X

Vw Polo 1.4 - Nierówna praca silnika w pewnym zakresie obrotów

qwerdt 18 Feb 2013 15:30
  • #1 18 Feb 2013 15:30
    qwerdt
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Sprawa tyczy się vw polo z silnikiem 1.4 z 96 roku.
    Mianowicie po odpaleniu silnika i pozostawieniu na wolnych póki działa na ssaniu jest wszytsko ok ale jak już ssanie przestanie działać to co kilka sekund sinik przez ulamek sekundy nie działa równo. Obroty w tym czasie falują pomiędzy 1000 a 1100, jakby przez tą chwile iskra nie docierała na ktoryś z cylindrów.
    Gorzej jest w czasie jazdy, do około 3 tysięcy obrotów silnik nie równo pracuje i ma mniejszą moc. Jak już przekroczy 3000 to idzie równo i gładko.
    Dodatkowo w okolicach 2700 obr. auto zaczyna całe się telepać łącznie z kierownicą.
    Wyczyściłem przepustnice oraz dokonałem adaptacji. Na Vag-u błedów brak.
    Filtry zostały zmienione, podmieniłem też świece lecz bez rezultatu.
    Czy macie może pomysł co jeszcze sprawdzić? Kable WN, cewka, aparat zapłonowy itd?

    Jeszcze zauważyłem że jak dodam leciutko gazu to obroty wskakuja na 2 tysiące a nawet więcej i nie utrzymują się tylko troszke opadają. Otwarcię przepustnicy jest naprawdę niewielkie.

    Ps. Auto kupiła znajoma w takim właśnie stanie.
  • #2 18 Feb 2013 15:48
    operatoronwy
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Wygląda to na luźny lub przeskoczony pasek rozrządu .
  • #3 18 Feb 2013 18:01
    qwerdt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Luźny nie jest a jutro może uda mi się sprawdzić czy jest według znaków.
    Dodam jeszcze co zauważyłem, mianowicie jak dodam leciutko gazu to obroty wskakuja na 2 tysiące a nawet więcej i nie utrzymują się tylko troszke opadają. Otwarcię przepustnicy jest naprawdę niewielkie.
  • #4 21 Feb 2013 18:58
    qwerdt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprawdziłem rozrząd i jest dobrze ustawiony, pasek też nie jest za luźny.
    Dziś wymieniłem cewke WN bo stara była lekko pęknięta, palec rozdzielacza, kopułke, czujnik temperatury bo na starym temperatura według vag dochodziła tylko do 67 stopni, świece oraz kable WN. Sprawdziłem czy dolot jest szczelny i profilaktycznie wymieniłem uszczelki. Ponownie wyczyścilem przepustnice oraz zrobiłem adaptacje. Zapłon też został ustawiony.
    Jednak nic się nie zmieniło. Nadal co jakiś czas pryka na wolnych i równo idzie dopiero od 2.5/3 tysięcy obrotów.
    Już nie wiem co jeszcze można sprawdzić.
    Tak się jeszcze dodatkowo zapytam, czy podczas adaptacji przepustnicy ona powinna się cała otwierać czy tylko minimalnie?
  • #5 21 Feb 2013 20:04
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Coś wysokie masz te wolne obroty... nie masz napiętej linki gazu? Tam nie ma dodatkowej przepustnicy wolnych obrotów tylko uchylana jest główna przepustnica, więc w miarę nagrzewania punkt spoczynku się zmienia (i zwiększa skok jałowy pedału przyspieszenia - co jest trochę denerwujące). Jeśli wszystko jest ok to przepustnica zaadaptuje się sama podczas jazdy ale oczywiście można ją zaadaptować VAG-COMem.
    To view the material on this forum you must be logged in.

    Quote:
    Procedura dla:
    VW Polo z silnikami: AEX, AER, AKV, ALL, ANX, APQ;
    Seat z silnikiem 1.4 AEX, APQ (Motronic).

    Procedura kalibracji przepustnicy przebiega w następujący sposób:

    1. włączamy zapłon,
    2. w programie DeltaScan wybieramy opcję [Silnik],
    3. po poprawnym połączeniu ze sterownikiem wybieramy [Nastawy podstawowe],
    4. w okienku z zapytaniem o numer bloku wpisujemy 98,
    5. sterownik otworzy przepustnicę przechodząc przez pięć charakterystycznych punktów oraz wartości min i max. Wartości te zostaną zapamiętane w pamięci centralnej jednostki sterującej. Proces ten trwa około 10 sekund. Następnie przepustnica zatrzyma się w pozycji gotowej do uruchomienia silnika,
    6. Klawiszem {Wyjdź} wychodzimy z [Nastaw podstawowych],
    7. Kolejne naciśnięcie klawisza {Wyjdź} kończy transmisję ze sterownikiem,
    8. wyłączamy zapłon po odczekaniu 15 sekund.

    PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
  • #6 21 Feb 2013 20:16
    qwerdt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Też mi się wydaje że są za wysokie. Linka jest luźna dziś nawet jeszcze bardziej zrobiłem luźną.
    Adaptacje robiłem w programach vag-com oraz polski vag. Nie pojawił się żaden błąd w czasie adaptacji więc wychodzi że powinno być wszystko ok.
    Jutro spróbuje tego deltascan lecz nie wiem czy to coś zmieni.
  • #7 21 Feb 2013 20:21
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Program nie ma znaczenia, to tylko aktywowanie procedury wbudowanej w sterownik.
  • #8 25 Feb 2013 10:23
    qwerdt
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Teraz zaczął pojawiać się błąd lecz nie za każdym razem.

    Program VAG-COM
    1 Fault Found:
    00561 - Mixture Adaptation
    14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

    PolskiVAG
    561 - Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
    przekroczona wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY

    Czy to wskazuje bardziej na sonde lambda czy coś z przepustnicą?
    W google znajduje takie błędy i dotyczą gazu a u mnie gazu brak.
  • #9 25 Feb 2013 10:46
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Post był raportowany.

    Na forum obowiązuje REGULAMIN i "przyklejone" do niego pytania wraz z komentarzami.
    To view the material on this forum you must be logged in.

    + REGULAMIN -->
    Pkt 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
  Search 4 million + Products
Browse Products