacniacz tyle nie potrzebuje to zapas jest wskazany, a różnica ceny pomiędzy 300W a 400W to około 10zł więc bez zastanowienia wybór był wiadomy :)

    -zasilacz na dwóch kondensatorach SAMYOUNG 10mF 80V(ze starych zapasów)

    -zasilacz filtra +-12V na parze stabilizatorów LM7X12, transformator 2x12V 10VA oraz moduł z przekaźnikiem do trybu czuwania.


    Kosztorys:
    -H250 76zł
    -radiator 30zł
    -transformator około 158zł
    -filtr aktywny 60zł
    -drobnica itp. 50zł

    Całość na okrągło licząc 400zł

    Brzmieniowo gra bardzo dobrze, dzięki dużej mocy głośnik jest dobrze kontrolowany. Niestety nie mam porównania do gotowych paneli, więc nie mogę stwierdzić jak wypada w porównaniu do paneli w podobnej cenie. Założenie zostało spełnione z czego jestem zadowolony.

    Panel do subwoofera by piglet11 Panel do subwoofera by piglet11 Panel do subwoofera by piglet11 Panel do subwoofera by piglet11 Panel do subwoofera by piglet11


    Fajne!
  • #2 08 Lut 2013 06:54
    Freddy
    Poziom 43  

    Wykonanie kiepskie, nierówno wywiercone otwory.
    Widać wgłębienia po śrubą, od transformatora, za cienka blacha pod taki ciężar.
    Otwory należy "ogradować" - oczyścić z ostrych brzegów.
    Krzywy i za duży otwór pod gniazdo zasilające.
    Płytka wygląda jakby była na przyklejona na jakimś kleju.

    Cytat:
    Dzięki
    Mostek prostowniczy to wysamplowany GBPC3510 35A 1kV.

    Wydałeś tyle kasy a żal Ci było 2 zł na mostek prostowniczy ?
    Wstydziłbyś się, ja bym się nie przyznał do takiego żebrania i sępienia. Doskonale rozumiem i popieram prośby o specjalizowane i niedostępne w Polsce układy scalone, ale mostki prostownicze - NIE !
    Skutek jest taki jak w wielu już firmach, podczas zamówienia sampli dostajesz komunikat "do Polski nie wysyłamy !"

  • #3 08 Lut 2013 07:55
    Piglet11
    Poziom 11  

    Freddy napisał:
    Wykonanie kiepskie, nierówno wywiercone otwory.
    Widać wgłębienia po śrubą, od transformatora, za cienka blacha pod taki ciężar.
    Otwory należy "ogradować" - oczyścić z ostrych brzegów.
    Krzywy i za duży otwór pod gniazdo zasilające.

    Niestety blachy grubszej nie miałem, to chyba 0,75 jest, którą źle się obrabiało, dużych zdolności manualnych nie posiadam, a zaznaczyłem wcześniej, że najważniejsze jest aby działało. Jeśli chodzi o gniazdo zasilające to ono ma dookoła blaszkę, która wystaje. Wiem, że wielu usesór zrobiło by to lepiej, ale każdy od czegoś zaczynał.

    Freddy napisał:

    Płytka wygląda na przyklejona na jakimś glucie.


    Wszystko jest skręcane na śrubach, może chodzi ci o pastę termo-przewodzącą?

    Freddy napisał:

    Doskonale rozumię i popieram prośby specjalizowane i niedostępne w Polsce układy scalone, ale mostki prostownicze - NIE !
    Skutek jest taki jak w wielu juz firmach, podczas zamówienia sampli dostajesz komunikat "do Polski nie wysyłamy !"


    Ja wysampolwanych elementów nie sprzedaję na allegro lub na innych aukcjach, a to głównie o to chodzi. Jeśli coś mam na stanie to wykorzystuję ten element, bo przecież wszystkiego kupować nie trzeba.


    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    (dj-MatyAS)

  • #4 08 Lut 2013 09:18
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Piglet11 napisał:
    ...dużych zdolności manualnych nie posiadam...


    I właśnie rozwiązaniem jest grubsza blacha, punktak i pilnik. Niechlujstwa i "na szybko" nie tłumaczmy brakiem umiejętności. Lutowanie wymaga większej precyzji, a z tym sobie poradziłeś. ;)

    Piglet11 napisał:
    ...a zaznaczyłem wcześniej, że najważniejsze jest aby działało...


    Więc gratuluję osiągnięcia swoich założeń. Jednak nie zmienia to faktu, że użytkownicy oceniają to co widzą.

    Czy płytka filtrów "wisi" na samych potencjometrach, a końcówka na tranzystorach?
    :not:

  • #5 08 Lut 2013 09:34
    398216
    Usunięty  
  • #6 08 Lut 2013 10:21
    Piglet11
    Poziom 11  

    przemo-lukas napisał:

    I właśnie rozwiązaniem jest grubsza blacha, punktak i pilnik. Niechlujstwa i "na szybko" nie tłumaczmy brakiem umiejętności. Lutowanie wymaga większej precyzji, a z tym sobie poradziłeś. ;)

    dj-MatyAS napisał:

    Dość porządnie przemyślana, ale niechlujnie wykonana praca. Niestety - niechlujstwo psuje cały efekt.



    Pójdę za waszą radą i wymienię blachę lepszą. Jaką najlepiej zastosować? 3 czy 4mm? stal, aluminium? Przy grubszej blasze będzie można wykonać w niej gwinty, co usunie znacznie ilość wystających łbów.

    przemo-lukas napisał:

    Czy płytka filtrów "wisi" na samych potencjometrach, a końcówka na tranzystorach?
    :not:


    Tak, wisi, lecz ze względu, że trzyma się bardzo sztywno to nie widziałem potrzeby ulokowania dodatkowych wsporników.

    dj-MatyAS napisał:

    Co do grubości blachy - Zależy - jeśli byłby to dural; byłoby akurat jeśli chodzi o wytrzymałość. Niestety - wygląda ta blacha na dość podłej jakości aluminium, a to jest miękkie i (co widać) nie radzi sobie z takim ciężarem (transformator)... Czasem wgłębienie na śrubę mocującą jest robione specjalnie (co by nie wystawała) - tu nie ma takiej potrzeby, więc wgłębienie świadczy o zastosowaniu zbyt miękkiej blachy.


    Tak, wgłębienie powstało na wskutek zbyt cienkiej blachy i dużej siły docisku. Transformator waży sporo, kilka kg.

  • #7 08 Lut 2013 12:53
    398216
    Usunięty  
  • #8 08 Lut 2013 13:43
    Piglet11
    Poziom 11  

    Dzięki za bardzo dobry opis pracy z aluminium :) na pewno skorzystam z twoich rad.

    dj-MatyAS napisał:

    Ile mocy wyciskasz z tych dwóch par?


    Jak zapewnia twórca końcówki H250 jest to 250W przy 4R, tak więc oferuje całkiem sporo. Do subwoofera nadaje się znakomicie, nie podłączałem do niej kolumny, ale myślę, że gra podobnie jak znane i cenione wzmacniacze Uniamp Irka czy SYMa Flodinsa sądząc po użyciu tych samych tranzystorów.

  • #9 08 Lut 2013 15:29
    398216
    Usunięty  
  • #10 08 Lut 2013 17:16
    Freddy
    Poziom 43  

    Piglet11 napisał:

    Niestety blachy grubszej nie miałem, to chyba 0,75 jest, którą źle się obrabiało, dużych zdolności manualnych nie posiadam, a zaznaczyłem wcześniej, że najważniejsze jest aby działało. Jeśli chodzi o gniazdo zasilające to ono ma dookoła blaszkę, która wystaje. Wiem, że wielu userów zrobiło by to lepiej, ale każdy od czegoś zaczynał.

    No niestety to widać właśnie, że jest stanowczo za cienka. Taka blacha na panel czołowy powinna być co najmniej 3mm, a 5mm to już by było super.
    To, że dopiero zaczynasz troszkę Cię usprawiedliwia.
    Cytat:

    Wszystko jest skręcane na śrubach, może chodzi ci o pastę termo-przewodzącą?

    Pewnie tak, ale niestety na coś takiego właśnie to wyglądało. :)
    Cytat:

    Ja wysampolwanych elementów nie sprzedaję na allegro lub na innych aukcjach, a to głównie o to chodzi. Jeśli coś mam na stanie to wykorzystuję ten element, bo przecież wszystkiego kupować nie trzeba.

    Nie twierdzę, że sprzedajesz, ale prosisz o takie sample, sam to napisałeś.
    Ja też wykorzystuję najpierw to co mam w swoich zapasach, a potem dopiero kupuję.
    Do gwintowania aluminium można też użyć nafty.

  • #11 08 Lut 2013 20:50
    Piglet11
    Poziom 11  

    Freddy napisał:
    No niestety to widać właśnie, że jest stanowczo za cienka. Taka blacha na panel czołowy powinna być co najmniej 3mm, a 5mm to już by było super.


    Blacha zostanie zmieniona na 3mm, nadarzyła się okazja pocięcia laserem w rozsądnych pieniądzach, więc to będzie najlepsze rozwiązanie.

    Freddy napisał:

    To, że dopiero zaczynasz troszkę Cię usprawiedliwia.


    Dzięki za wyrozumiałość plus odpowiednia krytyka motywują do poprawy :)

    Freddy napisał:

    Nie twierdzę, że sprzedajesz, ale prosisz o takie sample, sam to napisałeś.
    Ja też wykorzystuję najpierw to co mam w swoich zapasach, a potem dopiero kupuję.


    Rozumiem twoje nastawienie co do sampli, ale z tego co słyszałem, to głównie sprzedaż tych próbek elementów przesądza uniemożliwieniu wysyłki do naszego kraju. Zawsze się znajdą amatorzy chcący zarobić kosztem sampli :/

    dj-MatyAS jestem pod wrażeniem wykonania, dbałości o każdy detal :)

  • #12 08 Lut 2013 20:58
    mmaker
    Poziom 18  

    Pomocny przy gwintowaniu jest oczywiście olej do wiercenia i cięcia nawet taki w sprayu. Wystarczy spryskać wiertło, gwintownik preparatem i dużo lepiej wychodzi nam zamierzony efekt. Gwint jest ciaśniejszy i lepiej trzyma, ale nawet od biedy można użyć zwykłego oleju silnikowego który też pomoże :)

  • #13 08 Lut 2013 21:57
    398216
    Usunięty  
  • #14 18 Lut 2013 18:47
    lukas.m1
    Poziom 12  

    W firmie Towimor do wiercenia w aluminium stosowane są Wiertła DIN 338 NWMc HSS HSSCo aluminiumiertla + oil

    Dodano po 5 [minuty]:

    Taka mała informacja.

  • #15 18 Lut 2013 18:48
    Freddy
    Poziom 43  

    dj-MatyAS napisał:
    A ja się będę upierał przy denaturacie.
    Czemu? W wierceniu, gwintowaniu i skrawaniu aluminium najważniejsze jest odprowadzić jak najwięcej ciepła z materiału. Nie chodzi o uszkodzenie wiertła, czy ogólnie narzędzi (jak w wypadku np. stali), ale o to, że aluminium "klei się" do narzędzia. Nafta - tłuste plamy, schnie długo i nie dość skuteczna w stosunku do spirytusu.

    No tak, Ty masz rację i ja też mam rację. Zależy to wszystko od tego, czy twarde aluminium (nafta), czy miękkie (denaturat).

  • #16 25 Lut 2013 13:22
    61110
    Usunięty  
  • #17 08 Wrz 2013 17:13
    Piglet11
    Poziom 11  

    Panel otrzymał nową blachę stalową 2mm wyciętą na laserze :)

    Panel do subwoofera by piglet11 Panel do subwoofera by piglet11

  • #18 09 Wrz 2013 11:00
    mkpl
    Poziom 37  

    No teraz ładniej zdecydowanie :D

    Jest też inna metoda na taki panel z duża ilością śrub. Kup śruby z łbem stożkowym i pod frezuj blachę "nośną" tak aby łby się w niej chowały. Na całość dajesz blachę ozdobną najlepiej cienka na którą nanosisz opisy itp ją nakładasz na tą "nośną" i przez obie warstwy przykręcasz główne elementy konstrukcyjne jak gniazda trafo czy radiator.

  • #19 09 Wrz 2013 14:04
    Piglet11
    Poziom 11  

    Śruby założę czarne, tylko innych pod ręką nie miałem, naklejki z opisem już zamówione.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme